KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1920 på: desember 13, 2013, 01:19:49 am » |
|
morro med flere spræke busser. Tipper min drar seg litt mere mot Drag kjøring nå som jeg er i gang med en annen asfaltæser. 11 Sek skal inn 2014.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Hans
Supermedlem
    
Innlegg: 1409
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #1921 på: desember 13, 2013, 01:28:12 am » |
|
stor tommel opp for 11 sekunder
|
|
|
Loggført
|
o 1958/64 T1 Ragtop o 1957 T1 o 1989 T3
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1922 på: desember 13, 2013, 01:29:52 am » |
|
Vil takke for de som har bidrat til en flott 2013 sesong ! Takk til "sponsorene! Vegard Bratlie RZR gjengen fra bergen Bugrent Og Logmech Blitt kjøring både på Isen i sigdal, flere Løp i Trackday Cup og Dragrace på SCC også en obligatorisk brann på slutten av denne sesongen også!  Heldigvis bare ett Luftfilter og 10cm Jordingslednig som brant opp, men nok til rødflagg i løpet.(sorry Bård Eker..) Brannslukker opplegget gjorde jobben Friskmeldt helgen etter og fikk en hel dag med kjøring for å få godfølelsen før vinteren. Motor og girkomboen funker så bra til rundbane att jeg ikke har lyst å røre. Den står den turn key til neste sesong. for 1. gang... (enn så lenge.)
 IMG_2013030259124 (Large).jpg (82.74 KB. 800x600 - vist 670 ganger.)
 5PB1Hnjl (Large).jpg (60.09 KB. 800x534 - vist 594 ganger.)
 IMG_20130810_125409 (Large).jpg (65.96 KB. 800x600 - vist 608 ganger.)
 IMG_2013042153241 (Large).jpg (70.05 KB. 800x600 - vist 666 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1923 på: desember 13, 2013, 02:10:39 am » |
|
slik så det ut etter siste brann! Bilen var ikke var helt ferdig fra SCC til banekjøring ,vanligvis har jeg ikke luftfilterer rett ved turboen og jeg hadde fiklet litt med vacumstyring og tomgangsventil sånn att pop off ventil ikke virket. Så teorien går i de baner att bittelitt endeslakk på den turboen og godt e-85 infisert olje så blei luftfilteret sakte men sikkert innsauset med litt oljee85 siden all lufta slår tilbake ut gjennom turboen når spjelda blir lukket ved hver giring. og blåste ned på glovarmt eksos anlegg som ligger 6 cm unne = flammer !
 brann02 (Large).jpg (83.67 KB. 800x600 - vist 793 ganger.)
|
|
« Siste redigering: desember 13, 2013, 02:21:18 am av KnastenradUndKnotenblech »
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1924 på: desember 13, 2013, 02:11:24 am » |
|
men en liten motorvask så var det nesten ikke synlig
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1925 på: desember 13, 2013, 02:15:26 am » |
|
testet denne helga å kjøre med "staged injection" de dysene på toppen av trykkboksene kommer gradvis mere med turtallet, og mindre dyser nede for tomgang og lavfart men fikk ikke testet så mye, og hadde valgt litt for stort gap mellom dysestørrelse. fikk i allefall testa att prinsippået fungerte.
blir jo slik løsning på MC motoren i 1302RRR etterhvert.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #1926 på: desember 13, 2013, 12:57:59 pm » |
|
Utrolig hvor godt et sånn skumanlegg fungerer altså!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #1927 på: desember 13, 2013, 13:17:16 pm » |
|
Så teorien går i de baner att bittelitt endeslakk på den turboen og godt e-85 infisert olje så blei luftfilteret sakte men sikkert innsauset med litt olje og e85 siden all lufta slår tilbake ut gjennom turboen når spjelda blir lukket ved hver giring.
Med andre ord, med en blow off ventil så hadde dette ikke skjedd? -BB-
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1928 på: desember 13, 2013, 13:30:28 pm » |
|
Så teorien går i de baner att bittelitt endeslakk på den turboen og godt e-85 infisert olje så blei luftfilteret sakte men sikkert innsauset med litt olje og e85 siden all lufta slår tilbake ut gjennom turboen når spjelda blir lukket ved hver giring.
Med andre ord, med en blow off ventil så hadde dette ikke skjedd? -BB- Bare en teori ja. Blow/pop off ventilen satt der. Men jeg hadde laget en felles boks til vacumopplgget og koplet tomgansventil innpå den. Så når ventil stod en del åpen så utlignet den vakumet i denne boksen slik att popoff ikke åpnet. Blei ikke den "pfisj!" lyden når jeg giret. Mer en sånn rar turbinlyd. Det kunne kanskje skjedd for olja hadde jo gått ut gjennom ventil i istedet .men ikke rett på eksosen. Hadde blitt litt røkelse kanskje
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1929 på: desember 13, 2013, 13:35:41 pm » |
|
Så også att vacumsignslet til mapsensoren blei mye svakere med denn løsningen så må inn med egene slanger til tomgangsmotor
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KennethNaess
Nybegynner

