Arild t1
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 882
Bosted: Horten
|
 |
« på: januar 25, 2008, 21:55:12 pm » |
|
Jeg får prøve å få lagt ut litt om min bil.
Jeg kjøpte bilen som et vrak for 4 år siden. Det var så mye rust at jeg vurderte å finne en annen bil. Men mange timer senere så er bilen hel og nylakkert. Jeg har byttet gulv,skjermfester, front plate,støtfangerfester,kvartpanel på venstre side, torpedovegg og komplette kanaler på begge sider. Ja ikke sant, var dette noe vits! vel vel, jeg kunne ikke gi meg halv veis. Så jeg beit tenna sammen og gjorde den ferdig. Jeg har også byttet alt av foringer,lager,bremser,interiør,motor(2,1 wbx), elektrisk og lykter.
Jeg tror det er Unneberg som har nytt best av dette prosjektet. Nå skal det sies at dette er mitt første prosjekt.
|
|
« Siste redigering: juni 11, 2011, 23:33:38 pm av Arild t1 »
|
Loggført
|
|
|
|
ORANGEBUG
Supermedlem
    
Innlegg: 938
Bosted: buvika
|
 |
« Svar #1 på: januar 25, 2008, 22:07:35 pm » |
|
rock on! men er det ikke digg da??? at du har bygd selv, jeg liker også selve konstruksjonsjobben best, kos deg med bilen du.
|
|
|
Loggført
|
"schitsækka" ji mæ ti dde sanga å .........
|
|
|
Arild t1
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 882
Bosted: Horten
|
 |
« Svar #2 på: januar 25, 2008, 22:15:58 pm » |
|
Plundrer litt med bilder, er litt der ja
|
|
|
|
Arild t1
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 882
Bosted: Horten
|
 |
« Svar #3 på: januar 25, 2008, 22:18:53 pm » |
|
Takker for oppmuntrende ord, det er nok sant som du sier. Det er jobben en gjør som er gleden!!! Jeg skal prøve å få tatt noen bilder med ett ordentelig kamera. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Arild t1
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 882
Bosted: Horten
|
 |
« Svar #4 på: januar 25, 2008, 23:18:24 pm » |
|
Litt motor.WBX så klart 
|
|
|
|
Espen S. Andresen
Supermedlem
    
Innlegg: 654
Bosted: Ellingsrudåsen, Oslo
tlf 94 38 27 88
|
 |
« Svar #5 på: januar 26, 2008, 00:44:29 am » |
|
Holder denne bilen til på Fåvang?
Kult prosjekt uansett, pøs på med mer!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
gammern
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 1195
Bosted: nykirke i vestfold
|
 |
« Svar #6 på: januar 26, 2008, 13:33:00 pm » |
|
Jeg får prøve å få lagt ut litt om min bil.
Jeg kjøpte bilen som et vrak for 4 år siden. Det var så mye rust at jeg vurderte å finne en annen bil. Men mange timer senere så er bilen hel og nylakkert. Jeg har byttet gulv,skjermfester, front plate,støtfangerfester,kvartpanel på venstre side, torpedovegg og komplette kanaler på begge sider. Ja ikke sant, var dette noe vits! vel vel, jeg kunne ikke gi meg halv veis. Så jeg beit tenna sammen og gjorde den ferdig. Jeg har også byttet alt av foringer,lager,bremser,interiør,motor(2,1 wbx), elektrisk og lykter.
Jeg tror det er Unneberg som har nytt best av dette prosjektet. Nå skal det sies at dette er mitt første prosjekt.
ja fytti katta denne er det mange arbeids timer på,,også den råååååååå lyden i wbx,,stå på du er strax ferdig
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Martin
Supermedlem
    
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold
|
 |
« Svar #7 på: januar 26, 2008, 14:03:45 pm » |
|
ikke Fåvang nei. morro at du har fått kommet deg inn i progarsjen du å.  gleder meg til sommern ja.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Der_Butzelmann
Supermedlem
    
