BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #870 på: september 10, 2010, 13:22:41 pm » |
|
Apropos løfte forhjul, denne Purka her løfter også;
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #871 på: september 10, 2010, 13:59:59 pm » |
|
skikkelig cal-looker den der!
BUSSEN ER BARE BLITT HELT RÅ!!
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Squareback
Supermedlem
    
Innlegg: 6309
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
 |
« Svar #872 på: september 10, 2010, 16:32:12 pm » |
|
Det der har vært min drømmebil i maaaange år!
|
|
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #873 på: september 10, 2010, 20:43:26 pm » |
|
ja stivere fjører bak + stabstag er vel sikkert veien å gå. mest riktig i mitt hue også, men noen som mente de hadde greie på det sa det kunne hjelpe å ta av stabstaget. men den siste uka har jeg vært buzy med å fixe girkassa. slik så det ut inni der 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #874 på: september 10, 2010, 20:48:22 pm » |
|
så har oppgradert til ett litt grøvere drev. ikke så grovt som jeg håpte men forhåpentligvis noe sterkere + att det er litt lengre utveksling på 4. giret.
091 std til Venstre 094 i midten 002 grovtannet til høyre(men disse passer ikke i 091 kassa)
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #875 på: september 10, 2010, 20:51:21 pm » |
|
så har jeg montert inn "gamle"motoren fra varianten. bare for å prøve litt men den ryker litt blått når kald..... hmmm skeptisk. ellers er kjerra lastet opp og klar til avreise Gatebil i morgen. håper på en del kjøring i helga, men med nymontert girkasse og motor kan det bli utfordrende  motoren er bare Facebook-Map'et foreløpig 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
|
Kid-A
Seniormedlem
   
Innlegg: 441
Bosted: Ytre Øst
Hotshopper
|
 |
« Svar #877 på: september 11, 2010, 21:22:03 pm » |
|
Ingen tvil om at racebussen var dagens snakkis på Gatebil. Grattis med førstepremie i retro-klassen! 
|
|
|
Loggført
|
My religion is kindness
|
|
|
holmsen
Supermedlem
    
Innlegg: 2440
Bosted: oslo
|
 |
« Svar #878 på: september 11, 2010, 21:24:37 pm » |
|
Ingen tvil om at racebussen var dagens snakkis på Gatebil. Grattis med førstepremie i retro-klassen!  dette innlegget trenger bilder og eller video,,,kom igjen Kid, sleng ut det du måtte ha
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kid-A
Seniormedlem
   
Innlegg: 441
Bosted: Ytre Øst
Hotshopper
|
 |
« Svar #879 på: september 11, 2010, 22:04:43 pm » |
|
Det jeg har, er en småkvalm mage etter å ha sittet på noen runder med KRB's Audi. 900 hk pr tonn og firehjulstrekk = g-krefter  De beste kjørebildene mine av racebussen havner i bilreportasjen som kommer i Ultra VW og Gatebil Magazine. Og treffreportasjen i Performance VW og Retro Cars 
|
|
« Siste redigering: september 11, 2010, 22:08:15 pm av Kid-A »
|
Loggført
|
My religion is kindness
|
|
|
Kid-A
Seniormedlem
   
Innlegg: 441
Bosted: Ytre Øst
Hotshopper
|
 |
« Svar #880 på: september 12, 2010, 20:50:09 pm » |
|
På vei opp fra slakter'n i Gatebil-treffets sjefsvogn. Vi har passert et par sladdende M3'er og kommer oss snart forbi Skyline R34'en som i bildet er delt opp av split-ruta  
|
|
« Siste redigering: september 12, 2010, 20:58:30 pm av Kid-A »
|
Loggført
|
My religion is kindness
|
|
|
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu
Luftkjølt? Ja takk!
|
 |
« Svar #881 på: september 12, 2010, 20:52:21 pm » |
|
Fy fader for ett rått bilde!
|
|
|
Loggført
|
You'll never walk alone  Proud member of Senkemafia'n
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #882 på: september 12, 2010, 21:47:04 pm » |
|
 arild!
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Espen/VW54
Supermedlem
    
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)
|
 |
« Svar #883 på: september 13, 2010, 07:50:39 am » |
|
Knall bilde!!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
    
Innlegg: 1863
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
 |
« Svar #884 på: september 13, 2010, 08:50:27 am » |
|
KONGE!! Har sjelden lyst til å dra på Gatebiltreff, men skulle gjerne ha sett litt på Jørn denna helga. Hvordan funka det med Variant motor? Er vel en del forskjell i specs på de to motorene nå?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Fredrik S.
Medlem
  
