Etter kun et par minutter med DA-sliperen med 500-papir i dette tilfellet (400-papir på langkloss tar litt lenger tid...) ser overflaten sånn ut:

20260105_182630.jpg (44.51 KB. 800x546 - vist 16 ganger.)
Som man kan se er det da veldig lett å se appelsinhuden, og dersom det er "low-spots" i panelet kommer det også tydelig frem som områder med mye mer grått.
Jeg sliper da videre, og passer på å bevege DA-sliperen i store javne bevegelser, så jeg ikke introduserer nye low-spots inntil overflaten er fri for all appelsinhud:

20260105_182716.jpg (29.97 KB. 800x558 - vist 16 ganger.)
Det tar heller ikke så lang tid med DA-sliperen, men det som tar tid er å slipe for hånd i alle kriker og kroker der hvor verken klossen eller DA-sliperen kommer til.
Så langt har jeg vel brukt 15-20 timer på denne runden med sliping (heldigvis med litt hjelp fra den yngre generasjon), og det er fortsatt et par kvelder igjen før jeg kan gå over med 800-papir som er siste trinn før lakk.
Nå er nok ikke jeg veldig effektiv sammenliknet med en proff lakkerer, men jeg skjønner godt at dersom man skal sette bort en sånn jobb, og betale anstendig timelønn, så blir en lakkjobb på sånne gamle biler som dette veldig dyrt

Heldigvis er dette et hobbyprosjekt som jeg gjør for å lære mer, og ikke en business, så da får det ta den tiden det tar, så håper jeg resultatet blir bra til slutt.