FreddyB
Supermedlem
    
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane
Toidi - men omvendt.
|
 |
« Svar #240 på: november 10, 2009, 23:58:30 pm » |
|
Klapp klapp!
|
|
|
Loggført
|
Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #241 på: november 11, 2009, 00:01:54 am » |
|
takk ut på prøvetur i morgen. litt trixing med benzinmengden. den tempsensoren styrer faktisk ganske mye av benzinmengden. prøde litt med kald sensor og ett par motstander som tilsvarer varm motor , så kommer til å sette inn ett potmeter for å kunne justere litt på benzinmengden den får i allefall nok benzin nå men håpet synker for den motoren...det begynner å gå opp for meg hvorfor den motoren blei bytta. hun som jeg byttet den for sa den sprutet olje.. så den er vel long gone .. mye ånding... MEN vi kjører litt å ser 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #242 på: november 11, 2009, 00:20:44 am » |
|
Gratulerar!!! Høyrdes ivertfall ut som ein dobling av effekten! Du får filma når du skal kjøyra då!! 
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
|
cato®
Supermedlem
    
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen
|
 |
« Svar #244 på: november 11, 2009, 10:19:21 am » |
|
Gratulerar!!! Høyrdes ivertfall ut som ein dobling av effekten!
Eg syns det høyrdes ut som mykji meir enn dobling 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #245 på: november 11, 2009, 11:26:46 am » |
|
Veldig bra Jørn!! Gratulerer  Har en 1600 short blokk som er bra. Sylindre trenger honing og nye stempelringer (har kjøpt inn). Orginaltopper på gang fra Finn-Erik som har gått lite. Så hvis det er av interesse kan vi sikkert deale litt 
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
Der_Butzelmann
Supermedlem
    
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø
The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!
|
 |
« Svar #246 på: november 11, 2009, 20:26:54 pm » |
|
Thumbs up ja! Tøft! 
|
|
|
Loggført
|
-73 1303S WBX -69 Buggy, kort -91 T4 Multivan -04 Touran
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #248 på: november 11, 2009, 23:33:00 pm » |
|
her trengs det "ny" donor motor. rimelig sluttkjørt. virker ike som den går på alle 4 gitt .............: etter 1km testtur, gikk det med ca 1,5liter olje...og jeg trudde jeg var midt i innspillinga av "the Perfect storm IV" eller "Twister MCXVII" for makan til røyksky har jeg ikke vært borti bak en motor  turboen spinner opp tidlig nok i allefall .kanskje litt for tidlig for ønsket toppeffekt. ett bilde av ett aktiv ånderør
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #249 på: november 11, 2009, 23:46:10 pm » |
|
har en svak følelse av litt for høyt trykk i blokka.. hjalp sikkert ikke med 0.5bar ladetrykk heller 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
ovalt
Supermedlem
    
Innlegg: 1148
Bosted: gol
|
 |
« Svar #250 på: november 11, 2009, 23:52:51 pm » |
|
har en svak følelse av litt for høyt trykk i blokka.. hjalp sikkert ikke med 0.5bar ladetrykk heller  Ikkje gje opp...finn feilen å stå på.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
FreddyB
Supermedlem
    
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane
Toidi - men omvendt.
|
 |
« Svar #251 på: november 11, 2009, 23:55:21 pm » |
|
Hehehehehe.. Veddar på han har funne feilen - på lag før han starta motoren..
|
|
|
Loggført
|
Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
|
|
|
Superbeetle
Supermedlem
    
Innlegg: 513
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #252 på: november 12, 2009, 00:00:24 am » |
|
hehehe...effektiv ånding 
|
|
|
Loggført
|
´71 1302S ´12 Yamaha YZF-R6
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #253 på: november 12, 2009, 00:04:35 am » |
|
Hva med å bore gass porter i stemplene... kanskje får du trykket til å jobbe for deg?
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #254 på: november 12, 2009, 00:09:19 am » |
|
så da synger jeg Jan Eggum "så'e det på'an igjen"
får vel rive ut til helga å få status. for shortblokka virker veldig bra uten endeslakk på med 1621/1622 sats..og HÅPER toppene er hele.att det ikke mangler en ventil eller noe.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
1303S73
Supermedlem
    
