Espen/VW54
Supermedlem
    
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)
|
 |
« Svar #810 på: august 29, 2010, 10:27:03 am » |
|
Tøft!!!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu
Luftkjølt? Ja takk!
|
 |
« Svar #811 på: august 29, 2010, 10:37:12 am » |
|
Tøft!!!
Enig!
|
|
|
Loggført
|
You'll never walk alone  Proud member of Senkemafia'n
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #812 på: august 29, 2010, 10:40:11 am » |
|
Heftig Jørn! Ser ut som du var kongen der opp ;-)
Hvordan er den nye forstillingen kontra den orginale å kjøre med?
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
Svein.
Supermedlem
    
Innlegg: 2442
Bosted: Lørenskog
|
 |
« Svar #813 på: august 29, 2010, 11:11:35 am » |
|
 Topp å se en buss kjøre fra det meste. Var vel en av de som hadde flest kjøringer på SCC, uka etter er det fullt øs runde etter runde på Rudskogen. IMPONERENDE. YOU ARE THE KINGMvh Svein
|
|
|
Loggført
|
201m 8,063 sek. 136,42km/t 402m 12,708 sek.176,81km/t...
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #814 på: august 29, 2010, 11:12:54 am » |
|
hehe neida Berger  . det var Mange som kjørte fortere der oppe. var jo bl.a ett par 800-1000HK quattro biler som gikk helt villt.  men var gøy å få kjøre uten noe store "issues". oljesystem MÅ forbedres til neste år.. var mye "null" i olje trykk svinger her..  men det går. men syntes det går ann å kjøre ganske fort med den med det 1. oppsettet på fjører etc. jeg har ikke kjørt noe sånt på bane med den gamle forstillinga , så har ikke direkte sammenligning, men att den virker bra er det ingen tvil om. ganske stiv med original fjørene den kommer med. + att det er grei fjøringsvei og ingen bumpsteer .selvopretting er fortsatt ikke helt 100% , trur det er tannstanga som er for tight. har sent Red9 mail om hva den kommer fra så jeg kan prøve å bytte den ut.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #815 på: august 29, 2010, 11:17:39 am » |
|
de værste bilene er ikke på videoen her altså. de gruser bussen greit...  ellers var jo Skinne og Brandstorp en tur på Rudskogen og kikket litt. slo av en prat også. WBX turbo chatting 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Der_Butzelmann
Supermedlem
    
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø
The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!
|
 |
« Svar #816 på: august 29, 2010, 11:40:39 am » |
|
"Now that`s what I´m talkin`bout!" Flott video med deilige lyd! Motorlyd er og blir den flotteste musikksjangeren! Ser ut som bussen henger veldig godt med i svinga. Digg at du fikk ornings på trykket. Neste steg får vel bli å bygge inn servostyring fra en Coach, så blir du ikke så slakk i arma etter 1,5 times ratting  Hva slags kasse sitter det i nå forresten?
|
|
|
Loggført
|
-73 1303S WBX -69 Buggy, kort -91 T4 Multivan -04 Touran
|
|
|
RZR-Andy
Supermedlem
    
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen
www.regenstadt.com
|
 |
« Svar #817 på: august 29, 2010, 11:43:36 am » |
|
HERLIG!!! Får jo skikkelig Flåklypa GP feeling her! Gratulerer med problemfiks - blir det tørrsump neste sesong? Som en av gutta sa da du kjørte på SCC - hadde vi fått den vognen i drift hos Helse Bergen kunne de lagt ned luftambulansen...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #818 på: august 29, 2010, 11:46:08 am » |
|
hehe. ja blir tørrsump. bare 1 steg med sug fra sumpen. lurer litt på om det kanskje er T3 tannstag på dette settet fra Red9 , men har ike fått sammenlignet. ellers er det en std 091 kasse med ZF diffbrems.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #820 på: august 29, 2010, 12:30:04 pm » |
|
jo biter godt. en del av det er "gateslicks" dekka fra Toyo R888. jeg veide bilen på vekta til biltilsynet før jeg satt i bur.(utenom åpningstiden  ) 1060kg med 20-25Liter på tank. rullet den halveis av og veide: foran 480kg foran 580kg med meg i stolen bak 590kg (uten meg i stolen) glemte å veie vekt kun bak med meg i ..men vetikke hvor mye det vil utgjøre på bakhjula da man sitter veldig langt fram og rett over forhjula. men ganske nærme 50/50 vektfordeling skulle kanskje ikke tru det men. 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
haz
Supermedlem
    
