KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #390 på: september 19, 2009, 00:25:19 am » |
|
spjeldhus ordnet Bratlie Maskinservice *Tak* kommer fra SAAB. uten TPS , så det måtte monteres sånn att sprutet vet posisjon på gassspjeld
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #391 på: september 19, 2009, 00:32:28 am » |
|
så var det grenrør og kollektor. 2mm rustfritt. kurant å sveise + att det holder varmen(energeien) inne i røra siden rystfritt leder veldig dårlig varme slår seg ganske jæ"#¤g !! !
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #392 på: september 19, 2009, 00:37:55 am » |
|
bremsene kommer fra porsche 924T / 944 Na "bolt on" på IRS bakstiliing foran smetter det på med ett lite adapterkit fra www.vdubengineering.com på 64-67 spindler ved bruk av dette kit'et så må man enten kappe spindelen ,eller skjøte fettkoppene jeg valgte det siste sidenman kanskje kanskej skal sette på andre bremser.. stiff nipples
|
|
« Siste redigering: september 19, 2009, 00:45:00 am av KnastenradUndKnotenblech »
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #393 på: september 19, 2009, 00:49:24 am » |
|
også var det en dag med fint vær innimellom"!! og da måtte den ut å lufte seg litt
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #394 på: september 23, 2009, 12:52:51 pm » |
|
den highroofen er bare KUUUL , blir noe ala det buret ja. men med litt mere skydd på tværs over fronten for å beskytte rett forante fra. ellers småpuslet litt etter ferien koblet lys F/B bremselys etc laget lydemper heiset bilen 2 hakk foran for å få fjøring. bilen ligger ganske greit i svingene, men sliter fælt med bumpsteer og mangel på presis styring. MÅ inn med tannstang. enten denne:  men blir nok mest sannsynlig denne fra Red9design.  da har men fjærnet mange problemstilinger
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #395 på: september 23, 2009, 12:59:25 pm » |
|
Super enkelt å sette inn vanlig tannstang på splitt buss... med vendegir fra Caravelle og en tannstang montert opp ned... Null bumpsteer ved riktig plassering.
Men forstillingen er langt fra optimal for banekjøring uansett (kantrer dekkene ved krenging)
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #396 på: september 23, 2009, 13:00:22 pm » |
|
vært i kontakt med Red9Design og den A-arm forstillinga er komplett med alle deler Fikk bilde av den montert. groovjusterer høyden med å flytte hele forstillinga opp/ned finjusterer høyden på coilover's Sitat : "The split screen kit comes with a new steering column, bevel box (to replace the steering box and the linkage rod from the bevel box to the rack. Nothing to be made by yourself!" "Steering has approx 3 turns lock to lock..still has the same lock as original when using the late bay spindles." ". Using the top hole of each set and with the Coilover unit set to the middle of its adjustment will give a setting which is approximately 2” lower than Stock. Each hole you move up drops the Bus by another 1”, the lowest setting being 5” below Stock. You can then fine tune the height using the adjustment provided by the Coilover units themselves. All you need to do is install the assembly following the steps below and you’re away! After a brief run to check out the ride you can then fiddle with the height, camber, toe, castor and damping to your hearts content! " går for denne. han skulle 250£ for frakt ..skal sjekke opp om det finnes alternativer der. hmm da må jeg selge unna litt deler for å finansiere denne ... 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
kammiz
Supermedlem
    
Innlegg: 702
Bosted: Oslo
Slammed Stockers Crew
|
 |
« Svar #397 på: september 30, 2009, 11:06:17 am » |
|
feeet forstilling altså. har sett på disse fra red9design selv  står omtalt i siste volksworld også.
|
|
|
Loggført
|
Thomas Kamrud Jahnsen Tveita, Oslo
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #398 på: september 30, 2009, 11:17:13 am » |
|
Gromt!
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #399 på: september 30, 2009, 12:39:50 pm » |
|
Ja håper denne svarer til pris og forventning.har diskutert litt med Lynet og mulig det blir forsterket litt ett par steder. Jeg spurte også om de kunne leveres med stabilisatorstag men han sa det ikke var nødvendig.The roll is controlled by the geometry build in to the wishbone setup.kan noen forklare dette? Lavt pund er også gunstig :p
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Speed-Demon
Supermedlem
    
Innlegg: 869
Bosted:
|
 |
« Svar #400 på: september 30, 2009, 12:55:35 pm » |
|
Kan de levere den i ulike bredder? Eller kun i org bredde?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #401 på: september 30, 2009, 13:38:12 pm » |
|
Trur den leveres kun i en bredde. De har jo til boble også. Mer info her:http://red9design.co.uk/type1.htm det var 8ukers leveringstid
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #402 på: november 08, 2009, 22:44:18 pm » |
|
da har bussen stått en mnd ca uten noe mekking på tide med litt skruing på denne oppgradert kjerra på instrument siden planen var å montere 4 instrumenter til men så kom jeg over dette kombinerte instrumentet på Torshov: Turteller Shiftlight Turbotrykk Oljetrykk Oljetemp Vanntemp 3 trins Volt indikator
alt i en Boks!!! fulgte med en trykk til strøm omformer ala MAP sensor for Turbotrykket , så man slipper slange helt frem da sparte jeg masse arbeid...virker som bra kvalitet også!
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
per
Medlem
  
