flatfour
|
 |
« Svar #210 på: januar 18, 2009, 19:29:58 pm » |
|
Dette er bra, folkens. Morro å følge dere. Bilen ser bra ut. I oslo snør det som pokker, så kjør forsiktig.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Boerge
Seniormedlem
   
Innlegg: 339
Bosted: Vaxholm, Stockholm, Sverige
|
 |
« Svar #211 på: januar 18, 2009, 19:32:28 pm » |
|
En liten nødstopp på Ringebu for å dobbelsjekke teknikken. lysene ble svakere etter at vi kom over Dovrefjell. Heldigvis kunne vi konstatere at det ikke var noe feil med ladingen. Etter å ha banket løs en to centimeter tykk ishinne fra frontlyktene så vi straks lysere på omgivelsene.
|
|
|
Loggført
|
Cowboys from Hell 
|
|
|
Boerge
Seniormedlem
   
Innlegg: 339
Bosted: Vaxholm, Stockholm, Sverige
|
 |
« Svar #212 på: januar 18, 2009, 20:12:10 pm » |
|
En mil fra Lillehammer og 19 mil fra Oslo. Vinden har roet seg og det snør ikke fullt så tett lenger. Det er litt tendenser til kø foran oss men vi holder likevel grei snittfart.
|
|
|
Loggført
|
Cowboys from Hell 
|
|
|
Boerge
Seniormedlem
   
Innlegg: 339
Bosted: Vaxholm, Stockholm, Sverige
|
 |
« Svar #213 på: januar 18, 2009, 20:45:53 pm » |
|
Et strategisk veivalg endte med ferd over Mjøsbrua og fortsettelse langs E6.
|
|
|
Loggført
|
Cowboys from Hell 
|
|
|
Boblund
Medlem
  
Innlegg: 147
Bosted: Orkanger Sør-Trøndelag
Alt kan modifiseres UGGUR CUSTOM
|
 |
« Svar #214 på: januar 18, 2009, 20:53:22 pm » |
|
Gikk meg nesten på denne bilen inne i Trondhjem by i går kveld mens jeg lette etter en passende ølbule. Ble nesten litt misunnelig på denne pent senka bayen og bestemte meg for at nå skal min bay på veien også.
|
|
|
Loggført
|
1960 T1 Endeslakk ka e det?? 1979 Singelhyttpickisen Tømmerbilen TVWK Uggur Custom Talatut:93286715
|
|
|
Pitt
Supermedlem
    
Innlegg: 1278
Bosted: Oppdal
oppdal så klart
|
 |
« Svar #215 på: januar 18, 2009, 21:40:58 pm » |
|
E kan ta pick upen din e Åge så kan du sitt på pub å drekk øl !
Pitt
|
|
|
Loggført
|
E ha kasta mange sånne !
Tlf 90834700
|
|
|
Boblund
Medlem
  
Innlegg: 147
Bosted: Orkanger Sør-Trøndelag
Alt kan modifiseres UGGUR CUSTOM
|
 |
« Svar #216 på: januar 18, 2009, 21:45:59 pm » |
|
Du kan itj ta den vettu. Ha fått tak i motor te den med to høl mer. 
|
|
|
Loggført
|
1960 T1 Endeslakk ka e det?? 1979 Singelhyttpickisen Tømmerbilen TVWK Uggur Custom Talatut:93286715
|
|
|
Boerge
Seniormedlem
   
Innlegg: 339
Bosted: Vaxholm, Stockholm, Sverige
|
 |
« Svar #217 på: januar 18, 2009, 22:36:36 pm » |
|
Saktegående kø i veiarbeidsområdet nord Jessheim har begynt å løsne. Ser fram til å få blåst litt mer ut av motoren den siste strekka. Jan ser fram til å sette på ei plate med Thin Lizzy om noen få strakser og nynner på 'the boys are back in town'...
|
|
|
Loggført
|
Cowboys from Hell 
|
|
|
EspenX
Supermedlem
    
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo
Praise the raised
|
 |
« Svar #218 på: januar 19, 2009, 00:28:27 am » |
|
Da var vi endelig hjemme. Vi hadde tenkt vi kanskje fikk bruk for både kjetting og spade i Nord-Norge, ironisk nok var det hjemme i Oslo sentrum det fort kunne blitt bruk for det... Men selv snøkaoset i Oslo var ikke nok til å stoppe Clippern, den danset elegant oppå snøhaugene.
Et annet bevis på at det aldri blir slikt en tenker seg det, så var de letteste strekningene Bodø-Mosjøen og Mosjøen-Trondheim, det var endel bare veier og bilen satt godt der der var hålke også. Trondheim-Oslo derimot ble den mest krevende strekningen med voldsom vind ut fra Trondheim, pluss tett snødrev over Dovre og videre sørover. Men heldigvis hadde CF utstyrt bilen med gode vinterdekk, det betydde mye for denne turens suksess.
Forbruket ble 0,9 liter på mila forresten, jeg synes det er respektabelt med tre mann pluss full oppakning og en forstilling baki. Og takket være det tidligere nevnte langstegede fjerdegiret så var denne bussen langt mer behagelig på landeveiskjøring enn jeg er vant til. Og vi opplevde det samme med denne bussen som med Kauto-bussen. På siste dag var motoren langt sprekere enn tidligere, og den klatret ganske bratte og lange bakker i fjerdegiret uten å gå under 80 (okei da, i den lange bakken etter Sharif's rett før by'n måtte den ned i 78-79 km/t på toppen (jeg skylder deg en tier Holmsen...))
Holmsen og Børge tok masse bilder på turen, så det kommer nok etterhvert.
|
|
|
Loggført
|
1969 Militær-buss 
|
|
|
EspenX
Supermedlem
    
