april 25, 2024, 06:17:53 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Trenger lokaler! Vi har flyttet inn  (Lest 7217 ganger)
mdyrseth
Medlem
***
Innlegg: 147
Bosted: trondheim


Vis profil

« på: september 18, 2009, 15:37:08 pm »

hei,

nå har jeg et STORT problemer, fram til nå (og noen få uker til) har jeg mekket i mine foreldres garsje. det var kaldt om vinteren og varmt om sommeren, men jeg klarte meg fint. Nå derimot har de kjøpt seg hele 2 nye biler Sjokkert! Og vil av en eller merklig grunn bruke garasjen til å parkere bil i garasjen:S, forstå det dem som kan.

Nå har jeg desperat surfet finn og ringt til noen idustri områder, problemet er at jeg ikke er et firma og er student (så 6000 i måneden er ikke aktuelt). Jeg prøver nå dere her på forumet og håper på å finne gull.

For meg er gull 20+kvm i sykkelavstand fra byen (singsaker) (kan muligens finne meg i å ta buss, er desuten  ganske sprek på sykkel), må ikke være isolert, men trenger minst 16 amp sikring, ting som 3-fas, komressor osv er kun bonus som jeg ikke på noen måte krever, altså kan jeg fint finne meg i å jobbe bakerst i en låve (sammen et par geiter) med en skjøte ledning til hovedhuset.

Jeg kan selvfølgelig hjelpe til litt med sveising og bilmekking hvis det trengs (andre ting og selvfølgelig Blunker)

Er det noen som vet om noen som har, eller som har en plass barkest i en låve, garasje el. vær så snill å svare på denne tråen, enten med pm eller hva som helst!

ring gjerne, mitt nr 41146495
« Siste redigering: november 02, 2009, 22:59:07 pm av mdyrseth » Loggført
Magnus LH
Seniormedlem
****
Innlegg: 356
Bosted: Kristiansand



Vis profil
« Svar #1 på: september 18, 2009, 18:10:12 pm »

Ikke til noe hjelp, men jeg kan være interessert i å være med om du finner et lokale for fler.

Vennlig hilsen student, Øya.. Blunker
Loggført

1970 - T1 1300
1964 - T2 Panel Panelen Kjell
mdyrseth
Medlem
***
Innlegg: 147
Bosted: trondheim


Vis profil

« Svar #2 på: september 18, 2009, 19:19:34 pm »

Dette er faktisk til god hjelp, er vi flere har jeg nemelig kansje mulighet til å fra 60 kvm  for rundt 4000 mnd, inkludert varme og ueldelig(nesten) med trykkluft og 3 fas. Er det noen flere som er intresert,vi kan i værste fall være 4 stk,  så lenge folk rydder og vi finner et system for lagring i høyden hvis man skal ta av kariseri, dette er på selsbakk fabrikker (ca 15 min å sykle fra sentrum).

noen interesert så si i fra, de har mye ledig har jeg forstått, så blir vi flere kan vi kansje få større lokaler også evt lagerplass like ved.

ps!
Trenger fortsatt tips!
« Siste redigering: september 18, 2009, 19:42:11 pm av mdyrseth » Loggført
56T1
Seniormedlem
****
Innlegg: 297
Bosted: Stjørdal



Vis profil
« Svar #3 på: september 21, 2009, 01:27:33 am »

Jeg kan muligens være med å leie et lokale Blunker
Si i fra om det blir noe av dette...

Steinar
90879171
Loggført
mdyrseth
Medlem
***
Innlegg: 147
Bosted: trondheim


Vis profil

« Svar #4 på: september 21, 2009, 11:46:58 am »

Kort oppdatering, har nå snakket med en mann på sorgenfri som leier ut et lokale på 200kvm, da må vi være 6 stk for å holde smertegrensa på ca 1000, problemet med det lokalet er at det er litt langt inn i bygningen,  men kan evt være aktuelt med eksos avsug igjennom en yttervegg. Og vi må dytte bilene inn.

