ess
Juniormedlem
 
Innlegg: 77
Bosted: sandnes
|
 |
« Svar #30 på: september 10, 2009, 17:15:02 pm » |
|
Det var et karroseri endring i 1960...Så det kan være lurt å finne ut av hva du har,,,før du begynner å handle inn deler  Ja det ser ut for jeg må studere litt historien bak denne bilen og muligens invitara en karmann ghia geek på kaffi! (NOEN SOM VILL HA KAFFI?)
|
|
|
Loggført
|
KGhia 59 Audi TT Boblå 66 1300 Golf II GTI BMW E28 Turbo
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7577
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #31 på: september 11, 2009, 12:27:39 pm » |
|
du kan jo begynne med å bla gjennom noen av disse sidene  Mye bra info, og du vil fort finne ut av om din bil er modifisert eller urørt: The Online Karmann Ghia Resource Jason Hamilton’s fantastic site with too many cool things to even begin listing. http://www.type-14.com/ Karmann Ghia Parts and Restoration Karmann Ghia Parts Supplier. Excellent website with lots of detailed photos. Their catalog is a “must-have” for any restoration work on your ghia. http://www.karmannghia.com House of Ghia Karmann Ghia Parts Supplier. Their Qwik Tips and Q&A Sections are required reading for anyone interested in Karmann Ghias. New downloadable and print version catalog available from the website. http://www.house-of-ghia.com/ Wolfsburg West Almost no Ghia-specific parts but their website features detailed drawings and photos of almost all mechanical parts. http://www.wolfsburgwest.com/ West Coast Classic Restoration Lots of good detailed photos of Ghias in various states of restoration including carpet, headliner and convertible top installation photos. http://www.classicvws.com/
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
ess
Juniormedlem
 
Innlegg: 77
Bosted: sandnes
|
 |
« Svar #32 på: september 11, 2009, 21:47:59 pm » |
|
Ja da var jeg i full gang med å blåse karosseriet og begynne å se bra ud. 
|
|
|
Loggført
|
KGhia 59 Audi TT Boblå 66 1300 Golf II GTI BMW E28 Turbo
|
|
|
ess
Juniormedlem
 
Innlegg: 77
Bosted: sandnes
|
 |
« Svar #33 på: september 13, 2009, 19:21:44 pm » |
|
Då va det godt å sette seg i sofaen å slappa av etter en lang helg!
|
|
« Siste redigering: september 15, 2009, 02:44:01 am av ess »
|
Loggført
|
KGhia 59 Audi TT Boblå 66 1300 Golf II GTI BMW E28 Turbo
|
|
|
98super
Supermedlem
    
Innlegg: 664
Bosted: Oslo/Langesund
|
 |
« Svar #34 på: september 13, 2009, 19:29:42 pm » |
|
JØSS  Det her kaller jeg fremdrift.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
ess
Juniormedlem
 
Innlegg: 77
Bosted: sandnes
|
 |
« Svar #35 på: september 15, 2009, 02:34:26 am » |
|
sandblåsing gikk greit . skrudde ned trykket og holdt god avstand så slo det seg ikkje. er til å anbefale på det sterkeste! resultatet var bedre en foventet, før og etter ca 10 timers arbeid
|
|
« Siste redigering: september 15, 2009, 02:39:24 am av ess »
|
Loggført
|
KGhia 59 Audi TT Boblå 66 1300 Golf II GTI BMW E28 Turbo
|
|
|
trOND
Medlem
  
Innlegg: 176
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #36 på: september 15, 2009, 08:11:51 am » |
|
Full fart og tydelige resultater. Blir spennende å følge dette prosjektet ut over høsten og vinteren 
|
|
|
Loggført
|
“There is no such thing as fun for the whole family.”
Karmann Ghia 1970 modell VW Golf C 1983 modell
|
|
|
Martin
Supermedlem
    
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold
|
 |
« Svar #37 på: september 15, 2009, 18:08:14 pm » |
|
godt jobba, hva er planene med lakk å interiør,? høyde å hjul?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
ess
Juniormedlem
 
