BABOON
Supermedlem
    
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås
|
 |
« på: april 15, 2009, 10:36:08 am » |
|
Jeg trenger vel ikke å sitte igjen med motoren når bilen er solgt. For det første er motoren brukt og i deler..
Specs:
- 2332cc (84mm x 94 mm) - 84 mm Okrasa veiv. (Trenger overdim på 8 stifter ellers bra) Standard lagermål - Porsche 912 råder - 94 mm Mahle sylindersett - Engle FK-89 med Bugpack løftere - CB 044 topper med egenporting og CB sine dobble fjærer - Gene Berg 1:1,52 vipper - AS41 blokk i bra stand. Aldri linjeborret - Weber 48 IDA forgassere - 009 fordeler - Kennedy stage 1 trykkplate - 11,98 i kompresjon
Motoren ble kjørt med 112 oktan bensin, men det er ikke noe problem å senke kompresjonen med litt mer vendehøyde. Vendehøyden er i dag på "hele" 0,8mm. Motoren fikk også bilen til å rulle over mål med tiden 12.47 og med 169 km/t. Skal man tippe hestekrefter er det kanskje reelt med 190-200 hester.
Jeg ønsker bud over 20 000,-
Bud i denne tråden samt mer info på telefon 45020560
Vegard "The Baboon" Langseth
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
BABOON
Supermedlem
    
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås
|
 |
« Svar #2 på: april 20, 2009, 07:45:24 am » |
|
.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
alask
|
 |
« Svar #3 på: april 20, 2009, 13:46:31 pm » |
|
er det noen mulighet for at denne kan bli brukt på gate eller er oppsettet kun for stripe? blokk? noe som er galt eller mangler? regner ikke med at det er noe kjøleblekk!?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 4529
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
 |
« Svar #4 på: april 20, 2009, 13:51:49 pm » |
|
Til denne meget bra prisen har du råd til å kjøpe viftehus og dynamo :-)
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017  "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
alask
|
 |
« Svar #5 på: april 20, 2009, 15:00:46 pm » |
|
hehe jeg har det da men det er jo greit å vite...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BABOON
Supermedlem
    
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås
|
 |
« Svar #6 på: april 20, 2009, 18:48:27 pm » |
|
For det første er dette en motor basert på deler som helt fint kan brukes på gata. Toppene er i original utførelse med korrekt antall kjøleribber. Sylindersatsen er likedan. Blokka er standard AS41. Bare normale deler altså. Et annet poeng er jo at en såpass trimmet motor er et svin på gata og bør behandles med respekt. Det er ikke noe i veien med å bytte kam og øke vendehøyden med ca 0,4 mm for å få en mer gatevennlig versjon. Jeg ville kun ha økt vendehøyden og beholdt resten slik det er.
Det som mangler til motoren er:
- Svinghjul - clutch disk - oljepumpe - pumpelokk - oljeslanger - stag til gassere - kjøleblekk og dynamo
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
alask
|
 |
« Svar #7 på: april 20, 2009, 21:17:36 pm » |
|
er det mulig å by 15?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
alask
|
 |
« Svar #9 på: april 20, 2009, 22:15:48 pm » |
|
da er i allefall budrunden i gang hehe
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
1303RCN
Seniormedlem
   
Innlegg: 348
Bosted: Hedemark
|
 |
« Svar #10 på: april 23, 2009, 22:12:41 pm » |
|
Har svinghjulet løsnet på denne? Mye skader i enden på veiva? Og kan du selge den uten forgassere?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BABOON
Supermedlem
    
