KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #300 på: november 27, 2009, 00:42:58 am » |
|
mange som har bra erfaringer med E-85 på sugemotor bl.a Jøran her inne . har ingen erfaring sjøl
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #301 på: november 27, 2009, 00:52:40 am » |
|
ellers skal man alltid høre på de eldre . så erik..det blir nok i allefall testing med megasquirt nå ja har vel funnet ut att kombinasjonen : overgangen til e-85 og over 0,3-0,4 bar ladtrykk så rekker ikke WBX sprutet til. uten altfor mye mer mikkel prøvde bittelitt med den store mengde målerene...men er litt utålmodig her +m Megasquirt ideen er sååååååå fristende  men påen 12--1300 benzin hadde det funket den del bedre opptil cA 0,7bar (noe vi får teste senere da 1600 går til %&€#") så har da startet med å lage en adapter fra WBX hjernen til Megasquirt boksen demonterte en WBX hjærne og bruker connectoren derfra og lodder innpå Megasquirt connectorern. så blir det plug'n'pray starter med fuel only , så kan vi implementere tenning senere.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7577
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #302 på: november 27, 2009, 01:18:09 am » |
|
morro å følge med på denne, stå på
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #303 på: november 27, 2009, 01:20:54 am » |
|
er relativt utålmodig.....og jeg kjente noen glimt av draget i motoren her om dagen så da blir det "slight change in plans"
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
westcosta
|
 |
« Svar #304 på: november 27, 2009, 01:38:17 am » |
|
Må jo være rakettforsker for å henge med på denne tråden.  Tipper du piner 140 gamp ut av vogna!!
|
|
|
Loggført
|
 T1 "Eatonic" T2 Buss "Metal Jacket" T4 "Multi"
|
|
|
Oval57
Supermedlem
    
Innlegg: 3011
Bosted: Lier
Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.
|
 |
« Svar #305 på: november 27, 2009, 10:12:22 am » |
|
Og folk som tror at det ikke skjer noe i Drammen Dette er byfornying (miljø og E85) og virkelig symbolverdi for Elvebyen. Tangen tar jo også elva i bruk på de andre bilene sine:)
|
|
|
Loggført
|
*Paradise road* Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.comTlf. 900 13 764 Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer. Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har noe du vil selge.
|
|
|
jalokoey
Supermedlem
    
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest
low and slow...
|
 |
« Svar #306 på: november 27, 2009, 22:46:46 pm » |
|
så har da startet med å lage en adapter fra WBX hjernen til Megasquirt boksen demonterte en WBX hjærne og bruker connectoren derfra og lodder innpå Megasquirt connectorern. så blir det plug'n'pray starter med fuel only , så kan vi implementere tenning senere. [/quote] legger du utkoblings skjema på overgang? skal til med samme sak i neste uke . hadde planer og ta tenning ut derfra og eg dA:)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #307 på: november 28, 2009, 00:31:54 am » |
|
drammenselva er jo blitt så rein att man (nesten) kan bade der! Ja da ver den oppe å går med megasquirt  tok en Ingrid Espelid Hovig "da har me juksa litt" hadde ett frerdig MEgasquirt liggendes på hylla i reserve. fikk loddet sammen overgangen fra WBX ledningsnettet til Megasquirten startet ikke på 1 forsøk , hadde glemt en ledning som ga strøm til dysene. men når den bar påplass fyret den med en gang. la oppe en extra ledning til TPS og sensor for innsugsluft. Beholder hele WBX ledningsenettet komplett så det kan brukes helt senere. måtte montere en innsugsluft sensor , da den originalt sitter i luftmengde måler som er fjærnet skal lage ett skjema og få lagt ut her. TPS er ikke koplet inn...da jeg ikke hadde noen . prøve å få tak i en på lørdag ellers må jeg inn med større dyser da åpningstiden er i lengste laget........
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7577
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #308 på: november 28, 2009, 01:10:55 am » |
|
kult  hvor store dyser er det som sitter i nå?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #309 på: november 28, 2009, 01:15:57 am » |
|
1,5 std WBX dyse pr sylinder
dvs 3 stk pr side/topp. 165cc x 1,5= 247.5cc sånn ca..
men OBS obs jeg kjører E-85 så det krever ca 1,5 gangen med suppe
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
jalokoey
Supermedlem
    
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest
low and slow...
|
 |
« Svar #310 på: november 28, 2009, 01:26:04 am » |
|
kult..  tok du ut inngang på digijet ecm og lodda på kontak til megasquirt? lurt for da er jo wbx sprut lednings nett heilt. har du koblet tenning og på her nå?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #311 på: november 28, 2009, 01:35:58 am » |
|
foreløpig så bruker jeg den originale tenninga bruker det opprinnelige tenningsignalet fra tenningsmodulen til hjernen rett inn på Megasquirten ja.
ja loddet ut kontakten fra en WBX hjerne da jeg har noen til overs.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #312 på: november 29, 2009, 00:17:13 am » |
|
i dag koplet jeg inn bredbåndslambda for å få tunet inn sprutet. denne er kun koplet inn under tuning.for så å brukes på neste bil  log'en viser att de dysene jeg har er for små. byttet ut til 2 stk 315cc dyser + og lot den "tilleggsdysa" stå (en std 165cc WBX dyse ) pr topp som skal gi ca 400cc pr sylinder som skal være mer enn nok. en kjapp justering an tenning så ut på prøvetur(relativt kald motor) WOW!!! det var vått på asfalten og litt søle på dekka , men bilen dro seg løs på 3. gir!! bare av momentet i motor.!  og på 4.gir drar den som en stoOOOOor motor  drar fra veldig godt fra ca 2800-5000. log viser att turbotrykket faller fra 0,7 til 0,5 ca over 5000. noe som tyder på att turboen gir seg der (compressor del for liten) men motor drar faktisk litt bedre enn jeg håpet på "bare" 0,7Bar ladetrykk dette lover godt! MEN det skjer fortsatt noe med motor når den blir varm..da vil den ikke gå skikkelig. går liksom ikke på alle 4 , men lager fult ladetrykk. Mistenker mulig en brent ventil eller syl lekkasje på en sylinder... skal prøve først å bytte ut de originla gamle pluggene med std varmeverdi med litt kaldere først så får man evt ta en komp test når motor er varm
|
|
« Siste redigering: november 29, 2009, 00:47:51 am av KnastenradUndKnotenblech »
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
cato®
Supermedlem
    
