april 28, 2024, 23:36:05 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2] 3 4
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Torgeirs Crew  (Lest 24501 ganger)
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #30 på: januar 08, 2008, 21:59:20 pm »

 Øyerulling Øyerulling Øyerulling Er det mulig?Hæ Så den fantes altså; Enhjørningen blant splittbussene...
Loggført
Torgeir
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 768
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil WWW
« Svar #31 på: januar 08, 2008, 22:32:48 pm »

Øyerulling Øyerulling Øyerulling Er det mulig?Hæ Så den fantes altså; Enhjørningen blant splittbussene...

He he var rimelig hakeslepp når vi var å tittet på denne første gang....  Sjokkert
Loggført



Åffer dådå? Åffer senkar dom på restoviset?
Lasse
Supermedlem
*****
Innlegg: 507
Bosted: Våland - Stavanger


:: DKL ::


Vis profil WWW
« Svar #32 på: januar 08, 2008, 23:29:46 pm »

Øyerulling Øyerulling Øyerulling Er det mulig?Hæ Så den fantes altså; Enhjørningen blant splittbussene...

tell me about it...snufs...
Loggført


california über alles
http://www.diekaeferloge.com/
Torgeir
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 768
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil WWW
« Svar #33 på: januar 09, 2008, 21:57:44 pm »

Delesankingen fortsetter.....


* autometer.jpg (40.67 KB, 640x426 - vist 205 ganger.)

* oljetemp.jpg (22.77 KB, 640x426 - vist 207 ganger.)

* Oljetrykk.jpg (20.34 KB, 640x426 - vist 195 ganger.)

* Line lock.jpg (33.49 KB, 640x426 - vist 197 ganger.)
Loggført



Åffer dådå? Åffer senkar dom på restoviset?
Lasse
Supermedlem
*****
Innlegg: 507
Bosted: Våland - Stavanger


:: DKL ::


Vis profil WWW
« Svar #34 på: januar 09, 2008, 21:59:09 pm »

kor mye måtte du ut med for oljetemp/trykk inkl givere?
Loggført


california über alles
http://www.diekaeferloge.com/
Torgeir
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 768
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil WWW
« Svar #35 på: januar 09, 2008, 22:15:02 pm »

Måtte en tur ut i garasjen i dag for å få ryddet bilen, få litt oversikt over hva som faktisk fulgte med, planlegge litt rundt fremgangen til prosjektet og sist men ikke minst fortsette letingen etter eventuell rust som trengte utbedring.


Heldigvis så virker det ikke som om det mangler så mye av vitale deler...fikk ikke gått gjennom alle eskene sikkelig men vi fant foreløpig ut at det virker som om det i grunnen er alt for mye deler, eneste mangelen så langt er den ene baklysglasset...

Som kjent så er t2er som regel veldig god når det kommer til rust så jeg var fornøyd da jeg kunne konstatere at dette også gjaldt for mitt eksemplar.... Osteaktig Osteaktig Osteaktig  Kan fortsatt ikke finne noe som bør sveises!!!

Legger ved noen blider fra kveldens økt...


* IMG_0123.jpg (42.08 KB, 426x639 - vist 416 ganger.)

* IMG_0124.jpg (51.39 KB, 640x426 - vist 327 ganger.)

* IMG_0125.jpg (59.13 KB, 640x426 - vist 361 ganger.)

* IMG_0127.jpg (55.15 KB, 640x426 - vist 305 ganger.)

* IMG_0128.jpg (53.45 KB, 640x426 - vist 267 ganger.)

* IMG_0129.jpg (117.45 KB, 1024x682 - vist 283 ganger.)

* IMG_0130.jpg (49.94 KB, 640x426 - vist 320 ganger.)

* IMG_0131.jpg (43.17 KB, 426x639 - vist 326 ganger.)
« Siste redigering: januar 09, 2008, 22:22:09 pm av Torgeir » Loggført



Åffer dådå? Åffer senkar dom på restoviset?
Torgeir
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 768
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil WWW
« Svar #36 på: januar 09, 2008, 22:18:51 pm »

Endre stilte som alltid villig opp....


* IMG_0132.jpg (41.09 KB, 640x426 - vist 280 ganger.)

* IMG_0133.jpg (51.61 KB, 640x426 - vist 261 ganger.)

* IMG_0134.jpg (46.26 KB, 640x426 - vist 269 ganger.)

* IMG_0135.jpg (42.84 KB, 640x426 - vist 223 ganger.)

* IMG_0136.jpg (57.75 KB, 640x426 - vist 268 ganger.)

