I fjor var jeg overbevist om at min originale 1200 fra 62 produserte bensin. Siden tankflotøren gikk tregt viste den aldri mer enn 1/2 tank, men fra 1/2 og til tom viste den riktig (trodde jeg) Skulle til SCC, og fylt opp tanken i Lillesand. Stoppet i Grimstad for å vente på noen og da rant tanken over. Overproduksjon?

Var nok litt varmeutvidelse som var årsaken, men jo nærmere SCC vi kom og fremdeles ingen bevegelse i nåla som stod på 1/2 fikk jeg etter hvert litt bange anelser. Til slutt måtte jeg stoppe og noen kom med meterstokk og målte. Joda, fremdeles over 1/2 tank igjen. Før hjemreisen fra SCC var det greit å fylle uansett, men det gikk på kun 24 liter. Hadde brukt kun 0,62 på mila, og farten var til flere tider så stor som bilen klarte.
Nå virker bensinmåleren, motoren er byttet til 1600 singelport men fremdeles 1200 girkasse. Så til årets SCC ble forbruket 0,66.
Men det rare med denne motoren er at den aldri kommer over 0,9 selv på det kaldeste på vinteren og småkjøring med tilhenger.