oval drag
Seniormedlem
   
Innlegg: 272
Bosted: vestfold Våle
|
 |
« på: januar 27, 2008, 15:39:07 pm » |
|
hvordan svinghjul må jeg ha for å få denne motoren i gang i bobla mi? har en 69 mod girkasse med sving aksler. har også målt trykket i cylinderen å det er nesten dobbel så stort som på 1600motoren så jeg må vel ha en sterkere starter også? noen forslag til hvor jeg kan skaffe dette? 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Holmen
|
 |
« Svar #1 på: januar 27, 2008, 16:16:57 pm » |
|
1800 svinghjul passer. Med 2L svinghjul må man slipe litt i kassen for å få klarnig. Vanlig T-1 starter funker men T-1 automatstarter er sterkere or er et + ved høy komp i motoren.
|
|
|
Loggført
|
Jeg liker buet frontrute - 1303......
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #2 på: februar 01, 2008, 20:59:58 pm » |
|
210mm og 215mm svinghjul passer inn uten sliping. Kommer fra type 4 1700, 1800 og tidlige 1,9 WBX motorer.
PS du må montere nålelager i type 4 svinghjulet eller bytte inngående aksel på girkassa til lengre type.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Squareback
Supermedlem
    
Innlegg: 6310
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
 |
« Svar #3 på: juli 31, 2010, 10:21:04 am » |
|
Er det bedre plass i Type 3 IRS kassen? Er snakk om å plassere en Type 4 motor 2.0 -81 i en -69 TL...
|
|
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #4 på: juli 31, 2010, 10:25:09 am » |
|
same shit
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Squareback
Supermedlem
    
Innlegg: 6310
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
 |
« Svar #5 på: juli 31, 2010, 10:36:29 am » |
|
Og det er lett å montere nålelageret i svinghjulet? Har alle sjappene dette lageret?
|
|
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #6 på: juli 31, 2010, 10:44:56 am » |
|
det må dreies eller brtoshes opp til 20.95mm for å få presspassning. nålelageret fåes på Fadum, Tess Albert e Olsen etc.
heter HK1512
eller 111 105 313A
du må også ha støttehylse til utløserlager på kassa di.
alternativ til nålelager er å bytte inngående aksel på girkassa til "lang" type
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Squareback
Supermedlem
    
Innlegg: 6310
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
 |
« Svar #7 på: juli 31, 2010, 11:03:27 am » |
|
Og evt ved bytte til "lang aksel": Hvilken kasse kan denne plukkes av? Evt delenr? Vanskelig å bytte aksel?
|
|
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #8 på: juli 31, 2010, 11:09:41 am » |
|
akslen kan taes fra de fleste girkasser som har "type4" svinghjuls løsning
f.eks 2.0 bay . WBX kasser etc.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Squareback
Supermedlem
    
Innlegg: 6310
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
 |
« Svar #9 på: august 02, 2010, 01:26:25 am » |
|
Takker for gode tips!
|
|
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
Lowlife
Supermedlem
    
Innlegg: 3524
Bosted: Det lille møkkastedet Siggerud.
|
 |
« Svar #10 på: august 04, 2010, 15:56:12 pm » |
|
Er det bedre plass i Type 3 IRS kassen? Er snakk om å plassere en Type 4 motor 2.0 -81 i en -69 TL...
I dette tilfellet, kan ikke type 3 svinghjulet brukes?
|
|
|
Loggført
|
LP kontaktperson:tlf. 90746649. Æren deler jeg gjerne, men skylden er min alene. Ingenting er umulig, det "umulige" tar bare lengre tid. Freedom comes with a cool set of wheels. Member of LP,NO,MDR and SIM.
|
|
|
tmatre
Supermedlem
    
Innlegg: 878
Bosted: Rogaland - Klepp
|
 |
« Svar #11 på: august 04, 2010, 16:12:35 pm » |
|
Type 1 / 3 svinghjulet festes med 4 pinner (eller modifisert til 8 om du trimmer) og en stor senterbolt WBX og T4 svinghjulet har ikke senterbolt med lager men 6? mindre bolter. Derfor må du en montere et lager i svinghjulet for opplagrng aksling til girgassen
|
|
|
Loggført
|
"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
|
|
|
Lowlife
Supermedlem
    
