Shitpeis
Nybegynner

|
 |
« Svar #780 på: mai 30, 2008, 00:56:10 am » |
|
Bøyer meg i støvet hvis du har den klar til Bug Run! Vel, bøyer meg vel godt i støvet uansett da men Grattis med oppstart av motoren, gjorde godt tenker jeg.. Da ligger jeg nok i støvet ute i garasjen tenker jeg  hehe Jeg bor desverre slik til at jeg ikke kan holde høy aktivitet i garasjen sent på kvelden og natten. Kommer til å dukke opp på de fleste treffene i sommer (bortsett fra i Fredrikstad) ...og da kommer det en bil som er 100% ferdig og (og godt sammenskrudd hehe) Da gjeder jeg meg villt til SCC! Kommer forhåpentligvis med min sikkert 95% sammenskrudde bil Er i det minste bra at du kommer deg inn om kveldene så du kan oppdatere oss dødelige før vi kubber 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
DrLaban
Supermedlem

The RestoRod
|
 |
« Svar #782 på: mai 30, 2008, 23:24:44 pm » |
|
Kom igang sent i kveld siden jeg var "på skogen" og hentet kidsa for helgen. Fikk også svippet over til Charlottenberg og handlet inn øl til Bug Run (siden bolaget er stengt når vi reiser nedover neste helg) Der så jeg faktisk to bobler. En beige Resto-Looker 68+ og en mørkerød Cal-Looker.. var litt artig  Anyways! Trekka til setene kom i dag (glemte ta bilde av selve trekka) Ser veldig bra ut og fargen var riktig! Lik dørsidene...rustrød. Fikk strippet alle setene. Stopping og slikt ser veldig bra ut, bortsett fra førersetet som er litt "slappt" i midten. Baksetene  Forsetene   "Keep the hat on...."   Hvis noen trenger så er trekkene til passasjersetene veldig bra (og jeg har vært veeeldig forsiktig under demontering) Gi en lyd om noen vil ha de gamle trekkene, hvis ikke går de på dynga. Fargen ser dere selv..  Noen tips her? Jeg vurderer å legge på litt ekstra "foam" under org.halmen for å få bort en del av det som er nedsatt.  Den andre stolen var veldig bra. (og baksetene er helt strøkne i stopping og slikt!)  I morra tidlig legger jeg de nye trekkene ut i sola slik at de blir litt tøylige under monteringen. Må en liten tur og kjøpe inn litt sort matt da det ene understellet trenger litt TLC 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem

Wer will, der kann
|
 |
« Svar #783 på: mai 30, 2008, 23:27:46 pm » |
|
Du kan jo til og med kjøpa ny hal til setane... men å handla 1veka før BR er vel litt stress 
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
DrLaban
Supermedlem

The RestoRod
|
 |
« Svar #784 på: mai 30, 2008, 23:52:27 pm » |
|
Du kan jo til og med kjøpa ny hal til setane... men å handla 1veka før BR er vel litt stress  Det er fjærene under som er problemet (på førersetet). Skal legg inn litt mer stopping under den originale så tenker jeg det fungerer noen år til 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Superbeetle
Supermedlem

|
 |
« Svar #785 på: mai 31, 2008, 00:34:26 am » |
|
Bare pass på å legg i "riktig" materiale og ikke for mye.. Jeg gjorde dette ifjor, og setet ble litt rart å sitte i etterpå.
|
|
|
Loggført
|
´71 1302S ´12 Yamaha YZF-R6
|
|
|
DrLaban
Supermedlem

The RestoRod
|
 |
« Svar #786 på: mai 31, 2008, 00:37:22 am » |
|
Bare pass på å legg i "riktig" materiale og ikke for mye.. Jeg gjorde dette ifjor, og setet ble litt rart å sitte i etterpå.
Jepp, jeg skal bare få fyllt opp det verste.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Espen Sandbakken
Seniormedlem

Klubbløs #008
|
 |
« Svar #787 på: mai 31, 2008, 10:21:58 am » |
|
Update så langt i dag.... Framskjermene er sprøytesparklet for siste gang og det mangler bare lett pussing og lakk. (Bakskjermene er klare for lakk)  Regnet bøtter jo ned i Oslo så "lakkboksen" fungerer som smurt  Hadde jeg ikke satt opp denne før helgen så hadde jeg ikke kunnet jobbe med sprøytesparkel/lakk. (Bilen kan ikke stå ute i regnet og det er ikke plass til å ha den i garasjen samtidig som jeg lakker deler) Var også på "delelageret" og hentet frem flexirør og pakninger til viftehuset..  BTW: Ble kjøpt inn en "sak" til prosjektet på eBay i dag også  *gledeseg*   Funker lakkboksen din greit:) Enkel og grei løsning sikkert, må nok reise på europris og shope lakkboks jeg og.. hehe
|
|
|
Loggført
|
- 51 T-1 Drag - 55 T-1 - 66 T-1 cal-look
|
|
|
Gaute (alutig)
Supermedlem

|
 |
« Svar #788 på: mai 31, 2008, 16:20:22 pm » |
|
kunne ikke unngå og se den smijernsbenken din.. Kunne blitt tøft med en sånn i bobla  
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
DrLaban
Supermedlem

