Anders Røsåsen
Supermedlem
    
Innlegg: 1625
Bosted: Skreia
|
 |
« Svar #1140 på: november 02, 2008, 04:00:05 am » |
|
så sant så sant
|
|
|
Loggført
|
  VW 1300 69 (Grøfterenser`n) VW 1303S automatic 73 (SOLGT) VW 1200 Jeans 73 (SOLGT) VW 1200 65 VW T2 Bay 1975 VW 1200 63 urørt orginalbil (Annfrid)
|
|
|
DrLaban
Supermedlem
    
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo
The RestoRod
|
 |
« Svar #1141 på: november 02, 2008, 10:46:44 am » |
|
Kule snutter, men så forhjula svinger på seg når du slipper den ned. Er dette tilfeldig eller gjør den det hver gang du slipper den ned? Gjør den det så kan det vel være litt skummelt å slippe ned i fart  Det er helt tilfeldig. Kommer ann på underlaget og hvordan hjula står når man begynner å justere. Holder man derimot i rattet så holder hjula seg slik de skal være.  Det vil uansett være en liten endring i spissingen på hjula, men ikke slik som det ser ut som på viddojen.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Cinq81
Seniormedlem
   
Innlegg: 254
Bosted: Brumunddal
|
 |
« Svar #1142 på: november 02, 2008, 13:54:25 pm » |
|
Feeeet bil ! Mulig det står noe om det tidligere i tråden!"orker ikke å lete!" Men, Har du noen deadline på prosjektet ? Kan vi regne med å se denne på noen treff e.l til våren/sommeren ? Det hadde vært morro!
|
|
|
Loggført
|
63 Karmann Ghia Cab
|
|
|
DrLaban
Supermedlem
    
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo
The RestoRod
|
 |
« Svar #1143 på: november 02, 2008, 14:03:14 pm » |
|
Bilen lakkeres om 14 dager, helgen 14-15 nov. Samtidig som dette skjer så kommer jeg til å oppgradere alle slanger og fittings til luftfjæringa siden flyndra står igjen i garasjen når karosseriet er til lakk. Så starter den etterlengtede monteringen. Mye vil skje i juleferien  Rundt påske håper jeg det meste er på plass og bilen vil da være klar når kalenderen viser mai måned. Så ja, bilen vil bli å se på de fleste treff i 09-sesongen siden det ble nada treff på den i år.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
empiboy (Mr. Eikstad)
Supermedlem
    
Innlegg: 796
Bosted: Skien
Senk hele bilen! ikke bare litt av den.....
|
 |
« Svar #1145 på: november 02, 2008, 17:55:43 pm » |
|
Hvordan blir det med den nye forstillinga som jeg så tegninger av tidligere i tråden?? Kommer den eller er prosjektet lagt på is?
|
|
|
Loggført
|
B.K.A VW Forbund. Forbundet for de som er hardt rammet av bremseproblemer og rust.
|
|
|
DrLaban
Supermedlem
    
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo
The RestoRod
|
 |
« Svar #1146 på: november 02, 2008, 21:52:22 pm » |
|
Den skal komme etterhvert. "Produsenten" har en tight timeplan for tiden så jeg stresser ham ikke mer enn jeg må  Kommer en modifisert utgave av balljointen i første omgang.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
rockshelter
Medlem
  
Innlegg: 144
Bosted: Harstad
-70
|
 |
« Svar #1147 på: november 03, 2008, 02:03:09 am » |
|
Blir det dragblocks eller bare naturlig gnistregn fra understellet ? 
|
|
|
Loggført
|
Fort nok...
|
|
|
DrLaban
Supermedlem
    
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo
The RestoRod
|
 |
« Svar #1148 på: november 03, 2008, 07:35:39 am » |
|
Jeg kan ha naturlig gnistregn, men det blir nok blocks med tanke på antall timer som er lagt ned i flyndra  Må bare finne en ok plassering av blocks'a. Skal få laget en fjærbelastet brakett slik at de følger underlaget.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad
|
 |
« Svar #1149 på: november 03, 2008, 14:32:15 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
1960 T-1 1965 T-1 1988 Opel Omega (Til salgs) 1993 Honda CBR600F 1998 BMW 520iAT 2001 Chrysler PT Cruiser
Sulten og tørst, bil først!
Kjør fort, ta sjanser.
|
|
|
rockshelter
Medlem
  
