KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #990 på: februar 25, 2011, 00:51:20 am » |
|
egentelig blir det da Tripple o-ringer siden det sitter èn liten en i toppen av sylinder også. 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #992 på: april 20, 2011, 00:25:03 am » |
|
sesongen er i gang og kjerre er som vanlig litt seint ute  begynnt på coilover ombygging bak. oppgrdert til STIVE øhlins fjører bak  , disse er større i diameter så bærearm må moddes delene er fra Red9 design
|
|
« Siste redigering: april 20, 2011, 00:43:07 am av KnastenradUndKnotenblech »
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Gaffel
Supermedlem
    
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad
That's what she said..
|
 |
« Svar #993 på: april 20, 2011, 14:10:26 pm » |
|
Digger prosjektet ditt, kjempekult fra a til å! Stå på =)
|
|
|
Loggført
|
Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #994 på: april 22, 2011, 01:26:39 am » |
|
ja takk vi står på i påsken også! herlig tid å skru. da er ombygging nesten ferdig. fått bygget om nedre feste på bærearmene og malt de opp. + fått dreid en adapterforing til de nye fjørene. så få vi satse på att internett kalkulatoren for beregning av fjørene funker. 
|
|
« Siste redigering: april 22, 2011, 01:28:50 am av KnastenradUndKnotenblech »
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #995 på: april 22, 2011, 01:29:17 am » |
|
.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Gaffel
Supermedlem
    
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad
That's what she said..
|
 |
« Svar #996 på: mai 08, 2011, 12:20:38 pm » |
|
Skjer det noe her om dagen? =)
|
|
|
Loggført
|
Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #997 på: mai 08, 2011, 18:23:14 pm » |
|
ja litt innimellom har kjøpt meg ny kasse fra KCR med Weddle innmat og annen utveksling. i dag har jeg utført beautyfication på kasse huset. også driver jeg og ser over en ZF diffbrems jeg skal monterer i kassa + få litt mere sperre effekt ~ 60% HÅPER å bli klar til gatebil Våler, men det skal holde hardt da jeg skal til tyskland neste helg
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #998 på: mai 08, 2011, 23:36:22 pm » |
|
Dette er porno! Det gjør mye å få justerbart understell. Blir nok som å kjøre en helt annen bil til slutt.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #999 på: mai 23, 2011, 23:53:36 pm » |
|
da var sesongen offisielt i gang for etter en tur på gatebil våler søndag .! var spent på ny kasse, nyoppstramma ZF, "ny" motor, nye fjører/coilovers bak og ny co-pilot/kartleser/oljepeiler/smugrøyker TomRakleboble, men funket ganske bra  . motoren er en midlertidg satt sammen av pent brukte deler. har sliti med bredbåndslamdaene mine av ymse grunner så må bare takke Pål AF for lån av go'e gamle LM-1 den reddet oss  eneste issue som gjorde att vi måtte ha noen pit-stopp var att det var en silicon slange som røyk inn på wastegate pga høy temperatur.her må det bygges om noe rør opplegg. men bonusen var noen korte perioder med 1,5-1,7 bar og da blei det skyyyv TomR like-a-lot! gikk ca 10 runder så røyk slangen, dette skjedde 3 ganger så blei ca 30 runder. første inntrykk av kjerra etter montering av de stivere bakfjørene er att den blir litt overstyrt/ nervøs med rumpa, noe jeg tror kommer av mangel på camber vinkel. må sepå dette utover sesongen.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #1000 på: mai 24, 2011, 00:06:00 am » |
|
Helt konge detta Spennende med høyt ladetrykk  Skulle vært en tur på Våler den helga og tittet litt men fikk desverre ikke tid. (for mye fyll og fanteri)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
TomR
|
 |
« Svar #1001 på: mai 24, 2011, 00:19:18 am » |
|
Kan ikke vi bare ta av den wastegateslangen en gaaaang til da sjonkel Jørn, bare tooooo runder til!!!!?  ? 
|
|
|
Loggført
|
- The devil is in the detalis! - Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
|
|
|
|
TomR
|
 |
« Svar #1003 på: mai 24, 2011, 00:30:17 am » |
|
For å si det sånn - men greit regnvær så lå vi breit mesteparten av rundene  Tangen er jo rene drifteduden når han først setter i gang, lurer på om han ikke er litt sånn skapjapaner!!!!  Skulle hatt en diger rød knapp på dasjen til en ventil som styrer trykket i den slangen 
|
|
|
Loggført
|
- The devil is in the detalis! - Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1004 på: mai 24, 2011, 00:33:33 am » |
|
jeg er 1/16 kineser og blei kalt JørnMaoTangen for ca 12år siden 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #1005 på: mai 24, 2011, 00:39:34 am » |
|
Der ser man.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1006 på: mai 24, 2011, 00:44:27 am » |
|
det var glatt på banen 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
JLH
Supermedlem
    
