EspenX
Supermedlem
    
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo
Praise the raised
|
 |
« Svar #30 på: mars 20, 2010, 20:30:49 pm » |
|
Blir spennende å se hvordan motoren din blir Øyvind! Hvis motorplanene fortsatt de samme som i første post, så er det en ganske tilsvarende Ole Brumm-motor jeg også håper på, men min 2110 blir med hyllevare-kam, JMR-topper og 40mm gassere (og full flow, oljesump, python). Nå er det ikke akkurat noen baneracere vi får, men det kunne vært gøy med en liten 2110 vs 2110-konkurranse på SCC. SCC-bussen ville definitivt kledd det USB-klistremerket 
|
|
|
Loggført
|
1969 Militær-buss 
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #31 på: april 26, 2010, 13:50:10 pm » |
|
Her går oppdateringene i rykk og napp  Motoren sitter nå i bussen og blir klargjort for oppstart. Det som gjenstår er å legge opp oljefilter/kjøling og litt elektrisk. Bygger nå om til vekselstrøm. Motorfestet bak måtte bygges om litt siden uttaket fra oljepumpen gikk rett i det ene festet til blokka. Glemte selvsagt å ta bilde av dette... men synes så vidt på det ene under her. Ellers er det ikke så mye hokus-pokus, 48 Dellorto DRLA, Flamethrower fordeler og coil, CSP Python grenrør, CSP varmepotter. Earl`s AN koblinger i svart og stålomspunnede slager.
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
Paasan
Supermedlem
    
Innlegg: 602
Bosted: Oslo
Frøkna
|
 |
« Svar #32 på: april 26, 2010, 14:21:48 pm » |
|
Nå er det ikke akkurat noen baneracere vi får, men det kunne vært gøy med en liten 2110 vs 2110-konkurranse på SCC. SCC-bussen ville definitivt kledd det USB-klistremerket  [/quote] Synes jeg aner en liten utfordring her jeg  Flere som blir invitert på stripedans  Blir moro på Scc
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #33 på: april 26, 2010, 14:24:30 pm » |
|
Kul motor! Fargen er brun og eksosen er python! Lurer på hvor fort den går 
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Jee
|
 |
« Svar #34 på: april 26, 2010, 23:24:27 pm » |
|
Feel free til å kommentere hva som er gjort Erik, og hvorfor hvis du føler for det)
Ikke mye å legge til. Motoreffekt og karakter blir bestemt av JPM's, og CSP's produkter. Og må sies være en motsetning til det som normalt blir snekret sammen. Få som tenker på kjørbarhet..  Delene i denne motoren var veldig bra. Trengte lite eller ingen korrigeringer, Kun finpuss av lager/oljekanaler. Og klarering råder og kam. Blir et spennende konsept med lavt fjærtrykk, alu.støtstenger og kun (Porsche) swivel-feet ventiljusterskruer mot ventilene, Ingen lashcaps. Blir litt som i budget dagene på 90 tallet  Gleder meg til bremsetall på hvilke turtall. Om du finner ut at du vil lenger opp i registeret ville jeg gått for et sett H-beams. Mye stål i de Scat rådene.. skriker egentlig etter å få litt tvangsforing 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #35 på: april 28, 2010, 22:53:01 pm » |
|
Gleder meg til bremsetall jeg også  Forhåpentligvis blir det et en tur på rullene i Finland! Har fått på plass det meste av oljesystemet. Mangler bare å feste termostat og feste slangene noen steder.
 DSC02929_web.jpg (157.49 KB. 800x536 - vist 472 ganger.) Oljekjøleren har jeg plassert under gulvet til lasterommet. Hadde ønsket meg at den skulle stå 90grader vridd i forhold til slik den står nå, for å få bedre luftstrøm rundt ribbene, men det gikk ikke uten veldig mye knot. Det får bli en annen gang hvis kjølingen ikke er god nok. Noe jeg tror den ikke er 
 DSC02931_web.jpg (130.09 KB. 800x536 - vist 502 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #36 på: mai 02, 2010, 21:33:04 pm » |
|
Oppstart i dag! Fyra med en gang og kammen ble innkjørt etter alle kunstens regler i 20min. Virker frisk og fin  Gleder meg til å få prøvd den!
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
Lars Bratteng
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 1156
Bosted: Son -Oslo Fjorden Perle
Senkepøbel
|
 |
« Svar #37 på: mai 02, 2010, 22:13:24 pm » |
|
Så bra det blir, Er litt missunelig på den motoren, Dritt motoren min skulle sett sånn ut, men den går i hvertfall. (Bli bedre neste år)
Ses vi på Kafruto med bussene våres på Onsdag da eller?
|
|
|
Loggført
|
Kjør Hardt Kjørt Stil, Kjør Turbo Boble Bil
79 - T2 Ratlooker Doka -Solgt 93 - T4 Ratlooker Multivan - Solgt 68 - T1 RatLooker med snurre
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #38 på: mai 02, 2010, 22:46:07 pm » |
|
Stilig Berger. Gleder meg til å høre lyden og se noen tall.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
 |
« Svar #39 på: mai 05, 2010, 23:46:28 pm » |
|
Takk for titten Berger. Er temmelig misunerlig på motoren din ;-)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lars Bratteng
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 1156
Bosted: Son -Oslo Fjorden Perle
Senkepøbel
|
 |
« Svar #40 på: mai 05, 2010, 23:54:53 pm » |
|
Enig med Eivind, Synes den motoren skulle vært skrudd rett over i min buss
|
|
|
Loggført
|
Kjør Hardt Kjørt Stil, Kjør Turbo Boble Bil
79 - T2 Ratlooker Doka -Solgt 93 - T4 Ratlooker Multivan - Solgt 68 - T1 RatLooker med snurre
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #41 på: mai 06, 2010, 00:05:56 am » |
|
Flott å se bilen på veien med ny motor. Litt justering så blir det rett grymt. Takker for titten. @Lars, det er bare å starte å snekre
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #42 på: mai 06, 2010, 07:19:49 am » |
|
Takk takk  Gøy å endelig få kjørt litt med den. Trenger litt justering av forgassere ja, men det er godt drag i den og veldig fin å kjøre. Til uka blir det noen langturer tenker jeg. Må få noen timer på den før det bærer avsted til Finland 
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #43 på: juni 09, 2010, 21:28:14 pm » |
|
Her er bremsepapiret fra Dyno Day i Finland
 002.jpg (51.86 KB. 582x800 - vist 517 ganger.) Og timeslippen fra turen på stripa 
 001.jpg (49.36 KB. 582x800 - vist 461 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #45 på: juni 10, 2010, 09:29:22 am » |
|
Tøft. Kult å se litt papirer. Flott tid på stripa. Hørtes ut som en fin motor når du dro avgårde i går
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #46 på: juni 10, 2010, 09:45:38 am » |
|
Takk, takk  Godt fornøyd med motoren. Går bare bedre og bedre for hver dag!
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
Kenth
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 505
Bosted: horten
|
 |
« Svar #47 på: juni 10, 2010, 14:36:56 pm » |
|
Jeg vil også ha en sånn.... Kansje til vintern 
|
|
|
Loggført
|
68 T2 early bay
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #48 på: juni 10, 2010, 14:40:31 pm » |
|
Med 2,5 sec på 60 foten vil du nok klare å pusse endel på ET'n din. Når det gjelder hestene så må du huske at klistremerke trim funker bare på veien (ikke på dyno).
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
|