erikaa
|
 |
« Svar #1560 på: april 27, 2009, 00:53:51 am » |
|
Har selv brukt samme perforerte vinylen som er i taket på hattehyllen - synes det ble bra.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
DrLaban
Supermedlem
    
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo
The RestoRod
|
 |
« Svar #1561 på: april 27, 2009, 21:05:09 pm » |
|
Folkens. Startet monteringen av rutene i kveld. Frontruta smatt inn som den skulle, men bakruta sleit jeg noe sykt med. Ruta lå i som den skulle og naboen stod på utsiden og la press på ruta. Alt så bra ut helt til vi kom til toppen. Fikk til første hjørnet men hjørne nr to ville overhodet ikke. Forsøk nr to og vi slet også da med toppen. Da klarte jeg seff å ødelegge gummilista med trekksnora. Er det noen "triks" med bakruta? (65-70 mod) ?? Jeg begynner å trekke nede på midten. Trekker ut til hvert hjørne nede. Passer på at lista presses helt på plass rundt karmen. HEEEELP! Har trekt i mange ruter før, men denne var rett og slett lei  Og, hvis noen har en bra bakrutelist til 65-70 (som i ny/strøken) for pyntelist så si i fra. Selve "kromlista" i rutelista har jeg.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
OTO
Supermedlem
    
Innlegg: 1966
Bosted: Gjøvik
|
 |
« Svar #1562 på: april 27, 2009, 22:23:46 pm » |
|
Jeg hadde aldri satt inn ruter selv, før jeg skiftet lister på min bil. Listene jeg brukte var nye fra West coast metric... Skulle uka etter hjelpe Jon her på forumet siden vi var på gli.. Han hadde nye lister fra Empi. Alle lister untatt en ble ødelagte i innsettingen med følgelig nye lister og ny innsetting når disse kommer i posten... Det jeg kort fortalt mener her er at har du fått lister med dårlig kvalitet, eller benytter de gamle på ny, kan arbeidsgleden og resultatet bli endel redusert... Jeg følte ikke at det var noen triks jeg skulle fulgt, men vi trakk inn bakruten på min bil fra midten og til begge sider både i topp og bunn.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hansi
Supermedlem
    
Innlegg: 521
Bosted: Ørskog
tlf: 949 72 075
|
 |
« Svar #1563 på: april 28, 2009, 06:48:06 am » |
|
Listene jeg brukte var nye fra West coast metric...
hvor kjøpte du disse listene?
|
|
|
Loggført
|
Member of the  Vintage VW-Club of Møre & Romsdal 67 t1-- 70 westy
|
|
|
Bekkelagsmafiaen
Supermedlem
    
Innlegg: 735
Bosted: drøbak
KDF-LOOK
|
 |
« Svar #1564 på: april 28, 2009, 09:18:12 am » |
|
hei enig gummien er viktig og om den er siiinsykt trang så må du sef smøre med fett skikkelig klining.. og bruk riktig tau. eks. det som ligner det man har på alle flaggstenger.. fett på list ramme og tau da går det greit.... og ikke press for mye.... good luck 
|
|
|
Loggført
|
Part of the legendary Bekkelagsmafiaen anno 1996. Marius melstrøm Sponserd by: -------------------------------------------------------------------------------- http://www.vdub2you.com/
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #1565 på: april 28, 2009, 09:20:24 am » |
|
Akkurat på bakruta så kan det være en fordel med to hjelpere.
Fett? Jeg brukte Zalo. Kjedelig med fett og grisere på interiøret.
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
DrLaban
Supermedlem
    
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo
The RestoRod
|
 |
« Svar #1566 på: april 28, 2009, 09:40:55 am » |
|
Akkurat på bakruta så kan det være en fordel med to hjelpere.
Fett? Jeg brukte Zalo. Kjedelig med fett og grisere på interiøret.
Jeg brukte også Zalo for det tørker jo bare opp. Desverre brukte jeg litt for lite i tilfellet. Får skaffe meg ei ny lyst og gjøre ett nytt forsøk, med nok Zalo. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Johnny Oeen
Seniormedlem
   
Innlegg: 280
Bosted: Sogndal
|
 |
« Svar #1567 på: april 28, 2009, 09:53:40 am » |
|
Eg har brukt silikonspray med bra resultat, smører både imellom glass og pakning, og mellom pakning og ruteramme.
mvh
Johnny
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
-Marius-
Supermedlem
    
