KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #60 på: september 24, 2009, 17:33:45 pm » |
|
stemmer det... Men borr opp de andre også, så du får gjort ren kanalene skikkelig med det samme. petter-fetter...
OK goody. er ikke det litt for seriøst??  har blåst gjennom med trykkluft det får holde.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
wide5
|
 |
« Svar #61 på: september 24, 2009, 19:34:21 pm » |
|
Detta blir så moro... 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
fetter
Nybegynner

Innlegg: 3
Bosted: drammen
|
 |
« Svar #62 på: september 24, 2009, 19:37:38 pm » |
|
Ja gjett a... Flott tråd dette her. Kan nok ikke hjelpe deg med rekesalat i denne motoren. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #63 på: september 26, 2009, 01:02:57 am » |
|
mmm Denja!!!
for å slippe å borre / gjenge satser jeg på ei sånn pumpe som dette hvis noen har en sånn brukt tilsalgs , hyl ut
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Der_Butzelmann
Supermedlem
    
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø
The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!
|
 |
« Svar #64 på: september 27, 2009, 00:02:26 am » |
|
Kult prisjekt Jørn. Ang. oljepumpa, så har sikkert du eller noen andre en såkalt oljekoker liggendes på lur ( lokk med filterholder ). Kapp av filterholderen å sett på nipler. Voila! Fullgod cheapo løsning 
|
|
|
Loggført
|
-73 1303S WBX -69 Buggy, kort -91 T4 Multivan -04 Touran
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #65 på: september 27, 2009, 01:31:40 am » |
|
hmm... oljekoker oljekoker oljekoker....
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #66 på: september 27, 2009, 02:31:47 am » |
|
Mener sikkert å ta en sånn på nederste bilde å bygge om til lik øverst  . Oljekoker= filteret står ved eksosanlegget  Vil du forsenke de to nederste skruene så du får klaring til blekket mellom reimhjulet og pumpelokket? Eller er det bare hos meg det skraper i reimhjulet? (Full flow)
|
|
« Siste redigering: september 27, 2009, 02:36:21 am av Formula Vee »
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Der_Butzelmann
Supermedlem
    
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø
The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!
|
 |
« Svar #67 på: september 27, 2009, 18:36:25 pm » |
|
Mener sikkert å ta en sånn på nederste bilde å bygge om til lik øverst  . Oljekoker= filteret står ved eksosanlegget  Vil du forsenke de to nederste skruene så du får klaring til blekket mellom reimhjulet og pumpelokket? Eller er det bare hos meg det skraper i reimhjulet? (Full flow) Tenker på slik en oljekoker ja 
|
|
|
Loggført
|
-73 1303S WBX -69 Buggy, kort -91 T4 Multivan -04 Touran
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #68 på: september 27, 2009, 18:49:58 pm » |
|
Den øverste av disse er i hvertfall en skikkelig slange svier på en vanlig forgasser motor... måtte tigge igjen hele greia og endre til horisontale utganger..nais
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #69 på: september 27, 2009, 20:20:21 pm » |
|
fordi slangene kommer for nære grenrør?? eller? tenkte å ta på spanderbuksene å dra litt eksos bandasje rundt exsos. det hjelper sykt bra mot varme. ja mange forslag her. klar for litt mekk også men stikk ord Cheap'O / Billig. ellers shinet op den brukte 1600syl satsen. og rensket og rgrovrengjort dobbelport toppene nesten litt for fint de sylinderene altså!!
|
|
« Siste redigering: oktober 09, 2009, 00:29:54 am av KnastenradUndKnotenblech »
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #70 på: september 27, 2009, 22:58:47 pm » |
|
Biltema selger en isolerende, varmereflekterende duk. Den har jeg surret rundt oljeslangene mine og festet med kobbertråd. Det var rundt 2mm klaring til mitt CSP Supercompetition, men tok ikke sjansen. Har hatt nok svarte skyer ut fra motorrommet 
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
jalokoey
Supermedlem
    
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest
low and slow...
|
 |
« Svar #71 på: september 28, 2009, 20:57:56 pm » |
|
hva setter du tenninga på?antall grader ved hva turtall.?? har fått tennings bank på min turbo motor ved 0.7-8bar. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #72 på: september 29, 2009, 00:02:26 am » |
|
Trodde jalokoey kjørte denne rett til vinterlagring  ?
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #73 på: september 29, 2009, 00:05:55 am » |
|
hva setter du tenninga på?antall grader ved hva turtall.?? har fått tennings bank på min turbo motor ved 0.7-8bar.  hva bruker du for å dra ned tenning under ladetrykk da?
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #74 på: september 29, 2009, 00:12:30 am » |
|
ellers fått byttet fordelerdrev og monter sammen blokka. satt på en sylinder for å måle vendehøyde.
noen som vet cc i std dobbelport topper???
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Magnus LH
Seniormedlem
   
