VW 612 RS
Seniormedlem
   
Innlegg: 486
Bosted: Klæbu
VW 612 RS
|
 |
« Svar #60 på: mars 04, 2012, 11:59:28 am » |
|
Ja, Arild. Hører rykter om at det skjer noe her nå. Må få blåst liv i tråden din her :-)
|
|
|
Loggført
|
- Audi S6 -97 avant - Audi A4 -97 1.8TQ avant - VW 412/6 -74 (3,0/930) - VW 1303 -74 (2,9/901) - Chevy van (Tiara Presidential) - 92 G20 5,7 bensin
|
|
|
Hulken
Supermedlem
    
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
 |
« Svar #61 på: mars 11, 2012, 18:44:55 pm » |
|
Nå skjer det ting igjen ja, bilen fant igjen bakken for første gang på nesten to år sist uke. Nå er den transportert avgårde for oppretting, og sannsynligvis lakkering også. Har også vært i kontakt med teknisk hos Statens Vegvesen angående godkjenning av endring på bremser på bilen. Tanken er og bruke Porsche Boxster calipere og skiver. Det er 4-stemplet foran og bak, med 298x24mm skiver foran og 290x20mm skiver bak - ventilerte selvsagt.
 DSC_0171.JPG (121.2 KB. 775x519 - vist 525 ganger.) Ute og lufter seg for første gang på lenge.
 DSC_0170.JPG (123.17 KB. 770x515 - vist 629 ganger.) Liker stuket, har fått på mindre dekk foran slik at det ikke skal subbe i skjermer.
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
TURBO
Gjest
|
 |
« Svar #62 på: mars 11, 2012, 19:05:53 pm » |
|
Fy feite,herlig bil,ikke akkurat noe man ser mange av.Skikkelig "bøllete".Gromt 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hulken
Supermedlem
    
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
 |
« Svar #63 på: mars 11, 2012, 19:21:36 pm » |
|
Lurer på om en sånn hadde passet bra på motorlokket??
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
ghia69
Supermedlem
    
Innlegg: 635
Bosted: Bodø
Ghian min
|
 |
« Svar #64 på: mars 31, 2012, 09:07:53 am » |
|
Nå skjer det ting igjen ja, bilen fant igjen bakken for første gang på nesten to år sist uke. Nå er den transportert avgårde for oppretting, og sannsynligvis lakkering også.
Har også vært i kontakt med teknisk hos Statens Vegvesen angående godkjenning av endring på bremser på bilen. Tanken er og bruke Porsche Boxster calipere og skiver. Det er 4-stemplet foran og bak, med 298x24mm skiver foran og 290x20mm skiver bak - ventilerte selvsagt.
[ Vedlegg ] Ute og lufter seg for første gang på lenge.
[ Vedlegg ] Liker stuket, har fått på mindre dekk foran slik at det ikke skal subbe i skjermer.
Hei. Du sier du har vært i kontakt med tilsynet ang bremser. Hvilke tilbakemeldinger har du fått? Hvilken løsning har du på bremsene foran ang adaptere til å feste caliperne?
ghia69
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hulken
Supermedlem
    
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
 |
« Svar #65 på: mars 31, 2012, 11:29:28 am » |
|
De var ikke avvisende i hvertfall, men jeg måtte sende skriftlig søknad (var i kontakt pr.tlf). Det vil i såfall bli komplette bremser fra Boxster inkl hovedpumpe. Utfordringen kan være at bakbremser låser før forbremser, men det lar seg ordne med en begrensningsventil. Adaptere blir lager lokalt her, vi har flere firmaer som leverer alu detaljer til bilbransjen. Alltids noen som har tid til et lite sideprosjekt der.
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
ghia69
Supermedlem
    
Innlegg: 635
Bosted: Bodø
Ghian min
|
 |
« Svar #66 på: mai 29, 2012, 17:11:08 pm » |
|
Hva med å bruke en bremsesylinder fra Porsche 944? Disse kommer i variant med to størrelser på sylinderen i en hovedsylinder, 19mm og 23mm. Koble 23mm til bremsene foran, og 19mm til bremsene bak. Vil ikke dette fungere?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hulken
Supermedlem
    
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
 |
« Svar #67 på: mai 29, 2012, 19:44:47 pm » |
|
Tenker det blir pumpe fra 911 eller Boxster, så får jeg supplere med en justerbar trykkventil bortgjemt under baksetet eller noe sånt. Den skal bare brukes til og justere inn virkningen mellom foran og bak, så kan den låses der.
Ser ut som det blir (del)lakkering denne uka av bilen, så gjennstår det og få den gjennom pkk før den kan settes i drift igjen.
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
Hulken
Supermedlem
    