* IMG_0137.jpg (40.44 KB, 640x426 - vist 251 ganger.)

* IMG_0138.jpg (24.89 KB, 426x639 - vist 265 ganger.)

* IMG_0139.jpg (51.11 KB, 640x426 - vist 249 ganger.)
Loggført



Åffer dådå? Åffer senkar dom på restoviset?
Torgeir
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 768
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil WWW
« Svar #37 på: januar 09, 2008, 22:21:01 pm »

kor mye måtte du ut med for oljetemp/trykk inkl givere?

Hmm husker ikke helt kom sammen med en del annet... men Endre skal bestille så han har nok kontroll på det....
Loggført



Åffer dådå? Åffer senkar dom på restoviset?
T2man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1114
Bosted: Aurskog


Termos er bra


Vis profil
« Svar #38 på: januar 09, 2008, 22:26:36 pm »

Hyggelig å se en så bra dobbelcab. Jeg hadde akkurat maken selv, grønn 65 mod. men den har fått et nytt og godt hjem Osteaktig
Loggført

Ønsker å kjøpe originalt Hamburg pansermerke
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #39 på: januar 09, 2008, 22:47:31 pm »

kor mye måtte du ut med for oljetemp/trykk inkl givere?

Hmm husker ikke helt kom sammen med en del annet... men Endre skal bestille så han har nok kontroll på det....

Hvis du prater med Endre før meg så hyl ut om at jeg og vil legge noe til på den bestillingen :-)
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Torgeir
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 768
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil WWW
« Svar #40 på: januar 09, 2008, 23:31:48 pm »

kor mye måtte du ut med for oljetemp/trykk inkl givere?

Hmm husker ikke helt kom sammen med en del annet... men Endre skal bestille så han har nok kontroll på det....

Hvis du prater med Endre før meg så hyl ut om at jeg og vil legge noe til på den bestillingen :-)

Skal ha noe småting selv så det går seg nok til....
Loggført



Åffer dådå? Åffer senkar dom på restoviset?
Torgeir
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 768
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil WWW
« Svar #41 på: januar 10, 2008, 00:15:44 am »

Ska sei - ny motor på gang som du skal bygge selv, fett! Tøffe tøffe tøffe tøffe tøffe tøff!

Så ikke denne før nå jeg Kalle....  Glad 
Vi har jo jobbet en del med Endres motor og det har vært både lærerikt og spennende så langt, er litt nærvepirrende å være fresking men fy søren så  tilfrestillende det er å opparbeide seg ny kunnskap og nå nye mål... Må takke, deg og alle de andre som har kommet med kunnskap og oppmuntring så langt i prosessen...
« Siste redigering: januar 10, 2008, 01:17:18 am av Torgeir » Loggført



Åffer dådå? Åffer senkar dom på restoviset?
Dag L
Supermedlem
*****
Innlegg: 3481
Bosted: Skien


Vis profil

« Svar #42 på: januar 10, 2008, 15:45:25 pm »

Hyggelig å se en så bra dobbelcab. Jeg hadde akkurat maken selv, grønn 65 mod. men den har fått et nytt og godt hjem Osteaktig

Det var hyggelig sagt av deg, Svein Osteaktig Osteaktig

Flott prosjekt forresten, Torgeir!
Gøy å se at det er flere av splittdokaene som har overlevd harde arbeidsdager og hissig blekkmark Blunker....
Liten tvil om at det her blir en HEADTURNER !!!!
Er i gang så vidt med min 65' Crew som er L512 Samtgrün (Velvet green).
Blir ikke noe verstingmotor i den foreløpig, beholder fargen og har handla orig. Empi Sprintstar..
Er senka 100 mm, det er passe lavt....
Har fått sveisa det lille som var av rust + handla en god del nye deler fra Wolfsburgwest.
Skal se på muligheten for å starte en prosjekttråd om mine splitter...59' 23W RHD + 65' Crew Cab.
Solgte en 66' Crew til en Møller-mekaniker i Vestfold for 2 mndr siden. Så da er den i kyndige hender....
Kommer helt klart til å følge med og la meg inspirere av din tråd her  Blunker

Mvwh Dag
« Siste redigering: januar 10, 2008, 17:42:30 pm av T2 » Loggført

59' 23W Deluxe Beige Grey/Sealing Wax Red
65' Dobbelkabiner L 512 Velvet Green
74' 1300S L31 A Senegal red
74' 1303S L96 M Marathon met.
75’ 1303 L61 H Lofotengrün
86’ T3 Singelkabiner wbx L 90 D
86’ T3 Club Joker wbx Bronze met.
90' T3 Tristar Syncro wbx L 90 D
90 T3 Dobbeltkabiner 110 TDI
Torgeir
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 768
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil WWW
« Svar #43 på: januar 11, 2008, 00:37:46 am »

Takker og bukker Dag...

