mai 04, 2025, 15:41:38 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: rusten cab  (Lest 4056 ganger)
lassebakken
Juniormedlem
**
Innlegg: 60
Bosted: åmot


Vis profil

« på: desember 30, 2008, 21:33:28 pm »

jeg har en 73 cab den er rusten i gulvet å kanaler!! er et mulig å få byttet hele bunn plata på denne er det å få kjøpt nytt!? hvordan er det å skru karosori fra bunn plata ? noen som har eller hvet hvor jeg kan få kjøpt plater vis det fins da!
Loggført
Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1919
Bosted:


Vis profil

« Svar #1 på: desember 30, 2008, 21:40:57 pm »

Her er det kun profesjonell restauring so gjelder ikkno jalla!!!
Erich
Loggført
lassebakken
Juniormedlem
**
Innlegg: 60
Bosted: åmot


Vis profil

« Svar #2 på: desember 30, 2008, 21:44:40 pm »

du mener?? må jo gjøre det bra vis det skal gjøres noe
Loggført
Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1919
Bosted:


Vis profil

« Svar #3 på: desember 30, 2008, 21:50:50 pm »

Restauring av rusten Cab er svært !!!! vanskelig
Mvh
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #4 på: desember 30, 2008, 22:04:21 pm »

EDIT: Eg har ikkje peiling... men du kan jo begynna med å sjå desse filmane: http://bugmevideo.com/frame/volume6.htm og http://bugmevideo.com/frame/volume7.htm
« Siste redigering: desember 30, 2008, 22:13:15 pm av Tistlo » Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1919
Bosted:


Vis profil

« Svar #5 på: desember 30, 2008, 22:09:07 pm »

Endel ting bør du faktisk avholde deg fra å kommentere ...
Mvh
Erich
Loggført
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #6 på: desember 30, 2008, 22:15:07 pm »

Endel ting bør du faktisk avholde deg fra å kommentere ...
Mvh
Erich

Du kan sikkert gi trådstarter noen eksempler på hvorfor det er så vanskelig Glad
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
vwracer - Ola Linnerud
Seniormedlem
****
Innlegg: 252
Bosted: Lillestrøm



Vis profil
« Svar #7 på: desember 30, 2008, 23:20:16 pm »

et eksempel... når du tar av kanalene på disse bilene så er det ikke noe tak som holder den sammen..... Glad  du skal vite hva du gjør før du setter igang her... bør ha sveiset opp hvertfall en boble med tak først Glad
Så om kanalene er veldig dårlige og du løfter karr av bunn så passer ikke dørene lenger om du ikke stiver av bilen først. Ikke å anbefale denne jobben som førstegangs "oppussing".

Ola
Loggført
Unneberg Bil
Forhandler
Supermedlem
*****
Innlegg: 1545
Bosted: Tønsberg


SVARER PÅ MAIL. IKKE PM!!!!!


Vis profil
« Svar #8 på: desember 31, 2008, 00:06:01 am »

det er vel ikke spes. vanskelig, men.......... det kreves en god posjon sveise kunnskap og ''litt'' is i magan  Osteaktig

vi holder på med cab nr. 7 eller 8 nå alle gjort de siste 10 åra

den vi gjorde i fjor vinter, en sort 79 som går i oslo, var ille ............ byttet alle 4 karosseri sider, reserve hjuls brønn,skille vegg under dersbord, front plate, gulver, ramme hode, bakre bagasje gulv, tvervanger under baksetet kanaler og stivere
og selfølgelig 4 nye skjermer

ble noen timer der ja..........

har masse bilder, men den serveren de ligger på er nede :-(
Loggført

åpent man-fre 0900-1600
kvelder og helger etter avtale
IKKE PM !!
Tlf 33330606
deler@unneberg-bil.no
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #9 på: desember 31, 2008, 01:37:26 am »

Selv de fleste "fine" 03 cabber er vel full av potensielle rustfeller?
Her er et av de proffe firmaene i Tyskland:
http://www.feine-cabrios.com/cms/front_content.php?idcat=8 De selger det meste av plater til 03 cab, men i øverste skikt både kvalitet og pris. Sjekk litt rundt og se.
Ellers har vel "jfp" på forumet mye bilder av den omfattende restaureringen av sin 03 cab.
Loggført
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #10 på: desember 31, 2008, 02:49:31 am »

det er vel ikke spes. vanskelig, men.......... det kreves en god posjon sveise kunnskap og ''litt'' is i magan  Osteaktig

vi holder på med cab nr. 7 eller 8 nå alle gjort de siste 10 åra

den vi gjorde i fjor vinter, en sort 79 som går i oslo, var ille ............ byttet alle 4 karosseri sider, reserve hjuls brønn,skille vegg under dersbord, front plate, gulver, ramme hode, bakre bagasje gulv, tvervanger under baksetet kanaler og stivere
og selfølgelig 4 nye skjermer

ble noen timer der ja..........

