VW 612 RS
Seniormedlem
   
Innlegg: 486
Bosted: Klæbu
VW 612 RS
|
 |
« Svar #90 på: januar 12, 2013, 18:09:17 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
- Audi S6 -97 avant - Audi A4 -97 1.8TQ avant - VW 412/6 -74 (3,0/930) - VW 1303 -74 (2,9/901) - Chevy van (Tiara Presidential) - 92 G20 5,7 bensin
|
|
|
Hulken
Supermedlem
    
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
 |
« Svar #91 på: januar 12, 2013, 18:24:51 pm » |
|
Godt med Porsche ekspertisen i blant oss!
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
Hulken
Supermedlem
    
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
 |
« Svar #92 på: januar 13, 2013, 20:10:57 pm » |
|
Vi får se om jeg får til det, alternativt blir den koblet på egen bryter. Sveisejobben gjøres ikke av meg, skal absolutt ikke ha æren for det!
Om du vil få til at den går opp ved en viss hastighet, så vet jeg hvordan du skal ordne det Arild. Ække SÅ avansert greie å få til..  Litt vanskelig å se ut fra bildet, men det ser ut som om "luka" di er fra 993, mens spoiler er fra 996  Ellers pleier Porsche å ha bra med delenummer på delene sine.. Her er sprengskisse av 993-luka : Fant ikke no delenummer på noen av delene dessverre, men jeg får google og kikke litt på nett. I værste fall lever jeg med det sånn det er også. Har du en link til løsning på heving av lokket Roar så er jeg takknemlig for det. Eventuelt en How to her sånn. På den video'n lenger opp så ser dere en spoiler som går mye lenger ut og har så vidt jeg kan se andre hengsler. Noen som har en ide og hva det er, ettermarked eller levert originalt på en eller annen Porsche?
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
Hulken
Supermedlem
    
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
 |
« Svar #93 på: januar 15, 2013, 01:05:04 am » |
|
Lufting av bremser er bare bare med Volvo 240 to krets calipere. Ikke mindre enn tre luftenipler pr caliper. Hadde heldigvis investert i en vakumlufter fra BilXtra Gjøvik, så der var bare og sette i gang kompressoren og kikke på. Har liten tank og liten kompressor, så må nok etterlufte litt senere også.
 image.jpg (112.61 KB. 480x640 - vist 698 ganger.) Glimrende sak!
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
Hulken
Supermedlem
    
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
 |
« Svar #94 på: januar 16, 2013, 14:59:56 pm » |
|
Some heavy light shit....
 image.jpg (83.88 KB. 480x640 - vist 441 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
Hulken
Supermedlem
    
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
 |
« Svar #95 på: januar 27, 2013, 00:36:33 am » |
|
Skjermen hektet på, mangler bare en oppretter for finjustering...
 image.jpg (82.03 KB. 640x480 - vist 389 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
Hulken
Supermedlem
    
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
 |
« Svar #96 på: januar 27, 2013, 01:24:51 am » |
|
Titan hjelper det!
 image.jpg (35.47 KB. 450x600 - vist 336 ganger.) Stålbolt
 image.jpg (33.43 KB. 450x600 - vist 338 ganger.) Titan, som faktisk er litt lenger. 100 sånne bolter så snakker vi 700 gram! 
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
TURBO
Gjest
|
 |
« Svar #97 på: januar 27, 2013, 10:27:23 am » |
|
Lufting av bremser er bare bare med Volvo 240 to krets calipere. Ikke mindre enn tre luftenipler pr caliper. Hadde heldigvis investert i en vakumlufter fra BilXtra Gjøvik, så der var bare og sette i gang kompressoren og kikke på. Har liten tank og liten kompressor, så må nok etterlufte litt senere også.
[ Vedlegg ] Glimrende sak!
Tenkte å investere i vakumlufter selv,er det en lur investering?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hulken
Supermedlem
    
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
 |
« Svar #98 på: januar 27, 2013, 10:44:27 am » |
|
Bare det og kunne gjøre jobben alene er verdt pengene forumet i hvertfall Ingar. Jeg har ikke fått ut all luft ennå, men vet at Volvo caliperene jeg bruker er a pain in the ass og lufte....
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
TURBO
Gjest
|
 |
« Svar #99 på: januar 27, 2013, 10:45:50 am » |
|
Bare det og kunne gjøre jobben alene er verdt pengene forumet i hvertfall Ingar. Jeg har ikke fått ut all luft ennå, men vet at Volvo caliperene jeg bruker er a pain in the ass og lufte....
Takk for svar Arild,når må man begynne å kikke i speilet etter 412`n din? Gleder meg til å se denne ferdig 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hulken
Supermedlem
    
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
 |
« Svar #100 på: januar 27, 2013, 11:04:40 am » |
|
Tja, på veien i februar?
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
OTO
Supermedlem
    