Innlegg: 1
Bosted:
|
 |
« Svar #1930 på: januar 31, 2014, 02:08:56 am » |
|
Hei Jørn, Har lest igjennom hele tråden din nå på to kvelder, to veldig kjekke kvelder! Vannvittig tøff bil du har, digger måten du ordner problemer på med dine egne løsninger som viser seg å funke som bare juling! Ser rått ut gjør det og. Du er både sykt flink og enormt effektiv! Stå på videre  Kenneth
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1931 på: januar 31, 2014, 11:33:05 am » |
|
takk for hyggelig tilbakemelding 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
N F
Seniormedlem
   
Innlegg: 428
Bosted: Jessheim
|
 |
« Svar #1932 på: august 17, 2014, 15:41:07 pm » |
|
Veldig kjipt at blokka di røyk i helgen, bilen din er et fantastisk kult innslag på SCC. Håper du får den kjapt på banen igjen.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1933 på: august 17, 2014, 21:41:20 pm » |
|
takktakk morro å kjøre å teste litt selvom ikke alt gikk som forventet heldigvis var det ikke store summene som gikk opp i røyk . men blei litt jobb. fin mulighet for å forbedre noen punkter å presse grensa litt mer på std WBX innmat
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #1934 på: august 18, 2014, 08:05:32 am » |
|
Hehe.. vi sto og kikket oppi motorrommet ditt, og da jeg sa at "dette blir dyrt" fikk jeg til svar fra sidemannen: Åneida, han lager alt sjæl.. "  Lykke til
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1935 på: august 18, 2014, 10:28:06 am » |
|
foreløpig budget er ca 6000.- så kan vi strekke wbx strikken litt til  da er målet 500 hjulhk 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #1936 på: august 18, 2014, 10:36:22 am » |
|
foreløpig budget er ca 6000.- så kan vi strekke wbx strikken litt til  da er målet 500 hjulhk   Det er alltid et høydepunkt å se bilen din på stripa Jørn og det var synd å se at du fikk problemer. Bakfra hørtes det ut som at noe skjedde temmelig tidlig i run`et med en skikkelig "BOMP" lyd før røyken kom litt lengre utpå. Mvh BB
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1937 på: august 18, 2014, 10:54:26 am » |
|
ja var liksom det siste jeg trodde skulle skje da.  lyden i bilen hørtes ut som en turboslange som hoppet av ...men det var det ikke  med nybygd slickshiftkasse, nye akser/ledd etc. men kassa og giringa ser ut til å funke OK. etter 1. run for å bare teste att ingen ting datt fra hverndre ,blei det litt knot med boost control. da jeg etter SCC i fjor kjørte ett par løp i trackday cup på grunntrykket 0,7 bar justerte opp trykket på sprutet til høyere settinger men rotet litt med talla for boost protection (200kpa vs 300kpa) så de 2 neste run'a gikk den i overboost på kun 1 bar og kutter da sprutet i mellom tiden hadde jeg kjørt litt mer opp på ladetrykket , så når boostprotection blei fixa gikk det litt over der jeg ville ligge. sammen med ratt rust og ei kort gira kassa gikk den veldig fort opp turtall på de først 7600+ O/min og 1,5+ bar blei kanskje litt mye for boble rådebolter  turtallsperre var på 7500
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1938 på: august 18, 2014, 11:11:23 am » |
|
og launch control som jeg begynt å sette opp er en stor belastning for motoren ...
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Solan
Supermedlem
    
