Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« på: januar 30, 2008, 10:34:21 am » |
|
Her er svaret: [/quote] Gleder meg til å se denne på veien og på stripa på SCC! Tommelen opp til JPM!!
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
RZR-Andy
Supermedlem
    
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen
www.regenstadt.com
|
 |
« Svar #1 på: januar 30, 2008, 10:37:12 am » |
|
Hørtes hissig ut!! Sinnsyk gassrespons - har du noe mer spec???
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 4529
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
 |
« Svar #2 på: januar 30, 2008, 10:40:32 am » |
|
Les her så forstår du hva det er snakk om samt mer spec sinnsyk respons på den motoren... herlig lyd http://cal-look.no/lounge/index.php/topic,3257.0/topicseen.html
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017  "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
Torgeir
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 768
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #3 på: januar 30, 2008, 10:41:01 am » |
|
Sakset fra byggetråden:
Engine spec:
Case: original AS41 Crank:German stock Rods:German stock Pistons:JE 86mm 24mm comp hight Cylinders:Stock 85,5mm honed to 86mm Heads:043 40x32mm valves Compression:12,0:1 Rockers:Jpm two stud 1,5:1 ratio P-rods:Manton 3/8" cromoly Cam:Fk45in/Fk44 ex Cam gears:Magnum Oilpump:26mm Deepsump:1,5lit Flywheel:180mm stock lightend Clutch disc:cush lock Pressure plate:Kennedy Header:Custom made 1 5/8" tuned length Manifolds:Custom made tuned length(second order) Carbs:IDA 48
|
|
|
Loggført
|
Åffer dådå? Åffer senkar dom på restoviset?
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #4 på: januar 30, 2008, 10:43:10 am » |
|
Se her ja... Motoren er bygget som en snikmotor på alt som ikke er "viktig" for resultatet. Den skal på rullene i løpet av et par uker, gleder meg sykt til å høre hva den kan gi!
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
RZR-Andy
Supermedlem
    
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen
www.regenstadt.com
|
 |
« Svar #5 på: januar 30, 2008, 10:50:37 am » |
|
..."The "Mouse engine" lives! In excess of 160 hp from a 1603 CC!" Det blir spennende! Denne typen stempler da?? Var ikke mye skjørtekanter der, må jo være enormt lette! 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #6 på: januar 30, 2008, 10:57:59 am » |
|
Nei, slik ser stemplene ut: 
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #7 på: januar 30, 2008, 14:08:31 pm » |
|
Hvor kul?
Dette er noe av det "kuleste" som har skjedd innenfor motorbygging på så lang tid som jeg har hengt rundt ihvertfall. Han viser her "the next step" og hva som skal til.
Formula:
P=Displ x rpm x Bmep/910
POWER=1,603 x 8012 x 12,5 / 910 = 176,4hp
This is the power that could be expected from the "mouse motor" if everything is properly done.
Og 176,4 hk fra en 1600 gatemotor er.................................................. UTROLIG
Er ikke dette kult så vet ikke jeg!
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Arild t1
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 882
Bosted: Horten
|
 |
« Svar #8 på: januar 30, 2008, 22:44:03 pm » |
|
Helt sykt dette her, men hvor holdbar blir en sånn motor. Resons og lyd var jo helt håreisende 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lasse `65
Supermedlem
    
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim
LUFTLIGA`N
|
 |
« Svar #9 på: januar 30, 2008, 23:15:25 pm » |
|
Helt sykt dette her, men hvor holdbar blir en sånn motor. Resons og lyd var jo helt håreisende  Hvis du sjekker en annen tråd her på forumet, så er det en 1641 med turbo og lystgass= 330hk!!!  Og den har holdt i 4 år visstnok. Sykt!!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
LOBO
Supermedlem
    
