KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1860 på: juli 07, 2013, 23:14:12 pm » |
|
da har jeg tatt ut gamlesliter'n og flyttet over svinghul/clutch til den andre motoren. også fått satt den andre inn i bilen og begynnt motering og tilpassning av deler der.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Hans
Supermedlem
    
Innlegg: 1409
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #1861 på: juli 08, 2013, 16:24:17 pm » |
|
jeg vil og ha en slik gammel sliter 
|
|
|
Loggført
|
o 1958/64 T1 Ragtop o 1957 T1 o 1989 T3
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1862 på: juli 08, 2013, 17:55:31 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1863 på: juli 11, 2013, 22:27:02 pm » |
|
mye tilpassing av dill og dall Fått sveist om eksoen til nye turboen Laget fester til fuelrails , coiler , varmeskjold og laget støttestag til innsugene , tilpasset innsug mot topper Vil ha litt støtte siden disse innsugene blir HØYE og blir koplet til en svær intercooler som henger og dingler. kraft x arm ned på toppen blir stor innsugene sitter ikke akkurat fjellstøtt med kun 2 bolter og en liten flate mot toppen . sikkert flere som har erfaring med innsug på doble gassere som løsner!!  Fant også noen gamle trykkbokser på "lageret" som har liggi der i minst 10 år, disse sparer jeg litt arbeid med 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1864 på: juli 11, 2013, 22:29:13 pm » |
|
.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1865 på: juli 25, 2013, 00:44:13 am » |
|
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1866 på: juli 25, 2013, 00:55:59 am » |
|
jobbet videre på innsugsgreiene. Sveiset omm trykkboksene og laget innvendige avstivere i trykkboksene. Med sprengt plenum/trykkboks i 2012 friskt i minnet sveiset jeg også på innsiden av trykkboksene  Brukte Bugpack HD støtstenger til dette da det er det eneste de møkkastengene er brukandes til. Kjøpte CNC trykkbokser av Formula Oddball , de var kjempe fine ,men de passet ikke heeelt så sparer de til ett annet prosjekt.  Ser ut som jeg rekker SCC .
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #1867 på: juli 25, 2013, 01:23:28 am » |
|
Godt det er noe de derre elendige stengene funker til Bare å gi gass mot SCC nå
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1868 på: juli 25, 2013, 01:33:47 am » |
|
de stengene er kjekke til ymse konstuksjonsarbeid  laget en dings til åkople sammen vacum signalet fra de separate innsugsrøra.blir ett lite plenum for mapsensor for å smoothe ut pulsene. blir også uttak til popoff og bensintrykkregulator. tomgansventilen koples også inn her
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #1869 på: juli 25, 2013, 08:18:26 am » |
|
Odball synes det er kjekt å følge med  synd de ikke passet.
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1870 på: juli 25, 2013, 09:38:04 am » |
|
Odball synes det er kjekt å følge med  synd de ikke passet. 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1871 på: juli 26, 2013, 00:53:07 am » |
|
noen timer i kveld au. fått sydd sammen trykkbokser etc. men fortsatt litt småjustering  i løpet av helga er det meste gjort forhåpentligvis
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Skaug
|
 |
« Svar #1872 på: juli 28, 2013, 23:28:45 pm » |
|
Billett merket:husk EnkeltMannsPakke 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1873 på: august 04, 2013, 02:17:45 am » |
|
raklebuss overlevde Dynapack 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Hans
Supermedlem
    
Innlegg: 1409
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #1874 på: august 04, 2013, 02:19:42 am » |
|
og ..... 
|
|
|
Loggført
|
o 1958/64 T1 Ragtop o 1957 T1 o 1989 T3
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1875 på: august 04, 2013, 02:21:11 am » |
|
v
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Hans
Supermedlem
    
Innlegg: 1409
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #1876 på: august 04, 2013, 02:24:57 am » |
|
hehe - aner ikke hva jeg ser - men antar at du er fornøyd med resultatet ?
|
|
|
Loggført
|
o 1958/64 T1 Ragtop o 1957 T1 o 1989 T3
|
|
|
Jee
|
 |
« Svar #1877 på: august 04, 2013, 02:37:59 am » |
|
Endelig 3000 hester i vannbokseren 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1878 på: august 04, 2013, 03:28:09 am » |
|
det blei litt for mange gauges å holde styr påå
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #1879 på: august 04, 2013, 15:19:35 pm » |
|
Endelig 3000 hester i vannbokseren  \o/ wooohooooo!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1880 på: august 04, 2013, 15:42:58 pm » |
|
blei ikke så mye gitt  begynnte i sugeversjon med turbo påmontert som kvæler en del. fikk kun 120 hjul hk . men på altfor mager blanding fant vi ut etterpå da min lambda viser litt magrere enn dynapack lambda. så tipper + 10-20hk til hadde vært reelt på riktig blanding noe neste bremsetall antyder  men uansett så på med trykkbokser og mappet litt oppover i turtall. så kjørte vi 1. pull på 0.8 bar og rett opp i 295hjul hk.  litt tveaking så havnet vi på 308 hjul hkpå 0.8 bar! Så teoretiske motorhester på 0.8 bar blir da med disse driverkstapene: 342 ved 10% tap 352 ved 12.5% tap 362 ved 15% tap
|
|
« Siste redigering: august 04, 2013, 19:56:00 pm av KnastenradUndKnotenblech »
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1881 på: august 04, 2013, 15:45:18 pm » |
|
.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1882 på: august 04, 2013, 15:48:42 pm » |
|
så jobbet vi opp mot ca 1.3-1.4 ish bar havnet på 406 hjul hk 456 nm. da løfter toppene seg tror jeg å blåser ut litt sylinder trykk i kjøleanlegget.  ellers er det luftlomme som vil ut.  Så teoretiske motorhester blir da med disse driverkstapene: 451 Hk 10% 464 Hk 12.5% 477 Hk 15%
|
|
« Siste redigering: august 04, 2013, 19:50:49 pm av KnastenradUndKnotenblech »
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1883 på: august 04, 2013, 15:50:34 pm » |
|
turboen er litt seint i gang så skulle helst hatt en litt annen type turbo! siden arbeidsområdet er litt for snevert! 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
|
181
Supermedlem
    
Innlegg: 510
Bosted:
|
 |
« Svar #1885 på: august 04, 2013, 16:13:01 pm » |
|
Gleder meg ti å se bussen in action!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #1886 på: august 04, 2013, 16:39:02 pm » |
|
Får finne noen heftigere bolter til å holde toppen på plass så ikke denne revner sånn som den forrige da
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Hans
Supermedlem
    
Innlegg: 1409
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #1888 på: august 04, 2013, 19:27:01 pm » |
|
sehr heftig !
|
|
|
Loggført
|
o 1958/64 T1 Ragtop o 1957 T1 o 1989 T3
|
|
|
Der_Butzelmann
Supermedlem
    
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø
The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!
|
 |
« Svar #1889 på: august 04, 2013, 19:46:14 pm » |
|
Nice!
|
|
|
Loggført
|
-73 1303S WBX -69 Buggy, kort -91 T4 Multivan -04 Touran
|
|
|
|