Som nevnt går den ikke helt rent om dagen, så jeg tenkte jeg skulle bytte pluggene, og den ene pluggen var helt sotet igjen:

20250909_181058.jpg (33.43 KB. 524x600 - vist 27 ganger.)
Mens de andre så mer normale ut:

20250909_181310.jpg (41.21 KB. 643x600 - vist 25 ganger.)
Den sota satt i det hullet som hadde fått besøk av en skive, så jeg mistenkte at kanskje ventil eller sete er skadet så den sylinderen får feil blanding, men jeg tenker at hvis ventil eller sete er skadet så skal den vel få for mye luft, sånn at den ville gå for magert og ikke for rikt (?)
Uansett byttet jeg plugger og da går den i alle fall mye jevnere og bedre. Så får vi se om det forblir sånn eller om den pluggen gror igjen etter noen mil.
Jens-Ole hadde en teori om at den pluggen ble skadet når jeg hadde tenningsproblemer på SCC og den ene pluggledningen slo over til gods. Da vil jo ikke all fuelen bli forbrent, og pluggen gror igjen. Jeg er ganske sikker på at det var pluggledningen til den sylinderen som ble skadet, så det kan også være en teori.