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal
|
 |
« Svar #1568 på: april 28, 2009, 10:04:53 am » |
|
kjipt med silikonspray ved senere lakkering. Tynn ut zaloen og ha den på sprayflaske
|
|
|
Loggført
|
Mvh
Marius
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #1569 på: april 28, 2009, 12:33:49 pm » |
|
Flaggline dynket i zalovann, med moderat trykk på utenfra der man trekker, og riktige vinkler på snoren, og zalo i pakkningen... er vel hva jeg kan komme på...
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Adax (Buskebil)
Seniormedlem
   
Innlegg: 329
Bosted: Kongsberg
"Aeris tepesco plebis plaustrum"
|
 |
« Svar #1570 på: april 28, 2009, 13:13:50 pm » |
|
Flaggline dynket i zalovann, med moderat trykk på utenfra der man trekker, og riktige vinkler på snoren, og zalo i pakkningen... er vel hva jeg kan komme på...
Enig med du JHU, og hvis lina skulle glippe så hjelp til med en bred skrutrekker eller liknende for og pirke leppa forsiktig over kanten, eventuelt start på nytt. første bud er å ta seg god tid.
|
|
|
Loggført
|
 Dare to be different. "Aeris tepesco plebis plaustrum"
|
|
|
Bekkelagsmafiaen
Supermedlem
    
Innlegg: 735
Bosted: drøbak
KDF-LOOK
|
 |
« Svar #1571 på: april 28, 2009, 13:40:45 pm » |
|
HEHEE GO FOR IT... 
|
|
|
Loggført
|
Part of the legendary Bekkelagsmafiaen anno 1996. Marius melstrøm Sponserd by: -------------------------------------------------------------------------------- http://www.vdub2you.com/
|
|
|
DrLaban
Supermedlem
    
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo
The RestoRod
|
 |
« Svar #1572 på: april 28, 2009, 14:24:39 pm » |
|
Har fått alle fittings  Har også hjemmekontor idag, så jeg fikk fiklet litt innimellom jobbinga. Ble ganske fornøyd med oppsettet nå. Tar en del mindre plass nå i forhold til hva jeg koblet opp første gang. Slangene til belgene går nå ut på sidene av tanken og ikke oppunder dashbordet. Senere i kveld skal jeg få koblet alt i bilen slik at jeg snart kan få den ned på hjula igjen.   
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #1573 på: april 28, 2009, 14:28:42 pm » |
|
Og med en slik kan du altså lage tungtvann i bilen?
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
DrLaban
Supermedlem
    
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo
The RestoRod
|
 |
« Svar #1574 på: april 28, 2009, 14:31:18 pm » |
|
Og med en slik kan du altså lage tungtvann i bilen?
Sprudlevann 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #1575 på: april 28, 2009, 14:33:54 pm » |
|
Ahh det er en SodaStreamer det er altså...
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 4529
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
 |
« Svar #1576 på: april 28, 2009, 14:36:13 pm » |
|
Den der ser hakket mer avansert ut enn den sodastreameren vi hadde for mange år siden gitt...
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017  "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
Endre D
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 1323
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #1577 på: april 28, 2009, 14:45:21 pm » |
|
Ser mistenkelig ut som et Weapon of Mass Destruction.. Gass gass gass! 
|
|
|
Loggført
|
 "When the Boogeyman goes to bed, he checks his closet for Chuck Norris" Røten bay - be gone!
|
|
|
Trond I
SCC Event.
Medlem

Innlegg: 117
Bosted: Skarnes
|
 |
« Svar #1578 på: april 28, 2009, 23:15:28 pm » |
|
Med litt rusk eller gjengetaperester i de røra der så ser jeg for meg en litt tøff look på bilen din, men med dine møysomligheter så tror jeg dette går fint – gleder meg til å se denne bilen live…….
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
DrLaban
Supermedlem
    
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo
The RestoRod
|
 |
« Svar #1579 på: april 28, 2009, 23:40:45 pm » |
|
Ble noen timer i dag også gitt.  Startet med å reise til Jøran og hente stive girkassefester og sorte "paneler" til motorrommet. Så gikk jeg løs på tanken til luftfjæringa, og etter ett par timer så den slik ut:  Avsluttet kvelden med å gre ut det meste av ledningsnettet. 90% ferdig med det nå og skal vel snart kunne slå på litt lys og slikt 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Svein.
Supermedlem
    
