wonderboy
Medlem
  
Innlegg: 213
Bosted: tynset..
|
 |
« på: januar 25, 2008, 12:10:48 pm » |
|
er alle type tre like foran.. ang forstilling.. samme type.. eller er det som boble... og evt ghia er det det samme som type 3? noen som vet om det er forskjeller ang årsmodeller...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Pan
Supermedlem
    
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim
|
 |
« Svar #1 på: januar 25, 2008, 12:55:01 pm » |
|
Om alle Type 3 er like vet jeg ikke, men den hadde balljoint-forstilling helt fra begynnelsen av. Men selv om denne ved første øyekast kanskje kan likne på forstillinga på ei Boble med balljoint, er den ikke lik.
Hvilken Ghia? Type 1 Ghiaen hadde samme forstilling som Bobla, men Ghiaen hadde stabilisator foran helt fra starten av i 1955, mens Bobla ikke fikk dette før med 61-modellen, mener jeg det var. VW laget også en Ghia på Type 3-chassis og dermed med samme forstilling som Type 3, men om det var småforskjeller på forstillinga mellom Type 3 og Ghiaen her, aner jeg ikke.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
wonderboy
Medlem
  
Innlegg: 213
Bosted: tynset..
|
 |
« Svar #2 på: januar 25, 2008, 20:36:40 pm » |
|
ok. takk for litt info.. er mest om at jeg har fått tak i en fastback.shortnose.tror det er 66-67 og med tanke på evt senking og greier lurte jeg bare på hvordan de var.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Squareback
Supermedlem
    
Innlegg: 6309
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
 |
« Svar #3 på: januar 25, 2008, 21:15:03 pm » |
|
Alle type 3 forstillinger 61-73 er prinsipp like, men spindler og bremser ble forandret litt etterhvert.
En viktig forskjell fra type 1 forstilling er at type 3 har "fjæringen" i "nederste rør", mens det øvre innholde "stabstaget".
|
|
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
wonderboy
Medlem
  
Innlegg: 213
Bosted: tynset..
|
 |
« Svar #4 på: januar 25, 2008, 22:55:59 pm » |
|
så en video på youtube, hvor det virker som om torsjons stavene krysser hverandre.. stemmer det.. eller er det kun på "nyere" t3.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #5 på: januar 25, 2008, 22:57:21 pm » |
|
stemmer det. alle rammene er like.
2 hakk ytre er passe fiiin senking.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
wonderboy
Medlem
  
Innlegg: 213
Bosted: tynset..
|
 |
« Svar #6 på: januar 26, 2008, 01:17:01 am » |
|
ok.. takk...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
LOBO
Supermedlem
    
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
 |
« Svar #7 på: januar 26, 2008, 01:36:37 am » |
|
Hvor mange hakk er min senka da? Er ikke merket av orginalhøyde med meisel, så jeg har ikke peiling 
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
mags
|
 |
« Svar #8 på: januar 26, 2008, 12:20:05 pm » |
|
Lobo din bil er sænka 2Hakk, Forstillng VW Type 3. 1.Alle Forstillingsrøra er like,men de seineste har slepekrok. 2.Det finnes 3 typer Spindler,Før 66,66-71 og 71-72. 3.Bære kulene ,2 typer Før 66 og etter.men det går overns.Men det er forskjell på Øvre og nedre.
Magne
|
|
|
Loggført
|
Good Work ain`t cheap Cheap work ain`t good Mags 90508914.
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #9 på: januar 26, 2008, 12:22:38 pm » |
|
2.Det finnes 3 typer Spindler,Før 66,66-71 og 71-72.
Innimellom der /66-71 så er det ennå en hybrid. trur det er -67 som krever spesielle simringer
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
LOBO
Supermedlem
    
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
 |
« Svar #10 på: januar 26, 2008, 13:06:17 pm » |
|
Lobo din bil er sænka 2Hakk,
Magne
Kan man senke 1 ytre til, eller blir den ubrukelig da? Er jo veldig fin å kjøre nå, så hvis den blir mye verre så er det ikke sikkert jeg gidder å senke noe mere.
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
TYPE3LARS
Juniormedlem
 
Innlegg: 58
Bosted: Sandvika
"Lille Rosa Bil"
|
 |
« Svar #11 på: januar 29, 2008, 14:22:39 pm » |
|
Da blir det velig lavt og veldig stivt. Jeg ble frarådet å gjøre det på min. Hjulbrønnen foran kommer til å subbe veldig. Lars
|
|
|
Loggført
|
1963 Lillebror 1964 boble 1969 1600 TL Fastback 1997 caravelle TDI
|
|
|
LOBO
Supermedlem
    
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
 |
« Svar #12 på: januar 29, 2008, 14:56:37 pm » |
|
takk 
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
1303SS
Supermedlem
    
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen
|
 |
« Svar #13 på: januar 29, 2008, 15:08:42 pm » |
|
den øvre staven som går i mellom kalles stabilisator samme virkemåte som ett stab.stag  den er da på variant tykkere pga laste evner etc.etc.mulig det var variant vare den uten vinduer som hadde kraftigere "stab.stag 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Anders Peder
|
 |
« Svar #14 på: januar 12, 2009, 12:19:53 pm » |
|
Lobo din bil er sænka 2Hakk, Forstillng VW Type 3. 1.Alle Forstillingsrøra er like,men de seineste har slepekrok. 2.Det finnes 3 typer Spindler,Før 66,66-71 og 71-72. 3.Bære kulene ,2 typer Før 66 og etter.men det går overns.Men det er forskjell på Øvre og nedre.
Magne
min 73 type3 har ikke tauekrok i forstillinga men i støtfanger ...
|
|
|
Loggført
|
Vw Boble type 1 1965 Opel Vectra 1.9 CDTI Opc Line 2007
tlf: 90738323
|
|
|
|