Innlegg: 77
Bosted: sandnes
|
 |
« Svar #38 på: september 15, 2009, 23:25:36 pm » |
|
godt jobba, hva er planene med lakk å interiør,? høyde å hjul?
Planen for bilen når jeg fikk den var orginal restruering av bilen men nå når jeg ser hvor mye dårlig arbeid som er gjordt ned den fra tidligere blir det for dyrt å sette den i orginal stand igjen. Så jeg ser for meg å gjøre den i fin stand sølv metallic eller mørkegrønn metallic.sort skinninteriør med bøttestoler og oppgradert understell og en bøsen motor! Skal få lagt dører panser motorlokk i glassfiber. Holde det orginale utseende med nymoderne innmat. 
|
|
|
Loggført
|
KGhia 59 Audi TT Boblå 66 1300 Golf II GTI BMW E28 Turbo
|
|
|
Endre S
Supermedlem
    
Innlegg: 2113
Bosted: Egersund
Våre liv er summen av de valg vi har tatt.
|
 |
« Svar #39 på: september 15, 2009, 23:29:44 pm » |
|
Uansett hva du gjør så ikkje kast noen av delene som blir til overs......plutselig så ombestemte du deg når du ikkje har rette "lyden" i dørene.....
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
ess
Juniormedlem
 
Innlegg: 77
Bosted: sandnes
|
 |
« Svar #40 på: september 15, 2009, 23:36:03 pm » |
|
Uansett hva du gjør så ikkje kast noen av delene som blir til overs......plutselig så ombestemte du deg når du ikkje har rette "lyden" i dørene.....
Skal ta vare på alle orginaldeler som ikke blir brukt. Glassfiberdelene skal jeg kunn lage pga jeg vill lære koss me gjør det.
|
|
|
Loggført
|
KGhia 59 Audi TT Boblå 66 1300 Golf II GTI BMW E28 Turbo
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7577
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #41 på: september 15, 2009, 23:41:04 pm » |
|
lag gjerne et motorlokk ekstra...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
ess
Juniormedlem
 
Innlegg: 77
Bosted: sandnes
|
 |
« Svar #42 på: september 15, 2009, 23:44:04 pm » |
|
lag gjerne et motorlokk ekstra...
Ja eg tar vare på avstøpningsformene når jeg har lagt tid ned i å lage disse så da kan eg jo altids lage noen ekstra hvis det blir guud! hehe 
|
|
|
Loggført
|
KGhia 59 Audi TT Boblå 66 1300 Golf II GTI BMW E28 Turbo
|
|
|
|
ess
Juniormedlem
 
Innlegg: 77
Bosted: sandnes
|
 |
« Svar #44 på: september 18, 2009, 00:51:58 am » |
|
trenger ikke noen, bare ett  Skal skrike ut når jeg skal begynne med det!
|
|
|
Loggført
|
KGhia 59 Audi TT Boblå 66 1300 Golf II GTI BMW E28 Turbo
|
|
|
moon
Seniormedlem
   
Innlegg: 406
Bosted: mosjøen
|
 |
« Svar #45 på: september 18, 2009, 06:17:06 am » |
|
skrik ut til meg og 
|
|
|
Loggført
|
Karmann ghia 1957 mod Hmmm.... karmann ghia ja. Fint skal det væra
|
|
|
ess
Juniormedlem
 
Innlegg: 77
Bosted: sandnes
|
 |
« Svar #46 på: september 19, 2009, 01:09:37 am » |
|
Eg har et lite problem Eg vil dele ramme fra karosseriet men får det ikke av. Alle bolter er tatt ut.Det er sveist en del i bunndelen av bilen så eg er redd jeg må kappe litt for å få delt bilen. Klarer ikke se hvor skjøten går, noen som har noen gode bilder eller har mulighet å vist meg hvor den skal deles og hvordan? 
|
|
|
Loggført
|
KGhia 59 Audi TT Boblå 66 1300 Golf II GTI BMW E28 Turbo
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #47 på: september 21, 2009, 23:19:58 pm » |
|
Spennande prosjekt! Ser veldig bra ut so langt og bedre vert det!
Ang deling; Korleis løfter du? Om du få nok folk/kraft burde du kunne sjå kor det heng, evt. samle all løftepersonell framme/bak og sjå om dekan klarar å letta det. Om det er sveist er det berre å gå over skjøyten, men det kan og vera gammal lim det heng i.
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
ess
Juniormedlem
 