Innlegg: 220
Bosted: Mogreina
|
 |
« Svar #885 på: september 15, 2010, 01:12:04 am » |
|
|
|
|
Loggført
|
Mvh Fredrik Sørlie
"If it doesn't take me to heaven - I'll drive it straight to hell!"
|
|
|
Squareback
Supermedlem
    
Innlegg: 6309
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
 |
« Svar #886 på: september 15, 2010, 10:24:45 am » |
|
Ikke redd for å "take", Jørn? Men du har vel kontroll!
2 bilder med ene forhjulet i lufta...
|
|
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #887 på: september 15, 2010, 10:46:09 am » |
|
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
Der_Butzelmann
Supermedlem
    
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø
The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!
|
 |
« Svar #888 på: september 15, 2010, 11:50:14 am » |
|
Kule bilder! Ser morro ut! 
|
|
|
Loggført
|
-73 1303S WBX -69 Buggy, kort -91 T4 Multivan -04 Touran
|
|
|
Turbo Haraune
Supermedlem
    
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes
|
 |
« Svar #889 på: september 15, 2010, 21:22:50 pm » |
|
Du har noen alvorlige "issues" med hjulopphenget på den bilen. Får bruke vinteren til å mekke til noe stivt!
Men det blir sinnsykt tøffe bilder da. Kommer bortover til våren å hærjer banen sammen med deg!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #890 på: september 15, 2010, 21:45:12 pm » |
|
KONGE!! Har sjelden lyst til å dra på Gatebiltreff, men skulle gjerne ha sett litt på Jørn denna helga. Hvordan funka det med Variant motor? Er vel en del forskjell i specs på de to motorene nå?
den "variant motoren" har hissigere kam ; mere durasjon og løft. lettere og større ventiler, så er potensielt en del mere å hente i den effekten skal ligge litt høyere i turtallet og turboen skal være litt bedre matchet til denne motoren. men kun grovmappet via Facebook  drawbacket er att den ryker litt blått når kald. mistenker noen oljeringer som bør skiftes. skal teste og map'e litt mere på lørdag igjen 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #891 på: september 15, 2010, 21:46:10 pm » |
|
takk for fine bilder Bugstar.! beklager att det ikke blei noe prøvetur, men er mulighet på lørdag igjen 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #893 på: september 15, 2010, 21:57:12 pm » |
|
inboard fra Gatebil. Helt på slutten ligger bak ett par Driftmonkey's og får en god klump med glassfiber i fronten på bussen! her skal man ikke våre redd for bilen sin i allefall!! 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Kid-A
Seniormedlem
   
Innlegg: 441
Bosted: Ytre Øst
Hotshopper
|
 |
« Svar #894 på: september 15, 2010, 22:39:03 pm » |
|
Nok et inboard-bilde fra Gatebil: 
|
|
|
Loggført
|
My religion is kindness
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #895 på: september 15, 2010, 22:40:53 pm » |
|
Mangler kun en buggy, skrytekommentarer og musikk  Konge Jørn!!
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Turbo Haraune
Supermedlem
    
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes
|
 |
« Svar #896 på: september 15, 2010, 23:16:52 pm » |
|
Hadde de samme problemene med mitt opsett i begynnelsen. Har liggende 3 forskjellige sett coilover fjører fra oppsett 1,2,og3 som ikke fungerte, nå er jeg på oppsett nr 4 og nå begynner det å fungere bra. Så du får det nok bedre etterhvert. har fremdeles de 944t torsjonsstavene som du skulle få. men selv de er vel for slappe.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #897 på: september 15, 2010, 23:18:51 pm » |
|
blir coilovers til vinter'n pga enklere , rimeligere å bytte fjører og justere høyden er det 4. oppsettet det stiveste av alle settene du havnet på ? hvilke merke kjører du på coilovers/fjører ?
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Jærva
|
 |
« Svar #898 på: september 15, 2010, 23:47:41 pm » |
|
Hadde jeg kjørt en Toyota Supra på Rudskogen og blitt frakjørt av en 60 mod. VW-bus, så hadde jeg nok vurdert et kjøre-trening-kurs. Angående "issues" med bilen din, så sier det seg selv at de ikke kan være SÅ STORE da du dytter på en Toyota Supra i svingene Men.. , vogna di hadde nok gjort seg bra med en del stivere stag bak og stivere fjærer bak. Foran så hadde jeg prøvd å bruke et mindre stag, eventuellt prøve å fjerne det foran (bare for å se) Vi er vel alle enige om at et hjul som vifter i lufta ikke gir noe særlig grep  Ellers er det bare å ta av seg hatten for bygget (og kjøringa ser bra ut den og Jørn  )
|
|
|
Loggført
|
Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!
Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #899 på: september 15, 2010, 23:50:32 pm » |
|
det er nok noe med fjøringsveien foran også , att den er kortere enn bak + sammen med for bløt bak. ett sted måtte jeg jo begynne 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
|