Filip/purity
Supermedlem
    
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo
|
 |
« på: januar 14, 2009, 15:26:35 pm » |
|
Jeg holder for tiden på å bygge/trimme en motor som skal inn i min 1302, og har sett diverse kopier av et skriv fra Møller hvor det står at VW i Tyskland godkjenner opptil X antall hester i forskjellige modeller av bobla. Men det jeg lurer på er om det faktisk er nødvendig med et eget skriv fra Møller når man skal godkjenne en effektøkning? For papirene som finnes er jo skrevet ut til forskjellige personer og modeller av boble.
Hvordan går en evt. frem for å få tak i noe slikt? Har noen i det hele tatt fått tak i det papiret fra Møller de siste årene?
Er også veldig interessert i å høre om noen har fått godkjent opptil 100 hester ved bruk av en av de kopiene som finnes.
|
|
|
Loggført
|
1967 1300 (solgt) 1971 1302 (solgt) 1967 1200
|
|
|
FreddyB
Supermedlem
    
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane
Toidi - men omvendt.
|
 |
« Svar #1 på: januar 14, 2009, 15:34:52 pm » |
|
Dette spurte du om i september, og fekk dette til svar:
"ring meg.
Mvh Lars Johansen, 95868832"
|
|
|
Loggført
|
Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
|
|
|
Filip/purity
Supermedlem
    
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo
|
 |
« Svar #2 på: januar 14, 2009, 15:40:11 pm » |
|
Joda, og jeg ringte han, men han hadde såvidt jeg husker "bare" de vanlige kopiene av gamle papirer som finnes rundtomkring. Det jeg lurer på her er ikke hvor slike papirer fås tak i, men om det er mulig/nødvendig å skaffe papirer direkte fra Møller, med mitt navn og min boblemodell nenvt.
|
|
« Siste redigering: januar 14, 2009, 15:43:35 pm av Filip/purity »
|
Loggført
|
1967 1300 (solgt) 1971 1302 (solgt) 1967 1200
|
|
|
ola
Seniormedlem
   
Innlegg: 282
Bosted: Stavanger
|
 |
« Svar #3 på: januar 14, 2009, 16:11:53 pm » |
|
hva med å spørre møller siden det er de som kan gi deg det?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
vwracer - Ola Linnerud
Seniormedlem
   
Innlegg: 252
Bosted: Lillestrøm
|
 |
« Svar #4 på: januar 14, 2009, 16:14:52 pm » |
|
ta kontakt med den lokale trafikk stasjonen, de har papiret allerede. Jeg trengte det ikke selv når jeg var i kontakt med Risløkka trafikkstasjon i Oslo.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
JTWE
Supermedlem
    
Innlegg: 2198
Bosted:
|
 |
« Svar #5 på: januar 14, 2009, 16:35:15 pm » |
|
Jeg fikk dette papiret når jeg henvendte meg til "teknisk godkjenning" eller noe sånt seksjonen hos Møller. Skrevet ut til mitt navn. Mener det er Tom Sagerud som står som avsender.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Filip/purity
Supermedlem
    
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo
|
 |
« Svar #6 på: januar 14, 2009, 16:51:09 pm » |
|
ta kontakt med den lokale trafikk stasjonen, de har papiret allerede. Jeg trengte det ikke selv når jeg var i kontakt med Risløkka trafikkstasjon i Oslo.
Ja jeg fikk noe slikt til svar når jeg henvendte meg til Vegvesenet, men tenkte jeg bare skulle sjekke om papiret er å få tak i enda. Det er jo ikke alltid folka der er så medgjørlige, så da er det greit å ha alle papirene i orden i tilfelle. Jeg fikk dette papiret når jeg henvendte meg til "teknisk godkjenning" eller noe sånt seksjonen hos Møller. Skrevet ut til mitt navn. Mener det er Tom Sagerud som står som avsender.
Tusen takk, skal se om jeg får tak i han eller den seksjonen når jeg kontakter Møller.
|
|
|
Loggført
|
1967 1300 (solgt) 1971 1302 (solgt) 1967 1200
|
|
|
Elliot
Supermedlem
    
Innlegg: 775
Bosted: AALESUND
Tlf 91160684
|
 |
« Svar #7 på: januar 14, 2009, 17:33:23 pm » |
|
Hei, det blir i tilfelle til en 1600 ccm/50 HK motor, hvis det er interessant. Utover dette må du nok få papirer fra f.eks TÜV i Tyskland el.l. mvh Tom Sagerud Typegodkjenning Harald A. Møller AS
Dette svaret fikk jeg fra Sagerud... er det forskjellsbehandling, eller har de slutta å sende ut slike papirer? Han svarte meg i sept. 2005.
|
|
|
Loggført
|
'57 T-2 Kombi '64 T-2 Doka (Castrol)
|
|
|
-Marius-
Supermedlem
    
