2000 for fordeler? Hvilken type da, høres ut som noe spesielt?
Om felger er dyrt spørs vel hva du sammenligner med. Behøver/bør jo ikke være det første du kjøper heller.
Senking bak gjøres uten å bytte deler, med mindre du tenker på å senke uforsvarlig mye. I såfall må du ha kortere dempere. Prinsippet ser du her:
Fremme bør du først tenke på dette:
Når du senker bilen mye vil hjulene ta i innerskjermer, lyktebrønn eller skjermkantene. Dette er selvsagt ikke tillatt å kjøre med, og er dessuten ganske ubehagelig.
1) Skal du bare ha Puma? I såfall kan du senke litt, setter du den helt i bånn kan det fort bli litt rar forstillingsgeometri og stutt fjæring. Så finnes det to typer Puma, grønn og gul, husker ikke hvilken, men en av dem gir mulighet for tilnærmet normal høyde, noe som kan være en stor fordel.
2) Skal du bare ha senkespindler? I såfall bygger disse ut ca.1" på hver side av bilen, du kan da ikke justere noe etterpå, men bilen beholder fjæringskomfort omtrent normal.
3) Skal du ha Puma + senkespindler? I såfall kommer du greit ned, og kompenserer for tapt komfort med spindlene. Setter du den lavt vil du merke at hjulene tar i både her og der, fordi du har fått større sporvidde. Derfor finnes det kortede 2" Pumaer for salg som kompenserer for den økte bredden av spindlene.
4) Skal du bruke kortet Puma må du også ha tilsvarende kortere fjærpakke, stabilisatorstag og styrestag.
5) Skal du senke mye må du også vurdere å sette inn "caster shims" og lange nedre festebolter til forstillingen, fordi du da gjenoppretter en stor del av forstillingsgeometrien.
6) Husk også å få justert forstillingen etter at du er ferdig, ellers kan du belage deg på solide dekkregninger...
Enkelt og greit - eller avskrekkende?

Du må i alle fall tenke sikkerhet for din egen (og medtrafikantenes) del. Lykke til!