Innlegg: 1966
Bosted: Gjøvik
|
 |
« Svar #101 på: januar 27, 2013, 12:44:30 pm » |
|
Lufting av bremser er bare bare med Volvo 240 to krets calipere. Ikke mindre enn tre luftenipler pr caliper. Hadde heldigvis investert i en vakumlufter fra BilXtra Gjøvik, så der var bare og sette i gang kompressoren og kikke på. Har liten tank og liten kompressor, så må nok etterlufte litt senere også.
[ Vedlegg ] Glimrende sak!
Tenkte å investere i vakumlufter selv,er det en lur investering? Jeg tenkte å på det, men nå kan jeg jo låne Hulken sin
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hulken
Supermedlem
    
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
 |
« Svar #102 på: januar 27, 2013, 12:51:52 pm » |
|
Bare og si i fra OTO. Skal du ha noe deler eller utstyr så må da bare si i fra, har vist gode rabatter.... 
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
Martin
Supermedlem
    
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold
|
 |
« Svar #103 på: januar 27, 2013, 20:28:15 pm » |
|
Bare og si i fra OTO. Skal du ha noe deler eller utstyr så må da bare si i fra, har vist gode rabatter....  sånn lufter må man ha..... hva kostet den?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hulken
Supermedlem
    
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
 |
« Svar #104 på: januar 27, 2013, 20:51:56 pm » |
|
Husker ikke helt prisen, men vi snakker om fire-fem-seks hundre? Skal sjekke kvitteringa når jeg skal i garasjen etterpå
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
|
Jærva
|
 |
« Svar #106 på: februar 10, 2013, 18:50:53 pm » |
|
Titan hjelper det! [ Vedlegg ] Stålbolt [ Vedlegg ] Titan, som faktisk er litt lenger. 100 sånne bolter så snakker vi 700 gram!  Titan og greier  Kjenner til en som tok samme runden med skruer på Motorsykkelen sin som er i fra nærområdet ditt Arild. Det er en del år siden så han betalte ganske bra for de titan-skruene, og som han sa til meg da han regnet ut at sykkelen hans var ca. halvkiloen lettere : "Eneste det egentlig resulterte i er at jeg har jævlig dårlig samvittighet hver gang jeg kjøper burger på "rundkiosken" ... 
|
|
|
Loggført
|
Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!
Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
|
|
|
Hulken
Supermedlem
    
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
 |
« Svar #107 på: februar 10, 2013, 20:34:57 pm » |
|
Bruru'n?
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
Kjetil F
Nybegynner

Innlegg: 31
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #108 på: februar 10, 2013, 21:15:32 pm » |
|
Godt å se at det går fremover Arild. Mye som gjenstår før den er på veien igjen? Vet du om en kan få inn H4 innsatser i H1 holderne og event hva og hvordan. (Det er jo såvidt glød i H1 selv med kraftigere pærer)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hulken
Supermedlem
    
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
 |
« Svar #109 på: februar 10, 2013, 22:17:15 pm » |
|
H1 skal jo ikke lyse dårlig, prøv og legg opp direktestrøm fra batteriet via et rele. Så styrer du deg bare med den originale ledningen, da får du bedre spenning ut til pærene. Har ikke vært borti noe som gjør at du kan bruke H4 i H1 lamper, da må du eventuelt skifte hele lampa. Det jeg gjorde på min forrige 412 var og bytte den ytre lampa med en H4 lampe. På fjernlys hadde jeg da fire lykter som lyste. Med H4 100/90watt og H1 100watt lyste det godt! Men til denne har jeg to sett med Xenon pærer liggende, H4 og H1
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
PM
Seniormedlem
   
Innlegg: 393
Bosted: Råholt
|
 |
« Svar #110 på: februar 10, 2013, 22:24:48 pm » |
|
Vi får se om jeg får til det, alternativt blir den koblet på egen bryter. Sveisejobben gjøres ikke av meg, skal absolutt ikke ha æren for det!
Om du vil få til at den går opp ved en viss hastighet, så vet jeg hvordan du skal ordne det Arild. Ække SÅ avansert greie å få til..  Litt vanskelig å se ut fra bildet, men det ser ut som om "luka" di er fra 993, mens spoiler er fra 996  Ellers pleier Porsche å ha bra med delenummer på delene sine.. Her er sprengskisse av 993-luka : Fant ikke no delenummer på noen av delene dessverre, men jeg får google og kikke litt på nett. I værste fall lever jeg med det sånn det er også. Har du en link til løsning på heving av lokket Roar så er jeg takknemlig for det. Eventuelt en How to her sånn. På den video'n lenger opp så ser dere en spoiler som går mye lenger ut og har så vidt jeg kan se andre hengsler. Noen som har en ide og hva det er, ettermarked eller levert originalt på en eller annen Porsche? Hei Arild, jeg regner med at du vet at vw har vinge som løfter seg automatisk i sitt eget program? Corrado hadde jo dette. Er jo lettere å finne corrado deler enn Porsche på skroten Pål m
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hulken
Supermedlem
    
