januar 26, 2021, 19:22:13 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!

Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Tilstandsvurdering  (Lest 347 ganger)
Sveinf
Seniormedlem

Vis profil

« på: januar 13, 2021, 13:35:51 pm »

Hei, noen av tetningene for støtstangrøra ser slik ut, bør de byttes? Sylindre og stempler ser egentlig bra ut, uten følbar kant/overgang i/utenfor stempelets arbeidsområde. Tilstand på stempelringer, hvordan vurdere? Se bilder for litt illustrasjon. Gjelder en 1200 produsert i 1968, om en skal tolke nr på dynamofot.

* Stempel.jpg (48.99 KB. 800x600 - vist 49 ganger.)

* Tetning.jpg (60.09 KB. 800x600 - vist 45 ganger.)

Loggført
TrettenNullTo
Supermedlem

Vis profil
« Svar #1 på: januar 13, 2021, 17:13:16 pm »

Jeg ville nå kjøpt nye kvalitets tetninger til støtstangrøra, og en grundig rengjøring av røra og der pakningene ligger ann mot blokk/topper.

Litt Captain Hindsight her, men angående stempelringene skulle du ha tatt en komp/lekasje test før du plukka ned motoren.
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Sveinf
Seniormedlem

Vis profil

« Svar #2 på: januar 14, 2021, 17:38:02 pm »

Takk for tips! Da kjøper jeg tetninger, kan høre på forumet før jeg evt bestiller på Hotshop.
Motoren gikk silkefint før nedplukking med(etter min mening) god ytelse, men var jo en GOD DEL enklere å turne ift nybygd WBX(lavkomp modell).
Skulle selvfølgelig gjort en test før nedplukking. Kan en alternativt gjøre samme test når man setter motor sammen igjen? Hæ
Loggført
Bug_Man
Supermedlem

Vis profil

« Svar #3 på: januar 14, 2021, 18:34:05 pm »

Takk for tips! Da kjøper jeg tetninger, kan høre på forumet før jeg evt bestiller på Hotshop.
Motoren gikk silkefint før nedplukking med(etter min mening) god ytelse, men var jo en GOD DEL enklere å turne ift nybygd WBX(lavkomp modell).
Skulle selvfølgelig gjort en test før nedplukking. Kan en alternativt gjøre samme test når man setter motor sammen igjen? Hæ
En 1200 er meget lett å vri rundt. Knapt motstand etter min erfaring:P er jo latterlig mye lavere komp i den enn en wbx lavkomp
Loggført
SveinT
Supermedlem

Agder VW Klubb

Vis profil
« Svar #4 på: januar 14, 2021, 21:06:17 pm »

For å sjekke slitasje på stempelringer, setter du ringene løse inn i sylinderen og måler åpningen mellom endene. Verkstedhåndboka sier slitasjegrensen er 0,9mm, og det må være 0,3-0,45mm på nye.
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
Sveinf
Seniormedlem

Vis profil

« Svar #5 på: januar 15, 2021, 16:51:06 pm »

Ahh, supert!
Da veit jeg at ringene sannsynligvis ikke er slitne, men vil gjøre måling av ringene uansett.
Takk for tips!!! Glad
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!