Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #510 på: januar 30, 2012, 22:57:57 pm » |
|
Okey.. Tell me I'm wrong.. Her er saken.
Skulle finne ut om ventilene rar i stemplene og gjorde følgende:
- Fant ut når innsugsventil på 1'ern var helt lukket (løfter helt "nede") - satt inn en justerbar støtstang (som er kortet) - Skrudde på vippestell - justerte opp lengden på støtstangen så den lå i koppen på vippearmen - motoren roterte helt rundt uten å ta noen steder. - sjekket da halvt løft og støtstangen står i rett vinkel med justeringsskruen
Blir dette riktig måte å finne lengde av støtstenger?
WEB 86C: løft skal være 0,585" angivelig med 1,5 vipper kammen løftet 9.9mm på kammen og 14,88mm på ventilen. står med bugpack 1,4 vipper
Er da vippene en liten 1,5? Eller en stor 1,4?
Glemte å kjøpe pastelina og kamera så det får vi sjekket en annen dag..
Jeg trodde virkelig ikke det skulle gå rundt!!
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #511 på: januar 30, 2012, 23:40:37 pm » |
|
Det er vel eksosens ventil som er problemet, siden den møter stempelet som er på vei opp.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #512 på: januar 30, 2012, 23:43:30 pm » |
|
Det er vel eksosens ventil som er problemet, siden den møter stempelet som er på vei opp.
Plastelina må kjøpes inn. Har du noen tanker om støtstanglengdemetodeoppsett? 
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #513 på: januar 31, 2012, 01:06:37 am » |
|
får du turnet motor rundt etter å ha skrudd 2 runder inn på justerskruene etter "null klaring" så er det i teorien grei klaring justerskruen på vippene har vel ~1mm stigning , så 2 runder er ~2mm (vinkel på ventil ikke medregnet)
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #514 på: januar 31, 2012, 01:09:30 am » |
|
Kan testes ut det ja!
Noe mer enn rett linje gjennom justeringsskrue og støtstang man må tenke på? Ser noen markerer hvor på ventilen man løfter, men blir ikke det litt sånn at det bare blir der det blir?
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
    
Innlegg: 1863
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
 |
« Svar #515 på: januar 31, 2012, 12:26:57 pm » |
|
Angående geometrien du tenker på?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #516 på: januar 31, 2012, 13:04:24 pm » |
|
Du kan flytte vippene sidelengs til en viss grad, men også endre utvekslingen på vippen ved å stille justeringskruene med omhu.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #517 på: januar 31, 2012, 13:15:50 pm » |
|
sideveis er jo greit, men opp og ned på lash-cappen?
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Engedal vw67
Seniormedlem
   
Innlegg: 390
Bosted: Sirevåg
|
 |
« Svar #518 på: januar 31, 2012, 17:55:43 pm » |
|
Hey! jeg har kjøpt meg en 67 modell jeg også, har ribbet den ganske godt nå og lager en plan på hva som må gjøres. ser at du har brukt en konverter fra 6v til 12v? hvordan fynker det? hvor bra er det? hva trenger jeg? har egentlig lyst å slippe å skifte alt ut til 12v ser du
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #519 på: januar 31, 2012, 18:13:21 pm » |
|
Bytt ut alt til 12v.. du trenger: generator (+ evt. relé) batteri alle lys coil vindusviskermotor Lykke til  Lag gjerne en prosjekttråd så vi får se kjerra 
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Engedal vw67
Seniormedlem
   
Innlegg: 390
Bosted: Sirevåg
|
 |
« Svar #520 på: januar 31, 2012, 18:57:46 pm » |
|
okei, da får jeg starte å finne deler  skal legge ut prosjekttråd soon
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #521 på: februar 03, 2012, 21:51:20 pm » |
|
Praktisk talt 0 i klaring mellom ventil og stempel! har nå 0,5mm shims og skal ned i 0,25 shims. skal notche 3,25mm på eksos og 2,75 på innsug 
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Speed-Demon
Supermedlem
    
Innlegg: 869
Bosted:
|
 |
« Svar #522 på: februar 04, 2012, 13:03:09 pm » |
|
går det an å notche så mye på mahle stempler?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #523 på: februar 04, 2012, 13:57:10 pm » |
|
går det an å notche så mye på mahle stempler?
vet ikke enda.. skal få målt de etterpå!
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #524 på: februar 04, 2012, 20:47:49 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Jee
|
 |
« Svar #525 på: februar 04, 2012, 21:31:08 pm » |
|
Tror gjør vi i Kjerka.. Mål stemplene dine du 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #526 på: februar 04, 2012, 21:34:32 pm » |
|
Hehe. Will do. Hva trenger man av gods etter notching?
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Engedal vw67
Seniormedlem
   
Innlegg: 390
Bosted: Sirevåg
|
 |
« Svar #527 på: februar 05, 2012, 22:27:20 pm » |
|
Hvilken fargekode har du på bobla?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #528 på: februar 05, 2012, 22:39:57 pm » |
|
lotus eller pearl white.. hvit iallefall 
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #529 på: februar 16, 2012, 13:54:39 pm » |
|
Litt lite aktivitet her, men nå er alt maskinert, og venter på noen shims som kommer imorgen.
Da blir det snart longblock og deretter klar motor.
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Jee
|
 |
« Svar #530 på: februar 16, 2012, 14:23:29 pm » |
|
HVA! Ingen bilder! Begynner du å bli lei 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #531 på: februar 16, 2012, 14:27:16 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #532 på: februar 19, 2012, 15:56:44 pm » |
|
CSP-staget mitt er ALTFOR langt  Hadde egentlig tenkt å kjøre hexbar, men da vil staget gå tvers igjennom generatoren.. Så derfor må jeg korte inn CSP-stagene endel, spørsmålet er da om jeg skal kappe, korte og sveise eller å fortsette gjengene nedover stangen og deretter korte? Hva blir lettest? Jeg har lyst til å fortsette gjengene, for da vet jeg at stengene blir rette..
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
 |
« Svar #533 på: februar 19, 2012, 16:14:31 pm » |
|
 [ Vedlegg ] Flotte stempler!!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #534 på: februar 19, 2012, 16:15:50 pm » |
|
 [ Vedlegg ] Flotte stempler!! Trengte de lommene ja 
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
 |
« Svar #535 på: februar 19, 2012, 16:30:30 pm » |
|
 [ Vedlegg ] Flotte stempler!! Trengte de lommene ja  Erik som har frest de?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #536 på: februar 19, 2012, 16:31:11 pm » |
|
 [ Vedlegg ] Flotte stempler!! Trengte de lommene ja  Erik som har frest de? Seff 
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
 |
« Svar #537 på: februar 19, 2012, 17:55:15 pm » |
|
 [ Vedlegg ] Flotte stempler!! Trengte de lommene ja  Erik som har frest de? Seff  Nok et flott stykke arbeid!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #538 på: februar 19, 2012, 22:21:07 pm » |
|
Haha Motoren er blitt så custom, at når jeg satt på viftehuset og en gasser så var det ikke plass.. og da snakker vi lite rundt viftehus.. går ikke uten banjobolt på bensininngang engang. Her må viftehuset varmes opp og gis noen kakk med hammer  Og må bestille noe annet inn på gasseren 
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
    
Innlegg: 1863
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
 |
« Svar #539 på: februar 20, 2012, 02:57:30 am » |
|
Det er vel ingen grunn til annet enn å fortsette gjengene innover på staget og så kappe?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|