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
 |
« Svar #111 på: februar 10, 2013, 22:47:25 pm » |
|
Skulle ikke forundre meg om det er flere skrota Porsche'r enn Corrado'er og finne! Tenkte faktisk ikke på den engang, men nå passer jo den jeg har fått ganske bra i forholde til fasonger på lokket og vinkelen på det. Audi TT har jo også elektrisk vinge...
Hyggelig med besøk av deg i tråden Pål, håper vi treffes i løpet av sesongen - lenge siden sist!
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
Pål
Supermedlem
    
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
 |
« Svar #112 på: februar 11, 2013, 22:51:25 pm » |
|
Corrado hadde ikke automatisk vinge vel? Den har bryter på dashbordet som kjører vingen opp og ned. Jeg har en sånn bryter liggende en plass
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
Hulken
Supermedlem
    
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
 |
« Svar #113 på: februar 11, 2013, 23:05:45 pm » |
|
Den bryter'n kunne være av interesse Pål!
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
Jærva
|
 |
« Svar #114 på: februar 11, 2013, 23:17:30 pm » |
|
Corrado hadde ikke automatisk vinge vel? Den har bryter på dashbordet som kjører vingen opp og ned. Jeg har en sånn bryter liggende en plass
Corrado var den første serieproduserte bil med automatisk vinge, den kom ett år før Porsche 964. Corrado har både automatisk og bryter hvis du vil "tvangskjøre" den. Faktisk varierer det hvilken hastighet den går opp i ettersom hvilket land den er solgt ny i. Bla. går den opp allerede i 60 km/t på biler solgt nye i statene, mens i tyskland (som jo alle Corradoer bortsett fra 6 stk. i Norge kommer fra) så går den opp i 120 km/t.
|
|
|
Loggført
|
Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!
Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
|
|
|
Hulken
Supermedlem
    
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
 |
« Svar #115 på: februar 11, 2013, 23:28:53 pm » |
|
Trodde alle Corrado'er kom fra Tyskland jeg..... 
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
Pål
Supermedlem
    
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
 |
« Svar #116 på: februar 12, 2013, 01:29:18 am » |
|
Corrado hadde ikke automatisk vinge vel? Den har bryter på dashbordet som kjører vingen opp og ned. Jeg har en sånn bryter liggende en plass
Corrado var den første serieproduserte bil med automatisk vinge, den kom ett år før Porsche 964. Corrado har både automatisk og bryter hvis du vil "tvangskjøre" den. Faktisk varierer det hvilken hastighet den går opp i ettersom hvilket land den er solgt ny i. Bla. går den opp allerede i 60 km/t på biler solgt nye i statene, mens i tyskland (som jo alle Corradoer bortsett fra 6 stk. i Norge kommer fra) så går den opp i 120 km/t. Aha, kult. Men å få denne elektronikken til å fungere i en gammal bil er nok ikke bare enkelt?
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
ultimatevw
Seniormedlem
   
Innlegg: 362
Bosted: Sandnessjøen
|
 |
« Svar #117 på: februar 12, 2013, 02:52:40 am » |
|
Hadde en Corrado for noen år siden. Vingen gikk opp når den passerte 80 km/t og ned igjen ved 40 km/t. Man bytter motstand i modulen for å justere når den går opp.
|
|
|
Loggført
|
68 VW 1600TL
|
|
|
Hulken
Supermedlem
    
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
 |
« Svar #118 på: mars 01, 2013, 22:57:59 pm » |
|
3 Porsche 914 instrumenter (med Quad-ombygging på et av dem)
 image.jpg (38.45 KB. 342x342 - vist 280 ganger.) Eller 3 nye instrumenter fra Speedhut? GPS speedometer, og justerbar tankmåler. http://www.speedhut.com/gauge/GRM338-QUAD-01/1/Quad-Gauge---Oil-psi,-Water-Temp-Metric,-Fuel-Level,-VoltsPrismessig ender det vel opp omtrent likt, men jeg klarer ikke helt og bestemme meg. Fordelen med nye er jo at alt er nytt. Tankmåleren kalibreres mot giveren i bilen, speedometeret viser riktig uavhengig av dekkstørrelse. Men med 914 instrumentene så blir det mer sjel, det passer med Porsche konseptet jeg bygger bilen i. Hva synes dere, håper på litt meninger her nå!
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
Hulken
Supermedlem
    
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
 |
« Svar #119 på: mars 04, 2013, 00:17:56 am » |
|
Ingen som ville være med og bestemme, så da tok jeg diktaturet fatt. Lagde en mal med 2 stk. 100mm instrumenter og 1 stk. 115mm. La den oppå det ekstra dashbordet jeg hadde liggende og merket av hvor jeg måtte tilpasse. Skarp kniv og to minutter så var saken biff. Det må tilpasses et innlegg i dashbordet, ikke helt bestemt meg for om det blir aluminium eller sort - med ørder som dom sier på Toten, blir det i hvertfall ikke. En skaibit, varmepistol og godt kontaktlim så blir vel dashbordet som nytt!
 image.jpg (27.26 KB. 450x600 - vist 307 ganger.)
 image.jpg (18.88 KB. 450x600 - vist 280 ganger.)
 image.jpg (20.21 KB. 450x600 - vist 257 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
|