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø
The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!
|
 |
« Svar #8 på: januar 26, 2008, 15:32:49 pm » |
|
WBX i boble er good stuff! Stå på!
|
|
|
Loggført
|
-73 1303S WBX -69 Buggy, kort -91 T4 Multivan -04 Touran
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #9 på: januar 26, 2008, 16:27:06 pm » |
|
Kor mykje hesta levera noko sånt 
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Arild t1
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 882
Bosted: Horten
|
 |
« Svar #10 på: januar 26, 2008, 16:30:51 pm » |
|
Det er en 112 hk wbx. det er kansje ikke så mye i en transporter, men den gjør nok jobben i en boble  Å til deg Martin jippi sommer, pils og treff.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Arild t1
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 882
Bosted: Horten
|
 |
« Svar #11 på: januar 26, 2008, 23:13:46 pm » |
|
Jasså Freddy! du er på nett igjen. Kuuult! Vi får prøve å samle oss til en pils eller to + noe bobleporno!!!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Arild t1
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 882
Bosted: Horten
|
 |
« Svar #12 på: januar 26, 2008, 23:54:21 pm » |
|
Jeg skal ta ut bilen av garagen i morgen for litt vask. Så skal jeg ta noen ordentelige bilder. Litt støvete. Det jeg er litt missfornøyd med er taktrekket. Jeg bare sier, det er ikke for ingenting at folk setter bort dette!!! Jeg brukte ca 6 timer + ett billig taktrekk som ikke var samarbeidsvillig.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Arild t1
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 882
Bosted: Horten
|
 |
« Svar #13 på: januar 27, 2008, 11:49:36 am » |
|
Fytte katta. Jeg blir helt våryr! sola skinner skinner her i Horten i dag. Det blir mini treff! Bobla mi + russe bilen til dattra mi (Transporter caravelle) He he.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Arild t1
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 882
Bosted: Horten
|
 |
« Svar #14 på: januar 27, 2008, 15:41:27 pm » |
|
Nyvasket 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Arild t1
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 882
Bosted: Horten
|
 |
« Svar #15 på: januar 27, 2008, 15:45:40 pm » |
|
Jeg må også vise et problem med klaringen bak 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Arild t1
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 882
Bosted: Horten
|
 |
« Svar #16 på: januar 27, 2008, 15:49:17 pm » |
|
Her er det et bilde av fronten, jepp pre 67. Liggende lykter er kulest 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Arild t1
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 882
Bosted: Horten
|
 |
« Svar #17 på: januar 27, 2008, 16:03:21 pm » |
|
Må ta med ett fra dasjen og da 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Arild t1
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 882
Bosted: Horten
|
 |
« Svar #18 på: januar 27, 2008, 20:23:15 pm » |
|
Er det noen som har et sett bakseter til min bil(rød av farge) 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Arild t1
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 882
Bosted: Horten
|
 |
« Svar #19 på: januar 28, 2008, 21:17:01 pm » |
|
Når jeg satte bilen i garagen i går, så pløyede jeg nedi med begge pottene. Hvordan er det når dette skal EU godkjennes??? Blir jeg jagd på dør eller bryr de seg om det i det hele tatt?? Når bilen står på flat mark, så er det ca 5 cm klaring. All klaring er god klaring er ett utrykk som er brukt i vw miljøet, men hva sier de på EU kontrollen 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Daniel L
Supermedlem
    
Innlegg: 679
Bosted: Skien
Boden Kratzende Autos VW Forbund
|
 |
« Svar #20 på: januar 28, 2008, 22:48:31 pm » |
|
Skikkelig tøft med WBX i boble. Har planer om å gjøre noe lignende i en annen boble selv etterhvert.Stå på!
|
|
« Siste redigering: januar 28, 2008, 22:56:35 pm av 1303s1835 »
|
Loggført
|
1971 1302 silver metallic 1974 1300s--16.77s--125km/h--SCC 2014 1974 1303s germanlooker 1986 Golf mk2 1986 T3 doka
|
|
|
Arild t1
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 882
Bosted: Horten
|
 |
« Svar #21 på: januar 28, 2008, 23:02:15 pm » |
|
Ja det er morro med wbx. det blir bra lyd og bra aks. Det er mye arbeid, men det er vel en av gledene med å ha ett prosjekt 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Der_Butzelmann
Supermedlem
    