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo
Praise the raised
|
 |
« Svar #219 på: januar 19, 2009, 00:50:19 am » |
|
"hadde planer om 356-felger"... hmmm utfra andre innlegg - så tyder jo dette til å virkelig å være drømmebilen din, walkthroug, delux, early bay og felger, jorda-rundt-for-å-hente - alt stemmer jo ! Husker dog ikke i farta å ha sett "øyelokk" som den store drømmen.....
Jeg skal ikke gjøre noe over-ilt med denne bussen. Jeg har jo et mentalt bilde av hvordan drømmebussen min skal være, men samtidig så endres planene litt når jeg møtte Løytnanten. Bussen har jo sin egen personlighet og stil som man må ta vare på. Endringene på bussen skal gjøres i små skritt, men en ting er jeg sikker på - de øyelokka må av!
|
|
|
Loggført
|
1969 Militær-buss 
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #220 på: januar 19, 2009, 01:07:33 am » |
|
Taildragger stuket gjør den heller ikke noen tjeneste... men det kan være den forstillingen baki som gjør den 2% feil stuket.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
EspenX
Supermedlem
    
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo
Praise the raised
|
 |
« Svar #221 på: januar 19, 2009, 01:27:13 am » |
|
Taildragger stuket gjør den heller ikke noen tjeneste... men det kan være den forstillingen baki som gjør den 2% feil stuket.
Jeg synes bussen sitter veldig fint jeg, men enig at den ser litt baktung ut på bildet på Saltfjellet. Jeg tror det muligens skyldes at underlaget ikke er jevnt, hvis ikke så må vi kanskje gjøre noe med det ja  Kanskje Holmsen eller Børge har et bilde de kan legge ut av bilen på flatt underlag. Uansett så vil jo stuket bli noe justert når undertegnede sitter bak rattet.... 
|
|
|
Loggført
|
1969 Militær-buss 
|
|
|
holmsen
Supermedlem
    
Innlegg: 2440
Bosted: oslo
|
 |
« Svar #222 på: januar 19, 2009, 02:17:19 am » |
|
Gratulerer X jævla kult, buss er stilig. Ikke la Holmsen begynne å rote bak i motor, blir dyrt  Ikke alt er til for Gardermoen Holmsen  Stå på og kos dere på tur. Kjør pent Snakkes Roter aldri baki der jeg Påsan,,det overlater jeg til spesialistene, vet da det du
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Paasan
Supermedlem
    
Innlegg: 602
Bosted: Oslo
Frøkna
|
 |
« Svar #223 på: januar 19, 2009, 10:10:08 am » |
|
Fint at dere er trygt hjemme alle sammen. Enig X øyelokkene på denne var ikke så vedldig nice. Gleder meg til å se bilen. Holmsen: Blir dyrt selv om ikke det er du selv som roter baki 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
haz
Supermedlem
    
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene
|
 |
« Svar #224 på: januar 19, 2009, 10:56:37 am » |
|
Taildragger stuket gjør den heller ikke noen tjeneste... men det kan være den forstillingen baki som gjør den 2% feil stuket.
Jeg synes bussen sitter veldig fint jeg, men enig at den ser litt baktung ut på bildet på Saltfjellet. Jeg tror det muligens skyldes at underlaget ikke er jevnt, hvis ikke så må vi kanskje gjøre noe med det ja  Kanskje Holmsen eller Børge har et bilde de kan legge ut av bilen på flatt underlag. Uansett så vil jo stuket bli noe justert når undertegnede sitter bak rattet....  Den sitter knall, gleder meg til å høre historiene fra turen i lunsjen, de som var for sterke for forumet  Grattis med buss E.dogg !!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hulken
Supermedlem
    
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
 |
« Svar #225 på: januar 21, 2009, 22:09:40 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
surfer56
Supermedlem
    
Innlegg: 1533
Bosted: Kristiansand
+4792817564
|
 |
« Svar #226 på: januar 21, 2009, 22:12:14 pm » |
|
Jan var underrettet i går 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|