Innlegg: 77
Bosted: sandnes
|
 |
« Svar #48 på: september 22, 2009, 08:21:32 am » |
|
Spennande prosjekt! Ser veldig bra ut so langt og bedre vert det!
Ang deling; Korleis løfter du? Om du få nok folk/kraft burde du kunne sjå kor det heng, evt. samle all løftepersonell framme/bak og sjå om dekan klarar å letta det. Om det er sveist er det berre å gå over skjøyten, men det kan og vera gammal lim det heng i.
Takker Ja jeg får prøve å samle en bataljon og få løftet bilen. Tør jeg å brekke med et kubein der det kommer gliper?
|
|
|
Loggført
|
KGhia 59 Audi TT Boblå 66 1300 Golf II GTI BMW E28 Turbo
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #49 på: september 22, 2009, 09:03:27 am » |
|
Ja kubein skulle funke greit 
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #50 på: september 22, 2009, 09:51:26 am » |
|
Kubein brukes i husbygging... ikke i bil restaurering... blir bare dritt av alt det kommer i kontakt med... pakkningen kan du kutte med sveisetråd.... sveis krever vinkelkutter eller lignende
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
ess
Juniormedlem
 
Innlegg: 77
Bosted: sandnes
|
 |
« Svar #51 på: september 22, 2009, 10:37:04 am » |
|
Kubein brukes i husbygging... ikke i bil restaurering... blir bare dritt av alt det kommer i kontakt med... pakkningen kan du kutte med sveisetråd.... sveis krever vinkelkutter eller lignende
fine hehe 
|
|
|
Loggført
|
KGhia 59 Audi TT Boblå 66 1300 Golf II GTI BMW E28 Turbo
|
|
|
|
|
ess
Juniormedlem
 
Innlegg: 77
Bosted: sandnes
|
 |
« Svar #54 på: september 23, 2009, 19:50:12 pm » |
|
tips: masker understellet når du grunner, så slipper alle bærearmer, gummi etc å bli fylt med grunning:  Eg jore den tabben med at eg ikkje gadd å maskere før blåsingen så da var det ikke så mye for seg å maskere for grunningen. Har planer om å bygge nytt oppgradert understell. Fins der ombyggings sett til skivebrems fremme og bak og nye hjulnav!?? 
|
|
|
Loggført
|
KGhia 59 Audi TT Boblå 66 1300 Golf II GTI BMW E28 Turbo
|
|
|
ess
Juniormedlem
 
Innlegg: 77
Bosted: sandnes
|
 |
« Svar #55 på: september 29, 2009, 19:36:09 pm » |
|
da var rustsveisingen igang
|
|
|
Loggført
|
KGhia 59 Audi TT Boblå 66 1300 Golf II GTI BMW E28 Turbo
|
|
|
gammern
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 1195
Bosted: nykirke i vestfold
|
 |
« Svar #56 på: september 29, 2009, 19:42:08 pm » |
|
ser ut som du kan sakene , stå på , ser veldig bra ut 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
ess
Juniormedlem
 
Innlegg: 77
Bosted: sandnes
|
 |
« Svar #57 på: oktober 02, 2009, 23:42:57 pm » |
|
noen som har erfaring med subaru impreza gt motor i karmann ghia? 
|
|
|
Loggført
|
KGhia 59 Audi TT Boblå 66 1300 Golf II GTI BMW E28 Turbo
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7577
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #58 på: oktober 02, 2009, 23:48:50 pm » |
|
hvorfor???
min mening er å forsøke å bruke tid på å få bilen i seg selv så bra som mulig, så kan du bygge deg en T1 eller kanskje T4 motor som kjører flrtta av en sånn japsegreie, i tillegg til at du ikke reduserer enten sjansene til å få slogt bilne, verdien dens, eller antakelig begge deler...
Bygge om ti vannavkjøt medfører mye modifisering av en Ghia, så igjen må jeg å spørre om hvorfor...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
ess
Juniormedlem
 
Innlegg: 77
Bosted: sandnes
|
 |
« Svar #59 på: oktober 03, 2009, 00:03:36 am » |
|
hvorfor???
min mening er å forsøke å bruke tid på å få bilen i seg selv så bra som mulig, så kan du bygge deg en T1 eller kanskje T4 motor som kjører flrtta av en sånn japsegreie, i tillegg til at du ikke reduserer enten sjansene til å få slogt bilne, verdien dens, eller antakelig begge deler...
Bygge om ti vannavkjøt medfører mye modifisering av en Ghia, så igjen må jeg å spørre om hvorfor...
legte bare litt med tanken. 216 hk i en så lett bil
|
|
|
Loggført
|
KGhia 59 Audi TT Boblå 66 1300 Golf II GTI BMW E28 Turbo
|
|
|
|