rockshelter
Medlem
  
Innlegg: 144
Bosted: Harstad
-70
|
 |
« på: november 20, 2008, 13:44:48 pm » |
|
 Så plutselig var det noen som ringte og spurte om jeg ville ha et nytt prosjekt, (takk Vidar) og ... ja et prosjekt fra eller til, hva er vel det? Fantastisk patina med svart originallakk, litt men ikke tragisk mye rust, og det meste finnes av deler. Alt sitter fast, hjul, motor m.m. men det ordnes med litt rustløser, og litt kraftig verktøy. Plan: Få hjul og bremser i stand, få motor i gang, sveise det mest nødvendige, sette inn frontruta, smalnet og senket forstilling samt ned bak et stykke. Og hva mer... jo fylle bensin og kjøre 
|
|
|
Loggført
|
Fort nok...
|
|
|
Elliot
Supermedlem
    
Innlegg: 775
Bosted: AALESUND
Tlf 91160684
|
 |
« Svar #1 på: november 20, 2008, 16:09:14 pm » |
|
Ser ut som et flott patinert prosjekt! Og fordelen her: du slipper å skrape is fra frontruta!!! hehe
|
|
|
Loggført
|
'57 T-2 Kombi '64 T-2 Doka (Castrol)
|
|
|
rockshelter
Medlem
  
Innlegg: 144
Bosted: Harstad
-70
|
 |
« Svar #2 på: november 20, 2008, 16:17:57 pm » |
|
Godt forslag, og sparer vindusviskere og spylervæske om sommeren , skal vurdere å la frontruta ligge i baksetet.... øøøh der som baksetet skulle vært mener jeg...
Fra spøk til alvor: har hørt om safari-vindu til frontruta til boble, men det er vel hjemmemekket?
|
|
|
Loggført
|
Fort nok...
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #3 på: november 20, 2008, 17:11:15 pm » |
|
Gratulerer med nytt prosjekt!! og safari-rute til boble trur du må lage sjølv, ja! men kanskje du kan bruka hengslene og dei festedingsane frå buss safarier?? 
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud
Singelport Mafia'n
|
 |
« Svar #4 på: november 21, 2008, 16:07:56 pm » |
|
Nei så fin boble! Gratluerer.....
|
|
|
Loggført
|
" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better" Audi 100 2,5TDI VW 1300 1970 Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen 45632450 ------------------------------- Medlemsansvarlig Røyken og Omegn Aircoolers Rikard@roykenaircoolers.comroykenaircoolers.com 
|
|
|
Hulken
Supermedlem
    
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
 |
« Svar #5 på: november 21, 2008, 23:53:28 pm » |
|
Det var et firma i statene som leverte safari til boble, skal se om jeg klarer og finne igjen et Hot VW's med annonse....
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
DrLaban
Supermedlem
    
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo
The RestoRod
|
 |
« Svar #6 på: november 22, 2008, 12:22:20 pm » |
|
De fleste safari'ene som man ser på T1 er hjemmemekk, men finner du igjen annonsen så er det flere enn trådstarter som blir glade  *hint hint*
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
surfer56
Supermedlem
    
Innlegg: 1533
Bosted: Kristiansand
+4792817564
|
 |
« Svar #7 på: november 22, 2008, 17:59:18 pm » |
|
Kjempegils fra Majårstui 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hulken
Supermedlem
    
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
 |
« Svar #8 på: november 22, 2008, 23:23:43 pm » |
|
De går rykter om at disse skal begynne og produsere... http://www.kustomcoachwerks.comSamme rykte går om dette firmaet.... http://www.wolfgangint.comSend en mail, så får vi høre hva dere får som svar!
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
rockshelter
Medlem
  
Innlegg: 144
Bosted: Harstad
-70
|
 |
« Svar #9 på: november 24, 2008, 02:13:02 am » |
|
|
|
|
Loggført
|
Fort nok...
|
|
|
rockshelter
Medlem
  