Var orginalt velvet green denne også faktisk...

Gleder meg til å følge trådene dine fremover jeg også, har dessverre vært litt langt mellom busstrådene...

Merker fort at jeg hadde en del å lære om buss, så nå driver jeg å leser meg litt opp omkring dette med senking etc... er så mye forskjellige meninger rundt dette så det er ikke så lett å bli klok på sånn helt uten videre... men kommer nok i mål med dette også...
 
Loggført



Åffer dådå? Åffer senkar dom på restoviset?
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #44 på: januar 11, 2008, 18:22:44 pm »

Det er VELDIG mange mulige kombinasjoner ja! Skal du ha rå motor MÅ du vel egentlig gjøre noe med girkasse og reduksjonsboksene, og i tillegg bremser, og vips - da er du jo i gang! Kan være smart å beholde alle de originale delene for fremtiden.
Bak:
To muligheter - Straight Axle eller IRS.
Uansett kan det være lurt med justerbare fjærplater for ekstra finjustering.
Fremme - med eller uten flippede spindler, justerbar forstilling er vel et must - f.eks. Weedeater eller Puma.
Airbags er jo dyrt men sikkert både komfortabelt, praktisk og morro.
Spennende å høre hva du velger, med så mange aktører i markedet så kan du gjøre det så dyrt du bare vil!
Ser forresten av Creative Engineering nå leverer tannstangstyring til splittbuss...
Loggført
Torgeir
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 768
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil WWW
« Svar #45 på: januar 11, 2008, 23:13:06 pm »

Det er VELDIG mange mulige kombinasjoner ja! Skal du ha rå motor MÅ du vel egentlig gjøre noe med girkasse og reduksjonsboksene, og i tillegg bremser, og vips - da er du jo i gang! Kan være smart å beholde alle de originale delene for fremtiden.
Bak:
To muligheter - Straight Axle eller IRS.
Uansett kan det være lurt med justerbare fjærplater for ekstra finjustering.
Fremme - med eller uten flippede spindler, justerbar forstilling er vel et must - f.eks. Weedeater eller Puma.
Airbags er jo dyrt men sikkert både komfortabelt, praktisk og morro.
Spennende å høre hva du velger, med så mange aktører i markedet så kan du gjøre det så dyrt du bare vil!
Ser forresten av Creative Engineering nå leverer tannstangstyring til splittbuss...

Ja så også den tannsta styringa... spennende greier!!

Forran blir det kortet og justerbart med droppa spindler tenket jeg...
Bak er jeg fortsatt ikke helt sikker grunnet at der er mye muligheter og forskjellige løsninger... Må finne litt mer ut hva som er fordeler/ulemper med de forskjellige løsningene (da også siden det er flere forskjellige utgaver og kombinasjoner mulig).

Gode forslag med argumenter motas med stor takk!!!
Loggført



Åffer dådå? Åffer senkar dom på restoviset?
Lasse
Supermedlem
*****
Innlegg: 507
Bosted: Våland - Stavanger


:: DKL ::


Vis profil WWW
« Svar #46 på: januar 12, 2008, 10:30:50 am »

Du våge deg uansett ikkje med någe hissige baksenking Torgeir!?  Sint
Loggført


california über alles
http://www.diekaeferloge.com/
Torgeir
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 768
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil WWW
« Svar #47 på: januar 12, 2008, 11:16:55 am »

Du våge deg uansett ikkje med någe hissige baksenking Torgeir!?  Sint

He he ingen fare Lasse...  Skal kun moderat senkes sånn at den sitter fint... Blunker Blunker
Loggført



Åffer dådå? Åffer senkar dom på restoviset?
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #48 på: januar 12, 2008, 11:30:03 am »

kikk liit på min IRS konvertering
brukte hele bakstillinga fra Type 3
denne er org skrudd og kurant å få av.
da passer type 1 ,porsche 924; bærearmer,bremser stabstag, girkasser  torsions fjører etc mer eller mindre bolt on

http://forum.vw2you.com/cgi-bin/UltraBoard.cgi?action=Read&BID=24&TID=13688&SID=4306337
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #49 på: januar 12, 2008, 11:44:19 am »