Samme person leier også ut på lade, skulle ringe han neste uke da han vet mer om dette.
Loggført
mdyrseth
Medlem
***
Innlegg: 147
Bosted: trondheim


Vis profil

« Svar #5 på: oktober 08, 2009, 11:19:22 am »

Endelig sjer det noe, nå får jeg etter all sansylinghet lokaler på nedre nardo. Lokalene er stygge og byggert gammelt, men jeg har virkelig troa på at dette kan bli fine lokaler.
Loggført
ovalt
Supermedlem
*****
Innlegg: 1148
Bosted: gol


Vis profil

« Svar #6 på: oktober 08, 2009, 13:42:03 pm »

Håper det ordner seg likevel da. Men jeg kan likevel gi deg et godt tips
om hva du kanskje kan gjøre... (Dette er heilt seriøst også)
-Kjøp deg en brukt 20 fot container, -det har eg gjort!! Desse får du brukt og nytt frå ca 2-3000 og opptil nye for ca 15-20000
-du kan låse de igjen
-du kan legga opp lysarmaturar og 16 amp kontakter
-du kan isolera de
-du kan montere taljer
-du kan dele av et lite rom i ene enden til f.eks en kompressor m sandblåsekabinett
-du kan setta på en hengslet arbeidsbenk (til å vippe opp)
-du kan bruka den til garasjen din (ikkje lett å bryte seg inn i)
-du eig ditt eget verksted o.s.v.

Du trenger bare en tillatelse til å plassere den på et ideelt sted, og  bestille et elektrisk arbeidsskåp fra kraftvrket e.l.

Loggført
Lid
Supermedlem
*****
Innlegg: 1060
Bosted: Farsund



Vis profil
« Svar #7 på: oktober 08, 2009, 13:45:53 pm »

Er det ikke litt for smalt og jobbe i en Container?
Loggført
ovalt
Supermedlem
*****
Innlegg: 1148
Bosted: gol


Vis profil

« Svar #8 på: oktober 08, 2009, 13:58:19 pm »

Er det ikke litt for smalt og jobbe i en Container?
He he jo men d går heilt godt med litt planlegg. Har ogso lånt meg lokaler tidlegere, men dersom eg ikkje har anna valg så ville nok eg gått for dette. Behøver jo ikkje søke om å setta frå seg ein cont.. (ein kan også event. setta sammen to med sideåpningar)
Loggført
mdyrseth
Medlem
***
Innlegg: 147
Bosted: trondheim


Vis profil

« Svar #9 på: oktober 08, 2009, 14:44:41 pm »

Det å sette sammen to (eller 4!) konteinere var egentlig veldig lurt, kan jo bli et rimelig og bra lokale det! Skal undersøke den muligheten, og kansje leie ut til de to andre som trenger lokale. Men likte det lokalet på nardo, får jeg det for prisen jeg vil så kommer jeg til å satse på det.
Loggført
ovalt
Supermedlem
*****
Innlegg: 1148
Bosted: gol


Vis profil

« Svar #10 på: oktober 08, 2009, 15:11:06 pm »

Det å sette sammen to (eller 4!) konteinere var egentlig veldig lurt, kan jo bli et rimelig og bra lokale det! Skal undersøke den muligheten, og kansje leie ut til de to andre som trenger lokale. Men likte det lokalet på nardo, får jeg det for prisen jeg vil så kommer jeg til å satse på det.
Ja, lykke til Gliser
Loggført
Atmobil
Supermedlem
*****
Innlegg: 937
Bosted: Litt over alt, men mest vanlig i Trøndelag....



Vis profil
« Svar #11 på: oktober 08, 2009, 18:42:51 pm »

Jeg hadde tidligere mekkelokale på Sluppen, dette bestod av 3 stk 40fots shippingcontainere. Disse ble åpnet opp i sidene og det ble laget tre mekkeplasser på tvers over dem. Monterte inn porter med lås og el inni der. Brukte platene fra veggene som vi kappa ut på ytterveggen rundt med glassvatt imellom. For at taket ikke skulle komme ned i hue på oss så sveisa vi inn støtter i stål mellom hver mekkeplass.
Dette funka helt fint det Glad
Loggført

mdyrseth
Medlem
***
Innlegg: 147
Bosted: trondheim


Vis profil

« Svar #12 på: oktober 08, 2009, 19:37:37 pm »

Virker som vi kommer til å bli 4 stk på nedre nardo/lerkendal, blir nok veldig fint! Snakket med Steinar (66t1) i dag og har virkelig trua på at et koletiv virkelig kan bli flott.