Innlegg: 144
Bosted: Harstad
-70
|
 |
« Svar #10 på: november 24, 2008, 02:15:29 am » |
|
En del jobb her ja, men det er så "riktig". Kan sitte lenge og se på dette dashbordet slik det er nå også 
|
|
|
Loggført
|
Fort nok...
|
|
|
rockshelter
Medlem
  
Innlegg: 144
Bosted: Harstad
-70
|
 |
« Svar #11 på: november 24, 2008, 02:22:06 am » |
|
|
|
|
Loggført
|
Fort nok...
|
|
|
rockshelter
Medlem
  
Innlegg: 144
Bosted: Harstad
-70
|
 |
« Svar #12 på: november 25, 2008, 00:40:50 am » |
|
Amerikanske støtfangere, ingen semaforer ....
|
|
« Siste redigering: november 25, 2008, 00:48:04 am av rockshelter »
|
Loggført
|
Fort nok...
|
|
|
DrLaban
Supermedlem
    
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo
The RestoRod
|
 |
« Svar #13 på: desember 02, 2008, 08:58:01 am » |
|
De går rykter om at disse skal begynne og produsere... http://www.kustomcoachwerks.com Samme rykte går om dette firmaet.... http://www.wolfgangint.comSend en mail, så får vi høre hva dere får som svar! Jeg har sendt disse en mail og har ikke fått svar fra KCW, men fikk fra Wolfgang  We are trying to finish one up now for a bug 1958-1964 Thanks Steve at Wolfgang.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
rockshelter
Medlem
  
Innlegg: 144
Bosted: Harstad
-70
|
 |
« Svar #14 på: desember 03, 2008, 00:36:04 am » |
|
Ja da er det lagt inn i prosjektplanen, "awesome" som de sier...
|
|
|
Loggført
|
Fort nok...
|
|
|
rockshelter
Medlem
  
Innlegg: 144
Bosted: Harstad
-70
|
 |
« Svar #15 på: mars 10, 2009, 23:30:26 pm » |
|
 En forstilling begynner å ta form
|
|
|
Loggført
|
Fort nok...
|
|
|
Daniel L
Supermedlem
    
Innlegg: 679
Bosted: Skien
Boden Kratzende Autos VW Forbund
|
 |
« Svar #16 på: mars 10, 2009, 23:33:14 pm » |
|
SWEET!! 
|
|
|
Loggført
|
1971 1302 silver metallic 1974 1300s--16.77s--125km/h--SCC 2014 1974 1303s germanlooker 1986 Golf mk2 1986 T3 doka
|
|
|
Eirik82
Medlem
  
Innlegg: 131
Bosted: Nord Trøndelag
|
 |
« Svar #17 på: mars 10, 2009, 23:39:53 pm » |
|
noen som vet mer om sambakit til frontrute T-1?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Pål
Supermedlem
    
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
 |
« Svar #18 på: mars 10, 2009, 23:44:07 pm » |
|
noen som vet mer om sambakit til frontrute T-1?
Jepp. Han har nå begynt å produsere ruteramma i aluminium, som han polerer til speilfinish. Veldig mye bedre enn polert svartstål som han brukte før. Jeg har bestilling på en inne. Så han skulle si ifra så snart den var ferdig 
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
rockshelter
Medlem
  
Innlegg: 144
Bosted: Harstad
-70
|
 |
« Svar #19 på: mars 10, 2009, 23:46:55 pm » |
|
 ...maler...tager hva man haver 
|
|
|
Loggført
|
Fort nok...
|
|
|
Hansi
Supermedlem
    
Innlegg: 521
Bosted: Ørskog
tlf: 949 72 075
|
 |
« Svar #20 på: mars 11, 2009, 08:47:54 am » |
|
|
|
|
Loggført
|
Member of the  Vintage VW-Club of Møre & Romsdal 67 t1-- 70 westy
|
|
|
rockshelter
Medlem
  
