april 19, 2024, 13:51:53 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 57 58 [59] 60 61 ... 68
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow  (Lest 646235 ganger)
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #1740 på: mai 28, 2009, 22:45:28 pm »

Kort update fra i dag,

- Motoren er klar (trenger bare bytte korkpakningene til toppdekslene. Lekker) Takk til Jøran for "pushing" av nye korkpakninger! Osteaktig
- Trykkbrytere og displayet er koblet
- Funnet ut av ledningsnettet. Sliter med lysreleèt og må trolig kjøpe ett nytt, og dette er tydeligvis en spesialare på bobla.
- Avsluttet dagen med å pusse ferdig førerdøra

I morgen leveres dør og bakplate til lakkering.

Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
Superbeetle
Supermedlem
*****
Innlegg: 513
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1741 på: mai 28, 2009, 23:00:25 pm »

*kremt* du mangler lys i oljetrykkslampen Gliser
Loggført

´71 1302S
´12 Yamaha YZF-R6
Mdesign
Medlem
***
Innlegg: 110
Bosted: Lofoten



Vis profil
« Svar #1742 på: mai 28, 2009, 23:01:05 pm »

Aldeles lekkert Blunker Lykke til med innspurten!
Loggført
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #1743 på: mai 29, 2009, 05:54:05 am »

*kremt* du mangler lys i oljetrykkslampen Gliser

Jepp, skal bytte om på noen pærer og se om jeg får lys da, tror nemlig pæra har gått.
Får man kjøpt disse 12V speedopærene i andre butikker enn de som pusher vw-deler?
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
Golfblau
Medlem
***
Innlegg: 111
Bosted: Horten



Vis profil
« Svar #1744 på: mai 29, 2009, 07:02:14 am »

Den pæra har de på den lokale "benser'n"
Psyykt feit bil forresten...
Loggført

1960/61 T1
Danna
Medlem
***
Innlegg: 242
Bosted:



Vis profil
« Svar #1745 på: mai 29, 2009, 07:57:02 am »

Tror du at du rekker det nå ? Glad
Loggført

Ønsker å kjøpe Splitt Pickup eller Panel.
-
  • 58' VW 113
-
  • 58' Karmann Ghia
-
  • 66' Ragtop
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #1746 på: mai 29, 2009, 09:04:52 am »

Altid interesant å høre referat etter at noen har stressmekket før et treff for å få bilen klar og i tilleg skal kjøre et godt stykke med bilen til selve treffet. Hva ble glemt og hvilke uhell førte det med seg osv.........
Håper det går på skinner for deg! Tvi-tvi.....
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
98super
Supermedlem
*****
Innlegg: 664
Bosted: Oslo/Langesund


Vis profil

« Svar #1747 på: mai 29, 2009, 11:21:03 am »

*kremt* du mangler lys i oljetrykkslampen Gliser

Jepp, skal bytte om på noen pærer og se om jeg får lys da, tror nemlig pæra har gått.
Får man kjøpt disse 12V speedopærene i andre butikker enn de som pusher vw-deler?
Ligger en pose med pærer i hylla mi, bare å ta  Kult
Loggført
olastuen
Juniormedlem
**
Innlegg: 68
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #1748 på: mai 29, 2009, 11:40:06 am »

22. November 2007 begynte Thomas med dette prosjektet.. at han nå må panikkskru i noen dager er vel egentlig hans egen skyld Rekker tunge Vi får tro han har full kontroll, og at bilen blir klar og kommer seg helskinnet til Mantorp og hjem Glad
Loggført

- Day one GOD created air.. the second day he created volkswagens
folkevogn-boble
Medlem
***
Innlegg: 153
Bosted: Grue



Vis profil
« Svar #1749 på: mai 29, 2009, 14:33:58 pm »

Jepp, skal bytte om på noen pærer og se om jeg får lys da, tror nemlig pæra har gått.
Får man kjøpt disse 12V speedopærene i andre butikker enn de som pusher vw-deler?

de finnes på biltema. sokkelen er BA7s: http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=102784
Loggført

Høydeskrekk..
54 model oval Glad
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #1750 på: mai 29, 2009, 22:10:52 pm »

Oj, her har det jo vært litt aktivitet Osteaktig

Har vel igjen å ikke panikkskru, så det er vel bare slik det skal være. Glad
Jeg har kontroll over det jeg skal gjøre, men det jeg ikke har kontroll over er deler som skulle ha vært her på mandag Trist
De er en eller annen plass mellom junaiten og Oslo. Håper ikke tollen skal surre også nå slik at jeg ikke får ut dette før etter neste helg.

