|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1651 på: november 20, 2012, 01:00:41 am » |
|
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #1652 på: november 20, 2012, 01:05:52 am » |
|
Se der ja. Skal funke den der Husker ikke akkurat hvilken snurre de bruker, men eksoshuset ser helt likt ut som på TD04. Samme som dama har på Gallopern Ser ut til at den må moddes litt pga wastegaten, men det er jo piece of cake. Til den prisen er det bare å hande en hel bøtte
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1653 på: november 23, 2012, 22:33:44 pm » |
|
fått kommet litt igang etter en liten pause. satt inn motor. Eksos anlegget har jeg tatt fra tidligere ikke ferdigstilt prosjekt "biff til pølsepris"  det er laget av div rør WBX eksos. laget ny overgang til Subaru turboen da den som stod der er til T3 turbo (T3 overgangen er kjekk å ha da jeg TROR den subaru turboen er litt puny til målet som er 300 hjul hk på E85.)
|
|
« Siste redigering: november 23, 2012, 22:38:01 pm av KnastenradUndKnotenblech »
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1654 på: november 23, 2012, 22:36:59 pm » |
|
bygget om en gammel intercooler til vannkjøling og ymse VAG intercooler slanger bruker mest mulig deler jeg har liggendes til dette prosjektet 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1655 på: november 23, 2012, 22:41:09 pm » |
|
laget brakett til Hallsensor for tenninga. satser på oppstart i løpet av Lørdag 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #1656 på: november 23, 2012, 23:40:30 pm » |
|
Med mapping av org subaru wrx med sånn snurre får man ut ca 250 motorhk på bensin, så 300 hjulhk med E85 er kanskje litt mye å håpe på? Artig å se at ting bare "sklir i hop" her  Alt passer baki en gammal folkevogn. Når blir det Porsche 6'er? De passer jo alltid 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1657 på: november 23, 2012, 23:44:19 pm » |
|
ja det er det jeg har lest også  MEN siden E85 krever mindre luft kan man squeeeze ut 20% på e85 kan da nå 300 motor hk ~~270 hjulhk . HVIS det blir annen motor så snur jeg girkassa og setter in en V8....
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
 |
« Svar #1658 på: november 24, 2012, 08:49:48 am » |
|
HVIS det blir annen motor så snur jeg girkassa og setter in en V8....
Sa du 928 "1992-1995 5.4 litre V8 twin cam"
 928.jpg (108.68 KB. 800x600 - vist 490 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 1780
Bosted: Kragerø.....Norway.....
59 T1,64 T1og 65mod 215
|
 |
« Svar #1659 på: november 24, 2012, 10:46:00 am » |
|
V8 av alternativ type har vært gjort tidligere og ser ut til å funke, nok hk og dreiemoment gir det også 
|
|
|
Loggført
|
Seaside VW Klubb
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #1660 på: november 24, 2012, 11:36:17 am » |
|
Det ultimate hadde vært en W12 med biturbo 
|
|
« Siste redigering: november 24, 2012, 11:38:15 am av Dewil »
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1661 på: november 27, 2012, 00:50:54 am » |
|
V8 er bra valg når man prioriterer holdbarhet/vs effekt. kan vanskelig argumenter mot volumet , selvom de er litt mere "gammeldagse" i konstruksjon så funker det. ser man på GM f.eks er det jo billige HK også. 650 holdbare hk for 10.000$ men får klare meg med 4 syl wasserboxer en stund til! Sveiseflensen fra Taiwan kom på døra i dag! så da fikk jeg satt på lydemper. startet opp i går men den ene sylinderen var ikke helt med. komp ok, gnist ok, men den ene dysa trengte en gjennomspyling av benzin (har stått med e85) for å våkne. en liten snutt fra oppstart på "map" fra en annen motor 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #1662 på: november 27, 2012, 01:06:47 am » |
|
Hørtes jaggu ut som en gammal folkevogn igjen Hvordan var kvaliteten på den taiwan-flensen, så det greit ut? Må si den kom ganske raskt.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1663 på: november 27, 2012, 01:09:34 am » |
|
ikke noe å utsette på den , var t.o.m el-forzinket ca 10mm stål
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Martin
Supermedlem
    
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold
|
 |
« Svar #1664 på: november 27, 2012, 20:17:07 pm » |
|
klarte ikke helt og glemme den fete toyotaen din jeg Jørn  veldig bra jobba med bussen.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1665 på: november 28, 2012, 20:54:09 pm » |
|
helt rått!
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1666 på: november 28, 2012, 20:55:00 pm » |
|
|
|
« Siste redigering: november 28, 2012, 20:57:54 pm av KnastenradUndKnotenblech »
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #1667 på: november 28, 2012, 23:12:48 pm » |
|
helt rått!
Ikke for pyser den sleden der
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1668 på: desember 01, 2012, 00:19:05 am » |
|
i går var den vanskelig å starte. den tente , men ville ikke fortsette å gå. når jeg endelig fikk startet den gikk bare på 3 syl. inimlleom på tomgang og poffet litt. så jeg skulle til å bytte ut dysene ....... så kom jeg på att megasquirten var satt opp til lavohm dyser med strøm begrensing etc.  ett klikk på PC'en så går den som en WBX'er skal..smoooth! 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #1669 på: desember 01, 2012, 00:23:25 am » |
|
Typisk. Viktig å sjekke instillingene før man vrir på nøkkelen. Bare å få justert den nå så er den i gang igjen?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1670 på: desember 01, 2012, 00:32:48 am » |
|
ja probmlemet var ett valg i programmet... og har før det : byttet plugger byttet om på dyser flowtestet dyser kjørt komp test justert grunninstilling på løftere så da fikk vi rotet bort noen timer 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1671 på: desember 01, 2012, 00:36:00 am » |
|
.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #1672 på: desember 01, 2012, 01:28:39 am » |
|
Da er resta i orden også, det er like viktig. Ikke akkurat veldig lett å spotte den switchen i softwaren heller... hehe.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hans
Supermedlem
    
Innlegg: 1409
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #1673 på: desember 26, 2012, 05:11:55 am » |
|
Kjekt å lese denne tråden  Stå på.
|
|
|
Loggført
|
o 1958/64 T1 Ragtop o 1957 T1 o 1989 T3
|
|
|
Jærva
|
 |
« Svar #1674 på: januar 01, 2013, 16:55:31 pm » |
|
ja det er det jeg har lest også  MEN siden E85 krever mindre luft kan man squeeeze ut 20% på e85 kan da nå 300 motor hk ~~270 hjulhk . HVIS det blir annen motor så snur jeg girkassa og setter in en V8.... Da har du i tilfelle billig utgangspunkt ikke langt unna deg her : http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=39042027&kwUnica=Er jo en V8 innen "familien" også som jeg har sett med gode resultater med et par snurrer på også om de ca. 300 original-hk´ene ikke skulle holde..
|
|
|
Loggført
|
Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!
Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1675 på: januar 01, 2013, 21:11:20 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1676 på: januar 01, 2013, 21:24:34 pm » |
|
eller har jeg slått på stortromma og handlet inn en slangekobling av rustfritt  da org kobling nr 3 i rekken har begynt å lekke.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #1677 på: januar 01, 2013, 21:33:52 pm » |
|
LS-motor er kos Sjekk den koblinga! Den var blank og fin 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1678 på: januar 01, 2013, 21:37:03 pm » |
|
MÅ JO HA LITT *bling* 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #1679 på: januar 01, 2013, 21:51:18 pm » |
|
Det er viktig med litt BLING 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|