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene
|
 |
« Svar #821 på: august 29, 2010, 12:53:34 pm » |
|
helt utrolig.. 50/50 med denne bussen på bane, bare måå funke det. Bra jobba!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #822 på: august 29, 2010, 13:04:48 pm » |
|
Applaus!!!
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
|
tmatre
Supermedlem
    
Innlegg: 878
Bosted: Rogaland - Klepp
|
 |
« Svar #824 på: august 29, 2010, 14:05:07 pm » |
|
Rått :-) 10 minutt video - Dagens høydepunkt det :-)
|
|
« Siste redigering: august 29, 2010, 20:36:54 pm av tmatre »
|
Loggført
|
"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
|
|
|
Der_Butzelmann
Supermedlem
    
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø
The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!
|
 |
« Svar #825 på: august 29, 2010, 17:30:30 pm » |
|
hehe. ja blir tørrsump. bare 1 steg med sug fra sumpen. lurer litt på om det kanskje er T3 tannstag på dette settet fra Red9 , men har ike fått sammenlignet. ellers er det en std 091 kasse med ZF diffbrems.
Tørrsump er nok veien å gå ja. Dersom det viser seg at det er ei T3 tannstang som står på, så er jo "bolt on" servostyring like om hjørnet, hehe. Imponerende at ei ellers orginal busskasse tåler så mye som den gjør, også i andre biler med mye pulver, selv over lengre tid. Hvor mye regner du med at motoren yter på nåværende tidspunkt, som "Brunta" alltid sa?
|
|
|
Loggført
|
-73 1303S WBX -69 Buggy, kort -91 T4 Multivan -04 Touran
|
|
|
cmi
Supermedlem
    
Innlegg: 2217
Bosted: Buskerud
|
 |
« Svar #826 på: august 29, 2010, 18:09:10 pm » |
|
Helt rå bil! 
|
|
|
Loggført
|
Boble er tøff, men man skal heller ikke dizze bus! 
|
|
|
Adax (Buskebil)
Seniormedlem
   
Innlegg: 329
Bosted: Kongsberg
"Aeris tepesco plebis plaustrum"
|
 |
« Svar #827 på: august 29, 2010, 19:12:29 pm » |
|
 jeg satt og lo godt når jeg så videoen, det var nok noen som ble mildt overasket idet brakka di suser forbi pappabilen dems Hva er topp hastigheten på sletta?
|
|
|
Loggført
|
 Dare to be different. "Aeris tepesco plebis plaustrum"
|
|
|
Jærva
|
 |
« Svar #828 på: august 29, 2010, 21:33:52 pm » |
|
Jeg pleier ikke å slenge rundt meg med superlativene, men etter å ha sett videoen så ser dette helt rått ut, og da spesiellt med tanke på hvor mye egne løsninger det er på denne bilen. Første jeg tenkte da jeg så videoen var at enten var sjaførene i de andre bilene litt tamme til å kjøre, eller så må denne vogna ha gode kjøre-egenskaper. Jeg velger å tro det siste Eneste jeg har å bemerke er at det høres ut som om sycro-ringene dine sliter litt, da særlig ved noen av nedgiringene rett før "slaktern´" Vogna må da ha bra traction oxo, da det virker som den ikke spinner alt for mye opp igjen fra slaktern. Imponerende Jørn!
|
|
|
Loggført
|
Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!
Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #829 på: august 29, 2010, 22:33:46 pm » |
|
kommer ikke til å montere servo med det første i allefall.. men kjekt å ha mulighet  tja Jærva . hadde noen runder ned på 1.13 tallet på lørdagen. tatt med stoppeklokke . så er langt igjen til skikkelige ræserbiler, men i 1. omgang har det ikke vært noe mål om tider, denne sesongen er den 1. for meg og bilen på bane så får prøve litt mere neste sesong inngrepet og skiftehylse er slitt på andre gir. det merket jeg på SCC også.Syncroring er vel ikke nytt det heller  de siste rundene prøvde jeg 3.gir inn i slakter'n og det funket ok det å. ADAX. en hastighet på ~170km/t
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #830 på: august 29, 2010, 22:43:12 pm » |
|
ellers har jeg holdt på litt i dag med noen forbedringer i dag. Kjøleopplegget til intercooler ligger i motor rom og det blir dårlig kjøling etter en stund på dette systemet. over 80 grader på innsugsluft med intercooler er for mye!! drar inn varmluft fra exsos inn i vifta ++ så da har jeg begynt å flyttet vifte og radiator til intercooler systemet flytter det til lasterommet og lager kald luftinntak på siden . og utblås i gulvet. lage en kasse/kanal rundt det hele hadde ett utkapp fra en -02 bakluke.kappet til disse louvers'a og satt vinkelsliper'n i sparkelen 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Jee
|
 |
« Svar #831 på: august 30, 2010, 00:56:25 am » |
|
Neste gang må du sette et Kamera på Dash'n. Må se sjåføren også. Sitter og gliser når jeg tenker på race-tryne til Knasten når han henter inn en S2 på vei inn til rettstrekka.. " Nu Jævlar!!" Opp med albuene, lene seg fremover og bånn gass 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7577
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #832 på: august 30, 2010, 08:17:58 am » |
|
nesten litt surrealisitisk å se deg ta igjen så mange plastikkracere, og så se på vinkelen på rattet ditt. Oser liksom ikke ræserbil av det  Og motorlyden er ikke helt borte den heller. Jørn for President !!! Roy
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
FreddyB
Supermedlem
    