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
 |
« Svar #68 på: desember 31, 2012, 00:10:00 am » |
|
Nå skjer det litt igjen, nytt eksosanlegg ble handlet inn på ebay og montert.
 image.jpg (52.49 KB. 480x360 - vist 401 ganger.) Grenrør rustfritt
 image.jpg (29.77 KB. 360x270 - vist 394 ganger.) Montert på bil
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
Hulken
Supermedlem
    
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
 |
« Svar #69 på: desember 31, 2012, 17:33:26 pm » |
|
Fikk også på litt rustbeskyttelse på den nye forskjermen.
 image.jpg (84.78 KB. 640x480 - vist 363 ganger.)
 image.jpg (94.11 KB. 640x480 - vist 351 ganger.) Stod ute og sprayet 30. desember sent på kvelden, og det var varmegrader. Merkelig vintervær!
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
VW 612 RS
Seniormedlem
   
Innlegg: 486
Bosted: Klæbu
VW 612 RS
|
 |
« Svar #70 på: desember 31, 2012, 19:06:32 pm » |
|
Det var jammen på tiden med noen oppdateringer her du 
|
|
|
Loggført
|
- Audi S6 -97 avant - Audi A4 -97 1.8TQ avant - VW 412/6 -74 (3,0/930) - VW 1303 -74 (2,9/901) - Chevy van (Tiara Presidential) - 92 G20 5,7 bensin
|
|
|
Hulken
Supermedlem
    
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
 |
« Svar #71 på: desember 31, 2012, 19:58:58 pm » |
|
Kommer nok noe jevnt og trutt fremover nå....
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
Hulken
Supermedlem
    
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
 |
« Svar #72 på: januar 06, 2013, 01:26:55 am » |
|
Hva er det her tro?
 image.jpg (26.53 KB. 320x240 - vist 505 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
-Marius-
Supermedlem
    
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal
|
 |
« Svar #73 på: januar 06, 2013, 10:41:35 am » |
|
Svigermorsete? 
|
|
|
Loggført
|
Mvh
Marius
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #74 på: januar 06, 2013, 10:42:23 am » |
|
Hva er det her tro?
[ Vedlegg ]
En vinge. Og hvor kult hadde det ikke vært om den reiste seg opp fra 80 kmt 
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Hulken
Supermedlem
    
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
 |
« Svar #75 på: januar 06, 2013, 10:46:51 am » |
|
Vi får se om jeg får til det, alternativt blir den koblet på egen bryter. Sveisejobben gjøres ikke av meg, skal absolutt ikke ha æren for det!
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
Hulken
Supermedlem
    
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
 |
« Svar #76 på: januar 06, 2013, 10:55:34 am » |
|
Et bilde til....
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #77 på: januar 06, 2013, 11:31:08 am » |
|
Vi får se om jeg får til det, alternativt blir den koblet på egen bryter. Sveisejobben gjøres ikke av meg, skal absolutt ikke ha æren for det!
Ved nærmere ettertanke så hadde det kanskje vært bedre om du trigget vingen på oljetemp (såfremt du ikke skal ha en IC der) Det er jo nokså enkelt å få til med en ECU. Mvh BB
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
VW 612 RS
Seniormedlem
   
Innlegg: 486
Bosted: Klæbu
VW 612 RS
|
 |
« Svar #78 på: januar 06, 2013, 11:47:21 am » |
|
Så utrolig kult Arild. Ang hastig så må det vel finnes en eller annen speedsensor man får lest av hastighet med. Jeg skal høre med en nerd på jobben som er helt rå på bilektronikk. Skal ikke forundre meg om han ikke får til å lage en "burk" som løfter denne i 80 km/t eller når man vil.
|
|
|
Loggført
|
- Audi S6 -97 avant - Audi A4 -97 1.8TQ avant - VW 412/6 -74 (3,0/930) - VW 1303 -74 (2,9/901) - Chevy van (Tiara Presidential) - 92 G20 5,7 bensin
|
|
|
Hulken
Supermedlem
    
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
 |
« Svar #79 på: januar 06, 2013, 11:54:24 am » |
|
Så utrolig kult Arild. Ang hastig så må det vel finnes en eller annen speedsensor man får lest av hastighet med. Jeg skal høre med en nerd på jobben som er helt rå på bilektronikk. Skal ikke forundre meg om han ikke får til å lage en "burk" som løfter denne i 80 km/t eller når man vil.
Høres flott ut! Kikker litt på andre instrumenter til bilen, da blir det i såfall GPS speedometer...
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
Hulken
Supermedlem
    
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
 |
« Svar #80 på: januar 06, 2013, 11:55:47 am » |
|
Vi får se om jeg får til det, alternativt blir den koblet på egen bryter. Sveisejobben gjøres ikke av meg, skal absolutt ikke ha æren for det!
Ved nærmere ettertanke så hadde det kanskje vært bedre om du trigget vingen på oljetemp (såfremt du ikke skal ha en IC der) Det er jo nokså enkelt å få til med en ECU. Mvh BB Tenker etter hvert IC der, ev radiator for vann/luft IC.
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
Hulken
Supermedlem
    
