mai 05, 2025, 16:42:08 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!

Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Sveisedeler til 59 Type2 hva er det som gjelder, Gerson? Autocraft?  (Lest 2704 ganger)
jaru
Supermedlem

Vis profil
« på: oktober 02, 2009, 22:19:54 pm »

Trenger en del sveisedeler til en 59 panel. Er det noen som har noen erfaringer med passform på Autocraft sine deler?  har mest lyst på funky green, men usikker på fraktkostnader fra Klassic Fab, noen som har handlet herfra eller fra andre som forhandler Gerson sine platedeler?

Loggført

if it works don`t fix it
Member of mandagsklubben
mags
Supermedlem

Vis profil WWW
« Svar #1 på: oktober 02, 2009, 23:23:53 pm »

Også jeg skal ha noe Grønne Sveise deler.skal ha oversikt over hva jeg trenger ca 2o okt.
Hadde tenkt å bestille fra USA eller Nederland.

Mags
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
jaru
Supermedlem

Vis profil
« Svar #2 på: oktober 02, 2009, 23:32:41 pm »

Da kan vi jo samkjøre en bestilling da Glad, skal prøve å lage en komplett liste over hva jeg trenger i løpet av helga
Loggført

if it works don`t fix it
Member of mandagsklubben
Rocket-Racing
Supermedlem

Vis profil
« Svar #3 på: oktober 02, 2009, 23:45:41 pm »

Hør med Rune eller Splitman ang frakt osv av slike funky grønne deler, de har fått levert en god del derifra.
Her og på foregående side ser du noen av dem i bruk:  http://screwdriversnorway.blogspot.com/search?updated-max=2009-08-27T14%3A17%3A00-07%3A00&max-results=7
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
Lasse.E
Supermedlem

Vis profil WWW
« Svar #4 på: oktober 06, 2009, 20:55:27 pm »

Hei Jaru.
Jeg trenger også noen sveise deler til 66 t2 min.
Hadde vært fint om jeg kunne være med på en sending ?
Har også tenkt å bestille side paneler fra creative engineering.Hvis noen har planer om det samme,hadde det vært fint å samm sende da disse har dyr frakt.
Ta kontakt med meg på PM.
Mvh.Lasse
« Siste redigering: oktober 06, 2009, 21:01:56 pm av Beetlejuice » Loggført
Knechten
Supermedlem

Vis profil WWW
« Svar #5 på: oktober 06, 2009, 21:49:16 pm »

Jeg holder på med en bestilling fra Musclebus.com i England som forhandler Gerson-Klassicfab paneler. På grunn av kursen på pundet er delene derfra nesten halve prisen av det nederlenderen(splitparts) skal ha i Euro. Mulig å samkjøre hvis noen skal ha med noe herfra. Musclebus venter en ladning med deler fra Klassicfab om ca 5 uker, men en god del av sendingen er allerede solgt, så da er det bare å hive seg rundt. Jeg fikk svar samme dag på min forespørsel.
Frakt har jeg ikke sjekket ennå, men kan umulig være hinsides forskjell på England/Nederland/USA.
Loggført
SplitMan
VSN
Supermedlem

Vis profil
« Svar #6 på: oktober 06, 2009, 21:53:03 pm »

Vi tok som kjent hjem en "motherload" direkte fra Sør Amerika nå i sommer. Som vi har lest - the funky green panels er helt konge - men vi fikk lære at servicen er på den andre enden av skalaen. Vi vil på det sterkeste anbefale å ta delene fra musclebus, og ikke direkte fra Gerson. In the long run så blir det billigere og mer forutsigbart - helt garantert.
Loggført

SCREWDRIVER #2
jaru
Supermedlem

Vis profil
« Svar #7 på: oktober 06, 2009, 22:32:24 pm »

Har akkurat laget en liste og sjekket splitparts mot musclebus og det ser ut til at det er en del billigere i england ja, på denne lista så var musclebus ca 5000,- billigere

