DrLaban
Supermedlem
    
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo
The RestoRod
|
 |
« Svar #900 på: september 02, 2008, 21:50:38 pm » |
|
Mm.. det jeg tror også. Jeg "vinner" en del mm på å få bort der. Faktisk så tror jeg det blir perfekt med tanke på hva dekka senker. Uansett så skader det jo ikke om jeg velger nr.3 først for så å gjøre noe av det andre senere. Har jo også en aldri så liten plan sammen med en hvis Svenske på forumet  Men der snakker vi total ombygging av lufta foran.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
HKE
Supermedlem
    
Innlegg: 960
Bosted: Ottestad/Hamar
Hans Kristian tlf 95718916
|
 |
« Svar #901 på: september 02, 2008, 22:12:18 pm » |
|
Med nr 3 så kan du vel også faktisk sette på en orginal forstilling, for å få skilter på RestoRoden (hvis du har planer om det da). Kapper du rammehode så er jo løpet kjørt..... nr. 3 
|
|
|
Loggført
|
VW 1956 T1
"It don't have to shine, to be fine!!"
|
|
|
DrLaban
Supermedlem
    
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo
The RestoRod
|
 |
« Svar #902 på: september 02, 2008, 22:16:26 pm » |
|
Jepp. Skilter skal på. Må bare skru en kveld for å få den i "godkjennbar". Så da går jeg for numero 3. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
haz
Supermedlem
    
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene
|
 |
« Svar #903 på: september 03, 2008, 09:07:46 am » |
|
nr. 2 vil man vel ikke få godkjent? For det er vel målet?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
DrLaban
Supermedlem
    
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo
The RestoRod
|
 |
« Svar #904 på: september 03, 2008, 09:12:06 am » |
|
Stemmer. Derfor blir det nr.3 inntill jeg finner ut av den køstomforstillinga.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
kammiz
Supermedlem
    
Innlegg: 702
Bosted: Oslo
Slammed Stockers Crew
|
 |
« Svar #905 på: september 03, 2008, 15:32:59 pm » |
|
nå har jeg lest hele tråden din.. du er en syk syk mann! hvor mye penger har du brukt? hehe.. skulle ønske jeg hadde råd til dette!!! det blir liksom ikke så mye råere enn dette!  har kun en ting å kommentere, synes du har for breie felger bak i forhold til foran, de stikker for langt ut så sant ikke bilen ligger på bakken. 
|
|
|
Loggført
|
Thomas Kamrud Jahnsen Tveita, Oslo
|
|
|
DrLaban
Supermedlem
    
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo
The RestoRod
|
 |
« Svar #906 på: september 03, 2008, 16:04:48 pm » |
|
hmm.. du er den tredje som kaller meg "syke syke mann" denne uka!!!  Vel, jeg er kanskje litt syk i form av at jeg er sjukelig opptatt av detaljer og helhet. hehe Er vel kanskje derfor mine prosjekter tar av og til slutt overskrider tidsrammen, hver gang. Har alltid vært opptatt av at bilen ser ut slik som jeg så den for meg i hodet, eller på papiret om du vil. "Fat, low & slow" ser ut til å falle på plass etterhvert. "Fat" finner du i utseendet, spesielt hekken. "Low" trenger jeg vel ikke forklare, og som du har skjønt, sier jeg LOW så leker vi ikke LOW  "Slow" var ment motoren da det ikke er en ræserbil jeg bygger, men det kan jo godt også være byggtiden siden det ble to vintere kontra èn som var planlagt. Når det gjelder bakhjula så er de perfekte spør du meg. De er på innsiden av skjermene med moderat senk, og som støpt når alt er i bunn. At de stikker litt på utsiden når bilen har org. høyde?!? Who cares, skal jo ikke kjøre slik!   ..og de er jo ikke såååå mye breiere bak da, bare x2  Når det gjelder konstnader har jeg vel egentlig ikke regnet så mye på det Er uansett langt unna forrige prosjekt som passerte 70k i ren kost, og da var den ikke ferdig. 
|
|
« Siste redigering: september 03, 2008, 16:12:06 pm av Thomas S (DrLaban) »
|
Loggført
|
|
|
|
kammiz
Supermedlem
    