Bare et kjapt lite spørsmål, var det en spesiell grunn til at du valgte type 3 svingaksel og bygde om til IRS eller? Kunne du brukt type 3 IRS på direkten?
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #50 på: januar 12, 2008, 12:09:31 pm »

jo kunne brukt Type 3 IRS , men den har ikke rammegafler.
på mitt bygg hadde jeg egentelig ikke trengt det "midtre" motor/gir feste som sitter på enden av rammegafflene
da WBX har den tversoverbjelken bakerst
siden jeg vil ha "mange valg" baki der så tenkte jeg det var kjekt med disse gafflene, både til stiving/extra motorfester etc
og hvis jeg vil bare sette inn en type1 kasse/motor senere og droppe det bakre feste.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #51 på: januar 12, 2008, 14:39:37 pm »

Nye bilder snart? Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Torgeir
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 768
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil WWW
« Svar #52 på: januar 12, 2008, 14:52:26 pm »

Nye bilder snart? Glad

Utålmodig? hehe

Holder på med litt ting som ikke er så spennende... jobber med å få tak i en som kan lakke samtidig som jeg leser meg litt opp rundt dette med senking....

Ellers så er det meget mulig det blir en liten tur ut i garasjen på søndagen, men da er det mest rengjøring som står på listen... skal ta noen bilder for å please publikum jeg... Blunker Blunker
Loggført



Åffer dådå? Åffer senkar dom på restoviset?
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #53 på: januar 12, 2008, 15:46:27 pm »

Gydd Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Endre D
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 1323
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #54 på: januar 15, 2008, 22:42:04 pm »

Nå kjæm det bilder  Gliser. Var en tur i lokalet her om dagen, startet med en lett vask og inspeksjon


Også på innsiden


Gjorde seg med en vask


The devil's in the details  Osteaktig





Loggført



"When the Boogeyman goes to bed, he checks his closet for Chuck Norris"

Røten bay - be gone!
Endre D
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 1323
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #55 på: januar 15, 2008, 22:44:54 pm »

Fant et lite svin på skogen også;




Sånn ser samme plass ut på innsiden;


Forslag til hvordan dette fikses på en skikkelig måte er velkomne! Når det er sagt er dette alt som finnes av (forhenværende) rust på bilen  Osteaktig
Loggført



"When the Boogeyman goes to bed, he checks his closet for Chuck Norris"

Røten bay - be gone!
RZR Arve
Seniormedlem
****
Innlegg: 277
Bosted: Longyearbyen


Vis profil

« Svar #56 på: januar 16, 2008, 00:18:01 am »

Nå kjæm det bilder  Gliser. Var en tur i lokalet her om dagen, startet med en lett vask og inspeksjon


Også på innsiden


Gjorde seg med en vask


The devil's in the details  Osteaktig







Nei, nei, så ikke bra ut dette her... Er bare å kvitte seg med, bare gi en lyd så skal jeg hjelpe deg med å hugge den.... Sinnsykt tøff bil! Må føles som å vinne i lotto det der. Si ifra hvis du vil bytte med ghia'en min!

Loggført
Endre D
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 1323
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #57 på: januar 18, 2008, 09:37:37 am »

Etter utallige oppfordringer fra Torgeir kommer det her et bilde av hull til saftblander på taket (der er da en arbeidsbil!). Diskusjonen går forøvrig høylydt om saftblander versus cyclop-lys. Jeg er svak for "hodelykta", men er vel strengt tatt redd for at disse ikke akkurat er hyllevare...  Øyerulling
Loggført



"When the Boogeyman goes to bed, he checks his closet for Chuck Norris"

Røten bay - be gone!
Torgeir
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 768
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil WWW
« Svar #58 på: januar 29, 2008, 17:52:41 pm »

Har endelig fått en avtale om lakkering av bilen og dermed startet klargjøring for lakk...


* IMG_0197.jpg (48.28 KB, 640x426 - vist 280 ganger.)

* IMG_0199.jpg (61.8 KB, 640x426 - vist 272 ganger.)
Loggført



Åffer dådå? Åffer senkar dom på restoviset?
Torgeir
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 768
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil WWW
« Svar #59 på: januar 29, 2008, 17:58:08 pm »

Med hele dagen til rådighet så ble det noen kaffepauser.....


* IMG_0204.jpg (35.06 KB, 426x639 - vist 242 ganger.)

* IMG_0206.jpg (36.32 KB, 640x426 - vist 258 ganger.)

* IMG_0207.jpg (46.5 KB, 640x426 - vist 296 ganger.)
Loggført



Åffer dådå? Åffer senkar dom på restoviset?
Sider: 1 [2] 3 4
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!