KF420   FRONT TOP HAT SECTION 57-67
KF421   MIDDLE TOP HAT SECTION 57-67
KF422   REAR TOP HAT SECTION 57-67
KF 389   CARGOFLOOR REP.PANEL RIGHT
KF390   CARGOFLOOR REP.PANEL LEFT
KF111   B PILLAR LHD PASSENGER SIDE 6 INCHES
KF513   JACKING POINT FRONT LEFT
KF514    JACKING POINT FRONT RIGHT
KF515   JACKING POINT REAR
KF429   CHASSIS OUTRIGGERS FRONT
KF432   CHASSIS OUTRIGGERS REAR LEFT
KF433   CHASSIS OUTRIGGERS REAR RIGHT
KF232   CAB FLOOR 56-59 LHD
KF435   INNER ROCKER 55-67
KF436   CARGO DOOR ROCKER WITH INNER STRENGTHNER
KF309   DOGLEG COMPLETE 55-62 RIGHT
KF325   DOGLEG LOWER REPAIR PANEL LEFT INNER
KF326   DOGLEG LOWER REPAIR PANEL LEFT OUTER
KF??   DOGLEG CLOSE OFF PANEL RIGHT
KF??   DOGLEG CLOSE OFF PANEL LEFT
KF426   CHASSIS CROSS BRACE REAR
KF425   CHASSIS CROSS BRACE FRONT50-59
KF581   ENGINEBAY SHEET METAL LEFT
KF582   ENGINEBAY SHEET METAL RIGHT
KF670   HEATERTUBE

MUSCLEBUS ENGLAND                NOK   13485         
VW SPLIT PARTS NEDERLAND   NOK   18618         

« Siste redigering: oktober 06, 2009, 22:42:55 pm av jaru » Loggført

if it works don`t fix it
Member of mandagsklubben
jaru
Supermedlem

Vis profil
« Svar #8 på: oktober 06, 2009, 22:54:28 pm »

Jeg holder på med en bestilling fra Musclebus.com i England som forhandler Gerson-Klassicfab paneler. På grunn av kursen på pundet er delene derfra nesten halve prisen av det nederlenderen(splitparts) skal ha i Euro. Mulig å samkjøre hvis noen skal ha med noe herfra. Musclebus venter en ladning med deler fra Klassicfab om ca 5 uker, men en god del av sendingen er allerede solgt, så da er det bare å hive seg rundt. Jeg fikk svar samme dag på min forespørsel.
Frakt har jeg ikke sjekket ennå, men kan umulig være hinsides forskjell på England/Nederland/USA.

Det kan være interessant å henge seg på her, skal avklare litt med Mags. Vet du om det finnes forhandler i USA?, har kontakter på containerfrakt derfra.
Loggført

if it works don`t fix it
Member of mandagsklubben
Knechten
Supermedlem

Vis profil WWW
« Svar #9 på: oktober 07, 2009, 08:49:51 am »

Ja, er ganske sikker på at jeg har sett flere "autoriserte" forhandlere av Klassicfab deler i USA. Noen annonserer på thesamba innimellom.
Vet at VW Heritage i England også er forhandler av post-barndoor Klassicfab deler, og Unneberg får jo store forsendelser derfra. Kan være greit å sjekke ut den muligheten også, du som skal ha en HEL bil  Blunker

Jeg har forespurt Musclebus om evt. samsending til Norge på flere ordre, og det var ikke noe problem.

Loggført
Håkon88
Seniormedlem

Vis profil
« Svar #10 på: oktober 07, 2009, 09:04:36 am »

Jeg trenger også noen deler til min 66 splitt. Vist ingen bestilling er sendt, så hadde det jo vert mulig som nevnt med en samlet bestilling.?
Loggført

-1954 Vw boble

#1972 VW transporter dobbelkabiner 1600
#1965 Vw boble 1200
#1966 Vw boble 1600
#1973 Vw boble 1600
#1965 Vw notchback 1500
#1965 Vw pickup
#1976 Vw transporter
jaru
Supermedlem

Vis profil
« Svar #11 på: oktober 07, 2009, 09:30:52 am »

Ja, er ganske sikker på at jeg har sett flere "autoriserte" forhandlere av Klassicfab deler i USA. Noen annonserer på thesamba innimellom.
Vet at VW Heritage i England også er forhandler av post-barndoor Klassicfab deler, og Unneberg får jo store forsendelser derfra. Kan være greit å sjekke ut den muligheten også, du som skal ha en HEL bil  Blunker

Jeg har forespurt Musclebus om evt. samsending til Norge på flere ordre, og det var ikke noe problem.