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
 |
« Svar #10 på: januar 30, 2008, 23:26:12 pm » |
|
Min 1600-motor har vart i 41 år den. Det er sykt det :p
Neida... Dette her var utrolig gromt. Digger gassresponsen og lyden. En stinger på denne hadde gjort susen!
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
Lasse `65
Supermedlem
    
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim
LUFTLIGA`N
|
 |
« Svar #11 på: januar 31, 2008, 23:22:36 pm » |
|
Min 1600-motor har vart i 41 år den. Det er sykt det :p
Neida... Dette her var utrolig gromt. Digger gassresponsen og lyden. En stinger på denne hadde gjort susen!
Den motoren vil jeg gjerne høre  Spes hvis det er 300 gamp i den  og den har holdt i 41 år....... hehe
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lasse `65
Supermedlem
    
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim
LUFTLIGA`N
|
 |
« Svar #12 på: januar 31, 2008, 23:28:39 pm » |
|
her var den andre, men med litt mer stæsj på da.... men pokker som det går men den hørtes hissig ut den over her ja
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
H-MEK
Supermedlem
    
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal
|
 |
« Svar #13 på: januar 31, 2008, 23:39:54 pm » |
|
Sakset fra byggetråden:
Engine spec:
Flywheel:180mm stock lightend Clutch disc:cush lock Pressure plate:Kennedy
Høres mer ut som om det sitter en letta startkrans for automat på den.. 
|
|
|
Loggført
|
Henning Tlf 408 26 388
|
|
|
Speed-Demon
Supermedlem
    
Innlegg: 869
Bosted:
|
 |
« Svar #14 på: februar 01, 2008, 00:17:44 am » |
|
Festlig spec på den motoren må jeg si. Sakset dette fra et annet forum:
"My son races the "Hyper Bug" in the SEVWA circuit,he runs a 1641 cc with counterweighted crank,stock rods and Mahle pistons/cyls.It is a blow thru,with a single 48 carb. His car has run 6.83 at 101 in the 1/8 mile. This combo has over 100 passes on it, and the internals looked nice when checked last week.It leaves the line at 6000 Rpm, and passes the finish line at 7500 rpm.It should, by all thats reasonable blown up a long time ago, but it hasn't."
Tipper det er vanskelig å komme bedre ut i kombinasjonen billige hestekrefter, mange hestekrefter og pålitelige hestekrefter (den "umulige kombinasjonen") enn dette her. Tydelig at gutta KAN bygge motor, og at de har vært flinke til å få til en bra kombinasjon av utforming av topper, komp, ladetrykk, dyseoppsett og NOS. 6,8 og 101 miles på åttendelen er FORT!!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Der_Butzelmann
Supermedlem
    
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø
The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!
|
 |
« Svar #15 på: februar 02, 2008, 15:47:00 pm » |
|
JPM vet hva han driver med, så jeg har god tro på at denne motoren kan vare en stund også. Hærlig sint lyd og gassrespons, som minner mer om en mc motor enn en 1600 T1! Tøøøøft
|
|
|
Loggført
|
-73 1303S WBX -69 Buggy, kort -91 T4 Multivan -04 Touran
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #16 på: februar 03, 2008, 20:04:03 pm » |
|
Festlig spec på den motoren må jeg si. Sakset dette fra et annet forum:
"My son races the "Hyper Bug" in the SEVWA circuit,he runs a 1641 cc with counterweighted crank,stock rods and Mahle pistons/cyls.It is a blow thru,with a single 48 carb. His car has run 6.83 at 101 in the 1/8 mile. This combo has over 100 passes on it, and the internals looked nice when checked last week.It leaves the line at 6000 Rpm, and passes the finish line at 7500 rpm.It should, by all thats reasonable blown up a long time ago, but it hasn't."
Tipper det er vanskelig å komme bedre ut i kombinasjonen billige hestekrefter, mange hestekrefter og pålitelige hestekrefter (den "umulige kombinasjonen") enn dette her. Tydelig at gutta KAN bygge motor, og at de har vært flinke til å få til en bra kombinasjon av utforming av topper, komp, ladetrykk, dyseoppsett og NOS. 6,8 og 101 miles på åttendelen er FORT!!
Eller for å være mer nøyaktig; - original veiv med motvekter - Originale råder - Bug Pack turbo kam - 044 topper - 1.25 vipper - singel 40mm weber - T3T4 turbo 330 hk Og rekorden er 6.23 sek på 201 meteren. Snakker om skreddersydd girkasse!
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
tovwair
Supermedlem
    