En kompis kjører bil med tom tralle ned til Bug Run, så jeg har han som backup om jeg legger ut på veien uten masse prøving.

Anyways, ting er gjort i dag også. Glad

Dør og bakplata ble ferdig og levert til lakkereren kl 14. Får dette igjen i morgen ettermiddag.

Fikk byttet ut pakningene til ventildekslene. Satt slike gummipakninger der som hadde vridd seg.
NOS korkpakningene jeg kjøpte av Jøran gjorde susen. Nå er det ikke noe lekkasje lenger Osteaktig

Så bar det hjem i egen garasje og jeg kastet meg over fangerne. Helsveiset hornene på bakfangeren. Er en del jobb, men tror dette blir bra Glad
Ble ikke ferdig, men fortsetter i morra. Krisa er at jeg begynner å gå tom for gass, ikke spesielt artig når det er fredag kveld.





Første hornet ferdig. Dette er kun sveiset og pusset. Ganske så fornøyd med resultatet før jeg overhodet har startet med sparkel Glad


Holder på å lage avsluttninger til rørene. Også en del jobb, men det går Osteaktig
« Siste redigering: mai 29, 2009, 22:24:31 pm av DrLaban (Thomas S) » Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
Bj?rn
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum


- 1303 -


Vis profil
« Svar #1751 på: mai 29, 2009, 22:22:34 pm »

Får si meg imponert, helt rått!!
Her er det detalj på detalj! (forundrer meg ikke om du blir nedringt av VolksWorld, Ultra VW osv når bilen er ferdig, alle vil vel ha et stykke om denne, både her og i utland!)

Men støtfangerene, skal du sende den til chroming eller blir det lakk av noe slag?
Loggført

Keep it cool, keep it oldschool!
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #1752 på: mai 29, 2009, 22:25:40 pm »

Får si meg imponert, helt rått!!
Her er det detalj på detalj! (forundrer meg ikke om du blir nedringt av VolksWorld, Ultra VW osv når bilen er ferdig, alle vil vel ha et stykke om denne, både her og i utland!)

Men støtfangerene, skal du sende den til chroming eller blir det lakk av noe slag?


Fangerne blir matt hvite, type2 style Blunker Derav de matt hvite felgene...
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1753 på: mai 29, 2009, 23:03:55 pm »

snyggt .

er det noen bilder /info om Ashpod'en på noen av de snart 60 sidene  Sjokkert !!   Glad
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
olastuen
Juniormedlem
**
Innlegg: 68
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #1754 på: mai 29, 2009, 23:10:17 pm »

snyggt .

er det noen bilder /info om Ashpod'en på noen av de snart 60 sidene  Sjokkert !!   Glad

Her, på side 20, ligger det hvertfall litt bilder av ashpoden Blunker
Loggført

- Day one GOD created air.. the second day he created volkswagens
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #1755 på: mai 29, 2009, 23:18:10 pm »

Jeg må få komme tilbake med info rundt den etter kommende helvetesuke. Har ikke rukket å dokumentere ting så godt nå Blunker
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #1756 på: mai 30, 2009, 14:12:09 pm »

Takk til Tommy og Unneberg Bil for KJAPP levering av diverse deler! Siden jeg bestilte i går så var det jo genialt at disse lå i kassa allerede i dag Osteaktig


Kom akkurat hjem fra "skogen" der jeg hentet jentene for helga. Passet på å stikke over grensa til söta bror og gjøre unna helgehandelen.

Fant også ett sett med Rockford Fosgate koaxialer som ikke bygger all verden i dybden. Perfekt for plasseringen jeg skal ha til de Osteaktig
Kommer til å mangle litt midtbass foran, men som nevnt er ikke dette noen "bilstereobil" så da prøver vi å gjøre det beste ut av det siden dette skal skjules.


Og jeg fikk kjøpt meg Castrol 20/50 Classic motorolje. Det bør nok få stopp på den siste oljelekkassjen i motoren Glad

Edit:
"International Dispatch, May 30, 2009, 1:00 am, ISC LOS ANGELES CA (USPS)"
Går dette bra så vet ikke jeg....  Sjokkert
« Siste redigering: mai 30, 2009, 14:40:19 pm av DrLaban (Thomas S) » Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #1757 på: mai 30, 2009, 19:26:27 pm »

Jaha.. er det nå motbakkene begynner??

