KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1170 på: november 10, 2011, 01:14:53 am » |
|
fått gjort litt småting i dag kroppen er i sånn fete seg opp til ventern modus og har mer lyst å sitte i go'stolen å trøkke i seg fete, salte og søte ting enn å stå på verkstedet. fikk dreid noen sveisebungs til innsuga og borret/gjenget opp til den 3. pinne bolten på innsuga liker att det er extra hold på innsuga, da med sånne mini muttere (11mm hode -8mm bolt) virker som det lettere løsner.
|
|
« Siste redigering: november 10, 2011, 01:16:41 am av KnastenradUndKnotenblech »
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1171 på: november 20, 2011, 22:41:49 pm » |
|
da var det klart for å begynne på Ny motor bygging! siden motoren er demontert og klar for overlevering til ny eier og bruker. empty box bakider nu.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #1172 på: november 20, 2011, 22:48:23 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1173 på: november 22, 2011, 00:44:22 am » |
|
får nøye meg med WBX powa!
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1174 på: november 22, 2011, 00:48:06 am » |
|
da motor og sprutet ++ er borte passer det å gjøre noen forandringer. syntes det har ligget litt utsatt til og vil rydde opp litt. også har jeg ikke hatt mulighet til KUN å ta ut kassa, så jeg lager demonterbar bjelke over kassa. mere service vennlig 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Hans
Supermedlem
    
Innlegg: 1409
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #1175 på: november 22, 2011, 00:50:08 am » |
|
very nice
|
|
|
Loggført
|
o 1958/64 T1 Ragtop o 1957 T1 o 1989 T3
|
|
|
Gaffel
Supermedlem
    
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad
That's what she said..
|
 |
« Svar #1176 på: november 22, 2011, 16:30:06 pm » |
|
Hva slags girkasse er det du bruker? Hvor mye tåler den? Stå på, knalltøfft prosjekt!
|
|
|
Loggført
|
Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1177 på: november 22, 2011, 18:06:55 pm » |
|
Takk takk. Står på. Opp og skru nå!våren er jo snart her  Kassa er 091 fra 2.0 bay , med weddle innmat + + og zf diffbrems
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1178 på: januar 08, 2012, 09:56:31 am » |
|
jepp da er juleferien over og den harde hverdagen tilbake inkl. Wrenchingtime! Jeg har tydeligvis vært snill for i Julen kom denne saken her i posten fra en nisse nedi østfold.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1179 på: januar 08, 2012, 09:58:48 am » |
|
fikk gjort ferdig den demonterbare bjelken til fremre kassefester, sik att jag kan ta ut kasse uten å ta ut motor.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1180 på: januar 08, 2012, 10:10:43 am » |
|
nye motoren får tørrsump så bakre motor fester må bygges om for å få plass til pumpa og fittings inn og ut.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Gaffel
Supermedlem
    
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad
That's what she said..
|
 |
« Svar #1181 på: januar 08, 2012, 12:46:28 pm » |
|
tørrsump..er det for å få mere stabilt oljetrykk ved mye bevegelse og sving? eller er det andre fordeler ved det?
|
|
|
Loggført
|
Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1182 på: januar 08, 2012, 19:56:26 pm » |
|
tørrsump..er det for å få mere stabilt oljetrykk ved mye bevegelse og sving? eller er det andre fordeler ved det?
ja , + att ved tørrsump så er oljen som suges inn i motor fri for luftbobler. "de" sier atved tørrsump kan man klare seg med mindre oljepumpe siden oljen er luftboblefri.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1183 på: januar 08, 2012, 20:00:51 pm » |
|
blei mere ombygging av vann tilførsel til syl 1+2 pga tørrsumpumpa er i veien snart ferdig med de nye motorfestene også.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1184 på: januar 09, 2012, 16:58:46 pm » |
|
planlegger tørrsumpsystemet Oljekjøler , er det greiest å sette den på returen fra fra motor før tanken?
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
geir F
Seniormedlem
   
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal
|
 |
« Svar #1185 på: januar 09, 2012, 17:34:16 pm » |
|
Jeg fikk et tips fra kjell aaen om og først ha et oljefilter og så oljekjøler og så inn i tank, dette for og minske luft/skumming av oljen på returen til tanken.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1186 på: januar 09, 2012, 17:42:30 pm » |
|
takk for tips. nå tenkte jeg fortsatt å ha oljefilter på motoren , men kjekt med ett til på returen og da?
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
    