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø
The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!
|
 |
« Svar #22 på: januar 29, 2008, 02:58:46 am » |
|
Når jeg satte bilen i garagen i går, så pløyede jeg nedi med begge pottene. Hvordan er det når dette skal EU godkjennes??? Blir jeg jagd på dør eller bryr de seg om det i det hele tatt?? Når bilen står på flat mark, så er det ca 5 cm klaring. All klaring er god klaring er ett utrykk som er brukt i vw miljøet, men hva sier de på EU kontrollen  Tja, om de godtar det eller ikke, så tror jeg ikke det er det lureste å kjøre rundt med. Skal ikke så mye til før du tar nedi, som du selv har erfart. Ang. EU kontrollen, så kan det fort bli litt leit om bilen henger i lufta på eksosrøra når dem skal ha bilen ned på rullene i bremsetesteren  Et godt / enkelt / billig tips: Kjøp deg et billig Empi anlegg. Såkalt "Turbo" anlegg, med en demper ut på siden. Disse er typisk 35mm innvendig i røra, og 2,1 wbx`n har nettop 35mm eksosporter. Kapp, vri og sveis to av flensene, ellers er det "bolt on". Voila! Har det på min 1303S m. wbx, funker som fy det. Ruster som fy også da, men det er nok fordi jeg ikke gadd å lakke det med noe av bedre kvalitet enn "lagrings" lakken som er på når det er nytt ,hehe. Blir seende slik ut: http://i7.photobucket.com/albums/y266/Der_Butzelmann/1303S-74%20German%20Look%20Project/Kjellaren011.jpghttp://i7.photobucket.com/albums/y266/Der_Butzelmann/1303S-74%20German%20Look%20Project/Garasje003.jpg
|
|
« Siste redigering: januar 29, 2008, 03:06:32 am av Der_Butzelmann »
|
Loggført
|
-73 1303S WBX -69 Buggy, kort -91 T4 Multivan -04 Touran
|
|
|
Arild t1
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 882
Bosted: Horten
|
 |
« Svar #23 på: januar 29, 2008, 22:42:53 pm » |
|
Når jeg satte bilen i garagen i går, så pløyede jeg nedi med begge pottene. Hvordan er det når dette skal EU godkjennes??? Blir jeg jagd på dør eller bryr de seg om det i det hele tatt?? Når bilen står på flat mark, så er det ca 5 cm klaring. All klaring er god klaring er ett utrykk som er brukt i vw miljøet, men hva sier de på EU kontrollen  Tja, om de godtar det eller ikke, så tror jeg ikke det er det lureste å kjøre rundt med. Skal ikke så mye til før du tar nedi, som du selv har erfart. Ang. EU kontrollen, så kan det fort bli litt leit om bilen henger i lufta på eksosrøra når dem skal ha bilen ned på rullene i bremsetesteren  Et godt / enkelt / billig tips: Kjøp deg et billig Empi anlegg. Såkalt "Turbo" anlegg, med en demper ut på siden. Disse er typisk 35mm innvendig i røra, og 2,1 wbx`n har nettop 35mm eksosporter. Kapp, vri og sveis to av flensene, ellers er det "bolt on". Voila! Har det på min 1303S m. wbx, funker som fy det. Ruster som fy også da, men det er nok fordi jeg ikke gadd å lakke det med noe av bedre kvalitet enn "lagrings" lakken som er på når det er nytt ,hehe. Blir seende slik ut: http://i7.photobucket.com/albums/y266/Der_Butzelmann/1303S-74%20German%20Look%20Project/Kjellaren011.jpghttp://i7.photobucket.com/albums/y266/Der_Butzelmann/1303S-74%20German%20Look%20Project/Garasje003.jpgHelt supert det der. Takker så mye. Det som er på nå er noe hjemme mekka i 2,5". Så jeg kommer til å kjøpe meg ett sånt anlegg.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Arild t1
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 882
Bosted: Horten
|
 |
« Svar #24 på: januar 30, 2008, 21:10:35 pm » |
|
Jeg har tatt noen nye bilder 
|
|
|
|
Arild t1
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 882
Bosted: Horten
|
 |
« Svar #25 på: januar 30, 2008, 21:14:01 pm » |
|
Ett til gitt  Når det blir litt varmere i været, så skal jeg lakke motorlåkket på innsiden.
|
|
|
|
Arild t1
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 882
Bosted: Horten
|
 |
« Svar #26 på: januar 30, 2008, 21:46:22 pm » |
|
Jeg kommer til å vri opp hekken med 1 hakk til helgen. Det er mulig Martin ikke synes dette er riktig, men jeg må ha litt klaring  Så kommer jeg til å bestille ett Empi anlegg (Turbo). Og Turbo ja, hmmmmm det er flere her inne som prater om turbo. Er det mulig å montere turbo uten å senke kompresjonen??? De som har kjørt god gammel turbo(sånn som sparker til rundt 3-4000 rpm.  )
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Der_Butzelmann
Supermedlem
    
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø
The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!
|
 |
« Svar #27 på: januar 30, 2008, 23:15:18 pm » |
|
....Så kommer jeg til å bestille ett Empi anlegg (Turbo). ....... Du må også ha erstatningsrør / J-Tubes til dette anlegget. Men det visste du sikkert. Glemte bare å nevne det i forrige post. 
|
|
|
Loggført
|
-73 1303S WBX -69 Buggy, kort -91 T4 Multivan -04 Touran
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #28 på: januar 31, 2008, 00:05:37 am » |
|
Regner med du har en 2,1 DJmotor med 10,5 i komp. en i sverige har kjørt ca 0,5 i ladetrykk og ca 170hk uten å senke kompen.MEN han har kontroll på tenningen. med de støpte org stemplene er det ikke mye feilmargin å gå på før det sier PING" ellers kan du kjøpe Lavkompstempler av meg fra MV motor og får da 9,0 i komp og kan kjøre 1 bar..har selv kjørt denne kombinasjonen og fungerer utmerket. Går du over til E-85 kan du kjøre høyere trykk.....  da snakker vi 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Arild t1
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 882
Bosted: Horten
|
 |
« Svar #29 på: januar 31, 2008, 19:31:48 pm » |
|
Regner med du har en 2,1 DJmotor med 10,5 i komp. en i sverige har kjørt ca 0,5 i ladetrykk og ca 170hk uten å senke kompen.MEN han har kontroll på tenningen. med de støpte org stemplene er det ikke mye feilmargin å gå på før det sier PING" ellers kan du kjøpe Lavkompstempler av meg fra MV motor og får da 9,0 i komp og kan kjøre 1 bar..har selv kjørt denne kombinasjonen og fungerer utmerket. Går du over til E-85 kan du kjøre høyere trykk.....  da snakker vi  Jepp 2,1 DJ . 170 hk holder lenge for meg  . hvis jeg  bytter stempel å kjører på med 1.0 i ladetrykk, så trur jeg at jeg mister lappen  Har du noen bilder av ett sånt oppset? Tenker da på manifoil o,l.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|