Innlegg: 702
Bosted: Oslo
Slammed Stockers Crew
|
 |
« Svar #907 på: september 03, 2008, 16:33:52 pm » |
|
jeg er mer av den typen som liker at hjula blir litt borte i skjermene på bobler jeg  men det er ihvertfall godt du har tatt til vettet og bygger hekkmotorbil  det er det som er ekte vw!  virkelig inspirerende.. har siklet mye på airkewld siden på jobb idag ja.. har vel egentlig ikke fått gjort så mye på jobb  kunne tenke meg bolt-on kitet 
|
|
« Siste redigering: september 03, 2008, 16:43:07 pm av kammiz »
|
Loggført
|
Thomas Kamrud Jahnsen Tveita, Oslo
|
|
|
DrLaban
Supermedlem
    
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo
The RestoRod
|
 |
« Svar #908 på: september 03, 2008, 16:42:31 pm » |
|
Sparer en del jobb med bolt on kittet ja. Koster litt mer, men det er jo viktig at sveisen blir bra også om du kjøper samme som meg.
Det eneste jeg ikke er 100% fornøyd med er foran. Litt pga at jeg har balljoint, men det finnes bedre løsninger der ute med samme belger som de bak. Hadde jeg kjøpt i dag hadde jeg kun kjøpt bak-kittet til Pete (Airkewld) og kjøpt kompressor/tank etc. + belger ett annet sted, og bygget meg en køstom linkpin forstilling med to belger.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
kammiz
Supermedlem
    
Innlegg: 702
Bosted: Oslo
Slammed Stockers Crew
|
 |
« Svar #909 på: september 03, 2008, 16:44:49 pm » |
|
nå har tydeligvis du både bedre råd og mer kunnskap enn meg da, så å spare til noe som er bolton virker enklest for meg. forsking og custom ting blir gjerne dyrere, selv om det sannsynligvis blir bedre også da. du må da være singel? hvilken dame hadde tillatt sånn pengebruk og tidsbruk? hehe. jeg har enda ikke kjøpt meg bil jeg da.. er foreløpig usikker på om det blir buss eller boble også, men boble overlater jo mer penger til deler da  hva er forøvrig hjemmesiden til cp1? ser det er mye omtalt her.
|
|
|
Loggført
|
Thomas Kamrud Jahnsen Tveita, Oslo
|
|
|
DrLaban
Supermedlem
    
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo
The RestoRod
|
 |
« Svar #910 på: september 03, 2008, 16:53:03 pm » |
|
Singel nei, har verdens beste samboer  Ble jo en god del timer i vinter, men jeg bodde jo i garasjen i 1.5-2mnd i våres for å prøve å få den ferdig til denne sesongen. ..med hennes velsignelse seff  Men jeg har jo i gjengjeld gjort en god del husprosjekter i sommer da  Hun har sin hobby og jeg min.. da funker det stortsett mye bedre. Når det gjelder finansene så er det bare prioritering som gjelder. Noen legger en del i bil, andre drikker opp samme beløp hver helg på byen http://www.cip1.comKan vel virke som om jeg er kjøpt og betalt av CIP1 når man leser tråden, men pengene har kun gått èn vei, UT fra min konto  Får vel julekort fra dem i år tenker jeg...
|
|
« Siste redigering: september 03, 2008, 16:55:20 pm av Thomas S (DrLaban) »
|
Loggført
|
|
|
|
kammiz
Supermedlem
    
Innlegg: 702
Bosted: Oslo
Slammed Stockers Crew
|
 |
« Svar #911 på: september 03, 2008, 16:54:51 pm » |
|
sant nok! jeg liker hvordan du investerer pengene dine  hehe. har rotet bort mye penger på bil selv. driver og restaurerer en 69 opel kadett. (har opel i blodårene)  men boble og buss har alltid fascinert meg grundig. så jeg må ha meg en boble 
|
|
|
Loggført
|
Thomas Kamrud Jahnsen Tveita, Oslo
|
|
|
empiboy (Mr. Eikstad)
Supermedlem
    
Innlegg: 796
Bosted: Skien
Senk hele bilen! ikke bare litt av den.....
|
 |
« Svar #912 på: september 03, 2008, 18:59:36 pm » |
|
Artig at noen tør stille alle de spørsmålene jeg ikke synes jeg har noe med, men jeg har LENGE lurt på fra hvilken planet dama di kommer ifra! Hadde nok fått så ørene sto like høyt som taklistene i stua mi hvis jeg hadde brukt like mye tid i garagen som deg. Sier bare en ting: Hold JÆVLIG godt fast i den dama. Hun må jo være selve drømmekvinnen!
PS: Maler hun huset også?
|
|
|
Loggført
|
B.K.A VW Forbund. Forbundet for de som er hardt rammet av bremseproblemer og rust.
|
|
|
DrLaban
Supermedlem
    