Innlegg: 144
Bosted: Harstad
-70
|
 |
« Svar #21 på: mars 21, 2009, 21:32:08 pm » |
|
Så har man vært på farten til et bedre sted å arbeide på skjønnheten: 
|
|
|
Loggført
|
Fort nok...
|
|
|
rockshelter
Medlem
  
Innlegg: 144
Bosted: Harstad
-70
|
 |
« Svar #22 på: mars 21, 2009, 21:35:46 pm » |
|
Her fant vi jo "campingvogna" til bobla i naturskjønne omgivelser. Mon tro om det hadde gjort seg med jernkors på denne ,hmmm: 
|
|
|
Loggført
|
Fort nok...
|
|
|
rockshelter
Medlem
  
Innlegg: 144
Bosted: Harstad
-70
|
 |
« Svar #23 på: mars 21, 2009, 21:37:08 pm » |
|
Her er det greit å stå: 
|
|
|
Loggført
|
Fort nok...
|
|
|
rockshelter
Medlem
  
Innlegg: 144
Bosted: Harstad
-70
|
 |
« Svar #24 på: mars 21, 2009, 21:38:27 pm » |
|
Hull finnes, innenfor her er dørstolpen oppspist et langt stykke oppover, ellers er det ikke så verst: 
|
|
|
Loggført
|
Fort nok...
|
|
|
rockshelter
Medlem
  
Innlegg: 144
Bosted: Harstad
-70
|
 |
« Svar #25 på: mars 21, 2009, 21:45:56 pm » |
|
Hovedsaklig gjenstår:
- sveise ferdig - sette inn en AB-motor - 12 volt konvertering - absolutt alt i bremser skal byttes ut - sette på plass interiør (det opprinnelige gamle)
Ellers er det mye småplukk og dall.
Finish utvendig blir uberørt, innvendig stort sett også.
Tar imot tips når det gjelder 1300-motor inn på den gamle kassa, samt enkel måte å konvertere til 12 volt.
|
|
|
Loggført
|
Fort nok...
|
|
|
Tc
Seniormedlem
   
Innlegg: 282
Bosted: brumunddal
|
 |
« Svar #26 på: mars 21, 2009, 21:56:26 pm » |
|
Ser ut som et greit prosjekt det der, mye muligheter.og fin farge. he he Tror du må bytte både kasse og motor hvis det ska bli no greie på det. (Og da får du jo inn en synkronisert kasse) Og da må du vist gjøre om på no fester også. Er ingen ekspert ,men har lurt på å bytte motor i bilen min selv, og da har je blitt fortalt dette 
|
|
|
Loggført
|
1959-T1 2009 Passat 1998-zx9-R 1966-T2
|
|
|
rockshelter
Medlem
  
Innlegg: 144
Bosted: Harstad
-70
|
 |
« Svar #27 på: mars 22, 2009, 22:02:56 pm » |
|
Her er festet til girkassen: Hva må til for å få en litt nyere kasse på her?  
|
|
|
Loggført
|
Fort nok...
|
|
|
rockshelter
Medlem
  
Innlegg: 144
Bosted: Harstad
-70
|
 |
« Svar #28 på: mars 22, 2009, 22:05:22 pm » |
|
En lang dag med tilpasning og sveising:   Dette skal være en bruksbil!
|
|
|
Loggført
|
Fort nok...
|
|
|
taigagreen
Juniormedlem
 
Innlegg: 72
Bosted: Hemnesberget
|
 |
« Svar #29 på: mars 23, 2009, 19:01:12 pm » |
|
Her fant vi jo "campingvogna" til bobla i naturskjønne omgivelser. Mon tro om det hadde gjort seg med jernkors på denne ,hmmm:  Skikkelig Jon Blund-farkost det der  Er den din?
|
|
|
Loggført
|
For mange T3...
|
|
|
|