april 25, 2024, 16:19:49 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: boble med spesiell motor. ;)  (Lest 7316 ganger)
kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« på: desember 18, 2008, 08:36:08 am »

finn en feil.. eller rett, ettersom hvordan man ser det. (jeg driver mest med opel.. hehe)

en kar i valdres som har denne.





Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
OTO
Supermedlem
*****
Innlegg: 1966
Bosted: Gjøvik



Vis profil
« Svar #1 på: desember 18, 2008, 10:10:23 am »

Feilen må være at det står en w124 i veien for fotografen på det siste bildet  Gliser Gliser Osteaktig
Loggført

-T1 58' Restolooker
-T1 58' Vintage speed Judson Superchaged
-T3 80' Transporter (solgt)
-T3 58' Reimo camper (solgt)
-T3 88' Westfalia


http://www.vwnorge.no/index.php/topic,808.msg8010.html#msg8010
66 Cab
Supermedlem
*****
Innlegg: 619
Bosted: Skien


Boden Kratzende Autos


Vis profil
« Svar #2 på: desember 18, 2008, 10:12:15 am »

Feilen må være at det står en w124 i veien for fotografen på det siste bildet  Gliser Gliser Osteaktig

Tenker feilen er motor jeg Sjokkert
Loggført

http://www.typ15.com/                      

Håvard Hoem
Seniormedlem
****
Innlegg: 333
Bosted: Toten


Klubbløs #002


Vis profil
« Svar #3 på: desember 18, 2008, 10:50:36 am »

Er det en 2,0 16v gsi motor..?

Bør vel flytte ganske bra på seg den..
Loggført

70 1300
svenole
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 1047
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #4 på: desember 18, 2008, 11:02:25 am »

Mangler skillt for å funke på veien.
« Siste redigering: desember 18, 2008, 11:30:45 am av svenole » Loggført
kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #5 på: desember 18, 2008, 11:13:10 am »

Er det en 2,0 16v gsi motor..?

Bør vel flytte ganske bra på seg den..

det er en 2.0i 16v opel motor ja. 156hk. Glad
Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
Torgeir
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 768
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil WWW
« Svar #6 på: desember 18, 2008, 11:29:01 am »

Skulle jeg satt inn en motor som totalt ødela utseende så hadde jeg i alle fall passet på å putte i noe som gav litt mer effekt enn hva en kan forvente av en ok bygget 1915.... Øyerulling Øyerulling Øyerulling
Loggført



Åffer dådå? Åffer senkar dom på restoviset?
FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #7 på: desember 18, 2008, 11:36:14 am »

Men du er jo litt spesiell då, Togga.
Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
Svein.
Supermedlem
*****
Innlegg: 2424
Bosted: Lørenskog


Vis profil

« Svar #8 på: desember 18, 2008, 12:24:04 pm »

Denne var vel til salgs for en stund siden.

Dette stod i annonsen:
Dette er et prosjekt som jeg har satt en opel calibra 2.0 16 V i. Bilen starter å går, men mangler å montere kjøling og en del andre små ting. Bilen er breddet og senket og det er 9.5" felger med 285/50-15 bak 6"(7") med 205/50-15 forran. Ombyggingen er stemplet godkjent i vognkortet hos biltilsynet.


* 10_367186519.jpg (61.34 KB, 575x431 - vist 324 ganger.)

* 10_2116739632.jpg (50.35 KB, 575x431 - vist 341 ganger.)

* 10_1127803382.jpg (43.4 KB, 575x431 - vist 340 ganger.)

* 10_1709164953.jpg (33.18 KB, 575x431 - vist 409 ganger.)
Loggført

201m  8,063 sek. 136,42km/t
402m 12,708 sek.176,81km/t...
kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #9 på: desember 18, 2008, 12:40:04 pm »

har du link til annonsen ?
Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
Svein.
Supermedlem
*****
Innlegg: 2424
Bosted: Lørenskog


Vis profil

« Svar #10 på: desember 18, 2008, 12:47:18 pm »

har du link til annonsen ?

PM
Loggført

201m  8,063 sek. 136,42km/t
402m 12,708 sek.176,81km/t...
Jon T
Supermedlem
*****
Innlegg: 657
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #11 på: desember 18, 2008, 13:25:02 pm »

Ikke er jeg noen 1303 fan eller vannkjølt motor i boblefan, men skjermene bilen har er kule(breddingen)
Loggført
Lars Johansen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1938
Bosted: Lillehammer



Vis profil
« Svar #12 på: desember 19, 2008, 00:13:43 am »

Skulle jeg satt inn en motor som totalt ødela utseende så hadde jeg i alle fall passet på å putte i noe som gav litt mer effekt enn hva en kan forvente av en ok bygget 1915.... Øyerulling Øyerulling Øyerulling

156 hk på drivverket er vel ikke kjempe vanlig på en 1915 men Rekker tunge

Syntes det var gjort på en pen måte når man først skulle ha en rekke motor baki der Glad
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7126
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #13 på: desember 19, 2008, 00:41:01 am »

unnskyld meg, men hva var et som var pent med det der?

mangler bakplate, og siden det står det ikke er montert kjøling er det nok en del mer slanger og ting som skal på plass før dette er kjørbart.

ligger også en oljekjøler og slenger oppå motoren, så vidt jeg kan se...