Var for å hente den nylakkerte døra og bakplata. Oppdaget at de var fulle av sort lakkstøv i det vi skulle bære det ut av lakkboksen. Trist
Må derfor lakkeres på nytt. Trenger ikke spesielt mange slike... har dårlig nok tid som det er  Sjokkert
Men lakkereren ytter utmerket service så dette ble sprøytet igjen i kveld. Nytt forsøk igjen i morra.
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
olli_00
Seniormedlem
****
Innlegg: 261
Bosted: Sigdal


...shine can never replace attitude!


Vis profil
« Svar #1758 på: juni 01, 2009, 23:02:01 pm »

Lykke til med å få bilen klar til helga..  Blunker
Mildt sagt imponert over alle detaljer og løsninger!
Loggført

..!Ole Gunnar Leer!..

#11

DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #1759 på: juni 02, 2009, 00:08:55 am »

Lykke til med å få bilen klar til helga..  Blunker
Mildt sagt imponert over alle detaljer og løsninger!

Hehe, ja jeg trenger det tror jeg Glad Teknisk begynner ting å falle på plass, men det er en del detaljer som tar tid.
Det som er den aller største jobben nå er fangerne. Bakfangeren er så og si klar for sparkling og pussing.
Frontfangeren gjenstår, men den har også en del mindre jobb enn bakfangeren. Så skal de lakkeres...

I dag fikk jeg gjort ferdig framsetene. Lakkerte rammene og fikk strekt fjærene i den ene sitteputa slik at den ble bra igjen.
Så var det å kle de med nye trekk etter at disse hadde vært ett par timer i sola slik at de var myke og tøylige. Glad

Rakk en tur innom garasjen og fikk orden på blinklysene. Varselblink og vanlig blinklys er nå ok. Kommer til å gjøre det enkelt bak og borrer inn ekstra sokler med blinklys i baklampene. Blir det for lite lys så setter jeg inn to da de jeg har fått tak i er utrolig slanke og snertne. Glad

Fikk også byttet olje på motoren, og må si at Castrol 20/50 Classic'en ser ut til å ha stoppet den siste lekkasjen i en skjøt under motoren.
Denne olja er jo så tykk at den omtrent ikke kommer ut av kanna Glad

I morgen har jeg planer om en laaaaang kveldsøkt og få alt det elektriske "på stell". Satser da på å få gjennomført EU-kontrollen torsdag.
Slik det ser ut nå kommer jeg til å ha en veldig variabel avreise nedover. Håper bare alt klaffer nå, for jeg er LITT klar for å bli ferdig nå.
Som sagt flere ganger nå, jeg gjør er helhjertet forsøk på å bli ferdig til Bug Run *krysse fingrene*

Hvis noen har en pre66 panserlist for panser uten emblem så skrik ut. Dette er egentlig det mest kritiske som jeg mangler i delesendingen fra statene.

Ok dahh.. ett par bilder. Siste døra på plass. Nylakkert sammen med bakplata.


Sitteputene på plass. Ble deiligt! Ryggene ligger klare her nå, monteres i morra.
« Siste redigering: juni 02, 2009, 00:22:29 am av DrLaban (Thomas S) » Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #1760 på: juni 02, 2009, 09:44:23 am »

er det noen jeg unner å bli ferdig nå så er det vel deg Rekker tunge men husk at hastverk er lastverk. bedre med en hel bil neste uke enn en uferdig bil på vei til sverige i helga Blunker
Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #1761 på: juni 02, 2009, 09:51:04 am »

er det noen jeg unner å bli ferdig nå så er det vel deg Rekker tunge men husk at hastverk er lastverk. bedre med en hel bil neste uke enn en uferdig bil på vei til sverige i helga Blunker

Japp, det er derfor jeg også vurderer å bli hjemme om bilen ikke blir klar før helga, og heller få den klar slik at jeg kan kjøre resten av sommeren. Glad
Kommer trossalt flere treff, men vi prøver Osteaktig
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
Bekkelagsmafiaen
Supermedlem
*****
Innlegg: 735
Bosted: drøbak