Innlegg: 248
Bosted: Telemark
|
 |
« Svar #403 på: november 09, 2009, 10:24:49 am » |
|
Forstilling på vei over fra de britiske øyer ?
Gleder meg til fortsettelsen her.
Per.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kid-A
Seniormedlem
   
Innlegg: 441
Bosted: Ytre Øst
Hotshopper
|
 |
« Svar #404 på: november 13, 2009, 14:32:24 pm » |
|
Kanonen venter  Keep it up!  EDIT: Skumma litt gjennom tråden nå, å milde VW-himmel for en jobb!!!! Bøyer meg i slipestøvet. Og har du fått med deg at Porsche nå kommer med 19" Fuchs. Skal visstnok bli å få kjøpt som originaltilbehør  Da kan T2 Detectives gå og grave seg ned...
|
|
« Siste redigering: november 14, 2009, 16:41:43 pm av Kid-A »
|
Loggført
|
My religion is kindness
|
|
|
Keirn
Medlem
  
Innlegg: 120
Bosted: Malmø
Magister Mundi Sum
|
 |
« Svar #405 på: november 24, 2009, 17:16:21 pm » |
|
Jöss, KID-A og jo..!! Ässen går det med roccon ?
|
|
|
Loggført
|
Om du ikke kan reparere det med en hammer, er det sikkert en elektrisk feil....
|
|
|
roadster72
Folkevognklubben
Seniormedlem
    
Innlegg: 490
Bosted: halden
jørn fra ostore Halden
|
 |
« Svar #406 på: november 24, 2009, 18:15:23 pm » |
|
står det noen beskrivelser for va som må gjøres for og montere dem forstilingene der??
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kid-A
Seniormedlem
   
Innlegg: 441
Bosted: Ytre Øst
Hotshopper
|
 |
« Svar #407 på: november 24, 2009, 18:26:42 pm » |
|
Jöss, KID-A og jo..!! Ässen går det med roccon ?
Den står bare rot med mine prosjekter Holder på med en '77 Polo nå, som kommer på veien til sommeren 
|
|
|
Loggført
|
My religion is kindness
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #408 på: januar 10, 2010, 14:30:52 pm » |
|
skjer lite med bussen om dagen. en av grunnene er att jeg venter på denne som er betalt for 3 mnd siden og skulle vær levert hos meg for en mnd siden  har de satt fish'n'chips i halsen? har de gått på en gråbrun murvegg?? eller er de opptatt med å ha seg seg med søstera si...??
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Kid-A
Seniormedlem
   
Innlegg: 441
Bosted: Ytre Øst
Hotshopper
|
 |
« Svar #409 på: januar 10, 2010, 15:02:47 pm » |
|
 Ser ut som den er verdt å vente på 
|
|
|
Loggført
|
My religion is kindness
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #410 på: januar 10, 2010, 15:04:26 pm » |
|
ja håper den gjør susen den gamle var litt for upresis i høyere hastigheter 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #412 på: januar 10, 2010, 15:17:56 pm » |
|
jepp se 1. post
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #413 på: januar 10, 2010, 18:48:19 pm » |
|
denne forstillinga kommer med "latebay" spindler. noen som har info på om mine 944NA hub'er smetter på "latebay" spindlene?? 944 hub'ene sitter nå på 64-67 splitspindler.
eller må jeg bygge om dette også...?
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
holmsen
Supermedlem
    
Innlegg: 2440
Bosted: oslo
|
 |
« Svar #414 på: januar 10, 2010, 21:03:26 pm » |
|
Tror ikke det er smakk on,,er iaf. forskjell på spindlene
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #415 på: januar 10, 2010, 21:17:25 pm » |
|
ser ut som hjulalger går helt opp til T3 -84 så ser ut som det kan bli tvungen oppgradering på frembremsene 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
vwfreak
Supermedlem
    
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder
|
 |
« Svar #416 på: januar 10, 2010, 21:36:43 pm » |
|
Kan lite om T2, men er det forskjeller på early bay spindler og late bay mht opphengskuler og styrekuler og plassering. Tenkte at du evt kunne bytte til early bay spindler og da får du adapter til 944 na hubben.
|
|
|
Loggført
|
Proud member of AGDERVWKLUBB
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #417 på: januar 10, 2010, 21:43:47 pm » |
|
samme bærekuler i allefall http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp?ProductCode=VWC%2D211%2D405%2D371%2DAsitat red9design : We have already supplied customers (one for 944 brakes the other to keep his drums!) with early spindles and we can do this if you need them, however, it is difficult to get hold of them, we have to modify them in a few areas to make them fit and it is a pain in the arse! That’s why we ask you to supply them! The extra charge for doing this is £175.00.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
vwfreak
Supermedlem
    
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder
|
 |
« Svar #418 på: januar 10, 2010, 21:47:51 pm » |
|
Da burde jo Red9desing si hva som må gjøres for å modde early bay spindlene for å passe siden de ikke leverer til avtalt tid. Må purre selv også.
|
|
|
Loggført
|
Proud member of AGDERVWKLUBB
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #419 på: januar 10, 2010, 21:49:16 pm » |
|
sitatet er hentet fra hjemmesiden dems . får slenge ut en mæil til 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
|