For meg ser det ut som om han har huket motoren på et adapter, og latt resten av ommbyggingen hvile...

men jeg har tatt feil før jeg Blunker
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #14 på: desember 19, 2008, 00:41:57 am »

å se isolert sett på hestene er jo en ting.
men begynner man å sammenligne holdbarhet, kjørbarhet, benzinforbruk , service "intervaller"  , stiller nok den opel motoren en del sterkere.
kan hende han som gjorde dette ville slippe å justere ventiler , hver 1000km. slippe å plukke opp motor for å  linjeborre blokk etter sesongen.. juster gassere 2 ganger i året , u name it  OG ha skikkelig varmeapparat Osteaktig
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7126
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #15 på: desember 19, 2008, 00:43:14 am »

kan hende han som gjorde dette ville slippe å justere ventiler , hver 1000km. slippe å plukke opp motor for å  linjeborre blokk etter sesongen.. juster gassere 2 ganger i året , u name it  OG ha skikkelig varmeapparat Osteaktig

detaljer... Blunker
Loggført
Torgeir
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 768
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil WWW
« Svar #16 på: desember 19, 2008, 00:55:17 am »

Skulle jeg satt inn en motor som totalt ødela utseende så hadde jeg i alle fall passet på å putte i noe som gav litt mer effekt enn hva en kan forvente av en ok bygget 1915.... Øyerulling Øyerulling Øyerulling

156 hk på drivverket er vel ikke kjempe vanlig på en 1915 men Rekker tunge

Syntes det var gjort på en pen måte når man først skulle ha en rekke motor baki der Glad

Står lite om dette er hjulhester eller svinghjulshester... Glad Glad
 men 150 hk fra en 1915 er vel ikke helt uvanlig heller... jeg kjenner i alle fall flere som har det og og litt til.... Gliser Gliser
Loggført



Åffer dådå? Åffer senkar dom på restoviset?
Torgeir
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 768
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil WWW
« Svar #17 på: desember 19, 2008, 00:59:04 am »

å se isolert sett på hestene er jo en ting.
men begynner man å sammenligne holdbarhet, kjørbarhet, benzinforbruk , service "intervaller"  , stiller nok den opel motoren en del sterkere.
kan hende han som gjorde dette ville slippe å justere ventiler , hver 1000km. slippe å plukke opp motor for å  linjeborre blokk etter sesongen.. juster gassere 2 ganger i året , u name it  OG ha skikkelig varmeapparat Osteaktig


He he da vet jeg om en motor jeg heller ville ha brukt.... når jeg tenker meg om det mange motorer jeg heller ville ha brukt..... Gliser Gliser




Loggført



Åffer dådå? Åffer senkar dom på restoviset?
Lars Johansen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1938
Bosted: Lillehammer



Vis profil
« Svar #18 på: desember 19, 2008, 01:17:14 am »

Skulle jeg satt inn en motor som totalt ødela utseende så hadde jeg i alle fall passet på å putte i noe som gav litt mer effekt enn hva en kan forvente av en ok bygget 1915.... Øyerulling Øyerulling Øyerulling

156 hk på drivverket er vel ikke kjempe vanlig på en 1915 men Rekker tunge

Syntes det var gjort på en pen måte når man først skulle ha en rekke motor baki der Glad

Står lite om dette er hjulhester eller svinghjulshester... Glad Glad
 men 150 hk fra en 1915 er vel ikke helt uvanlig heller... jeg kjenner i alle fall flere som har det og og litt til.... Gliser Gliser

Den motoren har vel orginalt 150hk DIN.  Ikke orginalt grenrør osv. Glad


Loggført
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #19 på: desember 19, 2008, 01:19:43 am »

Jeg skulle gjerne hatt kloa i de skjermene der. Og siden så mange her liker den flotte skropelmotoren, så kan noen kjøpe bilen, sette motoren på soverrommet og selge meg skjermene Glad
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Lars Johansen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1938
Bosted: Lillehammer



Vis profil
« Svar #20 på: desember 19, 2008, 01:22:39 am »

unnskyld meg, men hva var et som var pent med det der?

mangler bakplate, og siden det står det ikke er montert kjøling er det nok en del mer slanger og ting som skal på plass før dette er kjørbart.

ligger også en oljekjøler og slenger oppå motoren, så vidt jeg kan se...