Innlegg: 356
Bosted: Kristiansand
|
 |
« Svar #75 på: september 29, 2009, 00:14:02 am » |
|
55cc jmf. Endres cheap'o tråd. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #76 på: september 29, 2009, 00:14:41 am » |
|
se der ja takk 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #77 på: september 29, 2009, 00:16:07 am » |
|
hva menes om sprekker i eksos porten??
vanlig? sjekket 6 topper og alle hadde sprekker................. hrmph!!!
|
|
« Siste redigering: september 29, 2009, 00:20:45 am av KnastenradUndKnotenblech »
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #78 på: september 29, 2009, 08:02:06 am » |
|
Den øverste av disse er i hvertfall en skikkelig slange svier på en vanlig forgasser motor... måtte tigge igjen hele greia og endre til horisontale utganger..nais
Jeg beskytter oljeslangen slik:
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
jalokoey
Supermedlem
    
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest
low and slow...
|
 |
« Svar #79 på: september 29, 2009, 09:45:02 am » |
|
hva setter du tenninga på?antall grader ved hva turtall.?? har fått tennings bank på min turbo motor ved 0.7-8bar.  hva bruker du for å dra ned tenning under ladetrykk da? ikke noe tips.. ? holder på med en annen motor .. den skal få megaspuirt sprut. den forgasser turbo skal ikke være noe super duper greier. bare litt mer power. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
jalokoey
Supermedlem
    
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest
low and slow...
|
 |
« Svar #80 på: september 29, 2009, 09:46:22 am » |
|
Trodde jalokoey kjørte denne rett til vinterlagring  ? tok den hjem for og skifte dynamo og litt div  men la oss holde oss til prosjekt til til tråd starter 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #81 på: september 29, 2009, 09:49:29 am » |
|
vet iike hvor jeg havner på tenning. mange faktorer som spiller inn. men havner ett sted på 20- talet avhengig av bla.a ladetrykk  duda:? hva bruker du for å dra ned tenning under ladetrykk
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #82 på: september 29, 2009, 10:06:43 am » |
|
Den øverste av disse er i hvertfall en skikkelig slange svier på en vanlig forgasser motor... måtte tigge igjen hele greia og endre til horisontale utganger..nais
Jeg beskytter oljeslangen slik: Si meg at det ikke hadde vært bedre att de gikk rett til siden da  Vi hadde merged header anlegg... og da kan du egentlig drite i det... om du ikke gjør dritten om.... Lørdag etter fire...
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Sonic
Supermedlem
    
Innlegg: 1919
Bosted:
|
 |
« Svar #83 på: september 29, 2009, 13:44:46 pm » |
|
vet iike hvor jeg havner på tenning. mange faktorer som spiller inn. men havner ett sted på 20- talet avhengig av bla.a ladetrykk  duda:? hva bruker du for å dra ned tenning under ladetrykk Om vakum trekker tenninga opp må vel trykk dra tenninga ned eller ?? (1 inngang til på potta ?? Billig ? Ja Mvh!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #84 på: september 29, 2009, 13:58:19 pm » |
|
Den øverste av disse er i hvertfall en skikkelig slange svier på en vanlig forgasser motor... måtte tigge igjen hele greia og endre til horisontale utganger..nais
Jeg beskytter oljeslangen slik: Si meg at det ikke hadde vært bedre att de gikk rett til siden da  Vi hadde merged header anlegg... og da kan du egentlig drite i det... om du ikke gjør dritten om.... Lørdag etter fire... Enig. Man kan gjøre begge deler også 
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #85 på: september 29, 2009, 14:11:02 pm » |
|
Trykket drar ikke tenning ned på vanlig vakumklokke . Men den gjør det på dobbeltvirkende klokke som jeg skal bruke.wbx fordeleren har dette .men originalt såvil tenningen bli dratt ned for mye. under normale ladetrykk etc. Så antal grader klokka drar ned må begrenses.kommer med info på dette etterhvert.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #86 på: september 29, 2009, 19:07:22 pm » |
|
Kan du bruke en cheapo-garbage lufttrykk regulator til å regulere vakum/trykk til fordeleren?
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #87 på: september 29, 2009, 19:29:31 pm » |
|
Jeg har begrenset utslaget på mekanismen inne i fordeleren. Justerbar fra 0 til ca 12 grader ved . Bilder kommer(ligger bilder i biff til pølsepris prosjekt)
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #88 på: september 29, 2009, 21:12:05 pm » |
|
Tør jeg gjette på en liten skrue med eksentrisk skive? 
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #89 på: september 29, 2009, 21:32:59 pm » |
|
"MAD cred" for å tørre å gjette !! funker sikkert det å! men ikke sånn jeg tenkte. sveiset på en klump alu og gjenget opp for skruen som begrenser nedtrekket.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
|