mai 05, 2025, 22:10:44 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Forgasser  (Lest 2261 ganger)
Bj?rn
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum


- 1303 -


Vis profil
« på: januar 31, 2009, 23:37:31 pm »

Driver å ser litt på forgasseren her.. 34pict forgasser til 1600..

Lurer da litt på hvordan den skal være når den er "kald" med tanke på choken.

Legger ved bilde, og lurer på hvordan stilling som er riktig, når kald.
Håper dett ble forståelig  Osteaktig



mvh Bjørn


* Gasser 1.jpg (54.97 KB, 800x600 - vist 144 ganger.)

* gasser 2.jpg (55.15 KB, 800x600 - vist 133 ganger.)
Loggført

Keep it cool, keep it oldschool!
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #1 på: januar 31, 2009, 23:40:47 pm »

Den skal ikke sålangt som på første bilde, det er ikke meningen, såvidt meg kjent
Det er kun de "trappetrinnene" som skal benyttes
Loggført

Bj?rn
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum


- 1303 -


Vis profil
« Svar #2 på: januar 31, 2009, 23:43:18 pm »

Den skal ikke sålangt som på første bilde, det er ikke meningen, såvidt meg kjent
Det er kun de "trappetrinnene" som skal benyttes

Oki =)
Så den skal stå på første trinnet når kald  Glad
og så hopper den nedover når spiralfjøra varmes   Osteaktig
Loggført

Keep it cool, keep it oldschool!
Einic
Supermedlem
*****
Innlegg: 773
Bosted: Røyken



Vis profil
« Svar #3 på: februar 01, 2009, 16:05:21 pm »

Det er et merke på bimetallokket som skal stå ved tilsvarende merke på forgasserhuset.
Dette er grunninnstilling, prøv å regulere litt etter "gefuhl". Grunninnstilling fungerer i de fleste tilfeller.
Det er bare elektrisk element som tar choken av, så sjekk at denne fumgerer. Skal gå helt av etter noen minutter. (Avhengig av lufttemp.)
Loggført
Bj?rn
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum


- 1303 -


Vis profil
« Svar #4 på: februar 01, 2009, 18:01:54 pm »

Takker for svar =)

Lite spørsmål til, angående innstillinger..
På bilde: skrue nr 2. skal skrus helt inn, og 2-3 omdreininger ut igjen.
Men nr 1 ?  Hæ


* gasser 3.jpg (18.22 KB, 435x327 - vist 213 ganger.)
Loggført

Keep it cool, keep it oldschool!
Bj?rn
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum


- 1303 -


Vis profil
« Svar #5 på: februar 01, 2009, 18:35:53 pm »

Tror jeg fant det Blunker
1-1.5 omd ut . Vi prøver og ser  Osteaktig
Loggført

Keep it cool, keep it oldschool!
Race-buggy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet


boblekameratene


Vis profil
« Svar #6 på: februar 01, 2009, 18:40:12 pm »

jeg har brukt denne beskrivelsen her:

http://www.msgulfcoastvwclub.org/TechPages/Tech4.html
Loggført

Race-buggy.
black bullet-59 boble
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #7 på: februar 01, 2009, 19:05:21 pm »

Jeg mener at jeg tok 3 omdreininger..


Her er det en oppskrift på 34 pict-3 gasser

* Forgasserjustering 34PICT-3.pdf (102.29 KB - lastet ned 118 ganger.)
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Bj?rn
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum


- 1303 -


Vis profil
« Svar #8 på: februar 01, 2009, 19:46:03 pm »

Jeg mener at jeg tok 3 omdreininger..


Her er det en oppskrift på 34 pict-3 gasser

Der ja  Blunker
Hadde den, men manglet bildet, og husket ikke hva som var CO2 skrue osv  Osteaktig

Men har fått satt på plass gasseren og justert litt. Den gikk ivartfall bedre når den var kald! (Bank i bordet)
Så fikk justert litt, og syns den hørtes litt sprekere ut på litt høyt turtall. Så skal ut og testkjøre etterpå Gliser

Blir vel litt mer justering utover tenker jeg  Blunker
Loggført

Keep it cool, keep it oldschool!
Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #9 på: februar 01, 2009, 22:14:59 pm »

Den skal ikke sålangt som på første bilde, det er ikke meningen, såvidt meg kjent
Det er kun de "trappetrinnene" som skal benyttes

Såvidt jeg vet, skal den så langt som på bildet.
Loggført
JFP
Supermedlem
*****
Innlegg: 967
Bosted: Bærum



Vis profil
« Svar #10 på: februar 02, 2009, 10:48:34 am »

Solex 34 PICT 3 og tomgangsjustering er teknikkens seier over mennesket!

Min erfaring er at det er lett å stille blandingen for mager. Det er viktig å skru inn Air Correction Valve (CO2-skruen, den minste) slik at tomgangen dropper litt 20-50 RPM, ellers får den for mye luft.

Fra http://www.aircooled.net/gnrlsite/resource/articles/jetting.htm:

"Air Corrector Jet: The air jet jets AIR, not fuel! So, if you want to lean it out, you go BIGGER on the air jet, and smaller on the air jet if you want to richen it up!"

Ellers er denne grei å lese: http://www.vw-resource.com/34pict3.html#carb
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!