KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1200 på: januar 13, 2012, 00:50:56 am » |
|
ja ser den mine bygger er alltid ett kompromiss mellom løsninger, tilgjengelig deler og fremgang så det blir som det blir. 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1201 på: januar 13, 2012, 00:54:04 am » |
|
på intercoleren har jeg prioritert større areal , ved å gå for 2 stk intercoolere,
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Savanna67
Supermedlem
    
Innlegg: 503
Bosted: Oslo-Skedsmo
|
 |
« Svar #1202 på: januar 13, 2012, 00:59:17 am » |
|
Kjenner til fremgangsmåten :-) Liker kjølerene. Samme som jeg har.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #1203 på: januar 13, 2012, 08:04:41 am » |
|
Bicooler.. tøft :-)
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #1204 på: januar 13, 2012, 19:55:55 pm » |
|
Skulle vært Bi-Turbo også 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1205 på: januar 14, 2012, 00:40:47 am » |
|
jeg prøver med en stor single turbo først  nei bi turbo blir fort mere kostnader og mye mere jobb, komplisert opplegg ferdige med innsuga og sånn blir det, ikke så mye forandring siden siste bilder, men måtte kjøpe nytt kamera , så er litt gøy å knipse bilder 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #1207 på: januar 14, 2012, 01:15:50 am » |
|
hva tror du av effekt? 
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1208 på: januar 15, 2012, 13:15:52 pm » |
|
hva tror du av effekt?  tja si det ,engine analyzer og oss er ikke helt enige. 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1209 på: januar 15, 2012, 13:20:23 pm » |
|
fått starter på grenrøret og kollektoren mangler bend så Dahl.no har fått bestilling 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
holmsen
Supermedlem
    
Innlegg: 2440
Bosted: oslo
|
 |
« Svar #1210 på: januar 15, 2012, 13:23:48 pm » |
|
hva tror du av effekt?  tja si det ,engine analyzer og oss er ikke helt enige.  vel for å spørre litt annerlede da,,,hva består uenigheten av 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1211 på: januar 15, 2012, 13:28:33 pm » |
|
hva EA sier og hva jeg tror/håper 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
roadster72
Folkevognklubben
Seniormedlem
    
Innlegg: 490
Bosted: halden
jørn fra ostore Halden
|
 |
« Svar #1212 på: januar 15, 2012, 14:01:24 pm » |
|
ser bra ut jørn 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
    
Innlegg: 1863
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
 |
« Svar #1213 på: januar 15, 2012, 16:44:01 pm » |
|
Hvem mener mest? Dere eller EA?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1214 på: januar 15, 2012, 16:52:06 pm » |
|
jeg har ikke fått kompressor map/full spec på turboen til åplotte inn på EA. men med en annen turbo som ligger inne , viser EA i området motorhester , som jeg vil ha på hjula.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1215 på: januar 16, 2012, 18:30:05 pm » |
|
hvis noen har en noe ala dette stikk stål verktøyholder for dreibenk til salgs hyl ut. også intressert i div freseverktøy (iso 40 holder)
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Paasan
Supermedlem
    
Innlegg: 602
Bosted: Oslo
Frøkna
|
 |
« Svar #1216 på: januar 18, 2012, 10:40:43 am » |
|
jeg har ikke fått kompressor map/full spec på turboen til åplotte inn på EA. men med en annen turbo som ligger inne , viser EA i området motorhester , som jeg vil ha på hjula.
Men hvor stor er uenigheten og i hvilket område snakker vi om 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1217 på: januar 19, 2012, 03:08:53 am » |
|
uenigheten VAR ca 35-50HK MEN hmm.... når jeg plottet inn "rich gasoline" 98 oktan i stedet for "rich alkohol"(som skal være ganske likt E85, trodde jeg ) så blei det mer fart i sakene... OG i praksis før man jo 15-20% mer med E85.... så det ser lovende ut .. i Teorien  svaret kommer til våren 
|
|
« Siste redigering: januar 19, 2012, 03:10:59 am av KnastenradUndKnotenblech »
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1218 på: januar 22, 2012, 22:31:43 pm » |
|
grenrøret snaaaart ferdig. sånn blir det. har prioritert å få like lengder på alle 4 løpa+ att motor kan taes ut med grenrør og turbo påmontert og forsøkt å få antal bend nærmest likt.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Gaffel
Supermedlem
    
