FreddyB
Supermedlem
    
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane
Toidi - men omvendt.
|
 |
« Svar #90 på: februar 08, 2009, 14:52:54 pm » |
|
Ta heller av støtfangerhornene og bare ha en clean fanger...
Hva med å la det være akkurat slik det er? Er ikke alltid helt på trynet det lr  Amen! Sjølv om vi nok sikkert ikkje snakkar om heilt det samme likevel.. 
|
|
|
Loggført
|
Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
|
|
|
laksen
Medlem
  
Innlegg: 101
Bosted: Sør-Odal
|
 |
« Svar #91 på: februar 08, 2009, 17:17:07 pm » |
|
Å sette luft på denne bilen er til å gråte av. Mangel på respekt.
Provosert? Bra. Min personlige mening.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
LOBO
Supermedlem
    
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
 |
« Svar #92 på: februar 08, 2009, 19:13:51 pm » |
|
Å sette luft på denne bilen er til å gråte av. Mangel på respekt.
Provosert? Bra. Min personlige mening.
Hehe tror ikke det er mange av oss som senker som gidder å la seg provosere av slikt tullsnakk 
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
laksen
Medlem
  
Innlegg: 101
Bosted: Sør-Odal
|
 |
« Svar #93 på: februar 08, 2009, 19:41:29 pm » |
|
Å sette luft på denne bilen er til å gråte av. Mangel på respekt.
Provosert? Bra. Min personlige mening.
Hehe tror ikke det er mange av oss som senker som gidder å la seg provosere av slikt tullsnakk  Aldri sagt noe galt om å senke. Senk så mye dere vil, men å ødelegge en slik bil med romfartsteknologi blir bare helt feil...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
kammiz
Supermedlem
    
Innlegg: 702
Bosted: Oslo
Slammed Stockers Crew
|
 |
« Svar #94 på: februar 08, 2009, 23:04:10 pm » |
|
Aldri sagt noe galt om å senke. Senk så mye dere vil, men å ødelegge en slik bil med romfartsteknologi blir bare helt feil...
hva mener du med "å ødelegge" ?
|
|
|
Loggført
|
Thomas Kamrud Jahnsen Tveita, Oslo
|
|
|
JS
Supermedlem
    
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad
|
 |
« Svar #95 på: februar 08, 2009, 23:17:34 pm » |
|
Lykke til med senkingen, men jeg tror ikke du vil angre på å vente med å installere air ride til du har fått såpass peiling at du skjønner hva det egentlig innebærer. Senk bilen, sett på noen kule felger og KJØR med den i en sesong eller to.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Mr. Empiboy
Supermedlem
    
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!
|
 |
« Svar #96 på: februar 08, 2009, 23:52:03 pm » |
|
Hmmm. Personlig synes jeg ikke senking "ødeleger" en bil. Som oftest blir det bare byttet deler ved en slik jobb. Unntaket er vel slike IDIOTER som meg selv! Jeg presterte å sveise inn avix adjusters i den orginale forstillinga til bobla mi. Og nå skal jeg ha på en annen, nybygd forstilling. Mindre gjennomtenkt.
Et tipps er vel å alltid ta vare på de delene man plukker av, slik at bilen kan settes samen igjen som en orginalbil med de riktige orginale delene hvis man senere skulle angre seg. Problemet med dette igjen er at bilene ofte skifter eier, med det resultetet at den nye eieren velger hva han vil ha med av de orginale delene. Etter at dette har gjentatt seg noen ganger er som oftest sjansen for å kunne sette bilen tilbake til orginalstand med de orginale delene til bilen blåst. Dette sier jeg som en customfan, men med stor respekt for vellholdte orginalbiler. Jeg mener at man bør tenke seg om både 10 og 15 ganger før man gjør store inngrep i en slik bil. Blir aldri flere av disse.
|
|
|
Loggført
|
Se nøye på det jeg skriver. Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
|
|
|
Rune
Seniormedlem
   
Innlegg: 463
Bosted: Hamar
Tlf: 97753310
|
 |
« Svar #97 på: februar 08, 2009, 23:54:31 pm » |
|
Godt sagt, faktisk......
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Vestbakken
Nybegynner

Innlegg: 19
Bosted: Kongsvinger/Gjøvik
|
 |
« Svar #98 på: februar 08, 2009, 23:56:10 pm » |
|
Lykke til med senkingen, men jeg tror ikke du vil angre på å vente med å installere air ride til du har fått såpass peiling at du skjønner hva det egentlig innebærer. Senk bilen, sett på noen kule felger og KJØR med den i en sesong eller to.
word!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Oval57
Supermedlem
    