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
 |
« Svar #81 på: januar 07, 2013, 17:50:53 pm » |
|
Da var vinterfelgene på plass....
 image.jpg (68.99 KB. 640x480 - vist 342 ganger.) Mange vil vel synes at og bytte ut telefonfelger med disse er dumt, men jeg liker dem! Ikke så "vanlige" som telefonfelgene heller.
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #82 på: januar 07, 2013, 18:57:34 pm » |
|
Vi får se om jeg får til det, alternativt blir den koblet på egen bryter. Sveisejobben gjøres ikke av meg, skal absolutt ikke ha æren for det!
Ved nærmere ettertanke så hadde det kanskje vært bedre om du trigget vingen på oljetemp (såfremt du ikke skal ha en IC der) Det er jo nokså enkelt å få til med en ECU. Mvh BB Tenker etter hvert IC der, ev radiator for vann/luft IC. Skal du ha IC der så er det vel ingen grunn for at vingen skal kunne felles ned da den trenger den luften den kan få.
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Hulken
Supermedlem
    
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
 |
« Svar #83 på: januar 07, 2013, 19:04:46 pm » |
|
Skal du ha IC der så er det vel ingen grunn for at vingen skal kunne felles ned da den trenger den luften den kan få. [/quote]
Da kan den jo trigges av tenninga, slik at den går opp når tenninga skrues på og ned når den skrues av....
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
Hulken
Supermedlem
    
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
 |
« Svar #84 på: januar 12, 2013, 00:50:50 am » |
|
Noen flere bilder av hybrid motorlokk..
 image.jpg (118.11 KB. 640x480 - vist 402 ganger.)
 image.jpg (109.33 KB. 640x480 - vist 346 ganger.)
 image.jpg (88.33 KB. 640x480 - vist 376 ganger.)
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
Hulken
Supermedlem
    
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
 |
« Svar #85 på: januar 12, 2013, 01:00:55 am » |
|
Noen som kjenner godt til variasjonene på de motoriserte spillerene som Porsche har. Jeg kjøpte (på impuls) luke og spoiler på ebay, fra to forskjellige selgere. Jeg vet at luka er fra 996, og mente også at spoileren er fra samme bil. Men det viser seg at det ikke er 100% match, spoileren er heldigvis litt mindre slik at det kan brukes som det er inntil videre. Se bildet, så ser dere hva som er problemet. Er det noen som kjenner til om det er tidlig og sen utgave av luke/spoiler på 996 for eksempel, eller noen som varen teori og hva og hvordan?
 image.jpg (125.91 KB. 640x480 - vist 356 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
RustyRat
Nybegynner

Innlegg: 21
Bosted: Gjøvik
rust is not a crime - paint is overrated
|
 |
« Svar #86 på: januar 12, 2013, 02:46:55 am » |
|
Godt og se at du aldri blir lei gamle vw's Arild Og det der ser rett og slett FETT ut!!!! Gleder meg til å se hva sluttresultatet blir Jeg var forøvrig liten tass som diltet etter pappa på treff back-in-the-days, hehe og husker godt da Hulk-bobla var nybygd!!
|
|
|
Loggført
|
old bugs never die
1967 vw Rusty 1986 Golf Cab 1996 Audi A4 Avant stanced
Low is a lifestyle
|
|
|
Hulken
Supermedlem
    
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
 |
« Svar #87 på: januar 12, 2013, 10:10:08 am » |
|
Takk skal du ha, det blir nok bra til slutt!? Du er jo foresten bare en liten tass fortsatt - som har blitt eldre.  Skulle hatt litt mere tid, men det går da sakte fremover. Handlet inn en pose med bolter her om dagen, titanbolter. Ebay er skummelt sånn, bare noen få trykk så er man plutselig noen deler rikere og kroner fattigere.....
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
Jærva
|
 |
« Svar #88 på: januar 12, 2013, 16:42:02 pm » |
|
Vi får se om jeg får til det, alternativt blir den koblet på egen bryter. Sveisejobben gjøres ikke av meg, skal absolutt ikke ha æren for det!
Om du vil få til at den går opp ved en viss hastighet, så vet jeg hvordan du skal ordne det Arild. Ække SÅ avansert greie å få til..  Litt vanskelig å se ut fra bildet, men det ser ut som om "luka" di er fra 993, mens spoiler er fra 996  Ellers pleier Porsche å ha bra med delenummer på delene sine.. Her er sprengskisse av 993-luka :
|
Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!
Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
|
|
|
Hulken
Supermedlem
    
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
 |
« Svar #89 på: januar 12, 2013, 18:03:35 pm » |
|
Luka ble solgt som 996, men det kan jo hende det var feil. Finnes det delekataloger på nett Roar?
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
|