kammiz
Supermedlem

Slammed Stockers Crew
|
 |
« på: desember 18, 2008, 09:36:08 am » |
|
|
|
|
Loggført
|
Thomas Kamrud Jahnsen Tveita, Oslo
|
|
|
|
66 Cab
Supermedlem

Boden Kratzende Autos
|
 |
« Svar #2 på: desember 18, 2008, 11:12:15 am » |
|
Tenker feilen er motor jeg 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Håvard Hoem
Seniormedlem

Klubbløs #002
|
 |
« Svar #3 på: desember 18, 2008, 11:50:36 am » |
|
Er det en 2,0 16v gsi motor..?
Bør vel flytte ganske bra på seg den..
|
|
|
Loggført
|
70 1300
|
|
|
svenole
VSN
Supermedlem

|
 |
« Svar #4 på: desember 18, 2008, 12:02:25 pm » |
|
Mangler skillt for å funke på veien.
|
|
« Siste redigering: desember 18, 2008, 12:30:45 pm av svenole »
|
Loggført
|
|
|
|
kammiz
Supermedlem

Slammed Stockers Crew
|
 |
« Svar #5 på: desember 18, 2008, 12:13:10 pm » |
|
Er det en 2,0 16v gsi motor..?
Bør vel flytte ganske bra på seg den..
det er en 2.0i 16v opel motor ja. 156hk. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Torgeir
Global moderator
Supermedlem

:: DKL ::
|
 |
« Svar #6 på: desember 18, 2008, 12:29:01 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
Åffer dådå? Åffer senkar dom på restoviset?
|
|
|
FreddyB
Supermedlem

Toidi - men omvendt.
|
 |
« Svar #7 på: desember 18, 2008, 12:36:14 pm » |
|
Men du er jo litt spesiell då, Togga.
|
|
|
Loggført
|
Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
|
|
|
Svein.
Supermedlem

|
 |
« Svar #8 på: desember 18, 2008, 13:24:04 pm » |
|
Denne var vel til salgs for en stund siden.
Dette stod i annonsen: Dette er et prosjekt som jeg har satt en opel calibra 2.0 16 V i. Bilen starter å går, men mangler å montere kjøling og en del andre små ting. Bilen er breddet og senket og det er 9.5" felger med 285/50-15 bak 6"(7") med 205/50-15 forran. Ombyggingen er stemplet godkjent i vognkortet hos biltilsynet.
|
|
|
Loggført
|
201m 8,063 sek. 136,42km/t 402m 12,708 sek.176,81km/t...
|
|
|
kammiz
Supermedlem

Slammed Stockers Crew
|
 |
« Svar #9 på: desember 18, 2008, 13:40:04 pm » |
|
har du link til annonsen ?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Svein.
Supermedlem

|
 |
« Svar #10 på: desember 18, 2008, 13:47:18 pm » |
|
har du link til annonsen ?
PM
|
|
|
Loggført
|
201m 8,063 sek. 136,42km/t 402m 12,708 sek.176,81km/t...
|
|
|
Jon T
Supermedlem

|
 |
« Svar #11 på: desember 18, 2008, 14:25:02 pm » |
|
Ikke er jeg noen 1303 fan eller vannkjølt motor i boblefan, men skjermene bilen har er kule(breddingen)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lars Johansen
Supermedlem

|
 |
« Svar #12 på: desember 19, 2008, 01:13:43 am » |
|
156 hk på drivverket er vel ikke kjempe vanlig på en 1915 men  Syntes det var gjort på en pen måte når man først skulle ha en rekke motor baki der 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem

|
 |
« Svar #13 på: desember 19, 2008, 01:41:01 am » |
|
unnskyld meg, men hva var et som var pent med det der? mangler bakplate, og siden det står det ikke er montert kjøling er det nok en del mer slanger og ting som skal på plass før dette er kjørbart. ligger også en oljekjøler og slenger oppå motoren, så vidt jeg kan se... For meg ser det ut som om han har huket motoren på et adapter, og latt resten av ommbyggingen hvile... men jeg har tatt feil før jeg 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #14 på: desember 19, 2008, 01:41:57 am » |
|
å se isolert sett på hestene er jo en ting. men begynner man å sammenligne holdbarhet, kjørbarhet, benzinforbruk , service "intervaller" , stiller nok den opel motoren en del sterkere. kan hende han som gjorde dette ville slippe å justere ventiler , hver 1000km. slippe å plukke opp motor for å linjeborre blokk etter sesongen.. juster gassere 2 ganger i året , u name it OG ha skikkelig varmeapparat 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem

|
 |
« Svar #15 på: desember 19, 2008, 01:43:14 am » |
|
kan hende han som gjorde dette ville slippe å justere ventiler , hver 1000km. slippe å plukke opp motor for å linjeborre blokk etter sesongen.. juster gassere 2 ganger i året , u name it OG ha skikkelig varmeapparat  detaljer... 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Torgeir
Global moderator
Supermedlem

|
 |
« Svar #16 på: desember 19, 2008, 01:55:17 am » |
|
156 hk på drivverket er vel ikke kjempe vanlig på en 1915 men  Syntes det var gjort på en pen måte når man først skulle ha en rekke motor baki der  Står lite om dette er hjulhester eller svinghjulshester...  men 150 hk fra en 1915 er vel ikke helt uvanlig heller... jeg kjenner i alle fall flere som har det og og litt til.... 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Torgeir
Global moderator
Supermedlem

|
 |
« Svar #17 på: desember 19, 2008, 01:59:04 am » |
|
å se isolert sett på hestene er jo en ting. men begynner man å sammenligne holdbarhet, kjørbarhet, benzinforbruk , service "intervaller" , stiller nok den opel motoren en del sterkere. kan hende han som gjorde dette ville slippe å justere ventiler , hver 1000km. slippe å plukke opp motor for å linjeborre blokk etter sesongen.. juster gassere 2 ganger i året , u name it OG ha skikkelig varmeapparat  He he da vet jeg om en motor jeg heller ville ha brukt.... når jeg tenker meg om det mange motorer jeg heller ville ha brukt..... 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Pål
Supermedlem

Vestfold
|
 |
« Svar #19 på: desember 19, 2008, 02:19:43 am » |
|
Jeg skulle gjerne hatt kloa i de skjermene der. Og siden så mange her liker den flotte skropelmotoren, så kan noen kjøpe bilen, sette motoren på soverrommet og selge meg skjermene 
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
Lars Johansen
Supermedlem

|
 |
« Svar #20 på: desember 19, 2008, 02:22:39 am » |
|
unnskyld meg, men hva var et som var pent med det der? mangler bakplate, og siden det står det ikke er montert kjøling er det nok en del mer slanger og ting som skal på plass før dette er kjørbart. ligger også en oljekjøler og slenger oppå motoren, så vidt jeg kan se... For meg ser det ut som om han har huket motoren på et adapter, og latt resten av ommbyggingen hvile... men jeg har tatt feil før jeg  Ikke missforstå, pent var i forhold til hva vi har sett tidligere(ref golf gti 16v motor osv) Saken er at det ikke oser lang veg at den er ombygd. Det er jo helt tydelig at han ikke er ferdig med ombyggingen da det slenger oljekjøler, luftmengdemåler osv. Vi får se hvordan det blir til slutt da Syntes kanskje "grava" hans var verdt å nevne, HMS ansvarlig på den byggeplassen har kanskje et forklaringsproblem.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
ole boban
Seniormedlem

Boden Kratzende Autos
|
 |
« Svar #21 på: desember 19, 2008, 10:15:13 am » |
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Anders Peder
|
 |
« Svar #22 på: desember 19, 2008, 10:35:30 am » |
|
Hvis jeg skal si MIN mening har ikke en Opel motor noe i en vw bobble å gjøre:P ,
|
|
|
Loggført
|
Vw Boble type 1 1965 Opel Vectra 1.9 CDTI Opc Line 2007
tlf: 90738323
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem

|
 |
« Svar #23 på: desember 19, 2008, 12:15:09 pm » |
|
Tank hvor fett det var om man kunne sette et boble skal utenpå en Opel GSI... eller en Ford Cosworth, så alle TRODDE du hadde boble, men så var du egentlig opel fantast med varmeapparat og forhjulstrekk... gjett om de hadde glanet da!!
Ester Pirelli looken... ingen tror du er normal, men du ligner mest på en dame.... men inni... der er du... opel?!!
Each to his own...
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
kammiz
Supermedlem

