april 19, 2024, 02:34:32 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Smalne inn forstilling "Boble"  (Lest 2649 ganger)
Joneh
Nybegynner
*
Innlegg: 23
Bosted: Sandnes


Vis profil

« på: mars 30, 2022, 07:45:50 am »

Hei,
sitter og ser litt på diverse tråder ang innkorting av forstilling, og legger merke til at så og si alle kabber på midten og flytter fester.
Uten at jeg har studert forstillingen så må jeg spør
er det noe grunn for at du ikke vil kappe av på vær side og flytte/bytte demper fester?


Loggført
vwfreaks
Supermedlem
*****
Innlegg: 1532
Bosted: Naglestad


Vis profil

« Svar #1 på: mars 30, 2022, 12:48:28 pm »

Hvis du ikke har erfaring med en slik jobb, og godt utstyr, så er det tryggest å kjøpe en som er ny, da får du også justerbar senking. De som selger, kan også levere ferdig tilpassede fjærpakker og styrestag, anbefaler å kjøpe av firma, da har du dokumentasjon når bilen skal godkjennes..

Kapping på av forstillingsrør, på midten eller sidene er ikke en god løsning, det er store påkjenninger, som kan resultere i brudd.
Loggført

T1   1969 Stepside pickup
T1   1951 "Voltswagen"
T1   1970 Baja, MONGOL RALLY 2020 Godkjent BT
       1952Tempo Matador


"Cut weld and drive"
NilsR
Nybegynner
*
Innlegg: 46
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #2 på: mars 30, 2022, 20:00:37 pm »

Hei,
sitter og ser litt på diverse tråder ang innkorting av forstilling, og legger merke til at så og si alle kabber på midten og flytter fester.
Uten at jeg har studert forstillingen så må jeg spør
er det noe grunn for at du ikke vil kappe av på vær side og flytte/bytte demper fester?




Røret i forstillingen er vel maskinert i ytterkant for å passe nålelageret til bærearmen. Antar at dette gjør det enklere å kappe på midten.

Loggført

T-1 1957
T-1 1967
T-2 1969
T-2 1977
vwfreaks
Supermedlem
*****
Innlegg: 1532
Bosted: Naglestad


Vis profil

« Svar #3 på: mars 30, 2022, 20:12:37 pm »

Enklere er ikke alltid bedre----   
Loggført

T1   1969 Stepside pickup
T1   1951 "Voltswagen"
T1   1970 Baja, MONGOL RALLY 2020 Godkjent BT
       1952Tempo Matador


"Cut weld and drive"
nobrakes
Supermedlem
*****
Innlegg: 3452
Bosted: oppland



Vis profil
« Svar #4 på: mars 31, 2022, 01:05:35 am »

Hvis du ikke har erfaring med en slik jobb, og godt utstyr, så er det tryggest å kjøpe en som er ny, da får du også justerbar senking. De som selger, kan også levere ferdig tilpassede fjærpakker og styrestag, anbefaler å kjøpe av firma, da har du dokumentasjon når bilen skal godkjennes..

Kapping på av forstillingsrør, på midten eller sidene er ikke en god løsning, det er store påkjenninger, som kan resultere i brudd.
ser ikke helt hvor brudd kan oppstå ved å kappe rørene ytterst... mer jobb, da de må maskineres for lagrene .
Loggført

If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
vwfreaks
Supermedlem
*****
Innlegg: 1532
Bosted: Naglestad


Vis profil

« Svar #5 på: mars 31, 2022, 07:32:15 am »

Kapping/maskinering ytterst blir jo ikke skjøting av rør, derfor min kommentar om at det kreves erfaring og utstyr........ noe ikke alle har, selv om en har tilgang til Youtube.

Innlegget starter jo med "kabber på midten og flytter fester"  stor forskjell i forhold til å kappe/maskinere ender og flytte støtdempertårn.

Loggført

T1   1969 Stepside pickup
T1   1951 "Voltswagen"
T1   1970 Baja, MONGOL RALLY 2020 Godkjent BT
       1952Tempo Matador


"Cut weld and drive"
nobrakes
Supermedlem
*****
Innlegg: 3452
Bosted: oppland



Vis profil
« Svar #6 på: mars 31, 2022, 21:31:39 pm »

Kapping/maskinering ytterst blir jo ikke skjøting av rør, derfor min kommentar om at det kreves erfaring og utstyr........ noe ikke alle har, selv om en har tilgang til Youtube.

Innlegget starter jo med "kabber på midten og flytter fester"  stor forskjell i forhold til å kappe/maskinere ender og flytte støtdempertårn.


nettopp, erfor jeg svarte som jeg gjorde, da jeg leste ditt svar: kapping på midten, eller ytterst ..
Loggført

If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #7 på: mars 31, 2022, 23:50:06 pm »

Kapp mellom innfestning til rammehode og støtdempertårn, mål innvendig dim, bank inn et skjøterør som ligger stramt inni.

Rosettsveis skjøterøret til indre del, skjøt oppe og nede. Kapp vekk ønsket lengde på nå løse ytre del, og bank de ytre delene på skjøterørene. Helsveis rundt.


Mener jeg brukte 15cm skjøtehylser, og det er klaring mellom skjøtehysle og lager
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!