Innlegg: 144
Bosted: Harstad
-70
|
 |
« Svar #1150 på: november 04, 2008, 10:32:03 am » |
|
Flyndresparere, legg gjerne ut et eget prosjekt for fjærbelastede blocks, kan jo være greit for oss uten "bags" også  Diverse metalldeler under bilen er fryktelig flatbankede nå på min bil...
|
|
|
Loggført
|
Fort nok...
|
|
|
LOBO
Supermedlem
    
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
 |
« Svar #1151 på: november 04, 2008, 11:04:45 am » |
|
Flyndresparere, legg gjerne ut et eget prosjekt for fjærbelastede blocks, kan jo være greit for oss uten "bags" også  Diverse metalldeler under bilen er fryktelig flatbankede nå på min bil... x2 
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
DrLaban
Supermedlem
    
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo
The RestoRod
|
 |
« Svar #1152 på: november 04, 2008, 11:05:41 am » |
|
Notert 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
anders.
Supermedlem
    
Innlegg: 1926
Bosted: tønsberg
|
 |
« Svar #1153 på: november 04, 2008, 17:19:35 pm » |
|
det kan da ikke være så hokuspokus , kan jo komme med min ide . jeg hadde ikke brukt spiralfjer men bladfjer , skrudd den i blocksa og festet i forkant . da er den ikke 3 cm lenger bak i løbet av sommeren , eller borte
|
|
|
Loggført
|
1 up
|
|
|
DrLaban
Supermedlem
    
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo
The RestoRod
|
 |
« Svar #1154 på: november 07, 2008, 18:08:45 pm » |
|
Ja folkens, om ÈN uke ved denne tiden så er RestoRod'en på vei inn i lakkboksen  Fikk endelig KEMPPI'en på plass i ettermiddag. Må bare si at jeg ikke angrer ett sekund på at jeg valgte denne. Denne var rett og slett utrolig å sveise med Mandag skal jeg avspassere på jobben slik at jeg får gjort det siste på bilen før den leveres til lakkering. 
|
|
« Siste redigering: november 07, 2008, 18:12:11 pm av DrLaban (Thomas S) »
|
Loggført
|
|
|
|
HKE
Supermedlem
    
Innlegg: 960
Bosted: Ottestad/Hamar
Hans Kristian tlf 95718916
|
 |
« Svar #1155 på: november 07, 2008, 21:14:05 pm » |
|
|
|
« Siste redigering: november 08, 2008, 03:36:34 am av VW1965T1 »
|
Loggført
|
VW 1956 T1
"It don't have to shine, to be fine!!"
|
|
|
wide5
|
 |
« Svar #1156 på: november 07, 2008, 21:21:59 pm » |
|
Der er apperatet sitt vettu.. Du kommer aldri til å angre på at du la imellom noen lapper ekstra.  Har det samme i tig-versjon på jobben... Helt topp..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
empiboy (Mr. Eikstad)
Supermedlem
    
Innlegg: 796
Bosted: Skien
Senk hele bilen! ikke bare litt av den.....
|
 |
« Svar #1158 på: november 08, 2008, 00:16:10 am » |
|
Helt ok sveiseapparat dette. Har noen slike på jobben. Eneste jeg har å utsette på disse er at slangepakka lett blir vrang hvis den ikke ligger tilnærmet rett. Tåler dårlig for mye sving. Men de er glimrende til tynnplatesveising kombinert med 0.6 tråd.
|
|
|
Loggført
|
B.K.A VW Forbund. Forbundet for de som er hardt rammet av bremseproblemer og rust.
|
|
|
Bekkelagsmafiaen
Supermedlem
    
Innlegg: 735
Bosted: drøbak
KDF-LOOK
|
 |
« Svar #1159 på: november 08, 2008, 10:49:19 am » |
|
du får si i fra om det skulle være noe ... mulig jeg kan hjelpe deg om det skulle stoppe helt opp... men tror du fixer dette... good luck 
|
|
|
Loggført
|
Part of the legendary Bekkelagsmafiaen anno 1996. Marius melstrøm Sponserd by: -------------------------------------------------------------------------------- http://www.vdub2you.com/
|
|
|
Vemund Simensen (prizma)
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 1446
Bosted: Rokke, Halden
Brannmann!
|
 |
« Svar #1160 på: november 08, 2008, 10:57:07 am » |
|
Dette blir nok sakene ja! 
|
|
|
Loggført
|
... it's an adiction ... 
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1161 på: november 08, 2008, 21:07:39 pm » |
|
Helt ok sveiseapparat dette. Har noen slike på jobben. Eneste jeg har å utsette på disse er at slangepakka lett blir vrang hvis den ikke ligger tilnærmet rett. Tåler dårlig for mye sving. Men de er glimrende til tynnplatesveising kombinert med 0.6 tråd.
er trådleder'n inni slanngepakka riktig til tråden ?? f.eks 0.8 trådleder og 0.6 tråd kan gi slike problemer-
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
empiboy (Mr. Eikstad)
Supermedlem
    