Jeg sendte en forespørsel til Unneberg i går, så vi får se åssen de ligger an
Loggført

if it works don`t fix it
Member of mandagsklubben
mags
Supermedlem

Vis profil WWW
« Svar #12 på: oktober 07, 2009, 13:01:21 pm »

Jan Rune,Knechten
Jeg har mi liste klar i morra.

Ps hvor i uk holder de til?
er det billigere å sende til Danmark?
Mags
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
Knechten
Supermedlem

Vis profil WWW
« Svar #13 på: oktober 07, 2009, 13:25:17 pm »

Har inntrykk av at det er litt billigere å sende internt i EU, og at vi må betale litt for å bo utafor. Men om det er snakk om mye vet jeg ikke.
Jeg fikk tilbakemelding fra Musclebus om at han har noe deler på lager, noe ledig av det som kommer om 5 uker og tilnærmet 100% garanti på neste bestilling han er i ferd med å sette sammen til Klassicfab.

Jeg sendte også en direkteforespørsel til Klassicfab på de delene jeg skal ha (ca en full trillebår, ingen STORE paneler), han hadde alt på hylla og flyfrakt med DHL ble ca 125 USD. Han kunne sende på direkten. Jeg valgte alikevel å gå via Musclebus denne gangen (etter tips fra andre)

Vil tro at STORE forsendelser blir billigere å ta via England (blir fraktet med båt dit), og frakte videre til Norge med bil eller fly. Direkte båttransport fra Sør Amerika har vel vist seg å ta sin tid.

Men som sagt, jeg har en bestilling liggende hos Musclebus på deler som kommer til han om 5 uker, han kan samle flere norske bestillinger å shippe dem sammen hit for å spare fraktkostnader. Det er bare å bestille hver for oss, for så å koordinere bestillingsnummer og hvem som skal legge ut for frakt så lenge.
Loggført
jaru
Supermedlem

Vis profil
« Svar #14 på: oktober 07, 2009, 16:29:39 pm »

Har fått tilbud av Unneberg, og de er absolutt konkurrannsendyktige på pris. Har ikke fått oppgitt eventuell leveringstid. Hvis man trekker fra engelsk vat 19% (for det er vel inkl i prisene til musclebus?) legger på ca 2000 i frakt for de delene jeg har nevnt over + norsk mva. så er Unneberg og Musclebus  nære hverandre i pris. Og litt ekstra er det kanskje greit å betale for å forholde seg til en norsk forhandler. Men hvis det er snakk om barndoor deler så er vel kanskje Musclebus større på det enn VW Heritage som Unneberg tar det fra. Eller så har jeg hytte med adresse i EU da.... Øyerulling mange muligheter med andre ord, synspunkter?
Loggført

if it works don`t fix it
Member of mandagsklubben
Unneberg Bil
Forhandler
Supermedlem

SVARER PÅ MAIL. IKKE PM!!!!!

Vis profil
« Svar #15 på: oktober 08, 2009, 08:48:11 am »

Har fått tilbud av Unneberg, og de er absolutt konkurrannsendyktige på pris. Har ikke fått oppgitt eventuell leveringstid. Hvis man trekker fra engelsk vat 19% (for det er vel inkl i prisene til musclebus?) legger på ca 2000 i frakt for de delene jeg har nevnt over + norsk mva. så er Unneberg og Musclebus  nære hverandre i pris. Og litt ekstra er det kanskje greit å betale for å forholde seg til en norsk forhandler. Men hvis det er snakk om barndoor deler så er vel kanskje Musclebus større på det enn VW Heritage som Unneberg tar det fra. Eller så har jeg hytte med adresse i EU da.... Øyerulling mange muligheter med andre ord, synspunkter?

Engelsk vat er 15%. Leveringstid hos oss kommer ltt ann på når vi får bestilling. Vi bestiller hver onsdag og har varene her fredag uken etter så sant Vwheritage/SSP har delene på lager.
Loggført

åpent man-fre 0900-1600
kvelder og helger etter avtale
IKKE PM !!
Tlf 33330606
deler@unneberg-bil.no
Sider: [1]
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!