 Blir det sjærings så finner jeg meg et sted (som passer og jeg får lov) og setter opp to stk kontanere, og fikser meg et skikkelig fint mekke lokale. Eneste prob med kontanere at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre med 2-4 sammensveisete kontanere som er isolert, har instalert lys, trykkluft og 3 fase når jeg kjøper meg eget hus med stoor garage.
Loggført
ovalt
Supermedlem
*****
Innlegg: 1148
Bosted: gol


Vis profil

« Svar #13 på: oktober 08, 2009, 21:32:23 pm »

Jo du seller de når du har "vokst fra" de... Gliser
Loggført
Atmobil
Supermedlem
*****
Innlegg: 937
Bosted: Litt over alt, men mest vanlig i Trøndelag....



Vis profil
« Svar #14 på: oktober 09, 2009, 15:26:55 pm »

Ja det er bare å selge de det etterpå, det var det som ble gjort med containerne jeg var i på sluppen. Hvis en eventuelt ikke får solgt det helt så er det mye skrotstål i disse Glad
Loggført

fantstein
Seniormedlem
****
Innlegg: 481
Bosted: hjemme hos meg selv


Fantstein


Vis profil
« Svar #15 på: oktober 10, 2009, 02:21:25 am »

har hatt mange timer i slike løsninger med kontainer
funker som faen

det er bare fantasien og takhøyden som er hindring
hadde tre slieke i kosovo og det fungerte helt topp.
stå på så blir det bra fort og billig Glad
Loggført

Fahrtknockerz Aircoolerz
         Member#2
    (The official Toer.)
     "We break wind"
It`s not the fahrt that kills,
         it`s the smell
ovalt
Supermedlem
*****
Innlegg: 1148
Bosted: gol


Vis profil

« Svar #16 på: oktober 10, 2009, 07:55:12 am »

har hatt mange timer i slike løsninger med kontainer
funker som faen

det er bare fantasien og takhøyden som er hindring
hadde tre slieke i kosovo og det fungerte helt topp.
stå på så blir det bra fort og billig Glad
Jada, eg har seinare fløtta ut frå kontaineren, med skruvingen til hobbyen, og til bedre plass, men har beholdt kontaineren til "sandblåsebu" Har skaffet meg en Atlas Copco 3,5m3 skrukompressor og holder nå på å rigge dette til. Kan bruke opp igjen sanden og stå tørt med det meste av blåsing.
Loggført
mdyrseth
Medlem
***
Innlegg: 147
Bosted: trondheim


Vis profil

« Svar #17 på: oktober 11, 2009, 00:11:33 am »

Var på freda å sjekket ut lokalet, vi skal bestemme oss iløpet av helgen. Han skal ha 5500 i mnd. blir spenende å se nå da Glad
Loggført
mdyrseth
Medlem
***
Innlegg: 147
Bosted: trondheim


Vis profil

« Svar #18 på: oktober 11, 2009, 13:16:48 pm »

har hatt mange timer i slike løsninger med kontainer
funker som faen

det er bare fantasien og takhøyden som er hindring
hadde tre slieke i kosovo og det fungerte helt topp.
stå på så blir det bra fort og billig Glad
Jada, eg har seinare fløtta ut frå kontaineren, med skruvingen til hobbyen, og til bedre plass, men har beholdt kontaineren til "sandblåsebu" Har skaffet meg en Atlas Copco 3,5m3 skrukompressor og holder nå på å rigge dette til. Kan bruke opp igjen sanden og stå tørt med det meste av blåsing.

snakket med utleier og er godt mulig jeg setter opp en kontaner utenfor til sandblåsing og lakkering. Litt pussig kombo, men med støvsuging burde det gå fint, har sett litt på kontanere og er på jakt etter en 15-20ft som er isolert (fryser eller noe), ligger en på finn til 8000, men talmodighet pleier å lønneseg.
Loggført
ovalt
Supermedlem
*****
Innlegg: 1148
Bosted: gol


