mars 28, 2024, 22:02:51 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Ottos -62 Notchback bastard  (Lest 7657 ganger)
Jahn Otto Ødegaard
Nybegynner
*
Innlegg: 29
Bosted:


Vis profil

« Svar #30 på: mars 28, 2022, 15:02:32 pm »

Så var plutselig våren her!
Det har kommet litt brått på at jeg må EU godkjenne bilen snart, men deler er ankommet nå i siste liten, så jeg får prøve å først få den EU godkjent før jeg går i gang videre med prosjektet.
Søknaden for ombygging er besvart, og jeg har fått grønt lys til å begynne.   Glad

Men som jeg var inne på, skal jeg først fikse et par ting. Det er blinklys relè, og start bryter som må ordnes. Håper jeg finner ut av nøkkelvrider problemet, men det kan nok tenkes at sylinderen / bryteren inni som er gåen. Til nå har jeg måttet bevege litt på ledningene ut av nøkkelbryteren for at den skal starte når den er vrang. Håper det kun er dårlig kontakt på kabelskoene.
Loggført
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6083
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #31 på: mars 30, 2022, 15:57:14 pm »

Når det gjelder blinklysrele og 6Volt har jeg satt inn et "uorignalt" rele.

Blinker som bare det- selv på tomgang. Finnes sikker å kjøpe hos delebutikkene

Vedr starting: Gå over alle kabelsko og jordingskabler. Styrestrømmen som går til innslaget på starter må også komme frem. ikke sjeldent kan kabelskoen på innslaget med fordel renses og klemmes litt sammen. Ofte litt bøss/støv og ikke alltid rene kontaktflater der...
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Jahn Otto Ødegaard
Nybegynner
*
Innlegg: 29
Bosted:


Vis profil

« Svar #32 på: juni 12, 2022, 18:05:08 pm »


* 20220612_175508.jpg (100.24 KB. 800x451 - vist 251 ganger.)


Yes, da er planene klare. Bilen forblir ikke EU godkjent inntil jeg blir ferdig med hele ombyggingen. Fikset tenningslås og blinklys mm. Men det skal nå uansett endres.
Planen blir nå å putte inn en audi v6 2.8 eller 2.6. Har i dag hentet en 2.6. Mulig jeg bare bruker toppene fra den. Girkasse blir nok en 915 kasse fra Porsche 911. Men har også lirt på en 996 96.01 kasse. Men den er litt lang.

Så får vi se hvor mye tid jeg får lagt ned i bilen frem til neste sommer.

Loggført
Jahn Otto Ødegaard
Nybegynner
*
Innlegg: 29
Bosted:


Vis profil

« Svar #33 på: juni 28, 2022, 08:22:11 am »

Da har jeg fått skrudd litt på den nye motoren.
Girkasse er kjøpt inn, en TY754 Subaru kasse (Impreza GT) som skal kortes og reverseres med et kit fra subarugears. Har også bestilt en adapter plate fra dem som er til Tdi motorer, men den har samme boltmønsteret som audi V6, 1,8T, og V8. Tok noen mål for å bekrefte dette med Subarugears.

Motoren har hatt et hardt liv. Det ser ikke vakkert ut inni.  Blunker Men jeg plukker den helt ned, så ser jeg nøyaktig hva jeg har med å gjøre. Har troen på at jeg skal få den god som ny igjen.


* 20220616_194209.jpg (77.7 KB. 800x451 - vist 233 ganger.)


* 20220627_205437.jpg (97.31 KB. 800x451 - vist 241 ganger.)


Loggført
Jahn Otto Ødegaard
Nybegynner
*
Innlegg: 29
Bosted:


Vis profil

« Svar #34 på: juni 28, 2022, 08:26:06 am »

Litt oppfinnsom baksing for å få motoren på bukken.  Glad

* 20220627_224010.jpg (92.91 KB. 800x451 - vist 281 ganger.)


* 20220627_224331.jpg (76.01 KB. 800x451 - vist 269 ganger.)


Hvorfor blir bildene lagt sidelengs?