The RestoRod
|
 |
« Svar #789 på: juni 01, 2008, 01:18:01 am » |
|
kunne ikke unngå og se den smijernsbenken din.. Kunne blitt tøft med en sånn i bobla   HEHEHEHEH!!!! Utrolig bra! ..og jeg som hadde kjøpt nye trekk til setene 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
DrLaban
Supermedlem

The RestoRod
|
 |
« Svar #790 på: juni 01, 2008, 01:19:33 am » |
|
Funker lakkboksen din greit:) Enkel og grei løsning sikkert, må nok reise på europris og shope lakkboks jeg og.. hehe
Funker som bare det for sprøytesparkel og primer  Nå om dagen så herder jo ting på null komma nix også... er jo en varmeovn i dette været
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem

Wer will, der kann
|
 |
« Svar #791 på: juni 01, 2008, 01:33:35 am » |
|
Får me ein oppdate i kveld og? 
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
DrLaban
Supermedlem

The RestoRod
|
 |
« Svar #792 på: juni 01, 2008, 11:30:39 am » |
|
Glemte å poste bildet av baksetene etter trekking  Gjør oppmerksom på at på dette bildet er ikke ryggen strekt opp  Det blir ikke rynker som på bildet..hehe  MENHH.. UT I GARASJEN IGJEN!!! *POFF*
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem

Wer will, der kann
|
 |
« Svar #793 på: juni 01, 2008, 12:09:20 pm » |
|
Likt trekk som eg har!! Men no må du jobba 
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
andy cap
Nybegynner

|
 |
« Svar #794 på: juni 01, 2008, 22:10:58 pm » |
|
pm
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
DrLaban
Supermedlem

The RestoRod
|
 |
« Svar #795 på: juni 01, 2008, 22:24:09 pm » |
|
Men ok folkens her er hva som skjer. Etter en grunding brainstorming og planlegging har jeg funnet ut at the RestoRod kommer med ned til Bug Run på henger, og den blir bygget ferdig lørdag slik at den er klar til utstillingen søndag. Blir ett par hektiske netter med montering i løpet av uka så jeg har tro på at det siste lar seg gjøre i løpet av lørdagen der nede. Eneste jeg må få skaffet meg nå er ett stort partytelt (6x3m) slik jeg har skjerming for været når jeg står på BR. Skjerming for SOLA seff  Vil tro at det blir en ytterst billig "fest" til helga. Ett par øl så er jeg vel helt på snur tenker jeg  Så da lader jeg maks for noen hektiske kvelder/netter og så ses vi på BR!! Legger "radio silence" på prosjektet og så kommer det en aldri så liten teaser for de av dere som ikke skal nedover, fredag morgen ; (Martin, du skal få en utvidet teaser  )
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
EspenX
Supermedlem

Praise the raised
|
 |
« Svar #796 på: juni 01, 2008, 22:25:32 pm » |
|
That's the spirit! Gleder meg til søndagen jeg nå 
|
|
|
Loggført
|
1969 Militær-buss 
|
|
|
Bj?rn
Supermedlem

- 1303 -
|
 |
« Svar #797 på: juni 01, 2008, 22:38:04 pm » |
|
Høres ut som dette kan bli noen lange netter! Hvis ikke denne vinner en pris på BugRun, er det noe feil med de som stemmer  Mer gjennomført enn dette, skal man slite med å finne.! Du får ha lykke til, og jeg gleder meg som en gris til å se denne ferdig! 
|
|
|
Loggført
|
Keep it cool, keep it oldschool!
|
|
|
Tistlo
Supermedlem

Wer will, der kann
|
 |
« Svar #798 på: juni 01, 2008, 23:41:13 pm » |
|
Høres ut som dette kan bli noen lange netter! Hvis ikke denne vinner en pris på BugRun, er det noe feil med de som stemmer  Mer gjennomført enn dette, skal man slite med å finne.! Du får ha lykke til, og jeg gleder meg som en gris til å se denne ferdig!  X2 
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
DrLaban
Supermedlem