Innlegg: 3011
Bosted: Lier
Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.
|
 |
« Svar #99 på: februar 08, 2009, 23:56:51 pm » |
|
Hmmm. Personlig synes jeg ikke senking "ødeleger" en bil. Som oftest blir det bare byttet deler ved en slik jobb. Unntaket er vel slike IDIOTER som meg selv! Jeg presterte å sveise inn avix adjusters i den orginale forstillinga til bobla mi. Og nå skal jeg ha på en annen, nybygd forstilling. Mindre gjennomtenkt.
Et tipps er vel å alltid ta vare på de delene man plukker av, slik at bilen kan settes samen igjen som en orginalbil med de riktige orginale delene hvis man senere skulle angre seg. Problemet med dette igjen er at bilene ofte skifter eier, med det resultetet at den nye eieren velger hva han vil ha med av de orginale delene. Etter at dette har gjentatt seg noen ganger er som oftest sjansen for å kunne sette bilen tilbake til orginalstand med de orginale delene til bilen blåst. Dette sier jeg som en customfan, men med stor respekt for vellholdte orginalbiler. Jeg mener at man bør tenke seg om både 10 og 15 ganger før man gjør store inngrep i en slik bil. Blir aldri flere av disse.

|
|
|
Loggført
|
*Paradise road* Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.comTlf. 900 13 764 Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer. Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har noe du vil selge.
|
|
|
Splitboy
|
 |
« Svar #100 på: februar 09, 2009, 00:06:51 am » |
|
Veldig fin bil du har fått deg! Gratulerer! Min anbefaling ville være å først få bilen kjørbar, registrert og pålitelig....så kan du etterpå se om du vil/ser at du klarer å gå for litt mer "crazy" ting. Men det enkleste er ofte det beste... 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Mr. Empiboy
Supermedlem
    
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!
|
 |
« Svar #101 på: februar 09, 2009, 00:32:38 am » |
|
Godt sagt, faktisk......
Jeg har lært av en annen her på forumet at det kan være lurt å tenke før man skriver, ikke motsat. Foreløpig synes jeg dette funker bra  Blir liksom litt mindre "greier" ut av det jeg skriver....
|
|
|
Loggført
|
Se nøye på det jeg skriver. Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
|
|
|
kammiz
Supermedlem
    
Innlegg: 702
Bosted: Oslo
Slammed Stockers Crew
|
 |
« Svar #102 på: februar 09, 2009, 12:18:23 pm » |
|
Hmmm. Personlig synes jeg ikke senking "ødeleger" en bil. Som oftest blir det bare byttet deler ved en slik jobb. Unntaket er vel slike IDIOTER som meg selv! Jeg presterte å sveise inn avix adjusters i den orginale forstillinga til bobla mi. Og nå skal jeg ha på en annen, nybygd forstilling. Mindre gjennomtenkt.
Et tipps er vel å alltid ta vare på de delene man plukker av, slik at bilen kan settes samen igjen som en orginalbil med de riktige orginale delene hvis man senere skulle angre seg. Problemet med dette igjen er at bilene ofte skifter eier, med det resultetet at den nye eieren velger hva han vil ha med av de orginale delene. Etter at dette har gjentatt seg noen ganger er som oftest sjansen for å kunne sette bilen tilbake til orginalstand med de orginale delene til bilen blåst. Dette sier jeg som en customfan, men med stor respekt for vellholdte orginalbiler. Jeg mener at man bør tenke seg om både 10 og 15 ganger før man gjør store inngrep i en slik bil. Blir aldri flere av disse.
en forutsetning HVIS jeg noen gang skal selge denne, er at kjøperen vet hva han kjøper, dvs, at han vet at dette er en bil med historie og sjel. selger ikke noe slikt til noen som ikke kjøper med hjertet. utover det, som jeg har sagt skal alt være reverserbart, det er ihvertfall utgangspunktet. som du sier, det kan være mer jobb enn man tror, men de problemene tar jeg når de kommer.
|
|
|
Loggført
|
Thomas Kamrud Jahnsen Tveita, Oslo
|
|
|
kammiz
Supermedlem
    