For meg ser det ut som om han har huket motoren på et adapter, og latt resten av ommbyggingen hvile...

men jeg har tatt feil før jeg Blunker

Ikke missforstå, pent var i forhold til hva vi har sett tidligere(ref golf gti 16v motor osv) Saken er at det ikke oser lang veg at den er ombygd. Det er jo helt tydelig at han ikke er ferdig med ombyggingen da det slenger oljekjøler, luftmengdemåler osv. Vi får se hvordan det blir til slutt da Glad

Syntes kanskje "grava" hans var verdt å nevne, HMS ansvarlig på den byggeplassen har kanskje et forklaringsproblem.
Loggført
ole boban
Seniormedlem
****
Innlegg: 349
Bosted: porsgrunn men tidligere langesund


Boden Kratzende Autos


Vis profil
« Svar #21 på: desember 19, 2008, 09:15:13 am »

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/prospect.pl?nr=2059949;username=
Loggført
Anders Peder
Supermedlem
*****
Innlegg: 1276
Bosted: Brumunddal



Vis profil WWW
« Svar #22 på: desember 19, 2008, 09:35:30 am »

Hvis jeg skal si MIN mening har ikke en Opel motor noe i en vw bobble å gjøre:P ,
Loggført

Vw Boble type 1 1965
Opel Vectra 1.9 CDTI Opc Line 2007

tlf: 90738323
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #23 på: desember 19, 2008, 11:15:09 am »

Tank hvor fett det var om man kunne sette et boble skal utenpå en Opel GSI... eller en Ford Cosworth, så alle TRODDE du hadde boble, men så var du egentlig opel fantast med varmeapparat og forhjulstrekk...  gjett om de hadde glanet da!!

Ester Pirelli looken...  ingen tror du er normal, men du ligner mest på en dame.... men inni...  der er du... opel?!!

Each to his own...
Loggført

Speed is no substitute for direction
kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #24 på: desember 19, 2008, 12:31:58 pm »


Den motoren har vel orginalt 150hk DIN.  Ikke orginalt grenrør osv. Glad




det spørs om det er en c20xe eller en 20xe det Blunker
Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #25 på: desember 22, 2008, 22:35:09 pm »

Hvorfor ødelegge bobla sånn? Hva i huleste har en opel motor å gjøre i en boble?
okei, kanskje har den krefter og alt det der, men du kan jo bygge en boxer blokk som faktisk passer inn i bilen, å alikevel få like mye om ikke mer krefter inn?!

Just my two cents!
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
K.H
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 979
Bosted: Verdal



Vis profil
« Svar #26 på: desember 23, 2008, 12:25:38 pm »

Hvorfor ødelegge bobla sånn? Hva i huleste har en opel motor å gjøre i en boble?
okei, kanskje har den krefter og alt det der, men du kan jo bygge en boxer blokk som faktisk passer inn i bilen, å alikevel få like mye om ikke mer krefter inn?!

Just my two cents!

med opelmotoren får han jo 150 holdbare hk. oljeskift hver 20k km og bytte regreim hver 60k km. Er temmelig vedlikeholdsfritt i forhold til en t1 motor.
Alt. er jo en volvo T5. morsom tråd
http://retrorides.proboards86.com/index.cgi?board=readersrides&action=display&thread=35605
Loggført
RE-tek
Juniormedlem
**
Innlegg: 81
Bosted: Drammen


Re-tek : Rotary engines - Custom auto electrics


Vis profil
« Svar #27 på: desember 23, 2008, 23:46:32 pm »

å se isolert sett på hestene er jo en ting.
men begynner man å sammenligne holdbarhet, kjørbarhet, benzinforbruk , service "intervaller"  , stiller nok den opel motoren en del sterkere.
kan hende han som gjorde dette ville slippe å justere ventiler , hver 1000km. slippe å plukke opp motor for å  linjeborre blokk etter sesongen.. juster gassere 2 ganger i året , u name it  OG ha skikkelig varmeapparat Osteaktig


He he da vet jeg om en motor jeg heller ville ha brukt.... når jeg tenker meg om det mange motorer jeg heller ville ha brukt..... Gliser Gliser


   -  Artig att du reklamerer litt for Mazda alså Tor Geir    Osteaktig





Loggført

No Pistons - No valves - No Problems

RE-tek
Torgeir
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 768
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil WWW
« Svar #28 på: desember 24, 2008, 00:26:54 am »

å se isolert sett på hestene er jo en ting.
men begynner man å sammenligne holdbarhet, kjørbarhet, benzinforbruk , service "intervaller"  , stiller nok den opel motoren en del sterkere.
kan hende han som gjorde dette ville slippe å justere ventiler , hver 1000km. slippe å plukke opp motor for å  linjeborre blokk etter sesongen.. juster gassere 2 ganger i året , u name it  OG ha skikkelig varmeapparat Osteaktig


He he da vet jeg om en motor jeg heller ville ha brukt.... når jeg tenker meg om det mange motorer jeg heller ville ha brukt..... Gliser Gliser


   -  Artig att du reklamerer litt for Mazda alså Tor Geir    Osteaktig






He he ja har blitt helt hjernevaska etter alle de turene til Sande Osteaktig Osteaktig

Må ha en riktig god jul Alex!!
Loggført



Åffer dådå? Åffer senkar dom på restoviset?
RE-tek
Juniormedlem
**
Innlegg: 81
Bosted: Drammen


Re-tek : Rotary engines - Custom auto electrics


Vis profil
« Svar #29 på: desember 24, 2008, 13:21:31 pm »

Selv takk sjef !!

Hihi .
Loggført

No Pistons - No valves - No Problems

RE-tek
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!