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal
|
 |
« Svar #8 på: januar 14, 2009, 17:58:59 pm » |
|
Dette er jo 3 år siden. Min erfaring er at Møller er kjipe på slike skriv. Nei, det var mye bedre før 
|
|
|
Loggført
|
Mvh
Marius
|
|
|
Magnus LH
Seniormedlem
   
Innlegg: 356
Bosted: Kristiansand
|
 |
« Svar #9 på: januar 14, 2009, 19:17:37 pm » |
|
Jeg fikk dette papiret når jeg henvendte meg til "teknisk godkjenning" eller noe sånt seksjonen hos Møller. Skrevet ut til mitt navn. Mener det er Tom Sagerud som står som avsender.
"Typegodkjenning" heter avdelingen du tenker på Jørgen.  Da jeg kontaktet dem i sommer jobbet ikke Tom Sagerud der lenger. Husker dessverre ikke hvem som er sjefen der nå, men jeg fikk papirene mine på skivebremser og 1600 motor i 1300 av Kenneth Rombo Oddaker, og avdelingen kan f.eks. kontaktes på typegodkjenning@moller.no evt. 24 03 33 88 (sentralbord). De papirene jeg fikk da var ikke identiske med andre jeg har sett, så det kan virke som en kan påvirke ordlyden i dem etter hva en spør etter!? Magnus.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
T2-Vandal
Supermedlem
    
Innlegg: 672
Bosted: Nord-Fron
|
 |
« Svar #10 på: januar 15, 2009, 14:41:58 pm » |
|
Når alt dette er nevnt så lurer jeg på hva man kan få godkjent av HK i 77 T2....
|
|
|
Loggført
|
29 Chevrolet AC Phaeton 47 Farmall A 66 T1 70 T1 (German look) 78 Corvette sachs 380 77 T2 (Vandalbussen) 72 Eldorado cab 08 Alfa Romeo 159 Ti
|
|
|
JTWE
Supermedlem
    
Innlegg: 2198
Bosted:
|
 |
« Svar #11 på: januar 15, 2009, 14:43:12 pm » |
|
Hei, det blir i tilfelle til en 1600 ccm/50 HK motor, hvis det er interessant. Utover dette må du nok få papirer fra f.eks TÜV i Tyskland el.l. mvh Tom Sagerud Typegodkjenning Harald A. Møller AS
Dette svaret fikk jeg fra Sagerud... er det forskjellsbehandling, eller har de slutta å sende ut slike papirer? Han svarte meg i sept. 2005.
Jeg fikk dette brevet senere enn 2005. Men jeg skal ikke si helt sikkert at det er 100% likt som de tidligere, men mener bestemt at det er så godt som likt. Får ikke sjekket nå. Det skal sies at min bil er med kulebolt og jeg snakket vel om å bruke alt det "beste" av drivverkskomponenter fra sene bobler.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Even Kirknes
Supermedlem
    
Innlegg: 795
Bosted: Midt utpå ett jorde, i gamle Andebu kommume, nå Sandefjord
|
 |
« Svar #12 på: januar 15, 2009, 23:17:38 pm » |
|
Hei, det blir i tilfelle til en 1600 ccm/50 HK motor, hvis det er interessant. Utover dette må du nok få papirer fra f.eks TÜV i Tyskland el.l. mvh Tom Sagerud Typegodkjenning Harald A. Møller AS
Dette svaret fikk jeg fra Sagerud... er det forskjellsbehandling, eller har de slutta å sende ut slike papirer? Han svarte meg i sept. 2005.
Jeg fikk dette brevet senere enn 2005. Men jeg skal ikke si helt sikkert at det er 100% likt som de tidligere, men mener bestemt at det er så godt som likt. Får ikke sjekket nå. Det skal sies at min bil er med kulebolt og jeg snakket vel om å bruke alt det "beste" av drivverkskomponenter fra sene bobler. I de gamle papira gir ikke Møller noe 100hk garanti. Der står det at man kan øke 10-15%, men at de vet TUV strekker seg noe lengere og på 1303 er det 100hk og andre 90hk
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
JTWE
Supermedlem
    
Innlegg: 2198
Bosted:
|
 |
« Svar #13 på: januar 15, 2009, 23:22:51 pm » |
|
Det er korrekt som tidligere nevnt i andre tråder. Ingen garanti, men det har jo en signaleffekt om ikke annet...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|