The RestoRod
|
 |
« Svar #799 på: juni 02, 2008, 08:13:08 am » |
|
Noen her (helst i Oslo-området) som har tilgang/mulighet til å skjære ut noe stæsj i folie til meg? Trenger å få gjort dette rimelig ASAP  Ta kontakt på PM!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Martin
Supermedlem

|
 |
« Svar #800 på: juni 02, 2008, 09:26:00 am » |
|
(Martin, du skal få en utvidet teaser  ) så flott a gitt. hmm snasent 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
DrLaban
Supermedlem

The RestoRod
|
 |
« Svar #801 på: juni 03, 2008, 09:59:17 am » |
|
"#()/)#(¤/)#&¤)(&#¤/!"¤%!"&¤%&"¤& Det var rett og slett ikke min dag i går. Var klar for lakk og skulle bare pusse lett over det siste strøket med sprutspakkel på skjermer, dører og bakplata... og det eneste jeg kjente var en gummiaktig masse! Sparkelen hadde ikke herdet!! Og JA, jeg hadde i flaska med herder! Stussa egentlig litt allerede når jeg la på det siste strøket, for fargen var nesten helt hvit, og ikke grå som den skal være. Mistenker at sparkelen var gammel, men fikk ikke sjekket dette da tomboksen allerede var i søpla. Lot det stå til i dag så få vi se hva som skjer. Var ett skikkelig slag midt i trynet så vi får se hva kvelden bringer. Men det stopper ikke der!! En kjøretur med Caravellen i går kveld endte med at eksosen røk tvers av i forkant og jeg presset denne nesten ut igjennom bakfangeren. Resultatet var 2-3 brudd (sikkert pga rustangrep i områdene der det knakk) i tillegg til røret som gikk av (90 graders bøyen helt foran) Så da må jeg montere ny eksos i kveld slik at jeg har bil i det heletatt til helgen. : bråk :: bh : 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
manics
Seniormedlem

|
 |
« Svar #802 på: juni 03, 2008, 10:19:23 am » |
|
Typisk med ekstra komplikasjoner når tida er knapp. Tror vel likevell, etter å ha sett fremdriften i dette prosjektet, at du haler det i land!! Stå på, sykt rått prosjekt som ser ut til å bli helt vanvittig gjennomført!
|
|
|
Loggført
|
LateBugLover; 1968 VW 1300 1974 VW 1303S Big
|
|
|
Tistlo
Supermedlem

Wer will, der kann
|
 |
« Svar #803 på: juni 03, 2008, 15:44:02 pm » |
|
Tilfeldigheiten vil "testa" kva du tåler, så ikkje bry deg om sånne ting 
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
wide5
|
 |
« Svar #804 på: juni 03, 2008, 22:42:35 pm » |
|
Blir bare bedre og bedre detta her... 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Endre S
Supermedlem

Våre liv er summen av de valg vi har tatt.
|
 |
« Svar #805 på: juni 03, 2008, 23:04:46 pm » |
|
Uansett uhell eller hell..... ikkje ta noen snarveier......(noge eg vett du ikkje gjer) stå på å ta en ting av gangen, blir alltid ferdig engang.....
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
DrLaban
Supermedlem

The RestoRod
|
 |
« Svar #806 på: juni 04, 2008, 00:35:30 am » |
|
Jaja.. måtte skrape/pusse av all den siste sprøytesparkelen. Var fortsatt ikke helt herdet så jeg tok ikke sjansen å la den sitte. Helvetes møkkajobb  Fikk av alt på alle skjermer, dører og bakplata, i tillegg til at jeg fikk lagt ett nytt strøk MED FRISK sparkel. MEN, dette har gjort at jeg har havnet på hæla og biter i det sure eplet og lar "rodden" stå igjen hjemme. Fikk også bygget ny eksos på Caravellen, og nå snakker vi Scania  hehe Så folkens, vi ses på Bug Run! (Kjører en rød Scania..ehh Caravelle T4..!)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
anders.
Supermedlem

|
 |
« Svar #807 på: juni 04, 2008, 05:22:45 am » |
|
ett klapp på skuldra fra meg . du har vært flink thomas
|
|
|
Loggført
|
1 up
|
|
|
DrLaban
Supermedlem

The RestoRod
|
 |
« Svar #808 på: juni 04, 2008, 13:16:18 pm » |
|
ett klapp på skuldra fra meg . du har vært flink thomas
Thænx, dude. Jeg får være flinkere over helga  CIP1 holdt samme service som alltid i hvertfall. Bestillte mandag og pakka kom idag *thumbs up* BTW: Nye eksos er på plass, oljeservice er tatt, justert ned èn cm til foran... we're ready  
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
|