Innlegg: 702
Bosted: Oslo
Slammed Stockers Crew
|
 |
« Svar #103 på: februar 09, 2009, 12:19:24 pm » |
|
Veldig fin bil du har fått deg! Gratulerer! Min anbefaling ville være å først få bilen kjørbar, registrert og pålitelig....så kan du etterpå se om du vil/ser at du klarer å gå for litt mer "crazy" ting. Men det enkleste er ofte det beste...  bilen er registrert, men kjørbar og pålitelig har jeg enda ikke fått bekreftet. venter på nytt batteri fra tors batterier.
|
|
|
Loggført
|
Thomas Kamrud Jahnsen Tveita, Oslo
|
|
|
kammiz
Supermedlem
    
Innlegg: 702
Bosted: Oslo
Slammed Stockers Crew
|
 |
« Svar #104 på: februar 09, 2009, 12:21:35 pm » |
|
for å si det sånn, hvis jeg ønsker å senke bilen slik som dette med tilsvarende felgdimensjoner, uten luftsenk, hva må til:  kom gjerne med produktlinker osv. (jeg ønsker ikke å ha store dekk bak og små dekk foran. rullediameteren skal være den samme)
|
|
|
Loggført
|
Thomas Kamrud Jahnsen Tveita, Oslo
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #105 på: februar 09, 2009, 12:28:58 pm » |
|
For å senke sånn behøver du en senkeforstilling til 1700 kroner... thats it!
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
tmatre
Supermedlem
    
Innlegg: 878
Bosted: Rogaland - Klepp
|
 |
« Svar #106 på: februar 09, 2009, 13:17:24 pm » |
|
Dekk dimmensjon: Jeg kjører med 165 "ballong" dekk både bak og framme på 356 felger Skraper litt i skjermene framme nå, så jeg må få en lavere profil, Vil helst ikke ha smalere dekk framme Ellers bare puma forstilling (og senket bak seff, husker ikke hvor mye)  Du kan jo leke litt med denne: http://www.miata.net/garage/tirecalc.htmlOg dekkonline har mye dekk i listen Jeg vurderer 185/55 eller 165/65 som er omtrent samme omkrets Er ikke så bra å gå med i omkrets bak heller.. har nå turtall nok på langtur :-) Fet bil den der sorte, har kjøpt meg slike speil jeg også (Repro, hadde ikke råd til orignale)
|
|
|
Loggført
|
"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
|
|
|
Eivind E
Supermedlem
    
Innlegg: 529
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #107 på: februar 09, 2009, 13:30:17 pm » |
|
for å si det sånn, hvis jeg ønsker å senke bilen slik som dette med tilsvarende felgdimensjoner
Da må du ha enten puma eller csp forstilling, puma er billig og csp er dobbelt så dyrt, men visstnok noe bedre. Felgene er Empi sprintstar replica går jeg ut fra, og koster vel rundt seks tusen for et sett. Bak trenger du ikke kjøpe noe for å senke.
|
|
|
Loggført
|
65 Karmann Ghia @ 2332 66 1300 @ 1914 72 Doka @ 2.4
|
|
|
laksen
Medlem
  
Innlegg: 101
Bosted: Sør-Odal
|
 |
« Svar #108 på: februar 09, 2009, 14:18:24 pm » |
|
Empiboy: SÅ enig! Trengs ikke noe mer enn en puma her. Er du ikke fornøyd med det får du klemme på med dropspindler. Jeg betaler deg heller dobbelt så mye som du ga for bilen bare for å slippe å se bagger på den. Er virkelig ikke meningen å være en tosk som skal si noe om noe jeg ikke har noe med, men jeg vil bare hindre deg i å gjøre noe du angrer på senere. (mye "noe" i en setning  ) Lover deg.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
kammiz
Supermedlem
    
Innlegg: 702
Bosted: Oslo
Slammed Stockers Crew
|
 |
« Svar #109 på: februar 09, 2009, 14:22:54 pm » |
|
spørs om det ikke blir puma eller csp i første omgang da, rett og slett pga kostnaden og arbeidet. hehe.
men hvorfor er csp så mye dyrere da?
|
|
|
Loggført
|
Thomas Kamrud Jahnsen Tveita, Oslo
|
|
|
holmsen
Supermedlem
    
Innlegg: 2440
Bosted: oslo
|
 |
« Svar #110 på: februar 09, 2009, 14:24:34 pm » |
|
Kvalitet koster gjerne litt ekstra.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #111 på: februar 09, 2009, 14:43:55 pm » |
|
...hvis den ene ikke var dyrere enn den andre så hadde det vært mye vanskeligere å finne ut hvem som var best ikke sant?
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
LOBO
Supermedlem
    