KDF-LOOK


Vis profil WWW
« Svar #1762 på: juni 02, 2009, 11:05:28 am »

hei ja jeg er enig i og ikke forhaste seg... men og bli hjemme .... nei ....
da drar man uten bil... det er myyyye tøft og kjøpe der også....
vi er på plass tidlig på fredag... kommer du skal du få sjenk i bekkkelags bua... Gliser


Loggført

Part of the legendary Bekkelagsmafiaen
anno 1996.
Marius melstrøm
Sponserd by:
--------------------------------------------------------------------------------

http://www.vdub2you.com/
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #1763 på: juni 02, 2009, 11:12:35 am »

Jeg har en lei tendens til å bli "mettet" med tanke på skruing etter jeg har vært der nede, så det smarteste er å stå på til den er klar Blunker
Men, status tar vi når helga nærmer seg. Osteaktig
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1764 på: juni 02, 2009, 15:57:47 pm »

Fikk også byttet olje på motoren, og må si at Castrol 20/50 Classic'en ser ut til å ha stoppet den siste lekkasjen i en skjøt under motoren.
Denne olja er jo så tykk at den omtrent ikke kommer ut av kanna Glad


ett tips:
tviler på att tykk olje stopper en lekkasje i lengde.
når motor og olje er gjennomvarm er det ikke sååå stor forskjell på viskositeten
greit å dobbeltsjekke dette før en 90 mils biltur.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #1765 på: juni 02, 2009, 16:14:57 pm »

joda, kommer til å gjøre det om dette vedvarer. Begynner å mistenke pakninga som sitter bak svinghjulet...
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
anders.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1926
Bosted: tønsberg



Vis profil
« Svar #1766 på: juni 02, 2009, 17:11:41 pm »

må bare slenge ti no her . hørte no i dag av en som har kjørt mye rally med porsche og boble . man ska ikke bruke castrol på dem , det er for mye av ett eller annet i den( harpiks) eller no . og man kan kjøre på en grads olje feks 50. tykkere får du hvel nesten ikke . jeg kjører og 20 50 w penzoil . om det er så mye sannhet i det vet jeg ikke , men han pleier og ha rett Blunker og masse lykke til med og bli ferdig , jeg har lyst til og se den på bægræn , det er jo pris for laveste bil i år  Osteaktig
Loggført

1 up
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #1767 på: juni 02, 2009, 23:16:51 pm »

Fikk også byttet olje på motoren, og må si at Castrol 20/50 Classic'en ser ut til å ha stoppet den siste lekkasjen i en skjøt under motoren.
Denne olja er jo så tykk at den omtrent ikke kommer ut av kanna Glad


ett tips:
tviler på att tykk olje stopper en lekkasje i lengde.
når motor og olje er gjennomvarm er det ikke sååå stor forskjell på viskositeten
greit å dobbeltsjekke dette før en 90 mils biltur.

Sjekket dette i dag, er simringen bak svinghjulet som lekker. Ut med motor igjen med andre ord.  Trist
Fikk kjørt bilen en runde uten for garasjen i kveld og fant ut at den lekker såpass mye når den blir varm at det ikke går ann å kjøre slik.
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #1768 på: juni 02, 2009, 23:24:14 pm »

Nok en laaaaaaaaaaaaang kveld i garasjen.

Fikk bilen ned på hjula igjen og som nevnt over så har jeg funnet ut at motoren lekker såpass mye olje fra simringen bak svinghjulet at den må ut igjen.
Kjørte aldri denne motoren mer enn 500m tidligere så jeg har aldri kunnet oppdage at den var dårlig. Bad timing... REAL bad timing.

Bakplata er også på plass og den passet nå perfekt med enderørene etter den siste modifiseringen før lakkeringen.


Bare digger denne vinkelen her Osteaktig


En liten sneak av interiøret også...


Redd skjemaet mitt nå ryker før Bug Run. Går fort en kveld nå på å få byttet simring, og jeg bytter da også girkassefestene som jeg har liggende nye (stive).
Intet nytt når det gjelder delene fra statene heller...
« Siste redigering: juni 03, 2009, 06:26:15 am av DrLaban (Thomas S) » Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #1769 på: juni 03, 2009, 04:36:08 am »

Hei Thomas,
Husk o-ringen i svinghjul også,
Vær nøye når du bytter simmeringen i blokka,den som er bak svinghjulet.
Ellers er det bare stå på,dette rekker du Blunker

Mags
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
Sider: 1 ... 57 58 [59] 60 61 ... 68
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!