Slammed Stockers Crew
|
 |
« Svar #24 på: desember 19, 2008, 13:31:58 pm » |
|
Den motoren har vel orginalt 150hk DIN. Ikke orginalt grenrør osv.  det spørs om det er en c20xe eller en 20xe det 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem

Singelport Mafia'n
|
 |
« Svar #25 på: desember 22, 2008, 23:35:09 pm » |
|
Hvorfor ødelegge bobla sånn? Hva i huleste har en opel motor å gjøre i en boble? okei, kanskje har den krefter og alt det der, men du kan jo bygge en boxer blokk som faktisk passer inn i bilen, å alikevel få like mye om ikke mer krefter inn?!
Just my two cents!
|
|
|
Loggført
|
" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better" Audi 100 2,5TDI VW 1300 1970 Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen 45632450 ------------------------------- Medlemsansvarlig Røyken og Omegn Aircoolers Rikard@roykenaircoolers.comroykenaircoolers.com 
|
|
|
K.H
Telehiv Jumpers
Supermedlem

|
 |
« Svar #26 på: desember 23, 2008, 13:25:38 pm » |
|
Hvorfor ødelegge bobla sånn? Hva i huleste har en opel motor å gjøre i en boble? okei, kanskje har den krefter og alt det der, men du kan jo bygge en boxer blokk som faktisk passer inn i bilen, å alikevel få like mye om ikke mer krefter inn?!
Just my two cents!
med opelmotoren får han jo 150 holdbare hk. oljeskift hver 20k km og bytte regreim hver 60k km. Er temmelig vedlikeholdsfritt i forhold til en t1 motor. Alt. er jo en volvo T5. morsom tråd http://retrorides.proboards86.com/index.cgi?board=readersrides&action=display&thread=35605
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
RE-tek
Juniormedlem

Re-tek : Rotary engines - Custom auto electrics
|
 |
« Svar #27 på: desember 24, 2008, 00:46:32 am » |
|
å se isolert sett på hestene er jo en ting. men begynner man å sammenligne holdbarhet, kjørbarhet, benzinforbruk , service "intervaller" , stiller nok den opel motoren en del sterkere. kan hende han som gjorde dette ville slippe å justere ventiler , hver 1000km. slippe å plukke opp motor for å linjeborre blokk etter sesongen.. juster gassere 2 ganger i året , u name it OG ha skikkelig varmeapparat  He he da vet jeg om en motor jeg heller ville ha brukt.... når jeg tenker meg om det mange motorer jeg heller ville ha brukt.....  - Artig att du reklamerer litt for Mazda alså Tor Geir 
|
|
|
Loggført
|
No Pistons - No valves - No Problems
RE-tek
|
|
|
Torgeir
Global moderator
Supermedlem

|
 |
« Svar #28 på: desember 24, 2008, 01:26:54 am » |
|
å se isolert sett på hestene er jo en ting. men begynner man å sammenligne holdbarhet, kjørbarhet, benzinforbruk , service "intervaller" , stiller nok den opel motoren en del sterkere. kan hende han som gjorde dette ville slippe å justere ventiler , hver 1000km. slippe å plukke opp motor for å linjeborre blokk etter sesongen.. juster gassere 2 ganger i året , u name it OG ha skikkelig varmeapparat  He he da vet jeg om en motor jeg heller ville ha brukt.... når jeg tenker meg om det mange motorer jeg heller ville ha brukt.....  - Artig att du reklamerer litt for Mazda alså Tor Geir  He he ja har blitt helt hjernevaska etter alle de turene til Sande  Må ha en riktig god jul Alex!!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
RE-tek
Juniormedlem

Re-tek : Rotary engines - Custom auto electrics
|
 |
« Svar #29 på: desember 24, 2008, 14:21:31 pm » |
|
Selv takk sjef !!
Hihi .