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås
|
 |
« Svar #11 på: april 24, 2009, 12:11:53 pm » |
|
Grunnen til ras var at jeg var så dum å bruke samme bolt to ganger. Denne strakk seg for mye og knakk da jeg giret til 4 på stripa. Skar seg på bakerste lager og knakk pinnene tvers av i 160 km/t. Heldigvis låste ikke bakhjulene seg i stedet.
Veiva er i dag til rep for å få ut de knekte pinnene. Selve anleggsflata er bra. Skjæringa på bakerste lager har kun lagt igjen alu fra lageret. Trenger ikke sliping, bare polering. Hullene til stiftene i veiva ble heller ikke ovale da de bre brutalt kappet tvers av. En overdim på stiftene vil være nødvendig uansett. Jeg kan forstå at folk her er usikre på å kjøpe en motor med delvis ødelagt veiv, men denne er absolutt ikke noe problem å fikse lett. Okrasa veiven er av rimelig god kvalitet i forhold til mye man får kjøpt i dag.
Motoren ønsker jeg å selge komplett, men hvis ingen ønsker seg motor kan jeg vurdere dette til slutt. Jeg har også fått en henvendelse angående motor uten veiv og råder.
Kan også nevne at det er rettskåret Magnum kamdrev.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BABOON
Supermedlem
    
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås
|
 |
« Svar #12 på: mai 11, 2009, 23:29:13 pm » |
|
Jeg kan også selge den i deler. Her er prisforslag:
- Blokk - 2500,- (94 borring og klar for 84 slag) - 2 x Weber 48 IDA - 6000,- - Eksos Jay Cee 2" - 2000,- - Veiv og råder - 4000,- (Okrasa 84mm og Porsche 912 råder) - Sylindersett - 1000,- (Mahle for langslag) - Topper - 3500,- (CB 044 med 42/37,5 ventiler, dobble fjærer) - Vipper - 2000,- Gene Berg 1:1.52 utveksling - Engle FK-89 med Bugpack løftere og Magnum Straight Cut - 1500,- - Bugpack støtstenger ?? - Kennedy Stage 1 (tidlig utgave med 3 armer) ??
MERK, ingen deler blir solgt før det finnes interessenter på alle delene
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
SAS
Medlem
  
Innlegg: 125
Bosted: Horten
|
 |
« Svar #13 på: mai 12, 2009, 00:06:51 am » |
|
Hmm.. tør jeg gutse på hele pakken her da? Sånn uten motor-bygger/-monteringserfaring?  For 20k, er veiva reparert og polert, mao er alle delene klar for montering?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BABOON
Supermedlem
    
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås
|
 |
« Svar #14 på: mai 12, 2009, 08:54:39 am » |
|
Hvis motoren skal selges for 20 ønsker jeg ikke flere utlegg. 20 er absolutt minimum. Jeg vet faktisk ikke hva rep av veiva foreløpig har kostet, men hvis jeg henter den fra rep nå vil den trolig ikke være ferdig. Jeg får bare betale hva det foreløpig har kostet inkl i de 20.
Jeg tror ikke rep av veiva vil koste så voldsomt mye.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Marken
Nybegynner

Innlegg: 15
Bosted: Trondheim
1303 s jub 1973
|
 |
« Svar #15 på: mai 12, 2009, 15:22:42 pm » |
|
Hei. Kan det være av interesse for deg å sette motoren sammen - turn key - og så selge?? Evt prisforlangende da??
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BABOON
Supermedlem
    
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås
|
 |
« Svar #16 på: mai 13, 2009, 00:39:31 am » |
|
Det er litt av grunnen til at jeg selger i deler. Jeg har tatt på meg for mye arbeid tidligere og begynner å bli lei av hobbyen. Denne motoren er absolutt bakerst i rekken av prosjekter og ønsker derfor kun å selge deler.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Filip/purity
Supermedlem
    
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo
|
 |
« Svar #17 på: mai 13, 2009, 09:44:25 am » |
|
Hei. Kan det være av interesse for deg å sette motoren sammen - turn key - og så selge?? Evt prisforlangende da??
Hør med Andersen Racing eller noen andre motorbyggere på forumet, de kan helt sikkert ta på seg en slik jobb.
|
|
|
Loggført
|
1967 1300 (solgt) 1971 1302 (solgt) 1967 1200
|
|
|
|