har masse bilder, men den serveren de ligger på er nede :-(

Og snart kommer nummer 9 Osteaktig
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
JFP
Supermedlem
*****
Innlegg: 967
Bosted: Bærum



Vis profil
« Svar #11 på: desember 31, 2008, 10:51:46 am »

jeg har en 73 cab den er rusten i gulvet å kanaler!! er et mulig å få byttet hele bunn plata på denne er det å få kjøpt nytt!? hvordan er det å skru karosori fra bunn plata ? noen som har eller hvet hvor jeg kan få kjøpt plater vis det fins da!

Hei! Kan bare støtte det som er sagt tidligere her. Rust på cab er regelen heller enn unntaket. Disse bilene ruster mer enn andre av to grunner: De er ikke konstruert tette (vann renner inn ved gummilistene til sidevinduene), og de har mer dobbeltplater enn en vanlig boble. Har et slikt rustprosjekt bak meg - her er tråden på gamle vw2you:

http://vw2you.com/cgi-bin/UltraBoard.cgi?action=Read&BID=24&TID=5507&P=1&SID=26225




Hvis du ser rust i kanaler i dag, kan du trygt legge til grunn at det er mye mer rust når du begynner å åpne opp ting og tang. Karroseriet må av bunnplaten og deles i to under sveising. Denne jobben er ikke for smågutter. Jobben er omfattende, og krever fagkunnskap ut over gjør-det-selv-nivået.


Ellers ville jeg studert dørene nøye. Hvis de er rustet i stykker må du forberede deg på kostbar erstatning - de koster 8-10.000 pr stk (!)
Bunnplaten på en cab er ikke forskjellig fra en 1303 ellers, og det å skifte plater i denne er det mange som kan. M.a.o. ikke noe å være redd for.

Dette ble kanskje litt skremmende, men bare sett i gang med prosjektet! VW Cabriolet er verdens kuleste bil å tøffe rundt i!
« Siste redigering: desember 31, 2008, 11:12:36 am av JFP » Loggført
lassebakken
Juniormedlem
**
Innlegg: 60
Bosted: åmot


Vis profil

« Svar #12 på: desember 31, 2008, 13:07:25 pm »

har restaurert en del biler å jobber som lakkerer og oppretter så trur ikke det skal by på noe problem vis det er deler å få tak i!
Loggført
Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1919
Bosted:


Vis profil

« Svar #13 på: desember 31, 2008, 13:18:31 pm »

Ikke for å være vanskelig Hæ, men retaurering av en rusten VW cab tror jeg er noe av det vanskeligste
arbeid man kan påta seg .
Er det kun bunnplate er jo denne stort sett lik vanlig 1303 , der skulle ting gå greit .
Så slutter likhetene med boble stort sett Et 10 talls ekstra forsterkninger i karrossen med triple plater
er det som gjør det vanskelig , dessuten mangel av tak (som forstrekning mens man holder på ).
Finner selvsagt bøker/film  om dette i massevis , men synes man bør være meget godt utstyrt med verktøy , tolmodighet og kunnskap for å gå løs på denne oppgaven .

Har i 8 år sittet å sett på min (rustfrie) 75 Cab i garasjen og er helt overgitt hvordan Karmann-fabrikken har designet dette karroseriet mht stivhet og kvalitet .
Tar gjerne noen bilder senere av de viktigste forsterkningene , skille fra vanlig boble mm om noen ønsker .
Memminger i Tyskland er vel de flinkeste jeg vet om på dette , har da og et lager , egenproduksjon som setter tennenne i vann ....

Erich

  
Loggført
JFP
Supermedlem
*****
Innlegg: 967
Bosted: Bærum



Vis profil
« Svar #14 på: desember 31, 2008, 16:36:33 pm »

Tar gjerne noen bilder senere av de viktigste forsterkningene , skille fra vanlig boble mm om noen ønsker .

denne?

Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!