mai 19, 2026, 17:43:26 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid

Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1967 Karmann Ghia (R-105) tilbake på veien!  (Lest 20 ganger)
erlendlundvall
Nybegynner
*

Vis profil
« på: I dag kl. 14:32:02 »

Hei,

Drømmen har gått i oppfyllelse, jeg har fått tak i en Karmann Ghia! Gliser

Bilen er en 1967 modell med regnr. R-105. Den har tidligere vært registrert som SN43766. Den var opprinnelig rød med hvitt tak, men den er nå sort etter en omlakkering i forbindelse med en omfattende restaurering i perioden 2007-2012. Da forrige eier var ferdig med restaureringen flyttet han til en annen del av landet, og bilen ble stående igjen. Den har stått mer eller mindre helt stille siden den gang, men nå er den tilbake på veien.

Bilen er i veldig god kosmetisk stand, og det er heller ikke noe rust å finne. Samtidig bærer den preg av å ha stått i mange år, så det er nok å ta tak i. Jeg kommer til å dele bilder og mer informasjon om bilen i denne tråden framover, etter hvert som jeg blir ordentlig kjent med den og finner ut av alt som må utbedres.

Det første jeg må ta tak i er at bilen tar inn ganske mye vann ved kjøring i pøsregn. Jeg har hatt to lange kjøreturer i kraftig regnvær, og begge gangene har det kommet inn mye vann ved pedalene og foran passasjersetet. Jeg er helt sikker på at vannet ikke kommer inn gjennom vinduene eller dørene. Alle pakninger rundt vinduer og dører er nye og i god stand. Jeg har lest litt på andre forum, og mange nevner hullene på undersiden av dørene som skal drenere bort vannet som renner ned i dørene, forbi skrapelistene. Men det er for mye vann til at dette kan være problemet, det blir faktiske vanndammer. Vanndammene blir like store på begge sider, på førersiden og passasjersiden. Hvor kan alt vannet komme fra?

* ghia.jpg (134.56 KB, 800x600 - vist 15 ganger.)
Loggført

1961 Type 1 Cal-look
1967 Karmann Ghia
erlendlundvall
Nybegynner
*

Vis profil
« Svar #1 på: I dag kl. 14:54:28 »

*  (72.76 KB. 800x534 - vist 7 ganger.)

Første treff med Ghiaen! Stor stas, selvom det var drittvær! Gliser

Loggført

1961 Type 1 Cal-look
1967 Karmann Ghia
Sider: [1]
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!