Så da det å få racerbilmotor helt klar for montasje! Montere på svinghjulet, siste justeringer her og der, og demontere gasserne for å få den inn i bilen.
Jens er klar og vi heiser opp bil og dytter motor inn. Alltid deilig følelse etter div dytting, justering opp og ned mm og så plutselig smetter den på plass.
Mens jeg skrur og kobler så tømmer Jens kupeen for unødvendig tjafs som baksete og annet.
Da motor igjen er komplett og sitter der den skal så tar jeg siste sjekk før vi starter opp.
Jens sitter bak spakene og jeg står bak klar til å styre gass, og evr slukke branner som oppstår.
Jeg har fylt opp gasserne med bensin og tenning er justert sånn noenlunde.
Han vrir på nøkkelen og motoren hoster litt men våkner relativt raskt til liv og går faktisk forholdsvis pent, til og med nesten på tomgang. Ingen store flammer, røyk eller lekkasjer heller så er jo en godkjent start dette!
Etter den har gått en stund ryker det litt fra eksosbabdasjen på grenrøret så denne besluttes å demonteres.
Jens øyner nå sjangs for prøvekjøring men det får bli en annen dag da det er blitt sent.

IMG_9159.jpg (112.63 KB. 800x600 - vist 22 ganger.)

IMG_9159.jpg (112.63 KB. 800x600 - vist 22 ganger.)