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo
The RestoRod
|
 |
« Svar #913 på: september 03, 2008, 20:05:43 pm » |
|
Hun er MED på å male huset i hvertfall. Kan vel legge til at min EKS ikke var like fornøyd da jeg holdt på å garasjen  Så ja! *synge* "DRØMMEDAME..DRØMMEDAME.."
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lövdal
Seniormedlem
   
Innlegg: 299
Bosted: Gratangen
|
 |
« Svar #914 på: september 03, 2008, 21:09:43 pm » |
|
Hei, Till något helt annat, Vad vill du har för spårvidd på framvagnen?? Originalt ligger lite över 1300mm Jag har startat undersökningen på att smalna av framvagnen. Har förövrigt startat upp ett nytt projekt så kanske det blir den nya framvagnen som blir "luftad"  (en snabb rendering från cad:en)  Denna blir med utskurna armar i aluminium och ram i stål. Justerbar i alla ledder, och den kommer att tåla mer än den rör baserade varianten. Som vanligt används original spindel från "Balljoint" framvagnen. /n.
|
|
« Siste redigering: september 03, 2008, 21:11:41 pm av Lövdal »
|
Loggført
|
VW-55 (2,3L, Megasquirt, Turbo, IC, (5-vxl. UN1 låda)) VW-65 (Kawasaki ZX14, Megasquirt + turbo) VW-75 1303 (2,3L, Megasquirt, Turbo, H2O IC, 5vxl. UN1 med diff) KG 1960 (1915cc Megasquirt) Mercedes 320 Carlson tuning. Teistböen 1961 30 foot fiskebåt
|
|
|
DrLaban
Supermedlem
    
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo
The RestoRod
|
 |
« Svar #915 på: september 03, 2008, 21:29:52 pm » |
|
Ahhh.. the Swedish wizard  Høres/ser spennende ut det der. Jeg er litt usikker på hva sporvidden er org. men det er det sikkert noen som vet. Det enkleste er antagelig å benytte det som heter "Shockwaves" foran. KCW gutta bruker det bl.a. bak i stedet for belger, så de tåler veldig mye mer vekt/belastning enn de luftdemperne som Airkewld leverer standard i sine kit. Shockwave'ene er egentlig ett fjærbein med belg i stedet for fjær. Disse finnes i flere lengder. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
DrLaban
Supermedlem
    
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo
The RestoRod
|
 |
« Svar #916 på: september 03, 2008, 21:48:12 pm » |
|
Sitter og vurderer å kjøpe meg digital styring av Air Ride'en. Tror jeg har nevnt den tidligere... Gir meg nyttige funksjoner som "leak controll" og "ride height". Får jeg en lekkasje i systemet så vil det varsle om dette, men det etterfyller også luft slik at riktig trykk opprettholdes i alle belgene. Kan også programmere systemet slik at den legger seg helt ned når jeg stopper bilen, og automatisk hever seg til kjørehøyde (som jeg har programmert) når jeg starter bilen.  En kompis av meg skal kjøre igjennom USA i November så jeg lurer litt på om jeg skal be han svippe innom en av disse Air Ride sjappene og plukke med ett slik styringskit til meg. Da slipper jeg mva'en også 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lövdal
Seniormedlem
   
Innlegg: 299
Bosted: Gratangen
|
 |
« Svar #917 på: september 03, 2008, 23:56:46 pm » |
|
Hejs,..,.,. Upps.. Hm.. De va stor grejer de där... (vet inte om jag läste storleken rätt men.. jag tror det...)  Vad med att använda likadana bälgar som du använder bak?? Då finns det bättre med plats... /n.
|
|
|
Loggført
|
VW-55 (2,3L, Megasquirt, Turbo, IC, (5-vxl. UN1 låda)) VW-65 (Kawasaki ZX14, Megasquirt + turbo) VW-75 1303 (2,3L, Megasquirt, Turbo, H2O IC, 5vxl. UN1 med diff) KG 1960 (1915cc Megasquirt) Mercedes 320 Carlson tuning. Teistböen 1961 30 foot fiskebåt
|
|
|
DrLaban
Supermedlem
    