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad
That's what she said..
|
 |
« Svar #1219 på: januar 27, 2012, 17:09:05 pm » |
|
Snasent! Har blitt smitta av vannbasillen etter å lese bland annet tråden din, og vurderer sterkt å start med et wbx turbo prosjekt. Har snust litt på megasquirt. Lest masse godt om dette systemet, med det er så mye info at jeg leser meg helt bort i all virrvarret. Det å kjøpe "merkesprut" virker som er et helt annet prissjikt enn det jeg vil legge i det. Tid er noe jeg har nok av  Hva er det egentlig jeg trenger av MS for en vannboxer på 250-300 gamp? med tanke på versjon av ms og sensorer osv? mvh gaffærn
|
|
|
Loggført
|
Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
|
|
|
-Marius-
Supermedlem
    
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal
|
 |
« Svar #1220 på: januar 27, 2012, 17:19:33 pm » |
|
Hvilket meieri har du slaktet nå:)
|
|
|
Loggført
|
Mvh
Marius
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1221 på: januar 28, 2012, 00:20:10 am » |
|
gaffel, send meg en PM eller mail så kan jeg tipse litt. eksos røra kommer fra både brødrene dahl og no kjølerør? fra en gummifabrikk 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1222 på: januar 28, 2012, 00:29:13 am » |
|
måtte sveise ferdig grenrøret påskrudd dmmyblokka , da det slår seg en del under sveising. ellers fått montert TPS, og laget rør til pop.off ventil
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7577
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #1223 på: januar 28, 2012, 00:41:48 am » |
|
Snasent! Har blitt smitta av vannbasillen etter å lese bland annet tråden din, og vurderer sterkt å start med et wbx turbo prosjekt. Har snust litt på megasquirt. Lest masse godt om dette systemet, med det er så mye info at jeg leser meg helt bort i all virrvarret. Det å kjøpe "merkesprut" virker som er et helt annet prissjikt enn det jeg vil legge i det. Tid er noe jeg har nok av  Hva er det egentlig jeg trenger av MS for en vannboxer på 250-300 gamp? med tanke på versjon av ms og sensorer osv? mvh gaffærn bla deg tilbake i Grellands Ghia-tråden. der er det også en god del info om mitt oppsett på MS. sensorer og selve sprutet er ganske likt, om det er 100, 200 eller 300 hk...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Pål A.F.
Supermedlem
    
Innlegg: 634
Bosted: Vestfossen
|
 |
« Svar #1224 på: januar 28, 2012, 01:07:40 am » |
|
Noen av eksosrøra kommer faktisk fra et avansert testanlegg for kjøleslanger til Volvo personbiler.  Blir bra Jørn ! gaffel, send meg en PM eller mail så kan jeg tipse litt. eksos røra kommer fra både brødrene dahl og no kjølerør? fra en gummifabrikk 
|
|
|
Loggført
|
1958 T1 boble. 1960 T1 boble ragtop.
|
|
|
Jee
|
 |
« Svar #1225 på: januar 28, 2012, 02:24:13 am » |
|
Helt porno hva du får til nedi kjellern din Jørn. Keep it up!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
RZR-Andy
Supermedlem
    
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen
www.regenstadt.com
|
 |
« Svar #1226 på: januar 28, 2012, 07:29:33 am » |
|
Fantastisk! Ser ut som det kunne vært laget hos Lotus eller tilsvarende - meget profesjonelt!!! At ikke du for lengst er headhuntet til et større motorsportforetak kan jo en bare undres over, men uansett er det kjekt for oss at du har tid og evne til å dele både håndverk og filosofier med oss!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #1227 på: januar 28, 2012, 21:39:56 pm » |
|
Reodor felgen kan ta seg en bolle  Detta blir konge! Nettop lest gjennom deler av tråden fra første til siste post. Ganske kult å se hva bilen en gang var, hva den er nå og på vei til å bli i dag. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Gaffel
Supermedlem
    
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad
That's what she said..
|
 |
« Svar #1228 på: januar 29, 2012, 17:56:50 pm » |
|
gaffel, send meg en PM eller mail så kan jeg tipse litt. eksos røra kommer fra både brødrene dahl og no kjølerør? fra en gummifabrikk  Pm
|
|
|
Loggført
|
Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1229 på: januar 29, 2012, 23:26:43 pm » |
|
Fantastisk! Ser ut som det kunne vært laget hos Lotus eller tilsvarende - meget profesjonelt!!! At ikke du for lengst er headhuntet til et større motorsportforetak kan jo en bare undres over, men uansett er det kjekt for oss at du har tid og evne til å dele både håndverk og filosofier med oss!
nå tar det av hær  , så ille er det ikke ,men uansett hyggelig att du/dere liker tråden. PM tilbake gaffel!
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
|