pgb57
Nybegynner

Innlegg: 7
Bosted:
|
 |
« på: januar 19, 2008, 10:59:29 am » |
|
Hei. Driver å restaurerer min-57 oval.Ønsker egentlig 12volt på den ,men motoren er av typen med dynamofot støpt i blokka. Da passer vel ikkje 12 volt dynamoen,og eventuell 12v starter. Kan da bytte både girkasse og motor men tenker egentlig at org.motor er heftigere. Hva tenker dere ?Kjører dere 6Volt/1200 Motor har nummer: A001007XR Dette finner jeg ikkje i tabellene.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
T2man
Supermedlem
    
Innlegg: 1114
Bosted: Aurskog
Termos er bra
|
 |
« Svar #1 på: januar 19, 2008, 11:06:02 am » |
|
Hva behøver du 12V til? 6V fungerer da utmerket det så sant alt er i orden  Girkassen din har synkronisering på 2-4. gir. Eneste minuset her er at du må stoppe for å sette den i 1. gir, men det er vel bare litt av sjarmen med en gammel bil 
|
|
« Siste redigering: januar 19, 2008, 11:08:58 am av T2man »
|
Loggført
|
Ønsker å kjøpe originalt Hamburg pansermerke
|
|
|
pgb57
Nybegynner

Innlegg: 7
Bosted:
|
 |
« Svar #2 på: januar 19, 2008, 11:29:10 am » |
|
Det har du egentlig helt rett i. Har vel bare hørt/tenkt at 12v er bedre.Det samme gjelder splitkasse/1200 Men det er vel ganske greit med deler til disse nå. Sjarmen er definitivt størst med orginalen ja 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Rocket-Racing
Supermedlem
    
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold
|
 |
« Svar #4 på: januar 19, 2008, 23:46:08 pm » |
|
Bare alt er i orden og man har skikkelig kontakt over alt er 6V helt suverent. Jeg kjørte en original 61 med 6V som bruksbil hele vinteren i fire år. Hadde ikke problemer EN gang! Nå ble den riktignok brukt hver dag, det hjelper. 25 minus, bare å vri på nøkkelen, no probs. 57'n jeg bruker om sommeren nå er også 6V, helt problemfritt. Den eneste grunnen jeg ser til å bygge om til 12V er stereo.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
pgb57
Nybegynner

Innlegg: 7
Bosted:
|
 |
« Svar #5 på: januar 20, 2008, 00:16:29 am » |
|
Sant nok ,men stereo får vi fra eksosen  Det blir nok 6V,splittkasse og 1200 forsatt i denne!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
LOBO
Supermedlem
    
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
 |
« Svar #6 på: januar 20, 2008, 02:15:40 am » |
|
6V funker utmerket. Tar litt tid å starte min 54, men det er vel ganske vanlig?
|
|
« Siste redigering: januar 20, 2008, 02:19:05 am av Nicolai (Lobo) »
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
Oval57
Supermedlem
    
Innlegg: 3011
Bosted: Lier
Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.
|
 |
« Svar #7 på: januar 20, 2008, 10:07:01 am » |
|
Det finnes til og med egne "klubber" for oss med lidenskap for ikke å bygge om til "feil-volt". www.outlaVWs.blogspot.com 6 Volt fungerer suverent og det er det som er på disse bilene, og er man interessert i å ha en gammel bil skal vel spenningen være slik den var? VW leverte etterhvert 12 V biler også - så det er å få. Stereo har jeg aldri savnet. Det har hendt at jeg har hatt med en liten radio/CD-spiller i bilen på lange turer.
|
|
|
Loggført
|
*Paradise road* Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.comTlf. 900 13 764 Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer. Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har noe du vil selge.
|
|
|
Splitboy
|
 |
« Svar #8 på: februar 13, 2008, 11:47:39 am » |
|
Bare støtter opp om at 6V funker så fint som bare det.... ;-)
Noen av oss tar faktisk en 12V motor og bygger den om til 6V for å beholde mes mulig "nostalgia" i bilen. Kassa di tåler også helt fint en litt større motor, om det skulle bli et ønske etterhvert. Jeg kjører en 75hk motor i min -56, uten problemer...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
RZR-Andy
Supermedlem
    
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen
www.regenstadt.com
|
 |
« Svar #9 på: februar 20, 2008, 10:40:45 am » |
|
Motor har nummer: A001007XR Dette finner jeg ikkje i tabellene.
Skulle ikke forundre meg om dette er en "Austausch"-motor, altså en fabrikkoverhalt byttemotor. Du må lage en prosjekttråd på denne! Bilder er alltid artig å se.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
JS
Supermedlem
    
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad
|
 |
« Svar #10 på: februar 20, 2008, 20:10:36 pm » |
|
Jeg har beholdt 6V i min 58, selv med uorginal motor og kasse. Synes faktisk 1300S kasse er mye mer behagelig å kjøre med, mindre ulyder og lettere å skifte gir. Også på 30hk. Men det er en sjarm med alt. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|