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo
The RestoRod
|
 |
« Svar #918 på: september 04, 2008, 00:00:45 am » |
|
Det funker, men bare husk å få plass til ett par dempere der også  Bare belger blir faaaaaaarlig.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
HKE
Supermedlem
    
Innlegg: 960
Bosted: Ottestad/Hamar
Hans Kristian tlf 95718916
|
 |
« Svar #920 på: september 04, 2008, 10:36:54 am » |
|
Kan også programmere systemet slik at den legger seg helt ned når jeg stopper bilen, og automatisk hever seg til kjørehøyde (som jeg har programmert) når jeg starter bilen.
Blir rene Citroenen til slutt dette!  Padda er jo kul... http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=14381568&sid=xz7cabsWzX_227153&WT.svl=Bilde
|
|
|
Loggført
|
VW 1956 T1
"It don't have to shine, to be fine!!"
|
|
|
LOBO
Supermedlem
    
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
 |
« Svar #921 på: september 04, 2008, 10:40:14 am » |
|
Fenderskirts nå så er du der 
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
DrLaban
Supermedlem
    
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo
The RestoRod
|
 |
« Svar #922 på: september 04, 2008, 10:50:37 am » |
|
Gjemmer ikke skrevet under ett skjørt vøtt 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
ola
Seniormedlem
   
Innlegg: 282
Bosted: Stavanger
|
 |
« Svar #923 på: september 04, 2008, 11:45:43 am » |
|
Gjemmer ikke skrevet under ett skjørt vøtt  sa brura?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
DrLaban
Supermedlem
    
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo
The RestoRod
|
 |
« Svar #924 på: september 04, 2008, 12:46:29 pm » |
|
Spm folkens... Jeg skulle ha sveiset noe småtteri på prosjektet en helg ut på høsten her. Er det noen i Oslo-området som har ett "flyttbart" MIG sveiseapp. å låne/leie meg en helg? Skal sveise noen braketter og fester til kompressorene og modde forstillinga som nevnt i tråden. If YES, send meg en slik ein PM 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
kammiz
Supermedlem
    
Innlegg: 702
Bosted: Oslo
Slammed Stockers Crew
|
 |
« Svar #925 på: september 04, 2008, 13:57:53 pm » |
|
Spm folkens... Jeg skulle ha sveiset noe småtteri på prosjektet en helg ut på høsten her. Er det noen i Oslo-området som har ett "flyttbart" MIG sveiseapp. å låne/leie meg en helg? Skal sveise noen braketter og fester til kompressorene og modde forstillinga som nevnt i tråden. If YES, send meg en slik ein PM  you got mail
|
|
|
Loggført
|
Thomas Kamrud Jahnsen Tveita, Oslo
|
|
|
DrLaban
Supermedlem
    
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo
The RestoRod
|
 |
« Svar #926 på: september 04, 2008, 14:03:16 pm » |
|
Da ordner det seg med svets. Takker, Kammiz! 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
kammiz
Supermedlem
    
Innlegg: 702
Bosted: Oslo
Slammed Stockers Crew
|
 |
« Svar #927 på: september 04, 2008, 14:49:25 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
Thomas Kamrud Jahnsen Tveita, Oslo
|
|
|
HKE
Supermedlem
    
Innlegg: 960
Bosted: Ottestad/Hamar
Hans Kristian tlf 95718916
|
 |
« Svar #928 på: september 04, 2008, 16:52:38 pm » |
|
Har du noe planer for hjemmesiden din a Thomas?? www.restorod.net Kul førsteside, men ikke så mye mer enda....
|
|
|
Loggført
|
VW 1956 T1
"It don't have to shine, to be fine!!"
|
|
|
DrLaban
Supermedlem
    
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo
The RestoRod
|
 |
« Svar #929 på: september 04, 2008, 17:19:13 pm » |
|
Yepp. Hele bygget/historien skal legges der. Blir mer en "statisk" site siden jeg har selve byggeloggen liggende på diverse forum. De fleste som er intr. i selve byggingen dag for dag følger det via forumene uansett  Når bilen er ferdig så vil det legges ut en god del photo sessions også, da jeg er mer enn middels intr. i foto også  Har allerede ett par-tre locations klare også  Skal med det aller første legge ut linkene til de ulike byggetrådene, men selve siten kommer opp i løpet av vinteren. Mye er klart med tanke på design, bare innholdet som mangler.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|