Innlegg: 735
Bosted: Haugesund NRVWK
1303LS Org. Cab. & Gullhuset
|
 |
« Svar #255 på: november 12, 2009, 00:15:49 am » |
|
Detter er kjekt å følge med på.
Stå på.
Hilsen Geir.
|
|
|
Loggført
|
1973 1303LS Org. Cab 1966 VW panel Gullhuset 1985 VW transporter syncro
|
|
|
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud
Singelport Mafia'n
|
 |
« Svar #256 på: november 12, 2009, 17:54:08 pm » |
|
HERLIG!! Fatter nesten ikke at du har fått detta greiene til å gå en gang!  hehe Stå på!!
|
|
|
Loggført
|
" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better" Audi 100 2,5TDI VW 1300 1970 Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen 45632450 ------------------------------- Medlemsansvarlig Røyken og Omegn Aircoolers Rikard@roykenaircoolers.comroykenaircoolers.com 
|
|
|
jalokoey
Supermedlem
    
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest
low and slow...
|
 |
« Svar #257 på: november 12, 2009, 19:27:53 pm » |
|
klarte du justere ned bensin mengde med potmeter? hørtes ut som den fekk rikelig:)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #258 på: november 12, 2009, 22:44:57 pm » |
|
har ikke rukket å handle inn potmeter enda. først skal jeg ha en motor som er i orden i bunn . sånn pirk tar vi etterhvert 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #259 på: november 13, 2009, 00:13:45 am » |
|
Så hva ble fasit på denne i forhold til avstemming?
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #260 på: november 13, 2009, 00:21:27 am » |
|
hmm har den vært bremset enda...? har den fått E-85? har den fått vanninnsprut? 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 4529
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
 |
« Svar #261 på: november 13, 2009, 00:22:30 am » |
|
årh.. det går så sakte med deg Jørn! få gang på tinga nå... vi venter
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017  "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7581
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #262 på: november 13, 2009, 00:25:32 am » |
|
hmm har den vært bremset enda...? har den fått E-85? har den fått vanninnsprut?  detaljer... 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #263 på: november 13, 2009, 00:27:08 am » |
|
ja ugla fra vestfold burde vite alt om det... ellers så har jo Tistloose gitt enn forløpig "fasit" Gratulerar!!! Høyrdes ivertfall ut som ein dobling av effekten! Du får filma når du skal kjøyra då!! 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Hans
Supermedlem
    
Innlegg: 1409
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #264 på: november 13, 2009, 00:27:46 am » |
|
god knall  høre putringa med turbosus er deilig - ønsker meg slikt jeg og
|
|
|
Loggført
|
o 1958/64 T1 Ragtop o 1957 T1 o 1989 T3
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #265 på: november 13, 2009, 00:55:31 am » |
|
ellers så har jo Tistloose gitt enn forløpig "fasit"
Ja for all del..  Men du har ikkje eit budsjett å publisera då?? Skulle likt å vist kor mykje ein sånn kjekk liten motor kjem på totalt!
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #266 på: november 13, 2009, 01:10:05 am » |
|
ja kommer til å laget ett anslagsvis budsjett. ellers er planen å teste den HVIS det blir noe Dynodag f.eks hos Ringstad motor.  til våren. den lyver ikke Men nå skal varianten min få litt stell...før den skal til Biltilsynet for visning etter ombygging av bremser /motor i desember. Hvis jeg får ånden over meg i helga river jeg ut motoren.for å finne status må få den klar snart ..hvis det blir is i Sigdal 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
EspenX
Supermedlem
    
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo
Praise the raised
|
 |
« Svar #267 på: november 13, 2009, 01:19:14 am » |
|
Men du har ikkje eit budsjett å publisera då?? Skulle likt å vist kor mykje ein sånn kjekk liten motor kjem på totalt!
Jeg har snoket i søpla til Knasten og funnet en utskrift fra Mastercard. Der står det: Deler: 5000 kroner Fantastisk kunnskap, nevenyttighet og arbeidslyst: Priceless 
|
|
|
Loggført
|
1969 Militær-buss 
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #268 på: november 13, 2009, 01:20:37 am » |
|
ett estimat ; tipper det overstiges noe.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #269 på: november 14, 2009, 23:08:00 pm » |
|
da var den missing stempelring i boks unber stor takk til NK for donering!!
ellers er Stage II clutchen kommet så da er det bare å skru som F¤%#
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
|