mai 06, 2024, 15:07:08 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Shimsing linkpin  (Lest 2614 ganger)
rockshelter
Medlem
***
Innlegg: 144
Bosted: Harstad


-70


Vis profil
« på: mars 10, 2009, 00:03:39 am »

Noen som kan linke til en artikkel el.l. om dette. Egentlig lurer jeg på om hva som er "grunnkonfigurasjonen" på antall skiver tilsammen, og hvor de skal ligge
Loggført

Fort nok...
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #1 på: mars 10, 2009, 09:27:10 am »

Aviket mellom øvre og nedre bærearm skal være 7mm. Hvis alt er som det skal så er det beregnet 10stk skiver til vær bolt. 5 ute og 5 inne. Hvis det ikke er 7 mm avik så bytter du om på skivene (feks 4 bak og 6 foran) til då får riktig mål. Men om dette er løsningen for å få nøyaktig innstilling av camber'n tviler jeg strekt på.
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
rockshelter
Medlem
***
Innlegg: 144
Bosted: Harstad


-70


Vis profil
« Svar #2 på: mars 10, 2009, 10:46:37 am »

Det var nettopp den info jeg var ute etter, takk! Korrekt camberjustering etterhvert, men det er greit å kunne få hjulene på når man en gang skal sette på overhalt forstilling  Osteaktig
Loggført

Fort nok...
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #3 på: mars 10, 2009, 19:56:20 pm »

Bruk ett "rettholdt" mellom øvre og nedre bærearm. Mål så forskjellen mellom armene, og plukk ut riktig kombinasjon fra skjemaet. Er bilen rett, skal dette bli riktig.


* shimsing2.jpg (27.69 KB, 1024x768 - vist 268 ganger.)
« Siste redigering: mars 10, 2009, 20:04:46 pm av H-MEK » Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
rallybugs
Seniormedlem
****
Innlegg: 402
Bosted: 4640 søgne


Vis profil WWW

« Svar #4 på: mars 10, 2009, 20:06:07 pm »

Denne tabellen viser bærebolter med 1 tykk skive og med O-ring inne mot bærarmen på hver bolt (nyere type) derfor sier 7 mm forskjellen at det er 5 skiver ute og 3 inne pluss skive og O-ring som = 2 skiver.Bærearmer som er flate og det ikke er plass til skive og O-ring inne skal ha 5 skiver ute og 5 skiver inne på 7 mm forskjell , til dette finnes det et utmålingsverktøy som jeg har tatt vare på.
Loggført
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #5 på: mars 10, 2009, 20:08:45 pm »

Jøran har en også:
http://vdub2you.com/index.php?option=com_content&task=view&id=27&Itemid=37
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
BAC
Supermedlem
*****
Innlegg: 715
Bosted: grimstad


Vis profil

« Svar #6 på: mars 10, 2009, 21:20:41 pm »

Er det noen som har lest artikkel til Jøran ?

Skjønte ikke denne jeg:

Jeg pleier å bruke borr i mellom - siden disse er rett så nøyaktige - og man får som regel for få hender etter hvert Glad
Loggført
wide5
Supermedlem
*****
Innlegg: 1544
Bosted: randaberg



Vis profil WWW
« Svar #7 på: mars 11, 2009, 18:26:01 pm »

Var vel tom roger som skrev det på vw2you en gang.
De borrene har jeg også lurt litt på. Men har kommet frem til at han må mene imellom rettholdt, og øvre bærearm.
Disse vil da funke på samme måte som en bladsøker. Blunker
Kan være lettere det enn å stå og røre med skyvelære.
Loggført

BAC
Supermedlem
*****
Innlegg: 715
Bosted: grimstad


Vis profil

« Svar #8 på: mars 11, 2009, 19:35:15 pm »

aha, det var godt forklart. TAkk takk
Loggført
rockshelter
Medlem
***
Innlegg: 144
Bosted: Harstad


-70


Vis profil
« Svar #9 på: mars 12, 2009, 13:13:27 pm »

Noen som har en sprengskisse av delene lett tilgjengelig?


Denne tabellen viser bærebolter med 1 tykk skive og med O-ring inne mot bærarmen på hver bolt (nyere type) derfor sier 7 mm forskjellen at det er 5 skiver ute og 3 inne pluss skive og O-ring som = 2 skiver.Bærearmer som er flate og det ikke er plass til skive og O-ring inne skal ha 5 skiver ute og 5 skiver inne på 7 mm forskjell , til dette finnes det et utmålingsverktøy som jeg har tatt vare på.
Loggført

Fort nok...
gold-digger
Medlem
***
Innlegg: 161
Bosted: Skatval


Vis profil

« Svar #10 på: mars 12, 2009, 16:53:23 pm »

ser ut til at det er mange som kommer med nye kingbolter i år....  Gliser
dette spm kom i grevens tid da jeg akkurat har fått de nye spindlene mine...
blir vel garasjejobb i helga...
må vel skrive ut det skjemaet å prøve litt....
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #11 på: mars 12, 2009, 18:46:16 pm »

Noen som har en sprengskisse av delene lett tilgjengelig?

http://www.vw-classic.net/pcat1200/display.pl?44 Blunker
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
rockshelter
Medlem
***
Innlegg: 144
Bosted: Harstad


-70


Vis profil
« Svar #12 på: mars 13, 2009, 09:33:30 am »

Utmerket. Det rare er at jeg har en bærearm laget for skive med o-ring og resten er flate. Plukk og mix  Osteaktig
Loggført

Fort nok...
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!