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane
Toidi - men omvendt.
|
 |
« Svar #833 på: august 30, 2010, 08:26:57 am » |
|
|
|
|
Loggført
|
Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
|
|
|
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu
Luftkjølt? Ja takk!
|
 |
« Svar #834 på: august 30, 2010, 08:50:19 am » |
|
Neste gang må du sette et Kamera på Dash'n. Må se sjåføren også. Sitter og gliser når jeg tenker på race-tryne til Knasten når han henter inn en S2 på vei inn til rettstrekka.. " Nu Jævlar!!" Opp med albuene, lene seg fremover og bånn gass  Jeg SER det for meg! 
|
|
|
Loggført
|
You'll never walk alone  Proud member of Senkemafia'n
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #835 på: august 30, 2010, 09:18:43 am » |
|
 vurderer ett sånt kamera på lavt nede på siden av bilen i allefall.sånt action cam. sjåføren er sensurert av hensyn til publikum ... 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #836 på: august 30, 2010, 09:19:01 am » |
|
over 80 grader på innsugsluft med intercooler er for mye!!
Det er det samme som jeg ser uten intercooler med påtrykk i alle gir og 0,7 bar. Løses i løpet av vinteren. Strålende lesing Knasten og mange takk for underholdningen. Får vi se bussen på rullene til JPM den 02.10? Mvh BB
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #837 på: august 30, 2010, 09:23:36 am » |
|
over 80 grader på innsugsluft med intercooler er for mye!!
Det er det samme som jeg ser uten intercooler med påtrykk i alle gir og 0,7 bar. Løses i løpet av vinteren. Strålende lesing Knasten og mange takk for underholdningen. Får vi se bussen på rullene til JPM den 02.10? Mvh BB på scc så steg tempen fra rundt 30 til 40 grader etter ett drag på stripa. så den virker godt. men når man skal kjøle med varmluft funker det dårli over tid. tror ikke jeg tar meg tid til JPM.... vi får se.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
|
Boblebaard
Seniormedlem
   
Innlegg: 419
Bosted: Ski
|
 |
« Svar #839 på: august 30, 2010, 21:47:39 pm » |
|
Både jeg og Christer med den hvite Dekkskift Sciroccoen (2,0 Turbo med ca 250hk) lo godt når vi sleit med å holde følge nedover langsiden på Rudskogen! Ingen tvil om at Racebussen var lørdagens "snakkis" på VW/Audi treffet.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|