Innlegg: 1863
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
 |
« Svar #1187 på: januar 11, 2012, 18:32:38 pm » |
|
Oljefilter er veldig bra for å redusere skumming i olje, dessuten, om du har filter på returen så reduserer du jo mengden av dritt i tanken og det er nok en stor fordel da den ikke er den enkleste å rengjøre. Samtidig ser du jo fort hva som er på gang i motoren om du åpner det imellom heatene. Spesielt fint med f.eks CSP filter.
Skruekompressorer(trykkluft) bruker filter for å dempe skummingen, der blir det selvsagt litt annerledes siden det er lufta som skal være fri for olje og ikke olja som skal være fri for luft, men det fungerer alikevel på samme måte.
Det er forresten mye mindre skumming på skikkelige syntetiske oljer enn på billig mineral...
hmmm.. tenke... Når dere monterer tørrsump så kan dere jo lage en løsning som gjør at dere kan sette på ei elektrisk pumpe for å sirkulere olja igjennom motoren og filteret mens bilen står i garasjen eller bare filteret når motoren er ute slik at dere kan rense olja og bruke den videre, siden den ikke må tappes om motoren må opp. Med olje mengden dere kjører da så er det jo greit å slippe å kjøpe all olja ny hele tiden.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1188 på: januar 12, 2012, 01:57:43 am » |
|
ok tar sikte på ett filter også på returen. ellers er jeg i gang med innsugsystemet og grenrøret. har lagd ett felles plenum/intercooler opplegg med intercoolerene etter spjeldhuset. 3mm plater er brukt og plenumet skal forsterkes innvendig da vacumet i motoren er veldig kraftig. er vel en grunn til att de fleste innsugsmanifolder etter spjeldet er av kraftig aluminum etc.
|
|
« Siste redigering: januar 12, 2012, 01:59:28 am av KnastenradUndKnotenblech »
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Kormi
Seniormedlem
   
Innlegg: 368
Bosted: Oslo/Jessheim
|
 |
« Svar #1189 på: januar 12, 2012, 12:06:25 pm » |
|
Den var freeeesh!  Kan man ha for stort plenum?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Gaute (alutig)
Supermedlem
    
Innlegg: 527
Bosted: Florø
|
 |
« Svar #1190 på: januar 12, 2012, 12:10:51 pm » |
|
Nice Alu tigprosjekter liker vi! (jeg)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #1191 på: januar 12, 2012, 12:11:30 pm » |
|
Den var freeeesh!  Kan man ha for stort plenum? Ja, hvis man har for liten turbo 
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Savanna67
Supermedlem
    
Innlegg: 503
Bosted: Oslo-Skedsmo
|
 |
« Svar #1192 på: januar 12, 2012, 14:09:07 pm » |
|
Blir ikke cooleren litt bred? eller tenker du endetankene som plenum rett i innsugene? Ser bra ut!
Fiiin turbo!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1193 på: januar 12, 2012, 15:09:34 pm » |
|
Takk for kommentarer.  Utløpet fra intercooleren skal gå rett ned i " trykkboksene" på innsuga via 90 graders bend Intercooler har samme bredde som innsuga. Meder kommer  Kalle var det en spøk anng plenum? Ellers må du forklare...
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1194 på: januar 12, 2012, 23:32:40 pm » |
|
blir som dette , slange erstattes med 90graders bend.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Savanna67
Supermedlem
    
Innlegg: 503
Bosted: Oslo-Skedsmo
|
 |
« Svar #1195 på: januar 13, 2012, 00:18:16 am » |
|
Ser fresht ut. Ville kanskje vurdert en trangere senter. 6 stk 90 graders bend med mellom plate . Litt Porsche senter lookalike. Har tegnet en slik løsning på pcen hjemme. Sitter på hytta og ber om pudder:-)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1196 på: januar 13, 2012, 00:21:59 am » |
|
takk hva mener du men trangere senter og 6 stk 90 gradere?
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #1197 på: januar 13, 2012, 00:24:10 am » |
|
Ser ihvertfall pent/tøft ut!
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1198 på: januar 13, 2012, 00:34:13 am » |
|
får håpe det virker også da 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Savanna67
Supermedlem
    
Innlegg: 503
Bosted: Oslo-Skedsmo
|
 |
« Svar #1199 på: januar 13, 2012, 00:41:43 am » |
|
Prøver en low tech variant:
\ / \_________/ ___ ___ / \ / \ / | | \
Spjell midt på, slisset 90' bend mot hver side, nytt 90' bend mot kjøleren for å skape en kile mot registeret. Baksiden av senteret tilsvarende. I mitt hode fløder luften riktigere.
|
|
« Siste redigering: januar 13, 2012, 00:44:43 am av Savanna67 »
|
Loggført
|
|
|
|
|