Vis profil

« Svar #19 på: oktober 11, 2009, 17:13:09 pm »

Ja, hvis en skal lakkere i samme cont. så burde en spyle reint etter sandblåsingane, må då ha tette lysarmaturar å dekka til stikkontakter o.l. før spylinga, ein bør vidare lage seg eit avsug der ein legg ein ganske stor flat ventilasjonskassa (avtrekk) under bilen, som ein då koblar til via vent.røyr til ei kraftig utsugvifte. Då går dette som fot i hose.
-Poenget er at dersom ein har containerar so kan dei vere svært anvendelege provisoriske i forhold til dyre permanente opplegg... som jo må være ganske omfattande i ferdige lokaler då.
-Ja frysekontainer er lurt, ferdig isolerte, mot vanlege uisolerte kontainere som må somregel kles utvendigt med plastbelagte matter, om ein ynskjer å bruka dei mykje om vinteren.
Loggført
mdyrseth
Medlem
***
Innlegg: 147
Bosted: trondheim


Vis profil

« Svar #20 på: oktober 13, 2009, 00:44:30 am »

Da er lokalet bestilt og vi har tre bekreftede medlemer i spleiselaget. Jeg kommer til å leie to fjerdedeler hvis vi ikke får noen fjerde- eller femteman.

nå gleder jeg meg masse til å komme igang, da det har blitt litt stopp i prisjektet pga plass mangel, dette er nå løst Osteaktig.

Jeg kommer muligens til å sette  opp en 20 ft container som lakkerings lokale (grundeier må godskjenne), men neppe før snøen forsvinner. sandblåsing kan man gjøre i partitelt mens det regner (og regn har vi nok av), da støver det ikke så mye.
Loggført
RuneL
Supermedlem
*****
Innlegg: 560
Bosted: Hamar / Trondheim



Vis profil
« Svar #21 på: oktober 14, 2009, 21:53:46 pm »

Det er endel Trondheim-VW-studenter her ja.. Jeg valgte å ikke ta med bil opp hit men merker at jeg bruker mer å mer tid her inne som en erstattning for å drive med bilen.. Håper du/dere får tak i bra lokaler
Loggført

mdyrseth
Medlem
***
Innlegg: 147
Bosted: trondheim


Vis profil

« Svar #22 på: oktober 14, 2009, 22:49:04 pm »

Det er endel Trondheim-VW-studenter her ja.. Jeg valgte å ikke ta med bil opp hit men merker at jeg bruker mer å mer tid her inne som en erstattning for å drive med bilen.. Håper du/dere får tak i bra lokaler

takk takk, blir nok en løsning, kommer med noen bilder etter hvert. Tror dette blir et skikkelig bra kollektiv! Blir abstinensene for store kan du jo komme innom en tur å sjekke ut våre prosjekter. Slik det er nå, er det en beach buggy, en oval med 66 understell og en buss, så her burde de fleste finne noe de liker.
Loggført
mdyrseth
Medlem
***
Innlegg: 147
Bosted: trondheim


Vis profil

« Svar #23 på: november 02, 2009, 23:03:44 pm »

da var alt i orden og vi har fått oss et lokale på knapt 160 kvm helt nederst på nardo. Alle biler er inne og en del deler er det vel også. Vi får nøkkel så snart vi har betalt depositum, altså i morgen hvis alt går etter planen. Uansett legger jeg ut noen bilder som magnuslh har tatt i forbindelse med innflyttingen.





* 1.jpg (132.39 KB, 604x492 - vist 296 ganger.)

* 2.jpg (56.6 KB, 604x453 - vist 277 ganger.)

* 3.jpg (53.89 KB, 604x453 - vist 281 ganger.)

* 4.jpg (44.33 KB, 604x453 - vist 245 ganger.)

* 5.jpg (52.35 KB, 604x453 - vist 265 ganger.)
« Siste redigering: november 02, 2009, 23:27:36 pm av mdyrseth » Loggført
RuneL
Supermedlem
*****
Innlegg: 560
Bosted: Hamar / Trondheim



Vis profil
« Svar #24 på: november 03, 2009, 10:11:52 am »

Se der ja.. Der blir det nok veldig koslig etterhvert. Glad
Loggført

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!