Innlegg: 2442
Bosted: Lørenskog
|
 |
« Svar #1580 på: april 29, 2009, 00:05:01 am » |
|
Bare så riktigt  Tar en tur innom i morra kveld som avtalt. Mvh Svein
|
|
|
Loggført
|
201m 8,063 sek. 136,42km/t 402m 12,708 sek.176,81km/t...
|
|
|
DrLaban
Supermedlem
    
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo
The RestoRod
|
 |
« Svar #1581 på: april 29, 2009, 00:07:10 am » |
|
Bare så riktigt  Tar en tur innom i morra kveld som avtalt. Mvh Svein Gjør det  See ya!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
DrLaban
Supermedlem
    
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo
The RestoRod
|
 |
« Svar #1582 på: april 29, 2009, 00:29:04 am » |
|
HULLSAG Noen i Oslo-området som har en fintannet hullsag på ca 90mm som kutter pene hull, og som kunne tenke seg å låne den bort ett par timer en kveld? Skal skjære hull i pleksiglass så det er ikke rare belastningen på saga.
Anyone???
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
DrLaban
Supermedlem
    
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo
The RestoRod
|
 |
« Svar #1584 på: april 29, 2009, 07:45:43 am » |
|
Har ett slikt selv fra før men jeg er usikker på om det skjærer pent nok, og jeg har ikke "råd" til at det feiler på første forsøk 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
slowbug
Medlem
  
Innlegg: 227
Bosted: Skien
|
 |
« Svar #1585 på: april 29, 2009, 10:51:59 am » |
|
Hvis det er mulig og "line opp" ventilene og slangene på denne måten, så syntes jeg det ser veldig ryddig ut..... Tanken din ble jo helt rå  
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
DrLaban
Supermedlem
    
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo
The RestoRod
|
 |
« Svar #1586 på: april 29, 2009, 11:40:36 am » |
|
Hvis det er mulig og "line opp" ventilene og slangene på denne måten, så syntes jeg det ser veldig ryddig ut..... Tanken din ble jo helt rå   Blir nesten ryddigere slik som jeg har koblet det nå. Det forsvinner da to slanger ut i sidepanelene på hver side av tanken. Minuset med å ha ting bak baksetet er lange strekk til styringen, og ikke minst STØY. Er en del bråk i kompressoren. Jeg hadde uansett ikke fått plass til mitt bak der 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
slowbug
Medlem
  
Innlegg: 227
Bosted: Skien
|
 |
« Svar #1587 på: april 29, 2009, 11:53:59 am » |
|
Det jeg tenkte på var plassering og layout av ventilene, syntes det var meget ryddig å ha alt på en rekke/symetrisk, hvis du skjønner hva jeg mener!? Plassering av tank foran virker fornuftig med tanke på støy og kabellengde så det ville jeg ikke endret på. Har du noen formening om hvordan det er å kjøre med air ride, stivt/mykt kjøre egenskaper osv ?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
DrLaban
Supermedlem
    
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo
The RestoRod
|
 |
« Svar #1588 på: april 29, 2009, 11:58:49 am » |
|
Har du noen formening om hvordan det er å kjøre med air ride, stivt/mykt kjøre egenskaper osv ?
Andre biler som har det som jeg har kjørt har vært smuude og fine. Bobla vet jeg ikke ennå, men de som har det sier det fungerer bra. Som jeg har nevnt mange ganger nå, så er det viktig å ha 4-veis styring slik at lufta ikke vandrer foran, slik som den gjør i det billigste 2-veissystemet fra Airkewld. Så hvordan min blir, får jeg forhåpentlig snart testet 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
DrLaban
Supermedlem
    
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo
The RestoRod
|
 |
« Svar #1589 på: april 29, 2009, 15:53:01 pm » |
|
SPM: lys/blinklysrelèer og pærer til speedo etter 12V konvertering.. er det noe jeg kan handle "hvor-som-helst", eller kjøper jeg dette enklest hos Unneberg etc.?
Og eventuellt HVA kjøper jeg "hvor-som-helst"
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|