Innlegg: 1237
Bosted: Bergen
Tar bussen (eller Bybanen) til jobb...
|
 |
« Svar #1939 på: august 18, 2014, 23:37:11 pm » |
|
Alltid moro å se racebussen din på stripa på SCC, Jørn. Og veldig betryggende (bl.a. for meg) å se at standard wbx-innmat tåler så mye trøkk! 
|
|
|
Loggført
|
'52 Typ 11c Boble ragtop '65 Typ 221 Mikrobuss 11W
RZR - Aircooled cars with attitude - Vi sponser Knasten! Medlem av Prosjekt SambOen og Dugnadsgjeng Hel Ved
Jeg har brukt mye penger på øl og gamle folkevogner. Resten har jeg sløst bort...
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1940 på: august 18, 2014, 23:44:54 pm » |
|
 kommer sterker tilbake. bussen blir nok mere dragrace preget fremover
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
pWolf
Supermedlem
    
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar
|
 |
« Svar #1941 på: august 18, 2014, 23:51:24 pm » |
|
 kommer sterker tilbake. bussen blir nok mere dragrace preget fremover Det kan vi like  tror det er fjerde året jeg har stått på SCC å glodd baki denne bilen, går alltid fra med et smil om munnen 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
MortenN
Juniormedlem
 
Innlegg: 97
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #1942 på: august 19, 2014, 14:40:18 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
1967 Karmann Ghia Cab x - 1974 1303s "Greenbug"
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1943 på: september 06, 2014, 23:07:32 pm » |
|
liten update fikk endelig rivd ut motor og fikk litt tid å se på over katastrofeområdet i dag  foreløpig konklusjon er rådebolt som er ryki tvert av ny rekord i skrapmetall etter ras. MEN de viktigste tingene(som hadde noe verdi har overlevd) tørrsumppumpe kamdrev og kinaturboen ser uskadet ut. ny blokk er så å si ferdig med råder , mangler bare lagersett så så går ny shortblokk sammen gravd dypt i lommene nå og investert i ARP bolter kommer til å ha teflonbuttons på utsiden av klips til krysspinnen også ligger i rute til å rekke kjula i slutten av september.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
RZR-Andy
Supermedlem
    
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen
www.regenstadt.com
|
 |
« Svar #1944 på: september 07, 2014, 02:09:59 am » |
|
Det ser ut som et solid ras ja! Ser frem til å se dette klart igjen - fikk desverre bare sett første run på SCC mot Berger. Uansett gjør det alltid verdt turen til SCC!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #1945 på: september 07, 2014, 09:43:51 am » |
|
Shit! Dine bilder viser hvorfor man ikke skal spare på råder og rådebolter. Ryker dem så blir det dyrt. Takk for at du deler Jørn! Jeg håper virkelig at rekker å bli med til Kjula i slutten av september.
Mvh BB
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Jærva
|
 |
« Svar #1946 på: september 07, 2014, 19:35:05 pm » |
|
Programleder er Jørn og deltaker er WBX-motor i programmet : Rådebolten røyk ut først. Da får vi se hva som er neste i WBX-en 
|
|
|
Loggført
|
Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!
Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
|
|
|
Der_Butzelmann
Supermedlem
    
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø
The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!
|
 |
« Svar #1947 på: september 10, 2014, 08:40:09 am » |
|
Ser ut som om du har gjort det veldig bra i motorras-konkurransen Jørn. Ai ai ai. Ser du skriver du mangler lagersett. Har en kompis som har noe KS sett til slipt WBX veiv, som kan være vanskelig å få tak i ellers, dersom det tilfeldigvis er det du trenger. Om du spesifiserer det du skal ha tak i, så kan jeg godt høre litt rundt i pølselandet for deg. Stau pau!  mvh Arild 
|
|
|
Loggført
|
-73 1303S WBX -69 Buggy, kort -91 T4 Multivan -04 Touran
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1948 på: september 10, 2014, 09:36:29 am » |
|
takk for tilbudet arild, men lager har ordnet seg 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Der_Butzelmann
Supermedlem
    
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø
The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!
|
 |
« Svar #1949 på: september 10, 2014, 10:21:50 am » |
|
takk for tilbudet arild, men lager har ordnet seg  Det høres bra ut. Da er vel den nye motoren oppstartferdig til helga?  mvh Arild 
|
|
|
Loggført
|
-73 1303S WBX -69 Buggy, kort -91 T4 Multivan -04 Touran
|
|
|
|