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen
|
 |
« Svar #313 på: november 29, 2009, 00:45:05 am » |
|
Kult  Tror kanskje at de orginale ventilfjærene etc. liker seg best under 5000 Slett ikke umulig at det er noe muffens på andre siden også, men det finner du nok ut. Tipper det er flere som kommer til å lage seg en tilsvarende motor.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #315 på: november 29, 2009, 01:08:10 am » |
|
ja overasket att de originale ventilfjørene holder følge . de lærde sier jo at man kan få lettere ventilflyt når man kjører på ladetrykk i tillegg. men de får erfaringene jeg har , så har jeg ikke merket noe vesentlig problem. ellers ser vel kammen's sin begrensning rundt 5000. men skal kunne følge med litt til oppover hvis turboen er stor nok
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7577
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #316 på: november 29, 2009, 01:15:26 am » |
|
har du et bilde av hele motoren slik den står nå?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #317 på: november 29, 2009, 01:17:32 am » |
|
nei tør ikke legge ut da jeg ikke har tatt motorvask.........
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Hans
Supermedlem
    
Innlegg: 1409
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #318 på: november 29, 2009, 01:23:11 am » |
|
artig å følge - se at det finnes håp om litt morro for de med dårlig råd også selv om jeg per nå ser det som uaktuelt å kunne klare dette da det tekniske går langt over huet på meg tror jeg skal prøve lese tråden en gang til og så krysse den med litt ivrig googling på teknisk stå på
|
|
|
Loggført
|
o 1958/64 T1 Ragtop o 1957 T1 o 1989 T3
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #319 på: november 29, 2009, 03:05:23 am » |
|
test koblingskjema WBX vs Megasquirt
|
Book1.mht (24.01 KB - lastet ned 196 ganger.)
|
« Siste redigering: november 29, 2009, 03:08:21 am av KnastenradUndKnotenblech »
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
jalokoey
Supermedlem
    
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest
low and slow...
|
 |
« Svar #320 på: november 29, 2009, 15:04:24 pm » |
|
slik som du har koblet nå så bruker du bensin pumpe releet til wbx en og? så du har ikke megasquirt sitt relebord. ? bare ecu en?  hadde tenkt det slik eg på min ... så slipper eg ekstra ms releboks:)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #321 på: november 29, 2009, 18:30:00 pm » |
|
stemmer . !
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #322 på: november 29, 2009, 21:48:23 pm » |
|
hær Roy kommer på sikt å fjærne tillegsdysene oppe i Y-røret. og få koplet til varmepottene så fort jeg er kvitt barnesykdommer kommer alle dekselr og bakplata tilbake på plass! (kan bli leeenge til)
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Vw1302s
Seniormedlem
   
Innlegg: 442
Bosted: Skoppum
|
 |
« Svar #323 på: november 30, 2009, 15:40:16 pm » |
|
Jeg bare digger kunnskapen din  Detta gir mot til mange andre her inne, inkludert meg selv!  Helt rått!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Paasan
Supermedlem
    
Innlegg: 602
Bosted: Oslo
Frøkna
|
 |
« Svar #324 på: november 30, 2009, 17:22:33 pm » |
|
jævli tøft og så lett å skru på senere ( med blekk osv på plass)  De som klager på trangt i motorrom i original får kanskje et annet inntrykk nå? Gleder meg til å se hva du ender opp med av effekt osv
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7577
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #325 på: november 30, 2009, 18:22:19 pm » |
|
dritbra  var det bildet før eller etter motorvask 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Keirn
Medlem
  
Innlegg: 120
Bosted: Malmø
Magister Mundi Sum
|
 |
« Svar #326 på: desember 01, 2009, 23:41:12 pm » |
|
hehe, det der ser jo nesten ut som noe jeg kunne ha finni på å laga jo 
|
|
|
Loggført
|
Om du ikke kan reparere det med en hammer, er det sikkert en elektrisk feil....
|
|
|
mdyrseth
Medlem
  
Innlegg: 147
Bosted: trondheim
|
 |
« Svar #327 på: desember 02, 2009, 04:19:01 am » |
|
denne er akkuratt lik som min blir (i første omgang) , bortsett fra tenning, og at min forhåpentligvis får noe penere utseende  .
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
jalokoey
Supermedlem
    
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest
low and slow...
|
 |
« Svar #328 på: desember 02, 2009, 23:10:47 pm » |
|
har du moddet wbx fordler noe? låst den av.. fjernet sentifugal justering.. den har eg låset av hos meg men eg skal ha ms til og regulere tenning,
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #329 på: desember 04, 2009, 00:46:37 am » |
|
foreløpig er det bare mekanisk justering av fortennningen , da jeg ikke har koplet inn vakumopptrekk/nedtrekk under ladetrykk så blir nok en del å hente på kjørbarhet.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
|