Innlegg: 713
Bosted: Sander
|
 |
« Svar #17 på: februar 03, 2008, 22:31:29 pm » |
|
Cam:Fk45in/Fk44 ex
Hva slags kam er detta...?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #18 på: februar 12, 2008, 02:43:52 am » |
|
Da er første bremsing unnagjort... 188,7 hester på 7670 rpm! Dreiemomentet var på hele 192.4 Nm på 6100 rpm... ikke ille for en 1603 cc  Det er mer i gjerdet... håper den bikker 190 hest...
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #19 på: februar 12, 2008, 10:11:23 am » |
|
Da er første bremsing unnagjort... 188,7 hester på 7670 rpm! Dreiemomentet var på hele 192.4 Nm på 6100 rpm... ikke ille for en 1603 cc  Det er mer i gjerdet... håper den bikker 190 hest... Folkens; tygg på det resultatet 188,7hk fra 1600 gatemotor! 192,4 kjørbare nm! Mvh BB
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 4529
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
 |
« Svar #20 på: februar 12, 2008, 10:26:34 am » |
|
mouse is king!
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017  "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
Odd Erik (odder)
Folkevognklubben
Medlem
    
Innlegg: 186
Bosted: Fredrikstad
|
 |
« Svar #21 på: februar 12, 2008, 14:43:14 pm » |
|
Spennende dette her 
|
|
|
Loggført
|
" Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark, professionals built the Titanic." 
|
|
|
Lasse `65
Supermedlem
    
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim
LUFTLIGA`N
|
 |
« Svar #22 på: februar 12, 2008, 15:12:00 pm » |
|
Helt rått!! 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
tovwair
Supermedlem
    
Innlegg: 713
Bosted: Sander
|
 |
« Svar #23 på: februar 12, 2008, 21:38:33 pm » |
|
Cam:Fk45in/Fk44 ex
Hva slags kam er detta...?
Lurer litt fortsatt jeg... 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7577
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #24 på: februar 12, 2008, 21:40:41 pm » |
|
uten å være en kam-ekspert høres det ut som en spesial-slipt kam som likner på FK45 på innsugsventilene og FK44 på eksosen
Roy
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
JS
Supermedlem
    
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad
|
 |
« Svar #26 på: februar 13, 2008, 07:27:06 am » |
|
Johannes har fintunet litt: 194,9HK!!!Ryktene sier at denne kommer til SCC for å vise hvor fort en 1600 kan gå... 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Torgeir
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 768
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #27 på: februar 13, 2008, 11:03:46 am » |
|
|
|
|
Loggført
|
Åffer dådå? Åffer senkar dom på restoviset?
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #28 på: februar 13, 2008, 11:21:23 am » |
|
Dette er sykt morro!!!  Hva blir det neste? 160hk ut av en 1300!? Hadde vært like grisetøfft! 
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
Lasse `65
Supermedlem
    
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim
LUFTLIGA`N
|
 |
« Svar #29 på: februar 13, 2008, 11:44:41 am » |
|
Dette er sykt morro!!!  Hva blir det neste? 160hk ut av en 1300!? Hadde vært like grisetøfft!  Burde ikke vært umulig det vel?? Litt gøy å se at det begynner å bli spennende å bygge motor "andre veien". Som regel skal alle ha 1915, 2l, 2,1l eller 2,3l. Det er jo dette som er utfordring!! Lite volum og mye hester
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|