Innlegg: 796
Bosted: Skien
Senk hele bilen! ikke bare litt av den.....
|
 |
« Svar #1162 på: november 09, 2008, 00:59:03 am » |
|
Alt på apparatet jeg har brukt var satt opp for bruk av 0,6 tråd. Tror problemet skyldes at disse apparatene har en mye spinklere slangepakke enn de litt større modellene. Men det er ikke noe stort problem. Blir fort en vane å holde et øye med hvordan slangepakka ligger.
|
|
|
Loggført
|
B.K.A VW Forbund. Forbundet for de som er hardt rammet av bremseproblemer og rust.
|
|
|
DrLaban
Supermedlem
    
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo
The RestoRod
|
 |
« Svar #1163 på: november 09, 2008, 15:52:56 pm » |
|
Fikk testet Kemppi'en litt skikkelig i dag. Eksosen på bruksbilen gikk "åt skogen", men etter 30 minutter var alt på stell igjen. Hvilket trykk bør jeg kjøre på gassen? Ligger vel på rundt 10kg nå, men jeg mener at jeg kjørte lavere med ESAB'en jeg lånte.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Bekkelagsmafiaen
Supermedlem
    
Innlegg: 735
Bosted: drøbak
KDF-LOOK
|
 |
« Svar #1164 på: november 09, 2008, 19:25:49 pm » |
|
hei tror du mener bar... men dette er noe du må føle deg fram på ...
prøver du på litt fram
|
|
|
Loggført
|
Part of the legendary Bekkelagsmafiaen anno 1996. Marius melstrøm Sponserd by: -------------------------------------------------------------------------------- http://www.vdub2you.com/
|
|
|
riskyer
Supermedlem
    
Innlegg: 824
Bosted: Skien
76 bay
|
 |
« Svar #1165 på: november 09, 2008, 19:30:23 pm » |
|
Låten på apparatet med rett trykk er som når du steker bacon på sterk varme 
|
|
|
Loggført
|
Alt MÅ ned!!
|
|
|
Anders Røsåsen
Supermedlem
    
Innlegg: 1625
Bosted: Skreia
|
 |
« Svar #1166 på: november 09, 2008, 20:24:56 pm » |
|
0.3 bar er riktig arbeidstrykk lærte vi på mekken  je kjører på 0.6  jo mer gass jo bedre sveis
|
|
|
Loggført
|
  VW 1300 69 (Grøfterenser`n) VW 1303S automatic 73 (SOLGT) VW 1200 Jeans 73 (SOLGT) VW 1200 65 VW T2 Bay 1975 VW 1200 63 urørt orginalbil (Annfrid)
|
|
|
Silver (Kristoffer Lindh)
Folkevognklubben
Seniormedlem
    
Innlegg: 378
Bosted: Sarpsborg
|
 |
« Svar #1167 på: november 09, 2008, 20:46:57 pm » |
|
Trykk er ikke det vesentlige men liter pr. min (l/min) Til 0,6 tråd bør du ha 8 l/min ut av pistolen. Dette tilsvarer ofte ca 9 l/min på regulatoren 
|
|
|
Loggført
|
 kristoffer(at)lindh.no Tlf: 92806127
|
|
|
DrLaban
Supermedlem
    
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo
The RestoRod
|
 |
« Svar #1168 på: november 09, 2008, 22:13:38 pm » |
|
Jeg så jo nå at det seff var l/min som stod på regulatoren. Hva bør det ligge på med 0.8 tråd?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
mags
|
 |
« Svar #1169 på: november 10, 2008, 12:16:56 pm » |
|
Prøv 8-10bar. 
|
|
|
Loggført
|
Good Work ain`t cheap Cheap work ain`t good Mags 90508914.
|
|
|
|