Innlegg: 630
Bosted: Jessheim/Hamar
Bumblebee bugs and busses
|
 |
« Svar #1007 på: mai 24, 2011, 07:59:53 am » |
|
Det har du rett i, og det var jævlig kult å se på også haha. Kult å stå blant publikum å høre mange glise av den latterlige raske gamle bussen. 
|
|
|
Loggført
|
T-1 1200 1965 T-1 Oval 1954 Golf MK2 1.6 Sport 1988 VW Caddy 2007
|
|
|
Kid-A
Seniormedlem
   
Innlegg: 441
Bosted: Ytre Øst
Hotshopper
|
 |
« Svar #1008 på: mai 25, 2011, 00:25:56 am » |
|
Da er den svenske versjonen av reportasjen om racebussen ferdig og levert til Gasoline Magazine  Kommer i bladsjappa en vakker dag 
|
|
|
Loggført
|
My religion is kindness
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1009 på: juni 18, 2011, 17:57:36 pm » |
|
tilbake fra mantorp med nye erfaringer  nå som jeg endelig har en lambda som fungerer som den skal så blir blandingen mer rikitg,med mer varme som resultat. kjølevannet og oljen blir varmere enn i fjor så tid for litt mere modifikasjoner. var oppe i 117 grader på olja etter en del runder på "STCC banan" noe som er fult aksepatabelt, venter litt med oljekjøler til jeg får inn tørrsump. har skjært ut ett hull i fronten for forhåpentligvis lede litt mere luft opp til radiator. evt lage noe mere plater/scoop der.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1010 på: juni 18, 2011, 18:01:36 pm » |
|
ellers tar bremsene for mye foran syns jeg så har handlet inn ett sett brukte 4 stempla 964C2 frontcalipere , fikk med overhalingssett til disse. slik att jeg kan få på klosser med samme skrubb som foran, da jeg ikke har fått tak i det til 944 kaliperene. merker det også på temperaturen på skiver etter noen runder.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1011 på: juni 18, 2011, 18:07:35 pm » |
|
turboen som står på nå var egentelig handlet inn til en større motor, så den er litt "lag'ete" så har dealet med "Turbokongen" i Rogaland med å bytte ut til ett annet eksoshus som skal få turboen til å spole opp litt før 3-500 /o/min sier'em. håper å få alt klart til Gatebil på NYE RUDSKOGEN! http://gatebil.no/?p=3470
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1012 på: juni 18, 2011, 18:11:13 pm » |
|
ellers en videosnutt fra Mantorp med vinglete Dragslicks
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Der_Butzelmann
Supermedlem
    
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø
The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!
|
 |
« Svar #1013 på: juni 19, 2011, 14:17:57 pm » |
|
ellers en videosnutt fra Mantorp med vinglete Dragslicks Plattan i mattan! 
|
|
|
Loggført
|
-73 1303S WBX -69 Buggy, kort -91 T4 Multivan -04 Touran
|
|
|
|
Kjell Roar
Supermedlem
    
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...
Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
|
 |
« Svar #1015 på: juni 19, 2011, 18:44:36 pm » |
|
Diagonaldekk??? 
|
|
|
Loggført
|
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1016 på: juni 19, 2011, 19:09:34 pm » |
|
var jo litt sjarm med de dekka men finnes det noen andre typer med mere sidestøtte i dekka slik att de ikke blir så vinglete??
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Jee
|
 |
« Svar #1017 på: juni 19, 2011, 22:30:58 pm » |
|
Det er hele problemet med dragslicks det.. Men det hjelper mye med mer luft når det kommer til stabilitet. Selv om grepet forsvinner endel ved take off.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Vemund Simensen (prizma)
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 1446
Bosted: Rokke, Halden
Brannmann!
|
 |
« Svar #1018 på: juni 19, 2011, 22:50:48 pm » |
|
Det går gjetord i svenskeskauene om denne bilen.. 
|
|
|
Loggført
|
... it's an adiction ... 
|
|
|
Kid-A
Seniormedlem
   
Innlegg: 441
Bosted: Ytre Øst
Hotshopper
|
 |
« Svar #1019 på: juli 03, 2011, 21:24:15 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
My religion is kindness
|
|
|
|