Innlegg: 3524
Bosted: Det lille møkkastedet Siggerud.
|
 |
« Svar #12 på: august 04, 2010, 17:40:02 pm » |
|
Mulig jeg er dum, har vel fått det bekreftet, men jeg klarer ikke å slutte å spørre. Kan ikke da svinghjulet fra type 3 monteres på T4- motoren, evt. med litt modifisering? Evt. kan lageret flyttes over?
|
|
|
Loggført
|
LP kontaktperson:tlf. 90746649. Æren deler jeg gjerne, men skylden er min alene. Ingenting er umulig, det "umulige" tar bare lengre tid. Freedom comes with a cool set of wheels. Member of LP,NO,MDR and SIM.
|
|
|
Andersen Racing
Supermedlem
    
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg
|
 |
« Svar #13 på: august 04, 2010, 17:50:04 pm » |
|
hei Svinghjul på en type 3 har en stor bolt pipe no 36 type 4 motoren har 5 bolter svinghjul kan kjøpes hos www.cip1.comhar du eldre kasse som 1500 må kassa modifiseres for 200 mm svinghjul type 4 har du nyere med org 200 mm svinghjul type 1 passer det nye svinghjulet rett inn
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Squareback
Supermedlem
    
Innlegg: 6310
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
 |
« Svar #15 på: august 05, 2010, 17:36:07 pm » |
|
Hvem har dreiebenk eller annet utstyr og tid til å brotsje ut til nålelageret? På sentrale Østlandet?
|
|
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
Andersen Racing
Supermedlem
    
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg
|
 |
« Svar #16 på: august 05, 2010, 18:50:48 pm » |
|
hei kjøper du nytt hos cip1 .com er det dreid ferdig til nållager ellers kan jeg fikse det for deg eller Ski Motorverksted i ski men her koster det dyrt eller karterud i lysneveien 25 ski
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
tezer
Supermedlem
    
Innlegg: 1791
Bosted: Hamar Hedemarken
|
 |
« Svar #17 på: august 05, 2010, 22:15:04 pm » |
|
jeg har ett svinghjul ferdig til boble! men det er dyrt og kjøpe,så det lønner seg kanskje for deg og lage ett nytt! minste pris er 1600!letta og balangsert
|
|
|
Loggført
|
Vw 1302
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #18 på: august 13, 2010, 00:09:21 am » |
|
jeg fixer presspassning i type 4 svinghjul til nålelager
300.-
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Squareback
Supermedlem
    
Innlegg: 6310
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
 |
« Svar #19 på: august 13, 2010, 00:23:49 am » |
|
jeg fixer presspassning i type 4 svinghjul til nålelager
300.-
Høres meget bra ut. Er kun "konsulent" i denne saken - ikke min bil, men er det plass i "dybden" til 215 mm clutch i "huset" Tror det er 215 mm her. Vi får måle...
|
|
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #20 på: august 13, 2010, 00:24:41 am » |
|
215 går fint , i allefall på 12v kasser
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Squareback
Supermedlem
    
Innlegg: 6310
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
 |
« Svar #21 på: august 13, 2010, 00:31:49 am » |
|
Som sagt T3 69-IRS kasse. Mulig bileier og meg tar en tur (selvfølgelig etter SCC) til sentralt i Buskerud...
|
|
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #22 på: august 13, 2010, 00:33:47 am » |
|
ok ellers kan jeg ta med fra SCC
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Squareback
Supermedlem
    
Innlegg: 6310
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
 |
« Svar #23 på: august 13, 2010, 00:42:20 am » |
|
Da tenker jeg muligens bileier dukker opp med svinghjulet. Jeg er dessverre opptatt hele helgen i annet oppdrag (GRRRRRRRR!!!!!!!)
|
|
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
oyvinla
Medlem
  
Innlegg: 161
Bosted: Stavanger
|
 |
« Svar #24 på: august 13, 2010, 23:45:25 pm » |
|
ikke for å kuppe tråden, men tenkte dette passet inn her. har akkurat kjøpt type 4 motor med 200mm lettet chromoly svinghjul, hd kennedy kobling og street/race lamel. vil dette passe på en type 4/091 kasse?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #25 på: august 14, 2010, 00:41:27 am » |
|
ja det passer innpå, men uansett må du ha nålelager. Kaare Andersen mener de er klargjorte for nålelager.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
oyvinla
Medlem
  
Innlegg: 161
Bosted: Stavanger
|
 |
« Svar #26 på: august 14, 2010, 01:16:40 am » |
|
Da trenger jeg ett nålelager. Noe jeg kan få tak i på SCC? Jeg får motoren der, så da kan jeg se om det er klargjort
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #27 på: august 14, 2010, 01:18:16 am » |
|
unneberg eller Veterandeler , hotshop , dahlems har vel muligens dette eller lokale Tess /AEO / Tools etc skaffer det
HK1512 heter det
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
|