april 27, 2024, 23:54:20 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Ved trimming: AS eller AD motor  (Lest 2547 ganger)
t2-Splitwindow
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: Voss



Vis profil
« på: januar 05, 2008, 21:27:57 pm »

Har to 1600 motorer , AS og AD. Tenkte å bygge oppigjen den eine av dei. kven av dei egnar seg best.De blir nok noko trimming,vurdrer 1915 eller 1835. Hadde håp på ca 100-120 Hk.

Nokon som har noko synspunk på dette???
Loggført
Lars Johansen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1938
Bosted: Lillehammer



Vis profil
« Svar #1 på: januar 06, 2008, 01:50:54 am »

as har vel større oljekanaler i allefall.
Loggført
HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #2 på: januar 06, 2008, 08:56:28 am »

Hvis motorene ikke er demontert enda, kan jo sjangsen for den ene blokka eller begge er sprekt også. Slik er det med gamleblokker. Har sett at begge er egnet for videre trimming.
Loggført

1960 T-1
1965 T-1
1988 Opel Omega (Til salgs)
1993 Honda CBR600F
1998 BMW 520iAT
2001 Chrysler PT Cruiser

Sulten og tørst, bil først!

Kjør fort, ta sjanser.
t2-Splitwindow
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: Voss



Vis profil
« Svar #3 på: januar 06, 2008, 09:27:43 am »

Jepp, as ja. Har berre demontert kjøleblekka til no. Sprekker i blokka?? kor sprekker den?  Tvilende


Loggført
HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #4 på: januar 07, 2008, 13:27:10 pm »

Rengjør blokka og "blås" over med blåselampe. Da vil olja i evt sprekker tyte frem. Vanlige steder kan være langs siden veg sylinder nr 3, og bak svinghjulet ved sylinder nr 3. Men sjekk hele for å være sikker.
Loggført

1960 T-1
1965 T-1
1988 Opel Omega (Til salgs)
1993 Honda CBR600F
1998 BMW 520iAT
2001 Chrysler PT Cruiser

Sulten og tørst, bil først!

Kjør fort, ta sjanser.
.LP
Supermedlem
*****
Innlegg: 523
Bosted: Ranheim, Trondheim



Vis profil WWW
« Svar #5 på: januar 07, 2008, 22:21:30 pm »

Kjekk side med info om kontroll av blokka

http://www.aircooledtech.com/vw_case/

.LP
Loggført

-65 T1 Panama beige
http://tvwk.tripod.com/
-------------------------------------------------------------
Jeremy Clarkson:
 “A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.”
t2-Splitwindow
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: Voss



Vis profil
« Svar #6 på: januar 09, 2008, 18:11:19 pm »

Takk for mange gode svar!! Blunker Kva med toppane, er de nokon som er bedre enn andre, har alle like store ventiler?

Har oxo lest at nokon kjører uten vifte huset, men då med ein større oljekjøler, er dette noko som fungerer her på "berget".


Loggført
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #7 på: januar 09, 2008, 20:43:51 pm »

Det beste er nok å beholde viftehuset...
1600 motorene kom alle med 35,5/32mm ventiler mener jeg.
Loggført
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #8 på: januar 10, 2008, 08:40:09 am »

Tror de som kjører uten viftehuset stort sett kjører 401 meter og tilbake til piten for å si det sånn.
En vanlig bruksmotor bør få ha viftehuset på seg ja.
Loggført

SAS
Medlem
***
Innlegg: 125
Bosted: Horten



Vis profil
« Svar #9 på: januar 11, 2008, 08:28:47 am »


Har oxo lest at nokon kjører uten vifte huset, men då med ein større oljekjøler, er dette noko som fungerer her på "berget".


Dersom du har nok vilje er alt mulig... viftehus er også diskutert i denne tråden : http://forum.vw2you.com/cgi-bin/UltraBoard.cgi?action=Read&BID=3&TID=94999&SID=4304404

Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!