« Siste redigering: juni 28, 2022, 09:46:05 am av Jahn Otto Ødegaard » Loggført
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5125
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #35 på: juli 01, 2022, 20:46:57 pm »

Tøft prosjekt  Kult
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Jahn Otto Ødegaard
Nybegynner
*
Innlegg: 29
Bosted:


Vis profil

« Svar #36 på: september 02, 2022, 23:02:50 pm »

Takk for det  Glad

Det er en stund siden site update, siden ting har gått alt for sakte....
Men omsider har jeg iallefall funnet ut at jeg må kaste 2,6 literen jeg kjøpte. (Taper 800 kroner gitt)    Blunker
Stemplene var for mye slitt til at jeg ville bruke dem igjen. Og man kan ikke kjøpe nye lenger.  Trist

Derfor har jeg nå kjøpt en 2,8 liter V6 som deler veldig mye med 2,6 literen. Spennende å se hvor slitt den er. Men denne gangen skal det være mulig å kjøpe sye stempler i oversize om nødvendig.  Glad

I mellomtidfen har jeg skaffet meg en IRS subframe. Eller bakstilling / travers på norsk. Denne er behøring slipet ned og fått et nytt med ny "lakk".


* andre motor_ 2_8.jpg (105.18 KB, 800x451 - vist 230 ganger.)

* bakstilling refurbished.jpg (77.78 KB, 800x451 - vist 215 ganger.)
Loggført
Jahn Otto Ødegaard
Nybegynner
*
Innlegg: 29
Bosted:


Vis profil

« Svar #37 på: september 06, 2022, 12:43:35 pm »

Så var V6 nummer to plukket ned.  Glad

Denne var veldig rusten innvendig. Den nok stått utendørs i årevis. Ikke veldig mye å ta vare på med den, men noe var det jo.

Det ser ut som jeg skal klare å redde veiva og innsuget. Det kan flyttes over på blokka fra 2,6 literen. (2,8 og 2,6 deler samme blokk) Rådene går om hverandre også, så da kan jeg bruke de fra 2,6 literen.
Så må jeg få tak i nye stempler til 2,8 literen. (Pluss pakninger, lager, bolter o.l. selvfølgelig)

Noen bilder fra kaoset i garasjen legges ved.   Gliser

* 20220902_161701.jpg (63.82 KB. 800x451 - vist 189 ganger.)

* 20220902_161709.jpg (63.88 KB. 800x451 - vist 178 ganger.)

Loggført
Jahn Otto Ødegaard
Nybegynner
*
Innlegg: 29
Bosted:


Vis profil

« Svar #38 på: september 06, 2022, 12:45:16 pm »


* 20220905_213253.jpg (80.41 KB. 800x451 - vist 195 ganger.)


* 20220904_195926.jpg (86.08 KB. 800x451 - vist 214 ganger.)

Loggført
Jahn Otto Ødegaard
Nybegynner
*
Innlegg: 29
Bosted:


Vis profil

« Svar #39 på: august 11, 2023, 14:10:26 pm »

Hei igjen, lenge siden nå.
Life happens gitt!!
Planene endres kraftig nå. Innser at det kanskje blir litt respektløst å tvinge inn en stor motor i en såpass sjelden og fin bil.

Jeg har freshet opp mye av inventaret på bilen pluss noe småtteri av vindu pakninger o.l. Etter å ha holdt på med bilen litt, så sitter jeg igjen med et ønske om å beholde bilen som den er, bare at alt er i orden. Men det er fortsatt ting å fikse. (F.eks styreboksen, lekk girkasse, mm)

Så da selger jeg et par ting som ble kjøpt inn for å bygge om. Det gjelder WRX kassa med ombyggingskit fra subarugears og IRS travers.
Annonser finnes her:
https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=314698675
https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=314700622
Loggført
Martin Sørlie
Supermedlem
*****
Innlegg: 525
Bosted: Lørenskog


The driver


Vis profil
« Svar #40 på: september 08, 2023, 09:05:54 am »

Kul bil, og kult prosjekt om du bygger om eller ei.

Men man kan jo fint ha det mye gøy med enkle grep hva motor og gir angår i en sånn en, så du kan jo vurdere en roligere approach?
Loggført

Martin Sørlie, 1985.

1967 VW 1500 type 1 - Savannah Beige
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!