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
 |
« Svar #112 på: februar 09, 2009, 15:04:23 pm » |
|
for å si det sånn, hvis jeg ønsker å senke bilen slik som dette med tilsvarende felgdimensjoner, uten luftsenk, hva må til:
kom gjerne med produktlinker osv. (jeg ønsker ikke å ha store dekk bak og små dekk foran. rullediameteren skal være den samme)
Den der har nok en moderat smalna forstilling. Sprintstar bygger litt ut, så med orginal bredde på forstillinga vil felgene være nesten kant i kant med skjermene. Tipper opsettet på den der er 2" smalna puma og 1 hakk i rompa. Noe i den dur. Ikke noe hokus pokus, og det koster ikke mye
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
kammiz
Supermedlem
    
Innlegg: 702
Bosted: Oslo
Slammed Stockers Crew
|
 |
« Svar #113 på: februar 09, 2009, 15:51:57 pm » |
|
...hvis den ene ikke var dyrere enn den andre så hadde det vært mye vanskeligere å finne ut hvem som var best ikke sant?
nettopp... derfor jeg lurer på hva forskjellen er. om noen faktisk har erfart forskjellen eller lignende.
|
|
|
Loggført
|
Thomas Kamrud Jahnsen Tveita, Oslo
|
|
|
kammiz
Supermedlem
    
Innlegg: 702
Bosted: Oslo
Slammed Stockers Crew
|
 |
« Svar #114 på: februar 09, 2009, 15:53:09 pm » |
|
Den der har nok en moderat smalna forstilling. Sprintstar bygger litt ut, så med orginal bredde på forstillinga vil felgene være nesten kant i kant med skjermene. Tipper opsettet på den der er 2" smalna puma og 1 hakk i rompa. Noe i den dur. Ikke noe hokus pokus, og det koster ikke mye finnes det noen "oppskrift" på ultimat plassering av hjul foran eller er det bare smak og behag? hvis jeg feks senker bilen med originale hjul og original bredde på forstilling, vil ikke det fungere?
|
|
|
Loggført
|
Thomas Kamrud Jahnsen Tveita, Oslo
|
|
|
FreddyB
Supermedlem
    
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane
Toidi - men omvendt.
|
 |
« Svar #115 på: februar 09, 2009, 15:55:02 pm » |
|
Det vil fungere, men du må då senke moderat.. Men du slepp å ha to hjul plassert langt inn under bilen! Berre fordelar, spør du meg..
|
|
|
Loggført
|
Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
|
|
|
Espen/VW54
Supermedlem
    
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)
|
 |
« Svar #116 på: februar 09, 2009, 16:00:24 pm » |
|
Dette er senk med puma og spindler, men med skivebremser. Puman er korta inn 2". Er egentlig ingen fasit for hva du skal bruke, da det hele kommer ann på bremser, felger og hvor mye senk du vil ha.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #117 på: februar 09, 2009, 16:04:32 pm » |
|
I tillegg spiller forskjermene inn.. oval før 56 (eller er det 55?) har dypere hjulbuer og ser mer senket ut.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
kammiz
Supermedlem
    
Innlegg: 702
Bosted: Oslo
Slammed Stockers Crew
|
 |
« Svar #118 på: februar 09, 2009, 16:14:19 pm » |
|
Dette er senk med puma og spindler, men med skivebremser. Puman er korta inn 2". Er egentlig ingen fasit for hva du skal bruke, da det hele kommer ann på bremser, felger og hvor mye senk du vil ha.
meget pen bil og med riktig felger, men jeg har egentlig lyst til å ha hjula litt lengre inn under buen. skjønner at da må man ha kort inn forstilling litt mer foran, men hva med bak? får man kanskje ikke fuchs lenger inn bak eller finnes de med riktigere et? å bytte ut bremser er vel uaktuelt. bilen bygges for å være pen, ikke noe mer. hehe.
|
|
|
Loggført
|
Thomas Kamrud Jahnsen Tveita, Oslo
|
|
|
kammiz
Supermedlem
    
Innlegg: 702
Bosted: Oslo
Slammed Stockers Crew
|
 |
« Svar #119 på: februar 09, 2009, 16:15:31 pm » |
|
I tillegg spiller forskjermene inn.. oval før 56 (eller er det 55?) har dypere hjulbuer og ser mer senket ut.
slik jeg forstår det har jeg ikke tidsriktige skjermer. kan noen bekrefte/avkrefte det?
|
|
|
Loggført
|
Thomas Kamrud Jahnsen Tveita, Oslo
|
|
|
|